خلاصه کتاب ماورای طبیعی شدن

خلاصه کتاب ماورای طبیعی شدن

فهرست مطالب

برخی از مردم عادی چگونه کارهای غیر معمول انجام می‌دهند؟ به عنوان مثال چطور برخی افراد به یک‌باره زندگی خود را متحول می‌کنند یا چگونه برخی افراد بدون استفاده از نسخه‌های پزشکی معمول، بیماری‌های مزمنی مانند سرطان را در بدن‌شان درمان می‌کنند؟

در ماورای طبیعی شدن، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، جو دیسپنزا، از تحقیقاتی که در کارگاه‌های پیشرفته خود انجام داده استفاده می‌کند تا بررسی نماید که مردم عادی چگونه کارهای غیر معمول را انجام می‌دهند تا خود را متحول کنند و خود را تغییر دهند.

کتاب ماورای طبیعی شدن برخی از عمیق‌ترین اطلاعات علمی را با حکمت باستانی پیوند می‌دهد تا نشان دهد چگونه افرادی مانند من و شما هم می‌توانند زندگی متعالی‌تری را تجربه کنند.

برای آشنایی بیشتر با کتاب ماورای طبیعی شدن با این خلاصه کتاب همراه شوید.

شناسنامه کتاب ماورای طبیعی شدن

  • عنوان اصلی : Becoming Supernatural: How Common People Are Doing the Uncommon
  • نویسنده: جو دیسپنزا
  • کشور: آمریکا
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • ژانر: معنوی، خودیاری، سلامت 
  • مناسب برایهمه افراد 
  • امتیاز کتاب: ۴.۳۰ از ۵ (بر اساس وبسایتgoodreads.com‏)

معرفی کتاب

جو دیسپنزا در «ماورای طبیعی شدن»، توضیح می‌دهد که چگونه افراد می‌توانند با استفاده از قدرت درون خود به پتانسیل نهایی‌شان دست یابند. این کتاب اصول و شیوه‌ها‌یی را بیان می‌کند که به افراد عادی کمک می‌کند تا مهارت ایجاد بدنی کارآمدتر، متعادل‌تر، سالم‌تر، ذهنی نامحدودتر و دسترسی بیشتر به قلمروهای حقیقت معنوی را توسعه دهند.

جو دیسپنزا می‌گوید که همه ما توانایی ماورای طبیعی شدن را داریم. در واقع، ما ذاتاً ماورای طبیعی هستیم، اما باید یاد بگیریم که قفل آن قدرت را باز کنیم.

دیسپنزا، مدیتیشن را به عنوان ابزار انتخابی خود برای انجام کاری که از آن به عنوان “ماورای طبیعی شدن” یاد می‌کند به کار می‌گیرد. او می‌گوید که ما توانایی تنظیم شدن با فرکانس‌هایی را داریم که ما را فراتر از دنیای مادی می‌برند و ما را به جریان‌های آگاهی و انرژی متصل می‌کنند.

هنگامی‌که یاد گرفتید ذهن‌تان را در آن سطح بالاتر فرکانس به کار بگیرید، می‌توانید به صورت عمدی شیمی‌ بدن خود را تغییر دهید. وقتی یاد بگیرید که شیمی‌ مغز خود را برای ایجاد تجربیات متعالی تغییر دهید، می‌توانید تجربیات متعالی‌تری را تجربه کنید.

البته انجام این کار بدون راهنمایی غیرممکن خواهد بود و خوشبختانه، دکتر دیسپنزا در این کتاب با استفاده از ابزارها و رشته‌های مختلف از فیزیک پیشرفته گرفته تا تمرین‌های عملی مانند مدیتیشن و پیاده‌روی، راهنمای برجسته‌ای به شما ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما برای قدم گذاشتن به خارج از واقعیت فیزیکی و وارد شدن به میدان کوانتومی امکانات بی‌نهایت کمک کند.

 ماورای طبیعی شدن چشمان شما را به یک دنیای کاملاً جدید باز می‌کند.

معرفی خلاصه کتاب ماورای طبیعی شدن

کتاب ماورای طبیعی شدن، از زمان انتشار خود در سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۲۶۰۰ نقد داشته است و میانگین ۴.۸ ستاره را به دست آورده است. این موضوع نشان دهنده آن است که نمی‌توان از این کتاب چشم‌پوشی نمود. مهم‌ترین نقد و سوال در مورد این کتاب، این است که

آیا کتاب ماورای طبیعی شدن، علمی است؟

در این کتاب دیسپنزا به خوبی کار خود را انجام می‌دهد و تحقیقات پراکنده را با هم ترکیب می‌کند، اما باز هم برخی از مردم شکایت دارند که کتاب “به اندازه کافی علمی‌ نیست”.

اما اغلب به این نکته توجه نمی‌شود که علم مدرن ۳۰۰-۴۰۰ سال است که وجود دارد و سعی می‌کند همه چیز را در جهان ۱۴ میلیارد ساله توضیح دهد. پس جای تعجب نیست که اغلب کوتاه می‌آید.

به عنوان مثال علم مدرن هنوز هم در حال کشف عوارض جانبی جدید از قدیمی‌ترین داروها مدرن مثل آسپرین ۱۲۰ ساله است. بیشتر بدن انسان هنوز مانند یک جعبه سیاه است.

قبلا باور بر این بود که ما فقط از ده درصد مغزمان استفاده می‌کنیم. افسانه‌ای که اکنون به طرز خنده‌آور نادرستی آن توسط یکی از اساتید علوم اعصاب تصحیح شده است.

تا چند سال قبل پیش تحقیقات مدیتیشن/ذهن‌آگاهی به ندرت وجود داشت. اما در حال حاضر موثر بودن آن‌ها اثبات شده است.

حقیقت این است که ممکن است برخی مفاهیم برگرفته شده از حکمت باستانی در این کتاب درحال حاضر توسط علم مدرن قابل اثبات نباشد، اما روزی تایید شود. تا آن زمان، باید آموزه‌ها‌ی جو را خودتان امتحان کنید.

لطفا توجه داشته باشید که محتوای این کتاب فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. محتوای آن نباید برای تشخیص یا درمان هر حالت یا بیماری استفاده شود. داستان‌ها و تاریخچه ارائه شده در کتاب فقط برای اهداف توضیحی ارائه شده است. هیچ تضمین صریح یا ضمنی برای نتایج ارائه نمی‌شود.

پس اگر در حال حاضر برای هر شرایط یا بیماری تحت درمان با پزشک یا سایر پزشکان متخصص هستید، لطفاً قبل از تغییر یا اصلاح هر برنامه درمانی با آن ارائه دهنده مشورت کنید.

خلاصه کتاب ماورای طبیعی شدن

در سال ۲۰۱۴، تیمی‌ از محققان دانشگاه اوهایو مچ دست ۳۰ داوطلب را به مدت یک ماه گچ گرفتند. از نیمی‌ از داوطلبان خواسته شد که هیچ کار خاصی انجام ندهند و از نیمی‌ خواسته شد که تمرینات تصویرسازی ذهنی را به مدت ۱۱ دقیقه در روز، پنج روز در هفته انجام دهند.

این گروه باید خم شدن ماهیچه‌ها‌ی بی‌حرکت مچ دست خود را تجسم می‌کردند در حالی که در واقع کاملا بی‌حرکت بودند. در پایان آزمایش، عضلات گروه تصویرسازی دو برابر قوی‌تر از عضلات گروه کنترل بود.

جو دیسپنزا در «ماورای طبیعی شدن» ادعا می‌کند که به جای اینکه این آزمایش را به عنوان یک مورد مجزا ببینیم، باید این مطالعه جالب را به عنوان دروازه‌ای برای درک پتانسیل عظیم افکارمان در نظر بگیریم.

قدرت ذهن در خلاصه کتاب ماورای طبیعی شدن

ذهن قدرت خلق واقعیت را از طریق باورهای قوی دارد. تحقیقات بارها نشان داده است که اثر دارونما – که در آن باورهای بیماران بر شرایط فیزیولوژیکی تأثیر می‌گذارد – می‌تواند منجر به بهبود علائم فیزیکی شود و حتی گاهی اوقات می‌تواند یک بیماری را درمان کند.

ذهن ابزار قدرتمندی است. می‌تواند از انرژی ماده ایجاد کند. ذهن این توانایی را دارد که با افکار و باورهای مثبت بیماری‌ها‌ را درمان کند، اما اکثر مردم این کار را انجام نمی‌دهند زیرا در دردهای گذشته خود گیر کرده‌اند.

به عنوان مثال، اگر کسی از اتفاقی که امروز می‌افتد آسیب ببیند، ممکن است تجربیات گذشته خود را به خاطر بیاورد و دوباره نسبت به آن‌ها احساس بدی داشته باشد. این باعث می‌شود بدن او هورمون‌ها‌ی استرس مانند آدرنالین یا کورتیزول تولید کند که او را بیشتر از قبل مضطرب یا دارای استرس می‌کند. درمقابل تجربیات مثبت باعث ایجاد احساسات مثبت و سلامت کلی می‌شود.

هر فکر، احساس و تجربه‌ای مسیرهای عصبی را در مغز ما تقویت می‌کند. به همین دلیل است که اغلب متوجه می‌شویم که افکار، احساسات و اعمال مشابه را بارها و بارها تکرار می‌کنیم.

اگر به انجام کارهایی ادامه دهید که همیشه انجام می‌دادید، چیزهای بیشتری از آنچه که قبلاً اتفاق افتاده به دست نخواهید آورد: اضطراب، افسردگی و سلامت ضعیف. اگرچه این نتایج نامطلوب هستند اما به نوعی احساس آشنایی و امنیت در شما ایجاد می‌کنند.

به همین دلیل است که برخی از افراد به این هورمون‌ها معتاد می‌شوند، درنتیجه تغییر روش تفکر برای‌شان دشوار است.

اگر به زندگی در گذشته ادامه دهید، فرصت‌ها‌ی آینده را از دست خواهید داد. برای شکستن این چرخه، مهم است که ابتدا درک کنید که ذهن‌تان چگونه شما را محدود می‌کند.

تغییر این چرخه‌ متمرکز بر گذشته، مستلزم ورود به قلمرو ناشناخته‌ها است. این کار با مدیتیشن انجام می‌شود که به ما امکان می‌دهد با هر چیزی که وجود دارد و نامحدود است در تماس باشیم.

با مدیتیشن، می‌توانیم به پتانسیل کامل مغز خود دسترسی پیدا کنیم و بهزیستی عاطفی خود را بهبود ببخشیم. در نتیجه، سلامت جسمانی و همچنین تجربیات عرفانی بهتری را تجربه خواهیم کرد.

برای آشنایی بیشتر با مدیتیشن و اثرات مثبت آن خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آموزش مدیتیشن ؛ چگونه با تمرکز به آرامش برسیم؟

مدیتیشن جزو تکنیک هایی است که به ما کمک میکند تا آرامش ذهنی خود را به دست بیاوریم. با من در ذهن همراه باشید تا با آموزش مدیتیشن و نکات آن آشنا شوید.

‎اکنون بخوانید‎

 

تجربیات جدید زمانی اتفاق می‌افتد که ذهن و قلب با هم هماهنگ باشند. این حالات را می‌توان از روش صحیح مدیتیشن به دست آورد، که راهی برای ایجاد واقعیت‌ها‌ی مثبت است.

یک حالت منسجم یک نتیجه مطلوب است. این حالت، محصول احساسات مثبت است و تعادل را در قلب و ذهن شما منعکس می‌کند. یک مغز منسجم عملکرد بالایی دارد که منجر به افزایش نظم در سیستم عصبی خودمختار می‌شود که بر تمام سیستم‌ها‌ی بدن حاکم است و به طور خودکار عمل می‌کند.

در مقابل، یک حالت نامنسجم زمانی رخ می‌دهد که شما برای مدت طولانی تحت استرس هستید.

وقتی افراد در سطح فردی منسجم باشند، می‌توانند بر دیگران و حتی جهان به طور کلی تأثیر بگذارند. وقتی مردم عشق و آرامش را تجربه می‌کنند، میدان الکترومغناطیسی آن‌ها به اندازه‌ای قوی است که می‌تواند دیگران را به روش‌ها‌ی مثبت تحت تأثیر قرار دهد.

هرچه بیشتر درک کنیم که همه ابزارها را در درون خود داریم تا به اهداف‌مان برسیم و آرامش درونی پیدا کنیم، وضعیت همه بهتر خواهد بود.

میدان های بدن در در خلاصه کتاب ماورای طبیعی شدن

بخش‌هایی از متن کتاب ماورای طبیعی شدن

  • “تنها راهی که می‌توانیم زندگی خود را تغییر دهیم این است که انرژی خود را تغییر دهیم – تغییر میدان الکترومغناطیسی که دائماً در حال پخش آن هستیم؛ به عبارت دیگر، برای تغییر حالت خود، باید نحوه تفکر و احساس خود را تغییر دهیم.”
  • “مغز فکر می‌کند، اما قلب می‌داند.”
  • “با انتخاب عمدی احساسات عالی قلب به جای انتظار برای چیزی خارج از خود برای برانگیختن آن احساسات، تبدیل به فردی می‌شوید که واقعاً باید باشید – فردی با قلب قدرتمند.”
  • “اگر روی دانسته‌ها تمرکز کنید، معلومات را به دست خواهید آورد. اگر روی ناشناخته‌ها تمرکز کنید، چیزهای ممکن را ایجاد می‌کنید.”
  • “هنگامی که احساسات خود را تغییر می‌دهید، می‌توانید بیان ژن‌های خود را تغییر دهید (بعضی را روشن و برخی دیگر را خاموش کنید) زیرا در حال ارسال یک سیگنال شیمیایی جدید به DNA خود هستید که می‌تواند به ژن‌های شما دستور دهد تا پروتئین‌های مختلفی بسازند و می‌توانند ساختار و عملکرد بدن‌تان را تغییر دهند.”
  • “افکار شما احساسات شما را هدایت می‌کنند، و احساسات شما افکارتان را هدایت می‌کنند و در نهایت این حلقه مغز شما را به همان الگوها تبدیل می‌کند، که بدن شما در گذشته تجربه کرده است  و از آن‌جایی که احساسات ثبت تجربیات گذشته هستند، اگر نتوانید بیشتر از آنچه که احساس می‌کنید فکر کنید، این حلقه فکر-احساس شما را به گذشته خود متصل نگه می‌دارد و حالتی ثابت در شما ایجاد می‌کند. این‌گونه است که بدن به ذهن تبدیل می‌شود .”
  • “ژن‌هایی برای یک ذهن نابغه نامحدود، برای طول عمر، برای جاودانگی، برای یک اراده سازش ناپذیر، برای ظرفیت شفا، برای داشتن تجربیات عرفانی، برای بازسازی بافت‌ها و اندام‌ها، برای فعال کردن هورمون‌های جوانی وجود دارد تا انرژی و سرزندگی بیشتری داشته باشید.”
  • “ما می‌دانیم که برای شروع تغییر زیست شناسی یک فرد از زندگی در گذشته به زندگی در آینده، به یک قصد روشن (مغز منسجم) و یک احساس بالا (یک قلب منسجم) نیاز است. ترکیبی از ذهن و بدن – از افکار و احساسات که به نظر می‌رسد بر ماده تأثیر می‌گذارد. و این‌گونه است که واقعیت را خلق می‌کنید.”
  • “احساسات پیامدهای شیمیایی (یا بازخورد) تجربیات گذشته هستند.”
  • “به جدول زمانی روز خود نگاه کنید و آن را از صبح بیدار می‌شوید و تا زمانی که شب به رختخواب می‌روید بررسی کنید. می‌توانید آن جدول زمانی دیروز یا امروز (گذشته خود) را انتخاب کنید و آن را برای فردا (آینده) به کار بگیرید. زیرا اساساً همان اقداماتی که امروز انجام دادید همان کارهایی هستند که فردا انجام خواهید داد – و فردای آن روز و فردای آن روز. بیایید با آن روبرو شویم: اگر همان روال دیروز را حفظ کنید، منطقی است که فردای شما بسیار شبیه دیروزتان خواهد بود. آینده شما فقط تکرار گذشته شماست زیرا دیروزتان فردای شما را می‌سازد.”
  • “بدن می‌خواهد واقعیت فیزیکی را با حواس خود تجربه کند تا احساسی را در آغوش بگیرد، اما هدف شما این است که از دنیایی فراتر از حواس خود، واقعیتی خلق کنید که توسط بدن شما به عنوان ذهن تعریف نمی‌شود، بلکه توسط شما به عنوان ذهن تعریف می‌شود.”
  • “ژن‌ها بیماری ایجاد نمی‌کنند. بلکه این محیط است که به ژن سیگنال می‌دهد که بیماری ایجاد کند.”
  • “با گذشت زمان، شما مجموعه‌ای از شبکه‌های عصبی سخت‌ را در مغز ایجاد کرده‌اید و بدن خود را از نظر احساسی شرطی کرده‌اید که در گذشته زندگی کند – و آن گذشته به آینده شما تبدیل می‌شود.”

مدیتیشن در خلاصه کتاب ماورای طبیعی شدن

  • “در زندگی‌مان فقط با محدودیت‌های باورهای خود محدود شده‌ایم.”
  • “هنگامی که بدن شما به ذهن آن احساس تبدیل می‌شود، بدن شما به معنای واقعی کلمه در گذشته قرار دارد و از آن‌جایی که بدن شما ضمیر ناخودآگاه شماست، آنقدر عینی است که تفاوت بین تجربه‌ای که در زندگی شما ایجاد می‌کند و احساسی که تنها با فکر ایجاد می‌کنید را نمی‌داند.”
  • “تنها چیزی که می‌توانم به شما اطمینان دهم این است: ناشناخته‌ها هرگز مرا ناامید نکرده‌اند.”
  • “زمانی که راز آشکار شد، می‌توانیم متوجه شویم که ما موجوداتی خطی نیستیم که زندگی خطی دارند، بلکه موجوداتی ابعادی هستیم که زندگی‌هایی چند بُعدی دارند.”
  • “تنها راهی که می‌توانیم زندگی‌مان را تغییر دهیم، تغییر انرژی است – تغییر میدان الکترومغناطیسی که دائماً پخش می‌کنیم. به عبارت دیگر، برای تغییر حالت خود، باید نحوه تفکر و احساس خود را تغییر دهیم.”
  • “به طور مداوم زندگی خود را یکسان نگه می‌دارید زیرا توجه (افکار) و انرژی (احساسات) خود را در سطحی یکسان نگه می‌دارید.”
  • “اگر در یک حالت دائمی مشغول بمانید و همیشه درگیر احساس بقا باشید، در واقع هرگز این فرصت را ندارید که خودتان را باور کنید.”

صاحب نظران در مورد کتاب “ماورای طبیعی شدن” چه می‌گویند؟

“کتاب ماورای طبیعی شدن نوشته دانشمندی با استعداد و معلم پرشور است. این راهنمای منحصربه‌فرد و کاربردی به صورت گام به گام به ما نشان می‌دهد چگونه از محدودیت‌های شناخته شده فراتر برویم و به یک زندگی جدید خارق‌العاده برویم.”– آنتونی رابینز، نویسنده شماره ۱ نیویورک تایمز

“من مدت‌هاست که از طرفداران کارهای دکتر جو دیسپنزا هستم. در ماورای طبیعی شدن، دقیقاً یاد خواهید گرفت که چگونه می‌توانید از محدودیت‌های گذشته خود  فراتر بروید و به معنای واقعی کلمه، یک بدن جدید، یک ذهن جدید و یک زندگی جدید بسازید. این اطلاعات هیجان‌انگیز است، زندگی‌تان را تغییر می‌دهد و فوق‌العاده کاربردی است.” – کریستین نورتراپ، نویسنده پرفروش کتاب «الهه‌های هرگز عصر نمی‌شوند»

“دکتر جو دیسپنزا در این کتاب تحریک‌آمیز و جذاب نشان می‌دهد که ما خیلی بیشتر از ذهن خطی خود هستیم. دکتر دیسپنزا به عنوان راهنمایی باهوش، خوانندگان را فراتر از آگاهی معمولی می‌برد تا میدان بی‌نهایت کوانتومی آگاهی را که فراتر از حواس و فراتر از مکان و زمان است را درک کنند. من این کتاب را به همه کسانی که می‌خواهند ماهیت خارق‌العاده آگاهی و شفا را کشف کنند توصیه می‌کنم.” – جودیت اورلوف، نویسنده کتاب راهنمای بقا با همدلی

“دکتر. جو دیسپنزا یک ماموریت در زندگی دارد: به همه ما کمک کند تا محدودیت‌های زمان حال را کنار بگذاریم و زندگی چند بعدی که برای داشتن آن به دنیا آمده‌ایم، بازیابی کنیم. دکتر جو با پشتوانه‌سازی روش‌های ساده همراه با علم ثابت می‌کند که ماورای طبیعی شدن در واقع وضعیت طبیعی وجود ما است. کمربندهای ایمنی خود را ببندید. این کتاب را بخوانید، از تکنیک‌های پارادایم‌شکن او استفاده کنید و خود را برای رسیدن به پتانسیل بی‌حدتان آماده کنید.” – لین مک‌تاگارت، نویسنده بین‌المللی پرفروش‌ترین کتاب‌های قدرت هشت، میدان

“من چیزهای زیادی خوانده‌ام، اما کتاب دکتر دیسپنزا من را شگفت‌زده کرد. این یک پیشرفت شگفت‌انگیز در پزشکی ذهن و بدن است. “ – مونالیزا شولز،  نویسنده کتاب ذهن خود را شفا دهید و همه چیز خوب می‌شود

معرفی نویسنده

نویسنده خلاصه کتاب ماورای طبیعی شدن

دکتر جو دیسپنزا (متولد ۲۲ مارس ۱۹۶۲) یک عصب‌شناس، متخصص کایروپراکتیک، مدرس بین‌المللی، محقق، مشاور شرکتی، نویسنده، و مربی آمریکایی است.

دکتر جو یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کوانتوم در هونولولو، هاوایی است. همچنین عضو موسسه امگا برای مطالعات کل نگر در راینبک، نیویورک و مرکز کریپالو برای یوگا و سلامت در استاکبریج، ماساچوست است. او همچنین رئیس کمیته تحقیقاتی دانشگاه زندگی در آتلانتا، جورجیا است.

به عنوان یک محقق، اشتیاق دکتر جو را می‌توان در ترکیب کردن آخرین یافته‌های حوزه‌های علوم اعصاب، اپی ژنتیک، و فیزیک کوانتومی برای کشف علم پشت بهبودی‌های خود به خود پیدا نمود.

دکتر جو در کارگاه‌های پیشرفته خود در سراسر جهان با دانشمندان دیگر برای انجام تحقیقات گسترده در مورد اثرات مدیتیشن، از جمله آزمایش اپی ژنتیک، نقشه‌برداری مغز با الکتروانسفالوگرام (EEG) و آزمایش میدان انرژی فردی با دستگاه تجسم تخلیه گاز (GDV) همکاری کرده است.

او از این دانش برای کمک به مردم جهت درمان بیماری‌ها، شرایط مزمن و حتی بیماری‌های لاعلاج استفاده می‌کند تا بتوانند از یک زندگی رضایت‌بخش‌تر و شادتر لذت ببرند و همچنین آگاهی خود را تکامل بخشند.

او اعتقاد دارد که هر یک از ما پتانسیل عظمت و توانایی های نامحدود را داریم. او با سبک ساده، دلگرم‌کننده و دلسوزانه‌اش، هزاران نفر را آموزش داده است. در طی آموزش‌هایش توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید مغز خود را دوباره سیم‌کشی کنید و بدن‌تان را بازسازی کنید تا تغییراتی پایدار ایجاد کنید.

دکتر جو به عنوان یک مشاور شرکتی، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای کسب‌وکارها و شرکت‌های علاقه‌مند به استفاده از اصول علوم اعصاب برای تقویت خلاقیت، نوآوری، بهره‌وری و غیره کارکنانشان برگزار می‌کند.

دکتر دیسپنزا  همچنین نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است. او کتاب‌هایی در مورد قدرت ذهن منتشر کرده است و به طیف وسیعی از موضوعات مختلف، مانند توانایی فرضی ذهن برای درمان خود بدن پرداخته است.

برخی از آثار او عبارت‌اند از : کتاب شبه دارو ، ماورای طبیعی شدن، از ذهن تا ماده، کمال ذهن، شکست عادت‌های کهنه، زبان مخفی قلب، اختراع مجدد خود.

اگر به دنبال راهی برای پیشرفت و توسعه خود هستید بدون شک باید مطالعه نمایید. با ‏دانلود اپلیکیشن ذهن می‌توانید مجموعه‌ای از برترین کتاب‌های جهان را با صرف کمترین ‏زمان مطالعه نمایید‎.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید