خلاصه کتاب قورباغه ‌ات را قورت بده اثری فوق العاده از برایان تریسی

خلاصه کتاب قورباغه ات را بخور(قورت بده)
خلاصه کتاب قورباغه ات را بخور(قورت بده)

فهرست مطالب

شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که همیشه وقت کم می‌آورید؟ آیا اضافه آوردن وقت و مدیریت درست زمان یکی از آرزوهای شماست؟ اگر جوابتان مثبت است باید بدانید که یکی از مخاطبان اصلی کتاب قورباغه‌ ات را قورت بده، اثر برایان تریسی هستید. برای آشنایی بیشتر با این کتاب با ما در ذهن خلاصه کتاب قورباغه ‌ات را قورت بده را بخوانید.

شناسنامه کتاب قورباغه‌ات را قورت بده

  • عنوان اصلی: Eat That Frog!: 21 Great Ways to Stop Procrastinating and Get More Done in Less Time
  • نویسنده: برایان تریسی
  • کشور: کانادا
  • سال انتشار: ۲۰۰۱
  • ژانر: موفقیت و توسعه فردی
  • مناسب برای: همه افراد
  • امتیاز: ۳.۹ از ۵ Food Reads

معرفی کتاب قورباغه ات را قورت بده

دقت کرده‌اید بعضی روزها با آنکه کار خاصی برای انجام دادن نداریم، بازهم وقت کم می‌آوریم؟ یا مثلا گاهی با اینکه وقت زیادی را برای انجام کاری در اختیار داریم، بازهم آن کار را درست دقیقه نود انجام می‌دهیم و کیفیت کارمان به شدت افت می‌کند؟ واقعا به نظر شما مشکل از کجاست؟ چطور می‌توانیم از وقت‌مان درست و بهینه استفاده کنیم؟

وقت طلاست. همه ما این مثل قدیمی را شنیده‌ایم و به آن اعتقاد داریم. اما متاسفانه باوجود اعتقاد به این جمله، نمی‌توانیم درست از وقت‌مان استفاده کنیم. علت چیست؟ تنبلی؟ خستگی؟ بی‌حوصلگی؟ بی‌برنامگی؟

نمی‌توانیم علت دقیقی برای کم آوردن وقت پیدا کنیم. هرکسی به تبع سبک زندگی خودش، دلایل مختلفی برای کم آوردن وقت دارد. اما راه‌حل همه این دلایل، یک چیز مشترک است. چه چیزی؟ جواب شما همان محتوایی است که برایان تریسی در کتاب قورباغه ات را قورت بده نوشته است.

کتاب قورباغه ات را قورت بده، محتوایی بسیار ساده و درعین حال عملی و جذاب دارد. متن کتاب کاملا روان و ساده است و برای مخاطب در هرسطحی قابل فهم خواهد بود.

استراتژی‌های تعریف شده در کتاب کاملا ساده و عملی هستند و عمدتا بر افزایش سطح بهره‌وری زمان متمرکز شده‌اند. این کتاب از محبوب‌ترین کتابهای مدیریت شخصی در جهان به‌حساب می‌آید.

نکات کتاب قورباغه‌ات را قورت بده

کتاب قورباغه ات را قورت بده، یکی از معروف‌ترین کتابهای مدیریت شخصی و توسعه فردی در جهان به‌حساب می‌آید. این اثر معروف برایان تریسی، روی استفاده بهینه از زمان متمرکز شده است. برایان تریسی در این کتاب تلاش می‌کند تا به شما بیاموزد که چطور با به‌کار بستن ترفندهایی ساده، بتوانید از زمان خودتان بهترین استفاده را ببرید.

شاید اسم کتاب قورباغه‌ات را قورت بده برایتان عجیب به‌نظر برسد. این اسم عجیب‌وغریب، نکته جالب و بامزه‌ای دارد. برایان تریسی معتقد است که انجام دادن کارهای سخت، مثل قورت دادن یک قورباغه است.

هرچه این کار بیشتر به تعویق بیندازید، برایتان سخت‌تر خواهد بود. پس بهتر است همان اول قورباغه‌تان را قورت دهید تا راحت‌تر به سایر برنامه‌هایتان برسید.

درواقع نکته مهم همین است که سعی کنید کارهای سخت‌ترتان را اول از همه انجام دهید تا با انرژی بیشتری بتوانید به باقی کارهایتان برسید.

قورباغه ات را قورت بده
قورباغه ات را قورت بده

کتاب قورباغه‌ات را قورت بده ۲۴ فصل دارد و هرفصل یک نکته کلیدی در مدیریت زمان و استفاده بهینه از آن به شما خواهد آموخت.

بخش‌های کتاب قورباغه‌ات را قورت بده

فصل‌های این کتاب به صورت زیر هستند:

  • فصل اول: میز را بچینید
  • فصل دوم: هر روز را از قبل برنامه‌ریزی کنید
  • فصل سوم: برای همه‌چیز از قاعده ۸۰/۲۰ استفاده کنید
  • فصل چهارم: نتایج کار را در نظر داشته باشید
  • فصل پنجم: از قانون کفایت اجباری پیروی کنید
  • فصل ششم: همواره از روش ABCDE استفاده کنید
  • فصل هفتم: روی حوزه‌های نتایج کلیدی تمرکز کنید
  • فصل هشتم: پیش از آن‌که کارتان را شروع کنید، کاملا آماده شوید
  • فصل نهم: مهارت‌های کلیدی‌تان را ارتقا دهید
  • فصل دهم: استعدادهای ویژه خودتان را ارتقا دهید
  • فصل یازدهم: محدودیت‌های کلیدی خود را بشناسید
  • فصل دوازدهم: هر بار یک بشکه نفت را نشانه بگیرید
  • فصل سیزدهم: خودتان را تحت فشار قرار دهید
  • فصل چهاردهم: توان‌های شخصی خود را به بیش‌ترین حد برسانید
  • فصل پانزدهم: خودتان را به کار وادار کنید
  • فصل شانزدهم: تعلل سازنده و مصلحتی را تمرین کنید
  • فصل هفدهم: هدف مهم را به کارهای کوچک‌تر تقسیم کنید
  • فصل هجدهم: وقت بسیار زیادی برای خود ایجاد کنید
  • فصل نوزدهم: احساس فوریت و اضطرار در خود ایجاد کنید
  • فصل بیستم: هر بار فقط روی یک کار مهم دست‌به‌کار شوید
  • فصل بیست و یکم: نتیجه‌گیری: جمع‌بندی تمام اصول موفقیت

آیا این کتاب برای شما مناسب است؟

اگر از طرفداران کتابهای روانشناسی و توسعه فردی هستید، حتما از کتاب قورباغه ات را قورت بده خوشتان خواهد آمد. واقعیت این است که همه ما در زندگی با مشکلاتی مواجه هستیم که درصد زیاد پیشامد آن، تقصیر خودمان است.

خواندن کتابهایی که بتوانند ایراد کارمان را شناسایی و به ما گوشزد کنند تاثیر زیادی در اصلاح وضعیت و درنهایت موفقیت ما خواهند داشت.

کتاب قورباغه ات را قورت بده یکی از این کتابهاست. اگر دوست دارید با یادگیری ساده‌ترین ترفندها و اصلاح سبک زندگی‌تان با ساده‌ترین روش ممکن به تغییرات بزرگ و مهمی در وقت و اوضاع‌تان دست پیدا کنید، حتما این کتاب را مطالعه کنید.

بخش‌هایی از کتاب قورباغه‌ ات را قورت بده

کتاب قورباغه ات را بخور
کتاب قورباغه ات را بخور

سخت‌ترین مرحله از انجام هر کار مهمی اولین مرحله یعنی شروع کردن آن است. وقتی انجام یک کار مهم را واقعا آغاز می‌کنید، به طور طبیعی انگیزه پیدا می‌کنید تا آن را ادامه دهید.

قسمتی از ذهن شما همیشه عاشق این است که سرگرم کارهای مهمی باشد که واقعا می‌توانند در زندگی شما تحول ایجاد کنند. وظیفه شما این است که این قسمت از ذهن خود را دائما تغذیه کنید.

حتی فکر کردن به شروع و انجام یک کار کلیدی انگیزه شما را بالا می‌برد و کمک می‌کند تا بر تنبلی خود غلبه کنید. واقعیت این است که مدت زمان لازم برای انجام یک کار مهم در اغلب موارد معادل مدت زمانی است که برای انجام یک کار کم اهمیت لازم است.

تفاوت در این است که شما با اتمام کاری ارزشمند و قابل توجه به طور فوق‌العاده‌ای احساس خرسندی و غرور می‌کنید، حال آنکه با صرف همان میزان وقت و انرژی در انجام کاری کم‌ارزش یا احساس خرسندی نخواهید کرد و یا میزان آن بسیار اندک خواهد بود.

اگر باید قورباغه زنده‌ای را بخوری هیچ فایده‌ای ندارد که مدت زیادی بنشینی و به آن نگاه کنی.

کلید رسیدن به سطوح بالای کارایی و بهره‌وری این است که این عادت را برای همیشه در خود ایجاد کنید که هر روز صبح ابتدا به سر وقت مهم‌ترین کار خود بروید. باید در زندگی این عادت را در خود ایجاد کنید که هر روز قبل از هر کاری اول قورباغه خود را قورت بدهید بدون آنکه وقت زیادی را صرف فکر کردن درباره این کار بکنید.

بـا مطالعه و بررسی هرچه بیشتر در مورد مردان و زنانی که درآمد بیشتری داشته و سریع‌تر پیشرفت کرده‌اند، درمی‌یابیم که ویژگی عمل‌گرایی به عنوان بارزترین و پایدارترین رفتاری که آنها در هر کاری از خود نشان می‌دهند خودنمایی می‌کند. افراد موفق و مؤثر، کسانی هستند که مستقیماً به سراغ کارهای اصلی خود می‌روند و خود را موظف می‌کنند تا آنها را به اتمام برسانند.

صاحب‌نظران درباره کتاب قورباغه ات را قورت بده چه می‌گویند؟

  • مراقب باشید! این کتاب تاثیر عمیقی روی شیوه‌های کارتان و نتایج آن خواهد داشت. این کتاب شیوه‌های کاری شما را به چالش می‌کشد و نظم و انضباط شخصی لازم را برای موفقیت به شما می‌آموزد. (مرکز تجارت میکرو)
  • اگر فکر می‌کنید تعلل در زندگی شما مشکلی همیشگی است، این کتاب را بخوانید. این کتاب مجموعه‌ای مختصر و ارزشمند از تاکتیک‌ها برای امتحان ارائه می‌کند. (The simple dollar)
  • کتاب قورباغه ات را قورت بده کتاب مورد علاقه من در زمینه بهره‌وری است و من اغلب در ژانویه آن را بازخووانی می‌کنم تا چیزهایی که می‌خواهم در سال آینده دنبال کنم یادآوری کنم. هربار که کتاب را می‌خوانم تکه‌های طلایی بهره‌وری جدیدی پیدا می‌کنم. (لیز گوستر)
  • همه قورباغه دارند و خوردن آن بهترین کاری است که می‌توان برای جلوگیری از به تاخیر انداختن کار انجام داد. در هر فصل این کتاب ایده، نکته و تکنیک جدیدی ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند بر تنبلی درونی غلبه کنید و شما را به به‌جای کلوپ شبانه روی کاناپه نگه دارید. (نشریه Peanut)

درباره برایان تریسی؛ نویسنده کتاب قورباغه ات را قورت بده

برایان تریسی
برایان تریسی

برایان تریسی، نویسنده و سخنران کانادایی در حوزه موفقیت، مدیریت و روانشناسی است. این نویسنده سرشناس، آثار بسیار معروفی در زمینه توسعه فردی و مدیریت کسب‌وکار به‌چاپ رسانده است که همگی آنها از شهرت زیادی در سرتاسر جهان برخوردارند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]قورباغه ات را ببوس[/su_animate]

[/su_box]     

دلیل اصلی موفقیت و شهرت تریسی، ارائه راه‌حل‌های ساده، عملی و قابل اجرا برای همه مردم جهان و همه سبک‌های زندگی است. همین دلیل باعث شده است که کتابهای تریسی، جزو محبوب‌ترین کتابهای حوزه موفقیت در جهان باشند. در زیر خلاصه کتاب قورباغه ‌ات را قورت بده را برای شما آورده ایم.

ما در اپلیکیشن ذهن تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم تا بهترین منابع دنیا در حوزه موفقیت و توسعه فردی را برای کسانی که به پیشرفت علاقه دارند فراهم کنیم. اگر شما هم از طرفداران این دسته کتابها هستید و دوست  دارید هرروز پیشرفت کنید، با دانلود اپلیکیشن ذهن از لینک زیر، به جمع ما بپیوندید.

دانلود اپلیکیشن ذهن کتاب قورباغه ات را قورت بده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید