چگونه در راه رسیدن به هدف تمرکز کنیم و پا پس نکشیم ؟

چگونه در راه رسیدن به هدف تمرکز کنیم و پا پس نکشیم ؟
چگونه در راه رسیدن به هدف تمرکز کنیم و پا پس نکشیم ؟

فهرست مطالب

همه ی ما قطعا هدف ها و آرزوهایی در سر داریم ولی شاید با هم هم نظر باشیم که تمرکز کردن روی آنها و پا پس نکشیدن در طول مسیر رسیدن به آنها کمی دشوار و سخت است .

همه ی افراد می گویند که “ما با نیت خوب این کار را شروع کردیم ولی نمی توانیم مدت طولانی آن را ادامه دهیم.”

یا می گویند “من درگیری ذهنی دارم. این کار را شروع کردم ولی نمی توانم تمرکز کنم و این راه را ادامه بدهم.”

نگران نباشید. همه ی ما مثل هم هستیم.

برای مثال، من یک پروژه را شروع کردم ولی بعد از مدتی دیگر نتوانستم تمرکز کنم و کار دیگری را شروع کردم.

مرتبط: روانشناسی: دانلود جدیدترین کتاب های صوتی، مقالات و فیلم های روانشناسی روز دنیا در ذهن

سپس، تمرکز خودم را برای آن کار هم از دست دادم و سمت کار دیگری رفتم و این داستان ادامه داشت! من آنقدر دست از کار می کشیدم و دوباره شروع می کردم که در حقیقت هیچ پیشرفتی نکردم.

شاید این احساس شما هم باشد.

این مشکل مرا یاد روزی می اندازد که حین ورزش کردن درس بزرگی آموختم …

مهم‌ترین دلیل نرسیدن به هدف شماره ۱ زندگی تان را بشناسید

داشتن اشتیاق و انگیزه در مسیر رسیدن به هدف

آن روز، یک مربی به باشگاه ما آمده بود که سابقه ی کار کردن با هزاران ورزشکار، حتی ورزشکاران جهانی و المپیکی را در کارنامه ی خود داشت.

من خودم را به او معرفی کردم و درباره ی روند پیشرفت با هم شروع به صحبت کردیم.

پرسیدم: تفاوت بین یک ورزشکار با بقیه چیست؟ افراد موفق چه کاری می کنند که ما انجام نمی دهیم؟

او این عوامل را نام برد: ژنتیک، شانس، استعداد. ولی در ادامه چیزی گفت که اصلا انتظارش را نداشتم. او گفت کسی موفق است که هر روز حرکات تکراری را مدام انجام دهد و خسته نشود.

جواب او باعث تعجب من شد زیرا این طرز فکر کاملا با اخلاق کاری متفاوت است. مردم می گویند زمانی که برای هدفشان تلاش می کنند خیلی هیجان زده هستند. هدف آنها می تواند کاری یا ورزشی، هنری و هر چیزی باشد. آنها می گویند “همه چیز به علاقه بر می گردد.” یا “شما باید از ته دل آن را بخواهید.” در نتیجه، بسیاری از ما وقتی تمرکز یا انگیزه ی خود را از دست می دهیم، افسرده می شویم زیرا فکر می کنیم افراد موفق هیچ گاه اشتیاق خود را از دست نمی دهند. اما این مربی گفت که افراد موفق این نداشتن انگیزه را به اندازه ی افراد دیگر حس می کنند؛ تنها تفاوت آنها با ما اینست که راهی برای ادامه کار پیدا می کنند و بر خستگی خود غلبه می کنند.

طبق صحبت های او، تنها تفاوت در اینست که افراد موفق راه را ادامه می دهند و خسته نمی شوند. این تفاوت بین حرفه ای ها و آماتورها است.

تلاش سخت برای رسیدن به هدف
تلاش سخت برای رسیدن به هدف

وقتی کار کردن سخت می شود از تلاش دست نکشید

وقتی انگیزه داشته باشید می توانید سخت کار کنید.

وقتی من یک ورزشکار بودم، همیشه هفته ی پس از برد، تمرین می کردم. چه کسی این کار را نمی کند؟ مربی شما خوشحال است، هم تیمی های شما روحیه ی بالایی دارند و شما حس می کنید می توانید همه را شکست دهید. به عنوان یک کارآفرین، وقتی مشتری ها از در و دیوار می آیند و همه چیز خوب است، من تمایل بیش تری به کار کردن دارم زیرا نتیجه گرفتن در این راه یعنی به موفقیت نزدیک تر شدن.

ولی وقتی خسته اید چه باید کرد؟ وقتی کار سخت است؟ وقتی حس می کنید که برای هیچ کس اهمیتی ندارد یا نتیجه ی دلخواهتان را نمی گیرید؟

آیا می خواهید با ده سال سکوت کار خود را ادامه دهید؟

وقتی شرایط آسان نیست توانایی ادامه ی کار باعث ایجاد تفاوت ها می شود.

اِسلَم دانک روی حلقه موفقیت به سبک مایکل جردن + جملات انگیزشی

نتیجه مهم نیست، روند کار مهم است

همه ی ما اغلب فکر می کنیم فقط نتیجه در رسیدن به هدف مهم است و هدف را به شکل اتفاقی می بینیم که باید به سرانجام برسد و کامل شود.

به این مثال ها توجه کنید …

– بسیاری از افراد سلامتی را یک اتفاق می دانند: “اگر من ۲۰ کیلو وزن کنم هیکلم عالی می شود.”

– بسیاری از افراد کارآفرینی را یک اتفاق می دانند “اگر مجله ی نیویورک تایمز درباره ی کار ما مطلب بنویسد، نان ما در روغن است.”

– بسیاری از افراد هنر را یک اتفاق می دانند “اگر کارهای هنری ام در یک گالری بزرگ تر به نمایش در بیایند، اعتبار مورد نیازم را به دست می آورم.”

این ها چند نمونه از موارد بسیاری است که موفقیت را به چشم یک اتفاق می بینند.

اگر به افراد موفق توجه کنید، به این نکته می رسید که نتیجه یا اتفاق نیست که آنها را متفاوت می کند بلکه تعهد آنها به کاری که انجام می دهند باعث این تفاوت است. آن ها عاشق تمرین های روزانه ی خود می شوند نه فقط اتفاقی که در حال افتادن است.

نکته ی جالب اینست که تمرکز بر همین روند کار است که باعث می شود شما از نتیجه هم لذت ببرید …

اگر می خواهید نویسنده ی خوبی بشوید، نوشتن پر فروش ترین کتاب فوق العاده است. اما، تنها زمانی به این هدف می رسید که عاشق نوشتن باشید.

اگر می خواهید دنیا کار شما را بشناسد، باید در مجله ی فوربز دیده شوید. اما، تنها زمانی به این هدف می رسید که عاشق بازاریابی باشید.

اگر می خواهید هیکل فوق العاده ای داشته باشید، ۲۰ کیلو وزن کم کردن ضروری است. اما، تنها راه رسیدن به این هدف اینست که عاشق سالم غذا خوردن و تمرینات مداوم باشید.

اگر می خواهید در هر کاری بهتر شوید، باید عاشق روند انجام آن کار باشید. شما باید عاشق ساختن هویت فردی باشید که آن کار را انجام می دهد و فقط به رویا پردازی اکتفا نکنید.

به عبارت دیگر …

عاشق خستگی باشید. عاشق تکرار و تمرین باشید. عاشق روند کارها شوید و اجازه دهید نتیجه ها خودشان پیش بیایند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید