خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس – برایان تریسی نویسنده و سخنران کانادایی

خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس
خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس

فهرست مطالب

خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس :همه ما در زندگی با لحظاتی روبه‌رو شده‌ایم که احساس دلگیری و غم به سراغمان آمده است. گاهی غمگین بوده‌ایم اما ندانسته‌ایم دلیل چیست و یا نخواسته‌ایم که دلیلش را بفهمیم.

اما آیا به نظرتان می‌شود این افکار منفی و غمگین کننده را به افکار شادی‌بخش و مثبت تبدیل کرد؟ برایان تریسی معتقد است که این امکان وجود دارد و دلایل خود را برای این اعتقاد در کتاب قورباغه‌ات را ببوس برای خوانندگان آورده است. با ذهن همراه باشید تا با خواندن خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس بیشتر با این کتاب آشنا شویم.

درباره کتاب قورباغه‌ ات را ببوس

لحظات سختی در زندگی همه ما وجود دارند که از روبه‌رو شدن با آنها ترسیده‌ایم. مشکلاتی که گاه تمام جزییات زندگی ما را تحت تاثیر خودشان قرار داده‌اند و انقدر ما را درگیر خودشان کرده‌اند که یادمان رفته است قبل از آنها چطور زندگی می‌کردیم و زندگی عادی‌مان چه شکلی داشته است.

برایان تریسی معتقد است همه لحظات سخت زندگی انسان می‌تواند تبدیل به فرصتهایی طلایی برای پیشرفت و ارتقا باشند. این ماییم که می‌توانیم مفاهیم را به‌طور کامل عوض کنیم و بر شرایط تاثیر بگذاریم. درواقع تریسی اعتقاد دارد لحظات سخت و دردناک کمی بیرون از ذهن ما وجود دارند و اکثر لحظات تلخی که تجربه می‌کنیم، زایید افکار منفی ما هستند.

کتاب قورباغه ات را ببوس، تجربه عملی و رودروی برایان تریسی در برخورد با افرادی است که به نوعی در زندگی‌شان با چالش‌های مختلفی روبه‌رو بوده‌اند. او با مطالعه و تمرکز روی این افراد به تجربیات ارزشمندی دست پیدا کرد که خلاصه آنها را در کتاب قورباغه ات را قورت بده برای خوانندگان گردآوری کرده است.

علاوه‌ براین، کتاب قورباغه ات را قورت بده، چکیده‌ای از چندین هزار ساعت سخنرانی برایان تریسی در چندین کشور جهان و برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ با چندمیلون نفر در دنیا است.

درباره برایان تریسی؛ نویسنده کتاب قورباغه ات را ببوس

 

برایان تریسی
برایان تریسی

برایان تریسی، نویسنده و سخنران کانادایی در حوزه موفقیت، مدیریت و روانشناسی است. این نویسنده سرشناس، آثار بسیار معروفی در زمینه توسعه فردی و مدیریت کسب‌وکار به‌چاپ رسانده است که همگی آنها از شهرت زیادی در سرتاسر جهان برخوردارند.

دلیل اصلی موفقیت و شهرت تریسی، ارائه راه‌حل‌های ساده، عملی و قابل اجرا برای همه مردم جهان و همه سبک‌های زندگی است. همین دلیل باعث شده است که کتابهای تریسی، جزو محبوب‌ترین کتابهای حوزه موفقیت در جهان باشند.

خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس

در دنیای برایان تریسی، قورباغه، یکی از نمادهای کار سخت، سختگیری و لحظات سخت در زندگی است. او معتقد است باید با سختی روبه‌رو شد، با آنها مبارزه کرد و آنها را حل کرد. به همین دلیل دو کتاب قورباغه‌ ات را ببوس و قورباغه ات را قورت بده را نوشته است. او در کتاب قورباغه ات را ببوس، در پی آموزش راهکارهایی ساده برای تبدیل افکار منفی به مثبت در مخاطب است.

درواقع او برای انتخاب این اسم روی کتاب، به داستان شاهزاده خانمی که باید با قورباغه‌ای ازدواج می‌کرد و او را می‌بوسید اشاره می‌کند. یادتان هست آن شاهزاده خانم چقدر از بوسیدن قورباغه کراهت داشت و آن را مایه بدبختی و سیاه روزی خود می‌دانست؟ اما با بوسیدن قورباغه و شکستن طلسم شاهزاده جوان، درهای خوشبختی به روی او باز شد و به سعادت رسید.

تریسی بیان می‌کند که ما می‌توانیم با تغییر افکارمان به سمت و سوی مثبت و تغییر نگرش‌مان به چالش‌هایی که در زندگی‌مان وجود دارد، با سختی‌های زندگی‌مان روبه‌رو شویم و آنها را به فرصت‌هایی برای پیشرفت تبدیل کنیم.

تنها کاری که می‌توانیم دراین باره بکنیم این است که نگرش و دیدگاهمان را در رابطه با محیط اطراف‌مان و شرایطی که برایمان به وجود می‌آید تغییر دهیم و از افکار منفی دوری کنیم تا با تغییرات مثبت مواجه شویم.

او در این کتاب ۱۲ ترفند کاربردی را برای مواجهه با مشکلات و چالش‌ها ارائه می‌دهد و در هرفصل به صورت جداگانه از این ترفندها صحبت می‌کند. فصل‌های مختلف کتاب قورباغه ات را ببوس به صورت زیر است:

  • فصل اول: هفت حقیقت درباره شما
  • فصل دوم: شاهزادۀ خوش‌قیافه‌تان را تصور کنید
  • فصل سوم: رودررو با قورباغه‌تان مواجه شوید
  • فصل چهارم: حوض پر از قورباغه‌های زشت را تمیز کنید
  • فصل پنجم: باتلاق را خشک کنید
  • فصل ششم: از بچه قورباغه‌ها تا قورباغه‌ها
  • فصل هفتم: در جستجوی زیبایی‌های قورباغه‌ها باشید
  • فصل هشتم: با اطمینان به جلو حرکت کنید
  • فصل نهم: بر قورباغه‌های زشتتان بوسه‌ی خداحافظی بزنید
  • فصل دهم: از قورباغۀ خود توقع بهترین‌ها را داشته باشید
  • فصل یازدهم: گذشته را رها کنید
  • فصل دوازدهم: هفت کلید برای داشتن شخصیت مثبت

چرا باید کتاب قورباغه ات را ببوس را خواند؟

کتاب قورباغه ات را ببوس
کتاب قورباغه ات را ببوس

مواجهه با چالش‌های زندگی و کنار آمدن با تغییراتی که در زندگی در سرراهمان قرار می‌گیرند، یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی ست که باید در زندگی بیاموزیم و آن را به کار ببندیم.

این کتاب با بیان ترفندهای کاربردی و درعین بسیار ساده و کارامد، به شما به خوبی می‌آموزد که چطور بتوانید افکار منفی‌تان را به سادگی به افکار مثبت تبدیل کنید و از هرچالش برای خودتان راهی برای موفقیت و فرصتی برای پیشرفت به‌وجود بیاورید.

اگر به کتابهای روانشناسی و توسعه فردی علاقه‌مندهستید، کتاب قورباغه ات را ببوس، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای بهبود وضعیت زندگی‌تان و رسیدن به پیشرفت و موفقیت داشته باشید. توصیه می‌کنم حتما این کتاب را بخوانید و به دوستان‌تان هم پیشنهاد بدهید.

قسمت‌هایی از کتاب قورباغه ات را ببوس در خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس به شرح زیر آمده است:

«باور به قدرت بالقوه و نامحدودتان کلید اصلی برای تبدیل شدن به آنچه که واقعا توانایی آن را دارد، می‌باشد.»

«همانطور که ویلیام شکسپیر می‌گوید: «هیچ‌چیزی وجود ندارد، تنها فکر است که آن را به وجود می‌آورد.» شما اینجا، روی این کرۀ خاکی هستید تا کاری خارق‌العاده با زندگی‌تان انجام دهید تا خوشحالی و لذت، ارتباطات عالی، سلامتی در سطح خوب، موفقیت کامل و رضایت کامل را تجربه کنید.

پس چه چیزی مانع شما می‌شود؟ چرا هم‌اکنون زندگی رویایی‌تان را ندارید؟ چه چیزی مانع شما می‌شود؟ اگر می‌خواهید دلیل شادی یا ناراحتی، موفقیت یا عدم موفقیت، پیروزی یا شکست خود را بدانید، بروید و به نزدیک‌ترین آینه نگاه کنید. جواب آنجاست.

کیفیت تفکراتتان درباره‌ی کسی که در آینه می‌بینید به طور گسترده‌ای کیفیت زندگی‌تان را تعیین می‌کند. اگر دیدگاهتان را نسبت به خودتان تغییر دهید، زندگی‌تان را به سرعت تغییر می‌دهید.»

«آرزوهای کوچک نداشته باشید، تنها آرزوهای بزرگ هستند که قدرت به حرکت واداشتن ذهن بشر را دارند و شما نیز نباید آرزوهای کوچک داشته باشید.»


«انکار یا خودداری از مواجهه با حقیقت یا واقعیت وضعیت خود یا دیگری، عامل اصلی استرس، اضطراب، احساسات منفی و حتی بیماری‌های جسمی و ذهنی است. پذیرش نقطه مقابل انکار است.»

«وقتی فرد یا موقعیتی را در خانه یا محل کار همان‌گونه که هست می‌پذیرید و قبول می‌کنید که تغییر نخواهد کرد و بر اساس این موضوع عمل کنید، بخش عمده استرس ایجاد شده در این وضعیت از بین می‌رود».

«هر آنچه که در گذشته در زندگی برای شما رخ داده است، آمادگی برای زندگی شگرفی است که در آینده پیش رویتان قرار دارد.»

خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس تنها گزیده ای دریایی از اطلاعات مفیدی است که میتوانید با خواندن کتاب بدست آورید.

ما در ذهن خلاصه کتاب های دیگری از این نویسنده معروف مانند خلاصه کتاب حرف بزن تا برنده شوی نیز برای شما آورده ایم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید