واقعیت قانون جذب و توانایی آن در زندگی ما

واقعیت قانون جذب
واقعیت قانون جذب

فهرست مطالب

این روزها دغدغه بسیاری از مردم این است که واقعیت قانون جذب چیست و این مسئله تا چه حد می‏تواند به آدمی برای رسیدن به خواسته ‏هایش کمک کند؟
ما در ذهن قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و در نهایت به شما بگوییم آیا قانون جذب پول تفکری واقعی است؛ پس با ما همراه باشید.

قانون جذب چیست و چه کار می‏کند

واقعیت قانون جذب به زبانی ساده[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]یعنی باوری که به شما القا کند که اگر روی خواسته ‏های خود تمرکز کنید و تصور کنید که آن‏ها را دارید؛ در زندگی واقعی نیز آن‏ها را به دست می ‏آورید.[/su_highlight]این باور در اندیشه نوین بیشتر به این مفهوم است که نه تنها افکار منفی همچون” نمی‏شود ، نمی‏توانم و… ” را از خود دور کنید بلکه با تمرکز بر روی افکار مثبت و باور این‏که هر انسانی به هر آن چیزی که بخواهد می‏رسد؛ اتفاقات خوب را برای خود رقم بزنید.

قانون جذب پول‏دار شدن

قدرت قانون جذب
قدرت قانون جذب

در قانون جذب پول گفته می‏شود که مهم نیست شغل شما چیست. اگر شما عمیقا انرژی مثبت خود را برای پول‏دار شدن بگذارید؛ ثروتمند می‏شوید. این تفکر مبتنی بر این است که شما ذهن کارفرما و مدیر پروژه‏ های با درآمد بالا را به سمت خود جذب می‏کنید تا آن‏ها را به شما محول کنند.

در این باور گفته می‏شود برای پول‏دار شدن کافیست افکار منفی و نگرانی را از خودتان دور کنید، جملات تاکیدی همچون من پول‏دار می‏شوم را باور و تکرار کنید، از پرداخت قبض، قسط و صورتحساب‏هایتان ناراحت نشوید، بخشنده باشید و به دیگران کمک کنید، از پول دار شدن دیگران خوشحال شوید و بابت چیزهایی که دارید شکرگذار باشید.

کتابهایی در ارتباط با قانون جذب

قانون جذب موضوع بسیار پر‏طرفداری است که بسیاری از نویسندگان مطرح کتاب‏های زیادی در این باره نوشته‏ اند. ما چندی از معروف‏ترین کتاب‏هایی که در زمینه قانون جذب منتشر شده است را به شما معرفی می‏کنیم تا اگر به دنبال خواندن کتابی در این زمینه هستید کار را برایتان ساده کنیم.

قانون جذب ساده و روان، قانون جذب برای همه، قانون جذب چگونه باعث تحول در زندگی شما می‏شود، استاد قدرت خواستن شوید، انسان در جستجوی معنی، کلید کاربردی قانون جذب، کلید گمشده، جذب خواسته ‏ها، بخواهید تا به شما داده شود، تو همانی که می ‏اندیشی، قدرت اراده، علم ثروتمند شدن، احتمالات بی شمار: هنر زندگی کردن رویاهایتان، قانون طلایی جذب، قانون جذب در روابط، به کمک قانون جذب همسر دلخواهت را پیدا کن و قانون جذب امیر شریفی… از سری کتاب‏هایی است که در این زمینه منتشر شده است.

اما در این میان کتاب راز پر‏فروش‏ترین و معروف‏ترین کتاب قانون جذب است که اثر روندا بایرن می‏باشد. این کتاب براساس فیلمی با همین عنوان نوشته شده است و شاید علت این شهرت بی حد و حصر روایت عامه ‏پسند این کتاب باشد. در زمینه قانون جذب نیز کارگاه‏ ها و همایش‏ های موفقیت بسیاری برگزار می‏شود که از پرمخاطب ‏ترین آن‏ها می‏توان به دوره آموزش کارشناس جذب شوید، امیر شریفی اشاره کرد که با قیمت‏های مختلف برگزار می‏شود.

او در این دوره‏ ها ابتدا در مورد ناکامی ‏های زندگی شخصی‏ اش می‏گوید و این که چه اتفاقی سبب شد زندگی خودش را تغییر دهد.
شریفی در این دوره‏ های آموزشی در مورد مباحثی همچون خواب‌ و بیدار، ارتعاش و مدارها، اگر اسکار را می‌گرفتم، شنا کردن در جهت جریان، سودوکو و تغییر اطرافیان، اهداف ناخواسته مشخص می‌شوند، قطب‌نما، نقش خاطرات، جایگاه توبه، شکرگزاری پاک‌سازی، روابط، ثروت و سلامتی می‏گوید.

قانون جذب در قرآن

قانون جذب
قانون جذب

در قرآن کریم هیچ آیه ‏ای مستقیما به قانون جذب اشاره نداشته است بلکه از مفهوم بعضی آیات چنین تعبیر و تفسیرهایی شده است.
تعبیر اول اشاره به آیاتی است که خداوند در آن گفته است که از نگرانی، غم، ناامیدی و … دوری کنید که سبب می‏شود روزی شما کم شود.
همان‏طور که در قانون جذب نیز تاکید می‏شود که افکار و انرژی‏ های منفی را از خودتان دور کنید تا بتوانید به آرزوهای مثبت خودتان دست یابید.
در تعبیر دوم نیز اشاره به آیاتی شده است که خداوند می‏گوید هر آنچه که از او طلب کنید به شما خواهد داد و یا پاداش در انتظار مومنین است.
در تعبیر دوم این تفسیرها شفاف ‏تر به نظر می‏رسند. مانند موارد زیر:

وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ( سوره ابراهیم آیه ۷)
و هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت: اگر شکرگزاری کنید،( نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛ و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است!
مَا یَوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ وَلَا الْمُشْرِکِینَ أَنْ یُنَزَّلَ عَلَیْکُمْ مِنْ خَیْرٍ مِنْ رَبِّکُمْ ۗ وَاللَّهُ یَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ(سوره بقره آیه ١٠۵)
هرگز کافران اهل کتاب و مشرکان مایل نیستند که بر شما( مسلمین) خیری از جانب خدایتان نازل شود، لیکن خدا هر که را بخواهد به فضل و رحمت خویش مخصوص گرداند، و خدا صاحب فضل عظیم است.
فَإِذَا قَضَیْتُمْ مَنَاسِکَکُمْ فَاذْکُرُوا اللَّهَ کَذِکْرِکُمْ آبَاءَکُمْ أَوْ أَشَدَّ ذِکْرًا فَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا وَمَا لَهُ فِی الْآخِرَهِ مِنْ خَلَاقٍ (سوره بقره آیه ٢٠٠)
پس آن گاه که اعمال حجّ را به جا آوردید، همان گونه که پدران خود را یاد می‌کنید بلکه بیش از آن خدا را یاد کنید (و هر حاجت دنیا و آخرت را از خدا بخواهید) بعضی مردم (کوتاه نظر از خدا تمنّای متاع دنیوی تنها کنند و) گویند: پروردگارا، ما را از نعمت‌های دنیا بهره‌مند ساز؛ و آنان را از نعمت آخرت نصیبی نیست.
مَّن کَانَ یُرِیدُ ثَوَابَ الدُّنْیَا فَعِندَ اللّهِ ثَوَابُ الدُّنْیَا وَالآخِرَهِ وَکَانَ اللّهُ سَمِیعًا بَصِیرًا (آیه ۱۳۴ سوره نسا)
هر کس پاداش دنیا بخواهد پاداش دنیا و آخرت نزد خداست و خدا شنواى بیناست
وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ
و خدای شما فرمود که مرا با (خلوص دل) بخوانید تا دعای شما مستجاب کنم. آنان که از (دعا و) عبادت من اعراض و سرکشی کنند زود با ذلت و خواری در دوزخ شوند. (سوره غافر آیه ۶۰)

البته در روایتی از امام صادق علیه السلام نیز آمده است که: مقاماتی نزد خداوند است که راه وصول به آن تنها دعاست:
ان عند اللَّه عز و جل منزله لا تنال الا بمساله، و لو ان عبدا سد فاه و لم یسئل لم یعط شیئا، فاسئل تعط، انه لیس من باب یقرع الا یوشک ان یفتح لصاحبه!
نزد خدا مقامی است که جز با دعا و تقاضا نمی توان به آن رسید، و اگر بنده ای دهان خود را از دعا فرو بندد و چیزی تقاضا نکند چیزی به او داده نخواهد شد، پس از خدا بخواه تا به تو عطا شود، چرا که هر دری را بکوبید و اصرار کنید سرانجام گشوده خواهد شد.
إذا دَعَوتَ فَظُنَّ أنَّ حاجَتَکَ بالباب
وقتی چیزی می‎خواهی و خواسته‎ای داری، پس این‌گونه بپندار و تصور کن که خواسته‎ی تو دمِ در است (اجابت شده است).

واقعیت قانون جذب چیست

الهی قمشه ‏ای در ویدیو یکی از سخنرانی ‏های خود می گوید که آرزو دلیل بر استعداد است. وقتی آدم آرزو میکند که ای کاش من چنین و چنان بشوم بدانید که حتما می تواند بشود. در غیر این صورت اصلا آرزو نمی‏کرد. او در ادامه تشریح مفهوم حرف خود می گوید که هیچ بره‏ ای وقتی به دنیا می‏ آید آرزو نمی‏کند که ای کاش من رییس دانشگاه هاروارد می‏شدم. چون اصلا به ذهنش خطور نمی‏کند. پس شک نکنید که هرکس هر آرزویی که در دلش دارد برآورده می شود.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

چراکه آرزو کردن سند حقانیت انسان است. همان طور که مولانا میگوید این طلب در تو گروگان خداست/ زان که هر طالب به مطلوبی سزاست. ما در ذهن برای شما آرزو داریم که با کمک باور توانایی‏های خود و تلاش مضاعف برای رسیدن به آن‏ها، به هر آرزویی که دارید برسید. چراکه قانون جذب چیزی جز این نیست.

[/su_note]

توصیه ذهن برای درک بیشتر شما از واقعیت قانون جذب خواندن مقاله چگونه می‌توانیم در زندگی هدفمندتر باشیم  می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید