آیا خود را می شناسید؟ تا چه اندازه از طرز فکر و نگرش خود آگاهی دارید؟

طرز فکر و نگرش
طرز فکر و نگرش

فهرست مطالب

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

آیا از طرز فکر خود آگاهی دارید؟

[/su_note]

یکی از مطالبی که امروزه در بین انسان ها اهمیت بسیاری پیدا کرده، این است که تا چه اندازه از طرز فکر و نگرش خود آگاهی دارند. آیا تا به حال به این تصاویر خیالی که دو چیز را همزمان نشان می دهد، نگاه کرده اید؟ دو چهره یا گلدان؟ یک خانم پیر یا جوان؟ من همیشه اول زن جذاب و دو چهره را می‌ دیدم. سعی می کردم چشمانم را مجبور کنم که چیزهای دیگر هم ببینند. و من هیچ مشکلی نداشتم، تا این هفته سر رسید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

یک مثال ساده روزمره درباره نگرش

[/su_note]

اگر بخواهیم مساله طرز فکر و نگرش را باز کنیم، من یک فولکس‌ واگن مدل ۲۰۰۶ که قبلا برای پدربزرگم بوده دارم. تقریبا هر کاری انجام می‌دهم تا تنها وسیله باقی مانده از پدر بزرگم که دیگر در بین ما نیست را حفظ کنم. احمقانه به نظر می رسد، نه؟ اما من این ماشین را خیلی دوست دارم طوری که با آن مثل یک انسان رفتار می کنم، حتی برایش اسم هنری هم گذاشتم.

هنری هفته پیش در یک بزرگراه خراب شد. با شتاب بیش از ۱۵ مایل بر ساعتش، باعث ایجاد پس لرزه های شدید شبیه زلزله Northridge در سال ۹۴ می شد. از این رو، در خیابان‌های فرعی لس‌آنجلس، در طول ساعات اوج ترافیک صبح، با سرعت حلزونی به سختی تلاش می‌کردم که هنری را به سلامت به تعمیرگاه برسانم.رفیقم آنجلوس حرفی درباره این نگرش نزد. ولی میتوانستم به ازای هر دلاری که خرج میکردم، روی پروژه های ایلان ماسک سرمایه گذاری کنم. به هر چهارراهی که نزدیک می شدم، خدا خدا می کردم زودتر چراغ سبز بگذرد.
چقدر خنده‌دار است که من با شور و هیجان امیدوار بودم که در روزهای دیگر زندگی‌ام، آن‌ها را با ناراحتی مبرم نگاه کنم. این باعث شد من به فکر فرو بروم چه چیزی می شد اگر می توانستم بهش یک برچسب بزنم که ممکن است خیلی منصفانه نباشد.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

نقش کلیدی طرز فکر و نگرش

[/su_note]

آگاهی از فکر و نگرش
آگاهی از فکر و نگرش

راهی که شما چیزهای مختلف را درک می‌کنید می تواند تجربیات شما را به طورکامل تغییر دهد و حقیقت وحشتناک این موضوع این است که طرز فکر و نگرش شما همه چیز را با آن انجام می‌دهد.

تصور کنید که اگر هر روز صبح یک سکه به هوا بندازید تا تصمیم بگیرید که چگونه به رویدادهای روز واکنش نشان دهید: شیر بیاید، شما به چیزها طبق معمول نگاه می کنید، خط بیاید، شما دقیقا خلاف این دید عمل خواهید کرد.چراغ قرمزها بر وفق مراد باشند، تماس های فروش به راحتی و آسودگی در محدوده اطلاعات شما هستند. حداقلش این است که اداره تان یک قهوه مزخرف بدهد… چقدر روز شما با یک طرز فکر و نگرش خاص متفاوت می شود؟

واضح است که برخی چیزها در زندگی کم‌تر از بقیه مهم هستند تا وقتی که موضوع پیچیده نشود. شما همیشه باید با همه با احترام رفتار کنید و چیزی کم‌تر از حق خودتان قبول نکنید. با این حال، بخش عمده‌ای از زندگی ما و نگرشمان در نتیجه، به طور قطع روی سنگ حک نشده اند.

ما می‌توانیم طرز فکر و نگرش مان را در مورد نتایجی که در گذشته به دست آورده‌ایم، تغییر دهیم. ما می‌توانیم چیزهای جدید را امتحان کنیم و براساس ایده‌ها و باورهایی که به تازگی پیدا کرده ایم، عمل کنیم. ساده‌تر بگوییم، ما می‌توانیم رشد کنیم.

همیشه گزینه دیگری وجود دارد که شما انتخاب می‌کنید یا خیر. شما می‌توانید به سرعت قضاوت کنید، پا را پایین بگذارید، روی ماسه خط بکشید و طرف افراد و دیدگاه‌های جدید بروید. اما با یک طرز فکر و نگرش سفت و سخت، شما قرار است به سمت تعداد زیادی از چراغ قرمز بروید و هیچ کدام از آن‌ها نیستند که شما برایشان دعا می‌کنید.
ما نمی‌توانیم تمام چالش‌های موجود در زندگی مان را کنترل کنیم، و همچنین نمی‌توانیم مانع از آمدن غریبه‌ها به هنگام انجام بهترین کار خود شویم. با این وجود، ما می‌توانیم یک دقیقه تامل کنیم و هضم و جذم کنیم سپس واکنش نشان دهیم و یا به سادگی از کنارش عبور کنیم. من متوجه‌شده‌ام که اغلب در آنِ ۶۰ ثانیه یک آستر نقره رشد می‌کند. در نتیجه متوجه اهمیت به سزای طرز فکر و نگرش می شویم.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

قانون کوین باکُن در نگرش

[/su_note]

تاثیر طرز فکر و نگرش
تاثیر طرز فکر و نگرش

بگذارید تاکید کنم، گاهی اوقات با طرز فکر و نگرش جدید باید جلوی واکنش‌های عاطفی را بگیرید تا میزان واکنش دست خودتان باشد. ۶ درجه ی قانون کوین باکُن برای بیش از یک کوین باکُن اعمال می‌شود. همه ما با هم ارتباط داریم.[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]حالت روحی شما بر خلق و خوی شریک زندگی شما تاثیر می‌گذارد، که بر حالات روحی معلم آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.[/su_highlight]حتی یک لحظه آگاهی از طرز فکر به گونه‌ای که نمی‌توانیم همیشه متوجه آن شویم.

در زمانی که افراد احساس می‌کنند در ابتدا به بدترین نتایج می‌رسند، افرادی که تمایل به سکه انداختن دارند و رخدادها را از دید دور می‌بینند چیزهایی هستند که ما نمی‌توانیم از دست بدهیم. طرز فکر و نگرش شما این قدرت را دارد که زمین و زمان را به هم بزند، یا اعتماد به نفس فردی را با یک جمله خراب کند – پس نگرش می تواند یک ابزار عالی یا مخرب باشد، بستگی به این دارد که شما چطور از آن استفاده می‌کنید.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌شود: ارزیابی کار و زمان؛ چگونه عملکردمان را در محیط بسنجیم؟

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]آن چیزی که اهمیت دارد، شما هستید و نه شرایط فعلی شما، شخصی که ماشین را به راه می اندازد.[/su_highlight]اگر چیزی که شما به جهان تزریق می کنید، از نحوه نگاه شما به جهان نشات می‌گیرد، آیا طرز فکر و نگرش  فعلی شما با یادگاری که می‌خواهید از آن خود برجای بگذارید، یکی است؟ اگر پاسخ مثبت نیست، امیدوارم به طور متفاوت به چراغ قرمز بعدی خود نزدیک شوید.

بعد از آگاهی از طرز فکر و نگرش خود ۷ نکته عملی برای دستیابی به تفکر مثبت و تاثیر آن بر زندگی را نیز بدانیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید