خلاصه کتاب شجاعت در برهوت

خلاصه کتاب شجاعت در برهوت

فهرست مطالب

آیا شما هم احساس تنهایی می‌کنید؟ شاید با خانواده و دوستان خود اختلاف نظر دارید و در کنار آن‌ها احساس بیگانگی کنید. شاید حس می‌کنید به جایی و گروهی تعلق ندارید و سعی می‌کنید این خلا را در شبکه‌های اجتماعی پر کنید؟

اما باید بدانید اگرچه هدف از فناوری این بود که ما را به هم نزدیک‌تر کند، اما در واقعت ما را بیشتر از هم دور نموده است.

به عنوان مثال شاید متوجه شده باشید که عکس‌های شادی را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، اما در عمق وجودتان می‌دانید یک دوست واقعی ندارید که بتوانید با آن تماس بگیرید.

این احساس تنهایی باعث شده در تلاش برای نشان دادن اینکه بخشی از یک گروه هستیم، دست به انتخاب‌های نابخردانه‌ای بزنیم. با این حال، کتاب شجاعت در برهوت استدلال می‌کند که ما هرگز نمی‌توانیم از افراد دیگر برای پر کردن سوراخ تنهایی درونی‌مان استفاده کنیم.

در عوض، اگر می‌خواهیم احساس کامل بودن بکنیم، باید در برهوت قلب و روح خود شجاع باشیم و یاد بگیریم که چگونه به تنهایی کامل باشیم.

برای خواندن این خلاصه کتاب و آشنایی با مفهوم تعلق و شجاعت در برهوت با این مقاله همراه شوید.

شناسنامه کتاب شجاعت در برهوت

معرفی کتاب

در سلسله مراتب نیازهای انسان در هرم مازلو، احساس تعلق اولین چیزی است که بلافاصله پس از اطمینان از بقای فیزیکی خود آرزو می‌کنیم، داشته باشیم.

در حالی که احساس تعلق یک کلمه بسیار رایج است اما توصیف آن دشوار است، این‌طور نیست؟ به نوعی مبهم به نظر می رسد که انگار همه ما معنای متفاوتی برای آن داریم، اما وقتی آن را احساس می کنیم آن را می شناسیم.

در کتاب شجاعت در برهوت، نویسنده پرفروش برنه براون به دنبال رفع برخی از این سردرگمی هاست. شجاعت در برهوت، یک فرآیند چهار مرحله‌ای برای یافتن تعلق واقعی از طریق اصالت، شجاعت، اعتماد و آسیب‌پذیری ارائه می‌کند.

در این کتاب، برنه براون با به اشتراک گذاشتن داستان خود در مورد این‌که چگونه برای چندین دهه نیاز خود به تعلق داشتن را به صورت بی‌فایده دنبال می‌کرده، به ما می‌آموزد که چگونه از دام‌های رایج در مسیر یافتن آن اجتناب کنیم.

برای براون، احساس تعلق بیشتر به معنای یادگیری تعلق داشتن به خودمان است.

برای پیدا کردن این حس تعلق، نه تنها به گروه‌های مناسب از افراد نیاز داریم تا خودمان را متعلق به جایی بدانیم، بلکه به شجاعت هم نیاز داریم تا زمانی که هیچ‌کس نمی‌خواهد از ما حمایت کند تنها بایستیم و خودمان باشیم.

تعلق به خود در خلاصه کتاب شجاعت در برهوتکتاب شجاعت در برهوت در واقع بیشتر در مورد یادگیری تنها ایستادن است تا تلاش برای متناسب شدن با دیگران.

براون به ما وضوح و شهامتی را ارائه می‌دهد که برای یافتن راه بازگشت به خود و به یکدیگر نیاز ‏داریم. و آن مسیر درست از میان برهوت می گذرد.

در کتاب شجاعت در برهوت، برنه بروان درست مانند بسیاری از کتاب‌های دیگرش، مشکلات را به گونه‌ای تحلیل می‌کند که هم دانشجویان علوم اجتماعی و هم افراد عادی که فقط به کسی نیاز دارند تا با او صحبت کنند را جذب کند.

۵ دلیل برای خواندن شجاعت در برهوت

  1. به دنبال شجاعت لازم برای انجام دادن و گفتن حرف درست هستید.
  2. به دنبال تبدیل شدن به عضوی موثری در جامعه هستید یا به این فکر می‌کنید که چگونه ارتباط بیشتری با دیگران ایجاد کنید.
  3. می‌خواهید درک بیشتری نسبت به افرادی که با شما متفاوت هستند، داشته باشید.
  4. اگر در حال حاضر یک فرد “منزوی” هستید و برای آن‌چه که به آن اعتقاد دارید ایستاده‌اید، حتی اگر به معنی تنها بودن‌تان باشد، این کتاب برای شماست!
  5. فکر می‌کنید که جهان باید تغییر کند و مکانی مهربان‌تر باشد.

خلاصه کتاب شجاعت در برهوت

در ادامه تعدادی از درس هایی که می‌توانید از خواندن کتاب شجاعت در برهوت بگیرد، بیان می‌شود.

۱. همه ما به دنبال تعلق هستیم

تعلق یکی از نیازهای اولیه ماست و زمانی که آن را پیدا نکنیم می‌تواند بسیار دردناک باشد.‏ به نظر می‌رسد برنه براون این را خوب می‌داند، زیرا در کتاب شجاعت در برهوت داستان‌های دوران کودکی‌اش را به اشتراک ‏می‌گذارد که در جامعه آمریکا و در میان سفیدپوستان مورد استقبال قرار نمی‌گرفت و در میان سیاه‌پوستان هم کسی به او خوش‌آمد نمی‌گفت.‏

اما بدتر از همه زمانی بود که احساس کرد به خانواده خود تعلق ندارد.‏ او می‌خواست بخشی از تیم تشویق کننده ‌ای  باشد که مادرش در همان مدرسه تشویق ‏کننده بود و پدرش هم عضو تیم فوتبال بود.‏

اما علی‌رغم تمرین بی‌وقفه و دو هفته رژیم مایعات نتوانست.‏ این باعث شد والدینش از او ‏ناامید شوند و او در خانواده خود احساس طرد شدگی کند.‏

این موضوعات براون را به سمت اعتیاد به الکل سوق داد.‏ اما مشکلات اعتیاد و روابط بیمارگونه برنه فقط علائم زخم‌های درونی او بودند.‏ او تنها زمانی بر آن‌ها غلبه کرد که به زخم‌های عاطفی خود پرداخت و آن‌ها را درمان کرد.‏

۲. تعلق واقعی به معنای تعلق داشتن به خود است

تعلق واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که از تلاش برای جلب پذیرش دیگران دست بردارید.‏

جای گرفتن در جایی به این معنی است که شما خود را تغییر می‌دهید تا مانند گروهی باشید که می ‌خواهید بخشی از آن باشید.‏
وقتی این اتفاق بیفتد، شما ارتباط واقعی را تجربه نخواهید کرد زیرا به طور صادقانه خودتان را نشان نمی‌دهید.

تعلق داشتن در عوض به معنای پذیرفتن آن چیزی است که هستید و اینکه ‏افرادی که در اطراف‌تان هستند شما را به عنوان خود واقعی‌تان بشناسند. ‏
برای درک و شناخت بهتر خود برنه براون پیشنهاد می‌کند چند قدم در برهوت گام بردارید. برنه از استعاره برهوت استفاده می‌کند زیرا هم ترسناک و هم وسوسه انگیز است.‏ برهوت چیزی است که خارج از منطقه آسایش‌مان قرار دارد.‏

برهوت می‌تواند چیز جدیدی باشد، چیزی که از آن اجتناب می‌کنید، یا جایی که مجبور به مقابله با ‏عدم قطعیت‌ها و آسیب‌پذیری‌های خود هستید.‏

برای هرکسی متفاوت است ممکن است نیاز داشته باشید که در دروه‌های درون‌نگری، یادگیری معنوی یا ‏توسعه شخصی شرکت کنید.‏

برای ادامه راه در برهوت، باید یاد بگیرید که در مکالمات دشوار شرکت کنید و نه با ترس، بلکه با ‏شادی و به خود انگیزه دهید.‏
یاد خواهید گرفت که به خود و دیگران اعتماد کنید و آن‌طور که واقعا هستید ظاهر شوید: قابل ‏اعتماد و در عین حال آسیب‌پذیر.‏

برهوت در خلاصه کتاب شجاعت در برهوت

۳. هفت خصلت افراد قابل اعتماد

تعلق به خود آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست.‏ این بدان معنی است که خود را در برابر آسیب‌ها و دردها باز کنید و در برابر نظرات و ‏قضاوت‌های دیگران آسیب‌پذیر باشید.‏ اما ارزشش را دارد!‏

به خصوص اگر بتوانید افراد قابل اعتمادی را پیدا کنید که بتوانید با آن‌ها صحبت کنید. دوستان قابل ‏اعتمادی که آماده گوش دادن به صحبت‌های شما هستند.‏ به گفته برنه براون، این افراد در این هفت ویژگی مشترک هستند:‏

  1. ‏ قابل اعتماد هستند که بدیهی است.‏
  2. آن‌ها مسئولیت اشتباهات خود را می‌پذیرند، کاری که امروزه مردم به ندرت انجام می‌دهند.‏
  3.  مرزهای شخصی و خطوط قرمزتان را رعایت می‌کنند. یعنی می‌دانند وقتی که می‌خواهید تنها باشید، باید شما را تنها ‏بگذارند.‏
  4.  می‌توانند اطلاعات محرمانه‌تان را ایمن نگه دارند. باید مراقب افرادی باشید که نمی‌توانند ‏اسرار شما را حفظ کنند، زیرا خیانت به اعتماد یکی از دردناک‌ترین تجربیاتی است که می‌توان تجربه ‏کرد.‏
  5.  در هنگام تصمیم‌گیری صداقت دارند. ارزش صداقت در دنیای دروغ و پول دست کم گرفته می ‌شود.‏
  6. قضاوت نمی‌کنند. می‌دانند که همه ما اشتباه می‌کنیم و اشاره مکرر به آن‌ها به هیچ کس ‏کمک نمی‌کند.‏
  7. در  همه چیز سخاوتمند هستند.

برای پیدا کردن دوستان قابل اعتماد، ابتدا خودتان باید به چنین شخصی تبدیل شوید. می‌توانید همه این کارها را به صورت گام‌های کوچک انجام دهید.

اگر این رفتارها را هزاران بار در طول ماه ‌ها و سال‌ها تکرار کنید، در نهایت یک شبکه از افراد قابل اعتماد در اطراف‌تان شکل می‌گیرد که باعث افزایش اعتماد به نفس درونی شما می‌شود.

۴. مقابله با تنهایی و راه‌هایی برای ترکاندن حباب تنهایی

زمانی بود که ما باور داشتیم که اینترنت قرار است یک «دهکده جهانی» بسازد که همه ما را به هم ‏نزدیک‌تر و متحدتر کند.‏

درعوض، فقط باعث شد که افراد هم‌فکر بتوانند در کنار سایر همفکران بایستند. تلاش برای یافتن ‏تعلق در میان کسانی که مانند ما فکر می‌کنند وسوسه انگیز است. اما اغلب نتیجه این است که ایده‌‏های ما را تثبیت می‌کند و ممکن است ما را افراطی‌تر و جنگ طلب‌تر کند.‏

برنه براون واقعاً این موضوع را مطرح می‌کند که با قرار گرفتن در درون گروه‌هایی از افراد هم‌فکر، خود را از دنیا ‏منزوی می‌کنیم و همه از همیشه تنهاتر می‌شویم.

به زبان ساده اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شده‌اند که در دنیایی زندگی کنیم که طراحی شده تا ما را درون یک حباب ‏نگه دارد.‏این ابزارهای ارتباطی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همه چیز را از جمله تبلیغات، جستجوهای گوگل و حتی ویدئوها را به صورت شخصی‌سازی شده مشاهده کنیم.‏

حباب شبکه های اجتماعی در خلاصه کتاب شجاعت در برهوتدرنتیجه چیزی خارج از منطقه راحتی خود را تجربه نمی‌کنیم، زیرا ماندن در آن بسیار آسان است. راه حل خارج شدن از این حباب تا حدی مشخص است. کافی است برخلاف آن‌چه گوگل یا یوتیوب یا صدای درونی‌تان پیشنهاد ‏می‌کند، عمل کنید!

آزمایش کنید! تفاوت را تجربه خواهید کرد! درنهایت در یک نقطه خاص در طول سفر خود، بدون شک با یک مکان، یک شخص، نقطه‌ای روبرو خواهید ‏شد که همه چیز در آن معنا پیدا می‌کند.‏ در این نقطه راه خود را در برهوت درونی‎‌تان پیدا می‌کنید و‏ مال خودتان می‌شوید.

یکی دیگر از کتاب‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا با مشکلات زندگی بهتر کنار بیاید را می‌توانید در لینک زیر مطالعه نمایید.‎

خلاصه کتاب روابط از دست رفته

کتاب روابط از دست رفته توضیح می‌دهد که چرا افسردگی در افراد رخ می‌دهد و چگونه بهبود روابط و مصرف نکردن دارو‌، می‌تواند راهی برای غلبه بر این مشکلات باشد.

‎اکنون بخوانید‎

بخش‌هایی از متن کتاب شجاعت در برهوت

“شما تنها زمانی آزاد هستید که متوجه شوید به هیچ مکانی تعلق ندارید، در عین حال به هر مکانی تعلق دارید، قیمت چنین چیزی بالاست، اما چیزی که به خاطرش کسب می‌کنید بسیار ارزشمند است.”

“چیزی که اکنون می‌دانیم این است که وقتی احساسات خود را انکار می‌کنیم، ما را به اختیار خود در می‌آورند. اما زمانی که مالک احساسات خود هستیم، می‌توانیم آن‌ها را از نو بسازیم و راه خود را به وسیله درد پیدا کنیم.”

“گاهی اوقات خطرناک‌ترین چیز برای بچه‌ها سکوتی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد داستان‌های خود را بسازند. داستان‌هایی که تقریباً همیشه در آن‌ها خود را تنها و بی‌ارزش برای داشتن عشق و عدم  تعلق به جایی می‌دانند.”

“شجاعت در درد حاصل می‌شود، اما نه در همه دردها. دردی که انکار یا نادیده گرفته می‌شود به ترس یا نفرت تبدیل می‌شود.”

“تعلق داشتن واقعی منفعل نیست. بلکه تمرینی است که ما را ملزم می‌کند آسیب‌پذیر باشیم، احساس ناراحتی کنیم و یاد بگیریم که چگونه در کنار مردم حضور داشته باشیم بدون این‌که چیزی را که هستیم قربانی کنیم.”

“آنقدر به خودتان تعلق دارید که بخواهید به تنهایی در برهوت بایستید، مکانی رام نشده و غیرقابل پیش‌بینی برای تنهایی و جستجو.”

“در حال حاضر، ما نه پیوند ناگسستنی خود را به رسمیت می‌شناسیم و نه جشن می‌گیریم. ما تقریباً در هر زمینه‌ای از زندگی خود از دیگران جدا هستیم.”

“وقتی درد و ترس داریم، خشم و نفرت احساسات اصلی ما هستند.”

“هنگامی که یک گروه یا جامعه، مخالفت و اختلاف نظر را تحمل نمی‌کنند، از هرگونه تجربه ارتباط ناگسستنی چشم پوشی می‌کنند.”

“رسانه‌های اجتماعی برای توسعه جامعه عالی هستند، اما ایجاد تعلق واقعی، ارتباط و همدلی واقعی مستلزم ملاقات با افراد واقعی در یک فضای واقعی در زمان واقعی است.”

“نحوه تعامل ما با رسانه‌های اجتماعی مانند آتش است. می‌توانید از آن‌ها برای گرم نگه داشتن و غذا درست کردن استفاده کنید یا می‌توانید انبار خود را به آتش بکشید.”

“تصور می‌کنم یکی از دلایلی که مردم این‌قدر سرسختانه به نفرت‌هایشان می‌چسبند این است که احساس می‌کنند وقتی نفرت از بین برود، مجبور می‌شوند با درد کنار بیایند.”

“تعلق واقعی شما را مجبور نمی‌کند که خودتان را تغییر دهید. بلکه مستلزم آن است که شما همانی باشید که هستید.”

احساس تعلق در خلاصه کتاب شجاعت در برهوت“جوزف کمپبل نوشت: «اگر می‌توانید قدم به قدم مسیرتان را پیش روی خود ببینید، باید بدانید که این مسیر شما نیست. شما با هر قدمی که برمی‌دارید مسیر خودتان را می‌سازید. به همین دلیل است که این مسیر شماست.»”

“به اندازه کافی نمی‌دانیم چگونه با دیگران در درد کشیدن همراه شویم. بدتر از آن، ناراحتی ما به گونه‌ای ظاهر می‌شود که می‌تواند به مردم آسیب برساند و انزوای آن‌ها را تقویت کند. ”

“درد بی امان است. توجه ما را جلب خواهد کرد. علی‌رغم تلاش‌های‌مان برای از بین بردن آن با اعتیاد، ضرب و شتم فیزیکی یکدیگر، خفه کردنش با موفقیت و تله‌های مادی، یا خفه کردنش با نفرت، درد همیشه راهی برای نشان دادن خود پیدا می‌کند.”

“تحقیقات نشان می‌دهد که هفته‌ای یک بار ملاقات با دوستان به اندازه مصرف مسدودکننده‌های بتا یا ترک عادت به سیگار کشیدن در افزایش عمر ما تاثیرگذار است.”

“به جایی تعلق دارید که خود واقعی‌تان را نشان می‌دهید و در مورد خود و کارتان به شیوه‌ای واقعی صحبت کنید.”

“نشان یک قلب وحشی زندگی کردن پارادوکس عشق در زندگی است. عشق توانایی سخت و لطیف بودن، هیجان زده و ترسیده بودن، شجاع و ترسیده بودن در یک لحظه است.”

“زمان‌هایی پیش می‌آید که تنها ایستادن خیلی سخت، خیلی ترسناک است، و ما در توانایی خود برای عبور از عدم اطمینان شک خواهیم کرد. یک نفر در جایی می‌گوید: «این کار را نکن. شما آن‌چه را که برای زنده ماندن در برهوت لازم است ندارید.» این زمانی است که به اعماق قلب وحشی خود می‌رسید و به خود یادآوری می‌کنی که “من برهوت هستم.”

“رابطه‌ای که با قضاوت و تمسخر دیگران ایجاد می‌کنیم، ارتباط واقعی نیست.”

صاحب نظران در مورد کتاب “شجاعت در برهوت” چه می‌گویند؟

“تحقیق و کار براون واژگان جدیدی به ما داده است، راهی برای صحبت با یکدیگر در مورد ایده‌ها، احساسات و ترس‌هایی که همه داشته‌ایم، اما نمی‌دانستیم چگونه بیان کنیم. در کتاب شجاعت در برهوت، او به هر یک از ما قدرت می‌دهد تا کمی شجاع‌تر باشیم.” – هافینگتون پست

“این اجتناب ناپذیر است، ما سقوط خواهیم کرد. شکست خواهیم خورد. نمی‌دانیم چگونه واکنش نشان دهیم یا چه کار کنیم. مهم نیست چگونه یا چه زمانی اتفاق بیفتد، همه ما یک انتخاب هایی‌خواهیم داشت. آیا بلند می‌شویم یا نه؟ خوشبختانه، برنه براون در شجاعت در برهوت دستش را دراز می‌کند تا به ما کمک کند، بلند شویم.” سایمون سینک، نویسنده کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند

“براون در شجاعت در برهوت با دیدگاهی تازه که با تحقیق و شوخ طبعی تداخل دارد، مهربانی را به ما ارائه می‌دهد و در عین حال ایده‌های قابل تأملی درباره روابط  با دیگران و با خود ارائه می‌کند.” – هفته نامه پابلیشر

معرفی نویسنده

نویسنده خلاصه کتاب شجاعت در برهوتدکتر برنه براون، استاد پژوهشی در دانشگاه هیوستون است و دارای کرسی موقوفه بنیاد هافینگتون در کالج تحصیلات تکمیلی مددکاری اجتماعی در این دانشگاه است. برنه همچنین استاد مدعو مدیریت در دانشگاه تگزاس در دانشکده بازرگانی آستین مک‌کامبز است.

او بیش از دو دهه را صرف مطالعه موضوعاتی مانند آسیب‌پذیری و شجاعت، همدلی و شرم کرده است و به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از خوانده‌شده‌ترین و محبوب‌ترین متخصصان جهان در این موضوعات شناخته می‌شود.

او نویسنده نیم دوجین کتاب است که عبارتند از: موهبت کامل نبودن، جرات بسیار، با اقتدار برخواستن، شجاعت در برهوت، شهامت رهبری. کتاب‌های برنه به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌اند.

سخنرانی براون در TED 2010،  با عنوان “قدرت آسیب پذیری” بیش از ۵۰ میلیون بار دیده شده است و یکی از پنج سخنرانی‌های  پربازدید در تاریخ TED است. بروان همچنین میزبان پادکست‌های هفتگی اصلی اسپاتیفای به نام‌های بازکردن قفل‌مان و شجاعت رهبری می‌باشد.

علاوه بر این، براون اولین سخنرانی فیلمبرداری شده توسط یک محقق در سرویس پخش تنفلیکس را دارد. برنامه او، “ندای شجاعت”، اولین بار در نوزدهم آوریل ۲۰۱۹ منتشر شد و بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

برنه با همسرش استیو در هیوستون تگزاس زندگی می‌کند. آن‌ها دو فرزند به نام‌های الن و چارلی دارند.

اگر به دنبال راهی برای پیشرفت و توسعه خود هستید بدون شک باید مطالعه نمایید. با ‏دانلود اپلیکیشن ذهن می‌توانید مجموعه‌ای از برترین کتاب‌های جهان را با صرف کمترین ‏زمان مطالعه نمایید‎.‎

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید