فهرست مطالب

توضیح محصول ؛ چطور برای محصولاتمان توضیحات جذاب بنویسیم؟


توضیح محصول

اگر با جستجوی کلمه کلیدی توضیح محصول به این مقاله رسیدید، از دو حالت خارج نیستید؛ یا فروشنده هستید و به فکر فروش اینترنتی محصولاتتان افتاده‌اید. یا قرار است برای فروشگاهی اینترنتی محتوا تولید کنید. درهرصورت جای درستی را انتخاب کردید. به نظر شما توضیح محصول تا چه اندازه می‌تواند در فروش آن موثر باشد؟ اصلا چطور می‌توان توضیح محصول جذاب و تاثیرگذاری نوشت؟ برای پیدا کردن جواب این سوالات، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فهرست

فصل ۱

توضیح محصول چیست؟


توضیح محصول چیست

توضیح محصول، نوعی نوشته بازاریابی است که درباره ماهیت محصول و ویژگی‌های آن به مشتریان توضیح می‌دهد. درواقع توضیح محصولات درپی اثبات این واقعیت به مشتری است که چرا محصول موردنظر ارزش خرید دارد.

هدف اصلی توضیحات محصول متمایل کردن خریداران به خرید کالای موردنظر است. این توضیح کوتاه دربرگیرنده جواب هر سوالی است که ممکن است در ذهن خریدار به‌وجود بیاید.

از جزئیات مربوط به ویژگی‌های محصول تا مشکلاتی که حل می‌کند و مزایایی که دراختیار خریدار قرار خواهد داد، همگی در توضیحات محصول جای می گیرند.

اگر دوست دارید محصول شما از ردیف فروش به سبد خرید انتقال پیدا کند، باید روی توضیح محصول متمرکز شوید. هرچقدر خیال مشتری از بابت کیفیت محصولی که می‌خرد راحت‌تر باشد، بهتر خواهد توانست که برای خرید محصول تصمیم بگیرد.

به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان به نوشتن توضیحات محصول به‌عنوان فرآیندی روانشناسانه و داستان پردازانه فکر می‌کنند.

فرآیندی که درطول آن باید از عناصر داستان‌نویسی و ژورنالیسم استفاده کرد. یادتان باشد که توضیح محصول صرفا خوب کافی نیست. در این آشفته بازار رقابت، شما باید عالی باشید.

فصل ۲

آیا توضیح محصول می‌تواند در فروش آن اثر بگذارد؟


تاثیر توضیح محصول در فروش

واقعیت این است که هنوز تحقیقات وسیعی درباره تاثیر توضیح محصول در میزان فروش آن صورت نگرفته است. بنابراین نمی‌توان به صورت قطعی به این سوال جواب مثبت داد.

البته مطالعاتی وجود دارند که به ما اثبات می‌کنند که رابطه‌ای مهم میان توضیح محصولات و میزان فروش آن‌ها وجود دارد. مثلا مطالعه‌ای در حوزه تجارت الکترونیک نشان داده است که حدود بیست درصد انصراف مشتریان از خرید محصول به‌خاطر ضعف در ارئه اطلاعات یا نبود اطلاعات درباره آن محصول بوده است.

 

با راهکارهای فروش اینترنتی موفق آشنا شوید

هرآنچه باید درباره فروش بیشتر در کسب و کارهای اینترنتی بدانید

اکنون بخوانید

 

از طرفی، به‌نظر می‌رسد که آن دست از محصولاتی که عکس و توضیح مناسب و جذابی دارند، بهتر به فروش می‌رسند.

یک بار دیگر به سوال اصلی این بخش برگردیم. آیا واقعا توضیح محصول اهمیت دارد؟ با این اوصاف فکر می‌کنم که جواب سوال مثبت باشد.

درواقع به‌نظر من اینکه درباره محصولتان چیزی بگویید و از آن حرف بزنید اهمیت زیادی دارد.

همه ما می‌دانیم که معمولا افراد موقع خرید آنلاین به بعضی از کلمات خاص جذب می‌شوند.

بنابراین؛ بله! توصیف مناسب محصول می‌تواند تاثیر زیادی بر فروش آن بگذارد و درمقابل، توصیف نامناسب خریدار را از خرید محصول دور کند.

فصل ۳

تفاوت میان توضیح محصول خوب و بد


تفاوت توضیح محصول خوب و بد

اصلا چه توضیح محصولی خوب و کدام بد است؟ چطور می‌توانیم تشخیص دهیم که توضیح مربوط به یک محصول برای مشتری جذاب است؟ فکر می‌کنم برای فهم جواب این سوال باید توضیحات بد را به‌درستی بشناسیم.

توضیح بد چه ویژگی هایی دارد؟

اکثر ما فکر می‌کنیم که توضیح بد محصول به معنای جملات طویل یا توضیحات طولانی است. اما باید بدانید که اینطور نیست.

این فاکتورها، حداقل آنقدر که ما فکر می‌کنیم تاثیر منفی بر فروش محصول ندارند.

قبل از اینکه بدانیم چه توضیحی خوب و چه توضیحی بد است، باید هدف اصلی از نوشتن توضیح درباره محصولات را مشخص کنیم.

هدف اصلی ما در نوشتن توضیح درباره محصولات این است که مشتریان بالقوه بفهمند که محصول موردنظر چه ویژگی‌هایی دارد و اصلا چرا باید آن را خرید.

شما باید در چند جمله تاثیرگذار مشتری را قانع کنید که با توجه به شرایط خاص، محصولتان بهترین گزینه موردنظر درمیان رقبا است. از طرفی دیگر باید به مشتری بگویید که محصولتان چیست و مناسب چه کسانی است.

توضیحات محصول به جزئیات خاصی نیاز ندارند. مخصوصا زمانی که تصاویر محصول به سادگی گویای جزئیات هستند، هیچ نیازی به اینکه در توضیحات از ظاهر آن بنویسید وجود ندارد.

پس یادتان باشد که اولین ویژگی توضیح محصول مناسب این است که بیش از اندازه توضیح ندهد و توضیحات اضافه را از قبل حذف کرده باشد.

یعنی اگر چیزی را بیش از اندازه نیاز توضیح داده باشید، کارتان از اساس غلط بوده است. از طرفی، توضیح کوتاه و مختصر درباره محصول هم نمی‌تواند به اندازه کافی گویا و پاسخگوی نیاز مشتری باشد.

درواقع دومین ویژگی توضیح مناسب محصول این است که تمام اطلاعات موردنیاز را به مشتری ارائه دهد. نه چیزی کمتر و نه چیزی بیشتر.

بیایید به صورت خلاصه با ویژگی‌های توضیح محصول مناسب آشنا شویم:

۱: ایجاد شور و شوق

همه توضیحات محصولی که فروش بالایی داشته‌اند، یک ویژگی مشترک مهم دارند. این ویژگی چیزی نیست جز ایجاد شور و اشتیاق برای خرید در بینندگان.

کارشناسان معتقدند گاهی اوقات اصلا مهم نیست چه چیزی می فروشید. مشتریان در بسیاری از موارد به این فکر نمی‌کنند که کالای مورد را نیاز دارند یا نه.

درواقع در بسیاری از موارد، چیزی که مشتری را به خرید کالا ترغیب می‌کند، ترغیب به خرید محصول است.

می‌توان این کار را از طریق پیشنهادات ویژه، قیمت‌های پایین و ایجاد نیاز در مشتری انجام داد. به خودتان و خاطراتتان رجوع کنید. چندبار چیزی را بدون آنکه نیاز داشته باشید خریدید چون صرفا قیمت پایینی داشت؟

 

روانشناسی فروش

با روانشناسی فروش و تاثیر آن در کسب و کار آشنا شوید

اکنون بخوانید

 

۲: مسئلهای را حل کند

کالایی خوب می‌فروشد که در توضیح محصول توانسته باشد مسئله‌ای را حل کند. مسئله‌ای که میان بسیاری از خریداران مشترک بوده است.

۳: توضیح کافی و کامل داشته باشد

خریدار باید بداند که چه چیزی را با چه خصوصیاتی می‌خرد. توضیح درباره کالا نباید با عکس از آن همپوشانی داشته باشد. درواقع هرچیزی که در تصویر محصول مشخص نیست و ممکن است برای مشتری موضوع ابهام باشد، باید در توضیح متنی ارائه شود.

همانطور که قبلا هم گفتم، توضیح محصول نه باید بیش از نیاز مخاطب باشد و نه جای ابهام باقی بگذارد.

۴: دربرگیرنده ضمانت به مشتری باشد

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌تواند مشتری را به کالا و خدمات خاصی سوق دهد، ارائه ضمانت به مشتری است تا بتواند به نوعی خیال مشتری را از بابت کیفیت یا خدمات پس از فروش محصول راحت کند.

استفاده از واژه‌هایی مانند ضمانت برگشت پول، خدمات ۲۴ ساعته پس از فروش، پشتیبانی تمام وقت و یا ضمانت تعویض می‌تواند در تاثیرگذاری توضیح محصول معجزه کند!

فصل ۴

چطور توضیح محصول بنویسیم؟


آموزش نوشتن توضیح محصول

برای نوشتن توضیحات مربوط به محصول، کافی است که قدم‌های زیر را طی کنید:

۱: بر خریدار ایدهآلتان متمرکز شوید

یکی از اشتباهات رایج موقع نوشتن توضیح محصول خطاب قرار دادن همه کاربران است. زمانی که شما جمع عظیمی از کاربران و خریداران را مدنظر قرار می‌دهید، نوشته‌ای آبکی خواهید داشت که انگار درنهایت کسی را خطاب نمی‌کند.

اما بهترین توصیف محصول، مخاطب قرار دادن شخص خریدار است. وقتی مخاطب را مستقیما خطاب قرار می‌دهید از او سوالاتی می‌پرسید و با جواب به آن‌ها شکل گفتگو به نوشته می‌بخشید.

بد نیست که مخاطب را مستقیما تو خطاب کنید یا با حس شوخ‌‌طبعی‌تان توضیح محصول را از شکل رسمی خارج کنید.

خودتان را جای مخاطب بگذارید. فکر کنید که ممکن است از چه کلماتی خوشش بیاید. آیا با استفاده از کلمات مضحک یا کمی لوس مشکلی ندارد؟ به این فکر کنید که اگر قرار بود کالای موردنظرتان را در فروشگاه به‌صورت حضوری به‌فروش برسانیدچطور رفتار می‌کردید؟ همان ادبیات و همان بیان را در سایت بگنجانید تا نتیجه بهتری از کار بگیرید.

۲: از ویژگیهای هیجانانگیز محصول بگویید

زمانی که ما محصول خودمان را می‌فروشیم، از ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فرد محصول هیجان‌زده می‌شویم. طبیعی است! چون ما روح شرکت، وبسایت و محصولاتمان را دوست داریم و با آن زندگی می‌کنیم.

اما آیا دیگران هم در این احساس با ما مشترک هستند؟ قطعا نه. مشتریان بالقوه ما به اندازه خودمان به محصولاتمان علاقه ندارند. قصد آن‌ها از خرید، دریافت خدمات است. آن‌ها می‌خواهند بدانند محصول موردنظر چه دردی را از آنان دوا خواهد کرد. آیا محصول شما مشکلی را از دوششان برخواهد داشت؟

به همین دلیل است که شما باید ویژگی‌های منحصربه‌فرد و اختصاصی هر محصول را در توضیحات مربوط به آن برجسته کنید. کافی است محصولتان را درنظر بگیرید. به این فکر کنید که چه ویژگی‌هایی دارد. چطور می‌تواند به کاربران احساس راحتی، آسایش یا حتی خوشبختی ببخشد.

آیا کالای موردنظرتان می‌تواند مشکلاتی را حل کند؟ اگر جواب مثبت است، چه مشکلاتی؟

سعی کنید فقط روی صرف فروش محصول متمرکز نشوید، بلکه تجربه را بفروشید.

 

راهکارهای فروش موفق

پنج استراتژی برای افزایش فروش محصولات

اکنون بخوانید

 

۳: از صفات برتری برای توصیف محصول استفاده نکنید

یکی از اشتباهات رایج افراد موقع نوشتن توضیحات محصول، استفاده از کلماتی مانند بهترین کیفیت و عالی‌ترین محصول است. بله! قبول دارم که همه ما روزهایی در استفاده از کلمات دچار مشکلات اساسی می‌شویم. اما به‌خاطر داشته باشید که درچنین شرایطی، استفاده از الفاظی مانند بهترین و برترین ابدا منطقی نیست.

بله! شاید فکر کنید این کلمات می‌توانند تاثیر مثبتی روی مخاطب بگذارند. اما واقیت این است که دقیقا برعکس اتفاق می‌افتد. خواننده با خواندن این صفات با خود خواهد گفت: درست است! چه کسی از محصول خود تعریف بدی خواهد کرد؟ هیچ ماست فروشی نمی‌گوید که ماست ترش است!

۴: با تخیل و تصور خوانندگان بازی کنید

تجربیات ثابت کرده است که اگر افراد محصولی را لمس کنند و آن را در دست بگیرند، تمایل بیشتری به داشتن آن پیدا خواهند کرد.

مسئله اینجاست! شما درحال فروش آنلاین محصلوتان هستید. همه سلاحی که در دست شماست، توضیح محصول است. بنابراین امکان ارائه کالا به مشتری را از دست داده‌اید.

از طرفی شما این امکان را دارید که تصاویر بزرگ و باکیفیتی را در کنار توضیحات محصول قرار دهید. اما یک ترفند خوب وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. کافی است به خواننده خود اجازه بدهید که تصور کند استفاده از محصول چطور است.

کافیست جمله خود را با تصور کنید شروع و پاراگرافتان را با توضیح حس کاربر هنگام کار با محصول توضیح دهید. جوری این کار را انجام دهید که کاربر خیال کند درحال کا با محصول موردنظر است.

به این ترتیب خواهید توانست کاربران را تحریک به خرید کنید.

۵: از داستانسرایی غافل نشوید

تکنیک‌های قصه نویسی در توضیح محصول به شما کمک می‌کند تا حواس مخاطب را از موانع منطقی خرید محصول موردنظر پرت کنید.

درواقع زمانی که خواننده قصه می‌خواند، از این مسئله که درحال خرید محصول است غافل خواهد شد. برای قصه‌پردازی درباره محصولتان لازم است که به سوال‌های زیر جواب دهید:

  • چه کسی محصول را تولید می‌کند؟
  • چه دغدغه‌ای باعث ایجاد این محصول شد؟
  • برای توسعه محصول از چه موانعی عبور کردید؟
  • محصول چطور آزمایش شد؟

۶: با کلمات حسی، مشتری را اغوا کنید

یادتان هست که از توصیف تجربه خرید برای نوشتن توضیح محصول با شما صحبت کردم؟ یکی دیگر از راهکارهای اغوای مشتری برای خرید محصول، استفاده از صفات حسی برای توصیف محصول است.

صفات حسی، می‌توانند قدرت پردازش مغز بیشتر درگیر کنند. دراین وضعیت، مشتری می‌‌تواند کاملا متوجه آنچه توصیف کرده‌اید شود.

صفات، به‌الذات، کلمات حقه‌بازی هستند. آن‌ها به درک بهتر مفهوم جمله شما در توضیح محصول کمک خاصی نمی‌کنند. این کلمات نه‌تنها به شما کمک نمی‌کنند؛ بلکه در نگرش مشتری به صداقت شما هم تاثیر منفی خواهند گذاشت.

اما صفات حسی از این قاعده مستثنی هستند. این صفات به شما کمک می‌کنند تا مشتری درک بهتری از تجربه محصول به‌دست بیاورد.

صفاتی مانند: ترد، نرم، صاف، مخملی و… . این صفات کمک می‌کنند تا مشتری احساس بهتری به محصول پیدا کند و برای خرید وسوسه شود.

۷: از اعتبار اجتماعی برندتان استفاده کنید

یکی از چالش‌های مهم در فروش آنلاین محصولات، جلب اعتماد مشتریان است. بسیاری از مشتریان محصولات را نمی‌خرند چون به کیفیت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن اعتماد ندارند.

تجربه مثبت مشتریان قبلی و بازخوردهای مثبت کاربران یکی از روش‌های استفاده از اعتبار اجتماعی در افزایش فروش است.

اما صرف باخورد مثبت کاربران کافی نیست. شما می‌توانید با استفاده از تصاویر اشخاص معروف و بااعتبار و نقل قول از آن‌ها مشتری را به خرید محصولاتتان ترغیب کنید.

نقل‌قول تاثیر فوق‌‌العاده‌ای در جلب توجه مشتریان دارد. چون محصول موردنظرتان را به‌عنوان کالایی باارزش و محبوب توصیف می‌کند.

۸: توضیحات خود را خواناتر کنید

یکی از مسائلی که باید در نوشتن توضیحات محصول درنظر بگیرید، تحمل خواننده است. این روزها کاربران اینترنت به‌صورت میانگین تا شش ثانیه توانایی تحمل تمرکز روی مطالب را دارند.

پس شما باید تا جایی که می‌توانید مختصر، مفید و کوتاه منظورتان را به مشتری برسانید و نوشته را به‌صورتی تدوین کنید که کاربر بتواند به‌سادگی برای دریافت اطلاعات موردنیاز خود، متنتان را اسکن کند.

تکنیک‌های ساده‌ای برای افزایش تمرکز کاربران وجود دارد. در ادامه چند نمونه این تکنیک‌ها را با شما به اشتراک خواهم گذاشت:

  • با تیتر زدن مطالبتان را دسته‌بندی کنید تا متن برای کاربر جذاب‌تر شود.
  • از بولت پوینت در ابتدای عبارات غافل نشوید.
  • سعی کنید پاراگراف‌ها را کوتاه‌تر کنید تا بیشتر متن سفید باشد.
  • اندازه فونت را افزایش دهید تا توانایی خوانایی مخاطب افزایش پیدا کند.

فصل ۵

تکنیک های نوشتن توضیح محصول


تکنیک های توضیح محصول

۱. پرسونای مخاطب را به درستی مشخص کنید

قبل از نوشتن توضیحات، به درستی مخاطب و مشتریان بالقوه را بشناسید.

یادتان باشد که توصیف و توضیح خوب، از شناخت درست شخصیت خریدار شروع می‌شود. اگر ندانید که قرار است کالای موردنظر را به چه کسی یا کسانی بفروشید، نمی‌توانید توضیحات درستی را ارائه کنید.

منظورم از توضیحات درست، توضیحی است که با شخصیت و علایق خریدار تناسب داشته باشد.

مطمئنا وقتی قرار است ژاکتی را به دختران جوان بفروشید، توصیفی متفاوت از توصیف ژاکت به یک پیرمرد استفاده خواهید کرد. نه؟

برای شناسایی شخصیت مخاطب باید حتما موارد زیر را درنظر داشته باشید:

  • محل سکونت
  • سن
  • جنس
  • علایق
  • سطح تحصیلات
  • سطح درآمد
  • زبان

این موارد به شما تصویر درستی برای استفاده از موثرترین و بهترین کلمات برای توضیح کالا خواهد بخشید.

۲. از ویژگیها و مزایا برای جلب توچه و افزایش فروش استفاده کنید

یکی دیگر از مسائلی که باید برای نوشتن توصیحات محصول درنظر بگیرید، انگیزه خریدار و نگرانی‌های او در خرید کالا و محصولات است.

بااین کار به‌سادگی مشخص خواهید کرد که باید کدام ویژگی یا مزایا را در توضیحات محصولتان ذکر کنید.

با توصیف صرف محصول، شاید بتوانید اطلاعات مناسبی را به خریدار منتقل کنید، اما نمی‌توانید این اطلاعات را موثر و تحریک‌کننده بدانید.

زمان نوشتن توضیحاتی که می‌تواند ویژگی‌ها و مزایا را به مشتری منتقل کنند، موارد زیر را به‌خاطر داشته باشید:

  • لازم نیست مزایای هر ویژگی را ذکر کنید. کافی است که سه ویژگی مهم را در صدر توضیح ذکر کنید.
  • مزایا، ویژگی‌ها و آنچه آن‌ها را باارزش می‌کند توصیف کنید.
  • درمورد اینکه محصولتان چه مشکلی را حل خواهد کرد صحبت کنید.
  • زمانی که از ویژگی‌ها صحبت می‌کنید، پرسونای خریدار را منظر قرار دهید. اگر می‌دانید که آن‌ها قرار است محصول را برای تناسب یا راحتی خرید می‌کنند، حتما در توضیحات ذکر کنید که قرار است محصول برای تناسب باشد یا راحتی.
  • حتما ویژگی‌هایی را که مورد توجه مخاطبتان قرار می‌گیرد ذکر کنید.

۳. صدای برندتان را منعکس کنید

یک نکته بسیار مهم را در نوشتن توضیح محصول فراموش نکنید! توضیحات شما باید شخصی‌سازی شوند. هر کلمه‌ای که دراین‌رابطه می‌نویسید، باید با ادبیات برند شما هماهنگ باشد.

امضای برندتان را در توضیحات محصول منعکس کنید. توصیف خوب توصیفی است که شبیه شما باشد.

آیا ادبیات برند شما براساس رابطه دوطرفه میان مشتری و فروشنده شکل گرفته است یا حرفه‌ای و تخصصی است؟ ایا دوست دارید شوخ‌طبع باشید یا بیشتر از زبان  رسمی استفاده می‌کنید؟

اصلا مهم نیست که چه ادبیاتی را برای برندتان انتخاب می‌کنید. آنچه اهمیت دارد این است که از آن موقع به بعد، تمام نوشته‌هایتان با ادبیات برندتان سازگاری داشته باشد.

به‌صورتی که هرکس متن شما را بخواند متوجه شود که این ادبیات متعلق به برند شما است. وقتی به محصولات برندهای معتبر نگاه می‌کنید، متوجه یک نکته مهم خواهید شد. همه آن‌ها از توصیف مشابه و یکدست استفاده می‌کنند.

 

برند و برندسازی و جزئیات آن

هرآنچه باید درمورد برند و نحوه برندسازی بدانید

اکنون بخوانید

 

۴. از کلمات تاثیرگذار برای تقویت اقناع استفاده کنید

کلمات تاثیرگذار می‌کنند اقناع کننده توصیفات شما باشند.

کارشناسان لیستی از کلمات تاثیرگذار تهیه کرده‌اند. این کلمات این قدرت را دارند که بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارند:

  • ناگهان
  • اکتون
  • اعلام
  • معرفی
  • شگفت‌انگیز
  • پرشور
  • انقلابی
  • معجزه
  • شعبده‌بازی
  • جادویی
  • سریع
  • عجله کن

یادتان باشد که کلمات قدرت فریبندگی عجیبی دارند. آن‌ها می‌توانند خواننده را قانع کنند که محصولی را بخرد. می‌توانند خواننده را به این باور برسانند که محصول موردنظر خارق‌العاده است و بهترین گزینه برای او به‌حساب می‌آید.

۵. سئو را فراموش نکنید

کلماتی که استفاده می‌کنید صرفا قدرت تاثیرگذاری بر مخاطب ندارند. آن‌ها برای موتورهای جستجو و سئو هم اهمیت زیادی دارند.

یادتان باشد که در نوشتن توضیح محصول موارد مهم مربوط به سئو را فراموش نکنید. برخی شواهد حاکی از این واقعیت است استفاده از کلمات کلیدی در توصیف محصول و استفاده از بولت پوینت می‌تواند رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود دهد.

نمره بالای سئو به شما کمک می‌کند تا بهتر دیده شوید و دیده شدن بیشتر به شانس بیشتر فروش هم منجر خواهد شد. استفاه از کلمات کلیدی در عناوین در کنار توضیحات هم تاثیر خوبی بر سئوی سایت خواهد گذاشت.

حتما یادتان باشد که کلمه کلیدی موردنظرتان را در موارد زیر در سایت جا دهید:

  • عناوین صفحه
  • توضیحات متا
  • برچسب‌های ALT
  • محتوای بدنه

۶. از تصاویر و چندرسانهای بیشتر استفاده کنید

پیش از توصیف محصول به‌صورت متنی، حتما از عناصر تصویری برای بهبود توصیف و ترسیم تصویر کالا کمک بگیرید. بسیاری از خریداران اصلا نگاهی به توضیح محصول نمی‌اندازند و صرفا به دیدن عکس و فیلم بسنده می‌کنند.

مطالعات نشان داده است که ۶۳درصد از مصرف‌کنندگان معتقدند که تصاویر خوب بیشتر از توصیف مناسب محصول بر آن‌ها اثر می‌گذارد. به همین دلیل در بسیاری از شرایط نشان دادن تصویر محصول مهم‌تر از توصیف آن است.

کوتاهی متن و توضیحات و استفاده از آیکون‌ها، تصاویر و رسانه‌ها برای نمایش محصول احتمالا بیشتر به نفع شما خواهد بود.

استفاده از فیلم، عکس، و جدول تاثیر زیادی در جلب توجه خریدار به محصول خواهد داشت. البته یادتان باشد که استفاده بیش‌ازاندازه از آن‌ها ممکن است به ضررتان تمام شود.

هرگز بیش از نیاز مصرف‌کننده و سوال او اطلاعات ارائه نکنید. توضیح محصول خوب، توضیحی است که بتواند به‌درستی و به اندازه نیاز خریدار به او اطلاعات بدهد.

 

تبلیغات خلاقانه

ایده های خلاقانه تبلیغ چطور شکل می‌گیرند؟

اکنون بخوانید

فصل ۶

نتیجه گیری


توضیح محصول نهایی

هرچند همیشه استثنائاتی وجود دارد، اما دربیشتر موارد توضیحات محصول باید کوتاه و دقیق باشد.

سعی کنید کلمات کلیدی مناسب موتور جستجو را پیدا و وارد توضیح کنید. اما اگر نمی‌توانید آن‌ها را درمتن جا بدهید، از ان‌ها در عنوان استفاده کنید.

از کلمات قدرتمند و موثر استفاده کنید تا توضیح محصولتان برجسته شود. با به‌کارگیری این تکنیک‌ها و توصیه‌ها خواهید توانست توضیحاتی بنویسید که موثر،  قانع‌کننده و جذاب باشند.

اگر تمام تکنیک‌های توصیه شده را به‌کار بگیرید، جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. شما حتما از پس آن برخواهید آمد و موفق خواهید شد.

شما می‌توانید علاوه‌بر مقالات وبلاگ، از آموزه‌های اپلیکیشن ذهن برای یادگیری بیشتر ترفندهای توسعه کسب‌وکار استفاده کنید. ما در ذهن خلاصه بهترین کتابهای حوزه مدیریت و توسعه کسب و کار را برای شما فراهم کرده‌ایم. کافیست بر لینک زیر کلیک کنید تا به خانواده بزرگ ذهن بپیوندید.

دانلود اپلیکیشن ذهن توضیح محصول

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید