خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

فهرست مطالب

در خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید آمده است: «کتاب مقدس برای افراد موفق که می‌تواند به مسیر ثروتمند شدن آنها کمک کند، بی‌شک بیندیشید و ثروتمند شوید است.» این کتاب در سال ۱۹۳۷ توسط ناپلئون هیل منتشر و تاکنون ۷۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

هیل بخش اعظم زندگی خود را صرف مطالعه افراد موفق و عادات رفتاری آنها کرد ; او ۱۳ مورد از شایع‌ترین این عادات را در کتاب خود به اشتراک گذاشته است. ما در خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید تمامی این موارد را در سه درس خلاصه کرده‌ایم؛ با ذهن همراه باشید.

خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

موارد زیر را یک به یک در خاطر ثبت کنید تا برداشتی بهتری از کتاب پیش رو داشته باشید:

درس ۱: برای ایجاد یک اعتقاد غیرقابل انکار در خودتان، از تلقین به نفس استفاده کنید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

تلقین به نفس، روشی روان‌شناختی است که در اوایل قرن بیستم توسعه یافت. در اصل، با تبدیل اهداف در پیشگویی‌ها و تحقق بخشیدن به آنها در ناخودآگاه  فرد، از «اثر دارونما» استفاده می‌کند. هیل می‌گوید:

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

«ویژگی اصلی همه افراد موفق، این باور غیرقابل انکاری است که درباره خود و اهداف‌شان دارند. این نتیجه نیست، بلکه یک پیش نیاز ضروری برای موفقیت است.»

[/su_note]

بارها و بارها به خودتان بگویید که می‌توانید به اهداف خود برسید و رویاهای‌تان را به واقعیت تبدیل کنید، و شما باید راه خود را طی کرده و اجازه ندهید که کسی در آن دخالت کند؛ شما این باورها را در ناخودآگاه خود شکل می‌دهید. انتخاب هدف در زندگی عاملی مهم برای ساختن آینده ای روشن می باشد.

این نه تنها اعتماد به نفسی را که در مورد اقداماتی که باید به دنبال داشته باشید ایجاد می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد اهداف خود را به قسمت ناخودآگاه مغزتان برفرستید، تا زمانی که شما به طور خودکار تمام اقدامات‌تان را به روشی که شما را به سمت اهداف‌تان سوق می‌دهد، هم‌راستا کنید.

اما چه چیز دیگری می‌تواند از این عقیده تبعیت کند، به طوری که بتوان کوه‌ها را به حرکت درآورد؟

درس ۲: سرسخت بوده و همیشه به تصمیمات خود پایبند باشید

خلاصه کتاب

حتی با خواندن خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید می‌توانید روحیه سرسخت داشته باشید. درواقع، هیل قاطع بودن را شایع‌ترین دلیل موفقیت در دراز مدت عنوان می‌کند. به این معنا که میلیونرها تصمیمات فوری می‌گیرند و بعد به تصمیمات خود می‌چسبند. راه های موفقیت در کار و زندگی را نیز بخوانید.

وقتی هنری فورد تصمیم گرفت که مدل خودرو T شاهکارش باشد، او می‌دانست رسیدن به این هدف مسیری طولانی می‌طلبد. به رغم اینکه مردم به او گفتند که دوباره یک مدل جدید بسازد، او به اهداف اصلی‌اش چسبید. به نظر شما، تولید مدل T چقدر طول کشید؟

اولین مدل خودرو T در آگوست سال ۱۹۰۸ تولید شد وتا سال ۱۹۲۷ بالغ بر تعداد ۱۵ میلیون از این خودرو در جهان فروخته شد. نظرات بسیار زیاد هستند، همه افراد در مورد هر چیزی یک نظر دارند، و بیشتر آنها با نظرات‌شان فقط ذهن شما را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهند.

بنابراین مراقب باشید که اهداف خود را با چه کسانی به اشتراک می‌گذارید، آن را با مجموعه‌ای از مشاوران معتبر، دوستان نزدیک و متحدین خود در میان بگذارید و همچنین در تصمیمات خود سرسخت باشید.

درس ۳: برای تسریع در یادگیری خود به یک گروه Mastermind بپیوندید

خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

ناپلئون هیل همان‌طور که همه امروز او را می‌شناسند، گروه Mastermind را اختراع کرد. میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند و با اینترنت، این یک پدیده جهانی است، زیرا برگزاری جلسه Mastermind با افرادی از سراسر جهان صورت می‌گیرد.

در اینجا چگونگی تعریف هیل از گروه Mastermind در ابتدا آورده شده است: «ترکیب دانش و تلاش دو یا چند نفر، که با هماهنگی در یک هدف مشخص در کنار یکدیگر کار می‌کنند.»

امروزه بیشتر گروه‌ها متشکل از چهار نفر هستند که لزوماً جهت رسیدن به اهداف مورد نظر در یک حوزه کاری و درصدد برطرف مشکلات و موانع خود هستند. آنها می‌خواهند همچنین ویژگی‌های شخصیتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

با این حال، گروه‌ها می‌توانند به هر تعدادی باشند، تنها قاعده این است که هر جلسه باید یک دستور کار خاص را دنبال کند.

فایده اصلی این است که با ترکیب قدرت مغزی دو یا چند نفر برای حل مشکلات، نتیجه بهتری حاصل می‌شود. از به اشتراک گذاشتن تجربیات، ایده‌ها و مهارت‌های اضافی که هرگز نمی‌تواند به صورت فردی و تنهایی حاصل شوند نترسید، سعی کنید اهداف خود را در گروه‌های متفکر در میان بگذارید تا موفق شوید.

ناپلئون هیل به شدت توصیه می‌کند: «یکی را شروع کنید، می توانید گروه‌هایی را در سراسر فیس بوک به صورت آنلاین پیدا کنید. به سادگی از طریق شبکه‌های اجتماعی با گروه خود در تماس باشید و اهداف خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]کتاب ثروتمندترین مرد بابل[/su_animate]

[/su_box]     

خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید در قالب جملات زیبا

خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید در قالب جملات زیبا

«نقطه شروع همه دستاوردها رویا است. این را مرتباً در خاطر داشته باشید. تمایل ضعیف نتایج ضعیفی را به همراه می‌آورد، دقیقاً همان‌طور که آتش کوچک گرمای کمی ایجاد می‌کند.»

«شما حاکم بر سرنوشت خود هستید. شما می‌توانید محیط شخصی خود را تحت تأثیر، هدایت و کنترل کنید. شما می‌توانید زندگی خود را آن‌گونه که می‌خواهید ادامه دهید.»

«هنگامی که شکست می‌آید، آن را به عنوان سیگنالی بپذیرید که برنامه‌های شما سالم پیش نمی‌رود، این برنامه‌ها را دوباره بسازید و بار دیگر بادبان را به سمت هدف خود برپا کنید.»

«قبل از موفقیت در زندگی، مطمئناً با یک شکست موقت روبرو خواهد شد، و شاید با عدم موفقیت کامل! هنگامی که شکست بر مرد غلبه می‌کند، ساده‌ترین و منطقی‌ترین کار ترک کردن است.

این دقیقاً همان کاری است که اکثر مردان انجام می‌دهند. بیش از پانصد نفر از موفق‌ترین مردانی که این کشور تاکنون شناخته است به نویسنده گفتند که بزرگترین موفقیت آنها فقط یک قدم فراتر از نقطه‌ای بود که شکست بر آنها غلبه کرده بود.»

«ذهن خود را بر روی یک هدف مشخص قرار دهید و مشاهده کنید که چگونه جهان به سرعت می‌ایستد تا به شما اجازه وارد شدن دهد.»

«یک مرد تحصیل کرده لزوماً کسی نیست که دارای دانش فراوان و تخصصی باشد. یک مرد تحصیل کرده کسی است که دانشکده‌های ذهنی خود را توسعه داده است و می‌تواند بدون نقض حقوق دیگران، هر آنچه را که می‌خواهد یا معادل آن را به دست آورد.»

«افکار ارزان‌ترین کالاهای روی زمین هستند. در این راستا، اگر هنگام رسیدن به تصمیمات خود تحت تأثیر نظرات افراد قرار بگیرید، در هیچ کاری موفق نخواهید شد.»

چرا باید کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را خواند؟

خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را در بالا شرح دادیم، حال می‌توانید با استفاده از اندیشه‌های ناپلئون هیل، این کتاب را کامل بخوانید و اهداف خود را براساس آنها هدفمندی کنید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

این کتاب برای افرادی که می‌خواهند در شغل خود موفق شوند و رویاهای‌شان را تبدیل به واقعیت کرده و بتوانند ثروت‌اندوزی کنند، بسیاری مفید است. هدف هیل تنها تغییرات فکر شما و در امتداد آن موفقیت در زندگی کاری افراد است.

[/su_note]

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید