چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

فهرست مطالب

سرمایه گذاری مطمئن‌ترین راه برای ایجاد ثروت در طول زمان است. اگر در دنیای سرمایه گذاری تازه وارد هستید، ما برای کمک به شما در شروع کار اینجا هستیم. قبل از اینکه پول خود را که به سختی به دست آورده‌اید را در خرید خودرو سرمایه گذاری کنید، باید درک اساسی از استفاده بهینه از پول داشته باشید. در اینجا برخی از بهترین روش‌ها برای سرمایه گذاری آورده شده اند:

  • سهام: سرمایه گذاری در سهام برای موفقیت آینده فردی ضروری است. وقتی در سهام یک شرکت سرمایه گذاری می‌کنید، در کنار آن‌ها سود می‌کنید.
  • اوراق قرضه: همانطور که قرض گرفتن پول برای اکثر مردم بخشی از زندگی آن‌ها است، شرکت‌ها و شهرداری‌ها نیز با استفاده از اوراق قرضه وام می‌گیرند.
  • صندوق‌های شاخص: این نوع سرمایه گذاری محبوب، شاخص بازار را دنبال می‌کند و می‌تواند به تعادل نمونه کارها کمک کند.

به هر روی، برای درک بهتر سرمایه گذاری مناسب با مقاله دیگری از ذهن همراه باشید.

چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

برای نحوه سرمایه گذاری درست باید برخی از موارد مهم به شرح زیر را در نظر بگیرید:

۱- مدل سرمایه گذاری

چه مدت می‌خواهید پول خود را به سرمایه گذاری اختصاص دهید؟ در جهان سرمایه گذاری دو پایگاه مهم اعم از «سرمایه گذاری فعال» و «سرمایه گذاری منفعل» وجود دارد.

ما معتقدیم که هر دو مدل شایستگی‌های خود را دارند، به شرطی که شما روی برنامه‌های بلندمدت تمرکز کنید و فقط به دنبال سود کوتاه‌مدت نباشید. اما مدل، بودجه، تحمل ریسک و علایق ممکن است اولویت شما برای یک نوع سرمای هگذاری باشد.

سرمایه گذاری فعال به معنای صرف وقت برای تحقیق در مورد سرمایه گذاری‌های خود و ساخت و نگهداری نمونه کارهای خود است. اگر قصد خرید سهام جداگانه از طریق کارگزاری آنلاین را دارید، سعی کنید یک سرمایه گذار فعال باشید. برای موفقیت در یک سرمایه گذاری فعال، به سه چیز نیاز دارید:

  • زمان: سرمایه گذاری فعال به تکالیف زیادی نیاز دارد. شما باید در مورد فرصت‌های سرمایه گذاری تحقیق کنید، برخی از تجزیه و تحلیل‌های اساسی را انجام دهید و پس از خرید آن‌ها را در جریان قرار دهید.
  • دانش: اگر نمی‌دانید چگونه سرمایه گذاری‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و در مورد آن‌ها به درستی تحقیق کنید، نمی‌توانید موفق شوید. حداقل باید با برخی از اصول چگونگی تجزیه و تحلیل سهام قبل از سرمایه گذاری آشنا باشید.
  • تمایل شخصی: بسیاری از افراد نمی‌خواهند به سادگی ساعت‌هایی را برای سرمایه گذاری خود صرف کنند و از آنجا که سرمایه گذاری‌های منفعلانه در طول تاریخ بازدهی بالایی داشته‌اند، هیچ مشکلی در این روش وجود ندارد. سرمایه گذاری فعال مطمئناً پتانسیل بازدهی بالاتری دارد اما باید بخواهید برای درست کردن آن وقت بگذارید.

سرمایه گذاری

از طرف دیگر، سرمایه گذاری منفعل معادل قرار دادن هواپیما بر روی خلبان اتوماتیک در مقابل پرواز دستی آن است. در طولانی مدت هنوز نتایج خوبی خواهید گرفت و تلاش مورد نیاز به مراتب کمتر خواهد بود. سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری نمونه ای از این استراتژی است. می‌توانید از یک رویکرد ترکیبی استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک مشاور مالی استخدام کنید و از او برای ساخت و اجرای استراتژی سرمایه گذاری از طرف خود استفاده کنید.

سرمایه گذاری منفعل:

  • سادگی بیشتر، ثبات بیشتر، پیش‌بینی بیشتر
  • بازگشت متوسط
  • مزایای مالیاتی

سرمایه گذاری فعال:

  • کار بیشتر، خطر بیشتر، پاداش بالقوه بیشتر
  • شما سرمایه گذاری خود را انجام می‌دهید
  • تحقیقات زیاد و بالقوه‌ای برای بازدهی عظیم و تغییر دهنده زندگی

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] سرمایه گذاری در بورس [/su_animate]

[/su_box]

۲- بودجه برای سرمایه گذاری

چه مقدار پول برای سرمایه گذاری دارید؟ ممکن است فکر کنید که برای شروع کار به مبلغ زیادی پول نیاز دارید، اما می‌توانید با ۵۰ میلیون سرمایه گذاری را شروع کنید (در ایران اکنون به دلیل عدم ثبات اقتصادی، سرمایه گذاری به صورت اصولی انجام نمی‌شود).

یک قدم مهم قبل از سرمایه گذاری، ایجاد «صندوق اضطراری» است. این پول نقدی است که به شکلی کنار گذاشته می‌شود که امکان برداشت سریع را فراهم می‌کند. تمام سرمایه گذاری‌ها اعم از سهام، صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک یا املاک و مستغلات، دارای مقداری خطر هستند و شما هرگز نمی‌خواهید در مواقع ضروری مجبور به واگذاری (یا فروش) این سرمایه‌ها شوید. صندوق اضطراری شبکه ایمنی شما برای جلوگیری از این امر است.

سرمایه گذاری کردن

اکثر برنامه ریزان مالی پیشنهاد می‌کنند که مبلغ ایده‌آل برای صندوق اضطراری برای تأمین هزینه‌های شش ماه باید کافی باشد. اگرچه این مطمئناً یک هدف خوب است، اما شما قبل از سرمایه گذاری نیازی به این مقدار کنار گذاشته شده ندارید.

همچنین خلاص شدن از شَر هرگونه بدهی با سود بالا (مانند کارت‌های اعتباری) قبل از شروع سرمایه گذاری یک ایده هوشمندانه است. به این روش فکر کنید، بورس اوراق بهادار در طول دوره‌های زمانی طولانی بازدهی ۹ تا ۱۰ درصد سالانه داشته است. اگر پول خود را در این نوع بازده سرمایه گذاری کنید و همزمان ۱۶ یا ۱۸ درصد یا بالاتر APR به طلبکاران خود پرداخت کنید، خود را در موقعیتی قرار می‌دهید که در طولانی مدت دچار ضرر می‌شوید.

۳- قدرت ریسک در سرمایه گذاری

چقدر حاضر هستید ریسک مالی کنید؟ همه نوع سرمایه گذاری‌ها موفقیت آمیز نیستند! هر نوع سرمایه گذاری سطح خطر خاص خود را دارند، اما این ریسک اغلب با بازده ارتباط  مستقیمی خواهد داشت. یافتن تعادل بین به حداکثر رساندن بازده پول و یافتن سطح ریسکی که با آن راحت هستید بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اوراق قرضه بازدهی قابل پیش بینی با ریسک بسیار کم ارائه می‌دهند، اما بازدهی نسبتاً کمی در حدود ۲ تا ۳ درصد نیز دارند. در مقابل، بازده سهام بسته به شرکت و چهارچوب زمانی مختلف نیز می‌تواند متفاوت باشد، اما کل بازار سهام به طور متوسط ​​تقریباً ۱۰ درصد در سال بازده دارد.

سرمایه گذاری مناسب

حتی در دسته‌های گسترده سهام و اوراق قرضه نیز می‌تواند تفاوت‌های زیادی در ریسک وجود داشته باشد. به عنوان مثال، اوراق قرضه خزانه داری یا اوراق مشارکت دارای رتبه بندی AAA یک سرمایه گذاری بسیار کم خطر است، اما احتمالاً نرخ بهره آن نسبتاً کم خواهد بود. حساب‌های پس انداز حتی ریسک کمتری را نشان داده، اما پاداش کمتری را ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، یک اوراق قرضه با بازده بالا می‌تواند درآمد بیشتری ایجاد کند اما با خطر بیشتری برای عدم قبول یا رد همراه است.

یک راه‌حل خوب برای مبتدیان استفاده از مشاور برای تنظیم برنامه سرمایه گذاری متناسب با تحمل ریسک و اهداف مالی است. به طور خلاصه، مشاور خدماتی را ارائه داده که توسط یک کارگزاری ارائه می‌شود و مجموعه ای از وجوه شاخص مبتنی بر سهام و اوراق قرضه را ایجاد می‌کند که برای به حداکثر رساندن بازده در حالی که سطح ریسک را متناسب با نیازها حفظ می‌کند، حفظ و نگهداری می‌شود.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] بهترین راه پولدار شدن با سرمایه کم ؛ ایده‌های ناب برای چگونه ثرورتمند شدن [/su_animate]

[/su_box]

کلام آخر

سرمایه گذاری ممکن است ترسناک به نظر برسد، خصوصاً اگر قبلاً این کار را نکرده باشید. با این حال، اگر بفهمید که چگونه می‌خواهید سرمایه گذاری کنید، چه مقدار پول باید سرمایه گذاری شود و چه تحمل ریسکی را می‌پذیرید، می‌توانید موقعیت خوبی برای تصمیم گیری هوشمندانه با پول خود داشته باشید که برای دهه‌های آینده به شما کمک می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید