۵ نکته برای غلبه بر پشت گوش انداختن کارها و تحت فشار قرار گرفتن

غلبه بر پشت گوش انداختن کارها
غلبه بر پشت گوش انداختن کارها

فهرست مطالب

پشت گوش انداختن کارها تله ای است که خیلی از ما گرفتار آن می‌شویم. در واقع بر اساس مطالعه توسط انجمن روانشناسی آمریکا در سال ۲۰۰۷ ۸۰% تا ۹۵% دانشجویان، انجام تکالیف و دروسشان را همواره به تعویق می‌اندازند.تجربه به من ثابت کرده است که پشت گوش انداختن کارها در این درصد علاوه بر دانشگاه در زندگی کاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

ممکن است برایتان عجیب باشد اما در دوران جوانی من تعویق انداز فوق العاده ای بودم!در آن زمان، به تعویق انداختن کارها تا آخرین دقیقه حس خوب و نرمالی داشت، مثل مطالعه کردن برای امتحان‌ها یا آماده شدن برای یک مصاحبه.

 پشت گوش انداختن کارها و نحوه غلبه بر آن

اگرچه داشتن “طرز فکر” تعویق انداز در کالج مشکل چندانی به نظر نمی‌رسد، اما در زندگی کاری و انجام شغل کارآمد نخواهد بود. این موضوع به این دلیل است که اکثر مشاغل شامل کار گروهی هستند؛ و اگر شما به طور مداوم وظایفتان را به موقع انجام ندهید (مانند یک برنامه برای پروژه یا گزارش یک جلسه) و راهی برای غلبه بر پشت گوش انداختن کارها پیدا نکنید همکاران شما به سرعت متوجه آن خواهند شد و عدم عملکرد شما سریعاً آنها را ناامید و آزرده خواهد کرد.

اما اشتباه برداشت نکنید.[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]مطمئناً زمان و مکان مشخصی برای پشت گوش انداختن کارها و به تعویق انداختن آنها وجود دارد[/su_highlight]برای مثال اگر شما وظیفه‌ای با اولویت بالاتر دارید که باید انجام شود، مسلما نیاز است که کارهای با اولویت پایین تر را به تعویق بیندازیدو اینجا نیازی به غلبه بر پشت گوش انداختن کارها را ندارید.  (این در واقع یک تکنیک خوب برای مدیریت زمان است)

اما اگر در انجام تمام وظایف تان طرز فکر پشت گوش انداختن کارها را داشته باشید – پس بهتر است راهی برای رها شدن از این عادت کشنده بهره وری و راهی برای غلبه بر پشت گوش انداختن کارها پیدا کنید. اما اجازه دهید لحظه‌ای مکث کنیم و این سوال را بررسی کنیم که: چرا بیشتر مردم به پشت گوش انداختن کارها عادت دارند و آنها را به تعویق می‌اندازند؟به‌گفته Alexander Rozental یک محقق در این زمینه و روانشناس بالینی در سوئد:

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

“مردم به دلیل کمبود ارزش مرتبط با کار، آن را به تعویق می‌اندازند؛ چون اینطور حس می‌کنند که قرار نیست ارزشی که آنها سعی در کسب آن دارند را به دست بیاورند؛ چون این ارزش از نظر زمانی بسیار دور است یا به این دلیل که فرد شخصیت دمدمی مزاجی دارد.”

[/su_note]

آیا تا به حال در هیچ یک از این شرایط بوده‌اید؟ اگر چنین است نگران نباشید، چراکه کمک در دست شماست.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]این ۵ نکته را برای غلبه بر پشت گوش انداختن کارها و به تعویق انداختن آنها و منظم کردن دوباره زندگیتان بررسی کنید:[/su_highlight]

۱. شروع

 

غلبه بر پشت گوش انداختن کارها
غلبه بر پشت گوش انداختن کارها

چه در حال تمیز کردن یک کمد یا برنامه ریزی برای اهداف سه ماهه گروه کاریتان هستید – باید بدانید که شروع کار در واقع نیمی از سختی آن است. بسیاری از نویسندگان این مسئله را از راه سختی آموخته‌اند. آن ها اغلب دچار چیزی به نام “بلوک نویسنده” می‌شوند، یک شرایط روانی که منجر می‌شود آنها نتوانند هیچ ایده‌ جدیدی تولید کنند.

نظرات متعددی درباره نحوه غلبه بر پشت گوش انداختن کارها دراین شرایط وجود دارد، اما بهترین آنها تاکنون برای نویسندگان این است که به سادگی شروع به نوشتن کنند. ممکن است که شما چیزهایی شبیه به این را در زندگی تجربه کرده باشید. زمانی که بالاخره کاری را شروع می‌کنید آن را بسیار آسان تر و سریع تر از چیزی که در ابتدا برنامه ریزی کرده بودید انجام می دهید،

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]به عبارت دیگر به آن اندازه که فکر می کردید سخت نیست.[/su_highlight]

گفته معروفی از Laotzu وجود دارد:
“سفری هزار مایلی، با یک قدم کوچک شروع میشود”
بنابراین تردید نکنید. اولین قدم را بردارید و خودتان را فراتر از از پشت گوش انداختن کارها قرار دهید.

۲. دراماتیک نباشید

کاری را به تعویق می‌اندازد که تنها ۱۵ دقیقه از شما وقت می گیرد؟ اگر این طور است توصیه من این است که … فقط انجامش دهید! وقتی که کار را انجام میدهید از هدر دادن وقتتان برای فکر کردن به آن و استرس گرفتن درباره اش جلوگیری می‌کنید.شخصا معتقدم که مردم زمان بیشتری را برای تعویق انداختن کارها اختصاص می‌دهند تا انجام آنها. حقیقت دارد.

فقط به این فکر کنید که چه مدت زمانی را برای شستن ماشینتان یا آماده کردن اظهارنامه مالیاتی به تعویق انداخته اید. اگر شبیه بیشتر مردم باشید، مطمئنم که برای روزها و هفته ها درباره انجام این کار ها یا کارهای مشابه آن فکر می کنید، قبل از این که در واقع دست به انجام آنها بزنید.تصور کارهایی که نیاز است انجام دهید، کار آسانی است. اما خیلی بهتر است که درواقع آنها را انجام دهید.

۳. زمانتان را برنامه‌ریزی کنید

 

زمانبندی و غلبه بر تعلل
زمانبندی و غلبه بر تعلل

آیا بر زمانتان کنترل دارید؟ چه جوابتان به این سوال مثبت است یا منفی، این تست را امتحان کنید.
فرض کنید تازه شام خوردنتان تمام شده و در حال چک کردن اپلیکیشن مورد علاقه تان هستید. در همین حال همسرتان شما را صدا می‌زند و از شما می‌خواهد که در تمیز کردن آشپزخانه به او کمک کنید.
شما …
۱. می‌گویید که تا ده دقیقه دیگر می روید.
۲. تلفن را کنار گذاشته و بلافاصله به آشپزخانه می روید
۳. می گویید: “این کار را انجام نمیدهم!”
امیدوارم گزینه ۳ را انتخاب نکرده باشید، گزینه ۱ بهتر است (حداقل کار را انجام می‌دهید). اما اگر می‌خواهید در زندگی موفق و کارآمد باشید، گزینه دو گزینه‌ای است که باید انتخاب کنید.
چراکه این گزینه بطور دقیق قدرت اولویت‌بندی زمان را نشان می‌دهد. درست است شما می خواهید که برنامه مورد نظرتان را چک کنید، اما این کار به این اندازه مهم نیست که مطمئن شوید آشپزخانه‌تان بعد از خوردن غذا تمیز و مرتب است.

اگر کاری دارید که مدام آن را به تعویق می‌اندازید، توصیه من به شما این است که یک ساعت یا بیشتر را در تقویم تان برای انجام آن برنامه‌ریزی کنید. برای مثال از تقویم گوگل استفاده کنید، چون می‌توانید از یادآور آن استفاده کنید. و وقتی زمان تعیین شده فرا می‌رسد، تمام تمرکزتان را بر انجام آن کار بگذارید.

۴. کار را تقسیم‌بندی کنید

 

تقسیم بندی کارها
تقسیم بندی کارها

اغلب زمانی که یک کار خیلی سنگین است، احساس خستگی و ناتوانی می‌کنیم. در این شرایط کار را به بخش‌های کوچک‌تری که راحت‌تر قابل کنترل هستند تقسیم کنید. برای مثال اگر باید یک خبرنامه برای شرکتتان ایجاد کنید، از حجم بالای آن نترسید. درعوض آن را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید:

• درباره فهرست محتوای آن تصمیم بگیرید
• درباره موضوعات آن تحقیق کنید
• طرح اولیه آن را ایجاد کنید
• آن را در نرم افزار چیدمان ببرید
• پرینت بگیرید
• توزیع کنید

بهترین بخش تقسیم بندی کارهای بزرگ به بخش های کوچکتر این است که: با انجام دادن هر بخش کوچکی شما احساس موفقیت و رضایتی پیدا می‌کنید که تا رسیدن به هدف نهایی در شما وجود خواهد داشت. درواقع شکستن یک کار بزرگ به بخش‌های کوچکتر، شما را از شکستن نجات می دهد!

با خودتان مهربان باشید

به گذشته و زمانی که روی کار گذاشته اید فکر نکنید. زمان برنمی‌گردد، پس این کار بیهوده و ناامیدکننده است. در عوض تمرکزتان را روی پیشرفت و انجام بهتر کار و غلبه بر پشت گوش انداختن کارها در دفعات بعد بگذارید. هیچکس کامل نیست. بنابراین عذاب دادن خودتان هر بار که با شکست مواجه شوید ناعادلانه و بی‌حاصل است.

به یاد داشته باشید،غلبه بر پشت گوش انداختن کارها یک شبه صورت نمی‌گیرد؛ اما اگر الان شروع کنید، می‌توانید شرایط را به نفع خودتان تغییر دهید. به نکاتی که گفته شد توجه کنید و آنها را در زندگیتان به کار بگیرید. با این کار برای مقابله با کارهایی که نیاز است انجام دهید انگیزه می گیرید و طولی نمی کشد که همه چیز را به خود جذب کرده و آماده اید که دنیا را تصرف کنید.

بخوانیم: ۱۲ تکنیک مدیریت زمان که به شما کمک می کنند حداکثر استفاده را از ۲۴ ساعت شبانه روز داشته باشید

هشدار آخر درباره پشت گوش انداختن کارها …

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

“به تعویق انداختن کارها شبیه کارت اعتباری است: تا زمانی خوب است که صورتحساب را می‌گیرید” –

[/su_note]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید