فعالسازی چاکرای چهارم ؛ از چاکرای قلب و خصوصیات آن بیشتر بدانید

فعالسازی چاکرای چهارم

فهرست مطالب

اعتقاد به چاکراها و نقش آن در زندگی طرفداران زیادی میان افراد دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به نقش چاکراها در حیات اعتقاد دارید، یا دوست دارید بیشتر از این مباحث بدانید، مقاله خوبی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید. من قرار است در این مقاله، اطلاعاتی از فعالسازی چاکرای چهارم (چاکرای قلب) و خصوصیات آن را با شما به اشتراک بگذارم. با من در ادامه همراه باشید.

چاکرا چیست؟

بگذارید قبل از صحبت از فعالسازی چاکرای چهارم از چاکرا و جزییات آن با شما حرف بزنم. بر اساس آموزه‌های مکتب هندوئیسم، ما انسان‌ها چند کالبد داریم که کالبد فیزیکی و قابل‌لمسمان، فقط یکی از آن‌ها است.

کالبد روحانی ما، همان چیزی است که می‌تواند انرژی کیهان را جذب کند و در خود جریان دهد. انرژی جذب شده از طریق کیهان در رشته‌هایی که حامل انرژی هستند جریان پیدا می‌کند و در مسیر این جریان انرژی دوایر قیف مانندی قرار دارند که در حال چرخش هستند.

این دایره‌ها می‌توانند در جریان انرژی تأثیر بگذارند و آن را جذب یا دفع کنند. به این دایره‌های در حال چرخش که شباهت زیادی به قیف دارند، چاکرا می‌گویند.

هفت چاکرای اصلی و چندین چاکرای فرعی در بدن وجود دارد. چاکراهای اصلی بدن عبارت‌اند از: چاکرای ریشه، چاکرای خارجی، چاکرای خورشیدی، چاکرای قلب، چاکرای گلو، چاکرای چشم سوم و چاکرای تاج.

چاکرای چهارم

بحث اصلی این نوشته، فعالسازی چاکرای چهارم و خصوصیات آن است. چهارمین چاکرای اصلی بدن ما، چاکرای قلب نام دارد. این چاکرا در زبان سانسکریت به آناهاتا معروف است. باوری که از قدیم در هندوها وجود داشت بر این اساس بود که چاکرای قلب می‌تواند زندگی ما را با دلسوزی، عشق و زیبایی رنگ کند.

چاکرای قلب می‌تواند آرمان‌های زمینی و معنوی را به هم گره بزند و محل اتصال انرژی‌های زمینی و آسمانی است.

ویژگی‌های چاکرای چهارم

صبر کنید. هنوز کمی مانده است تا به نحوه فعالسازی چاکرای چهارم برسیم. بیایید قبل از آن خصوصیات این چاکرا را بررسی کنیم.

محل قرارگیری چاکرای قلب در میانه قفسه سینه است. درست کنار قلب. این نقطه، مرکز انرژی بدن قلمداد می‌شود. رنگ معرف چاکرای قلب سبز است و سمبل آن دو مثلث متقاطع است که باهم یک ستاره شش پر را می‌سازند. این ستاره شش پر در میانه یک دایره با دوازده گلبرگ قرار می‌گیرد.

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردم، نام باستانی چاکرای قلب در زبان سانسکریت آناهاتا است و عنصر معرف آن‌هم هوا است.

غده تیموس که مسئولیت تولید هورمون و تنظیم سیستم ایمنی بدن است، تحت تاثیر چاکرای قلب قرار دارد.

کارکرد اصلی چاکرای چهارم

فعالسازی چاکرای چهارم می‌تواند اثرات زیر را در پی داشته باشد:

عشق به دیگران

ارتباطات اجتماعی مناسب

بخشش و پذیرش اشتباهات دیگران

میل به تغییر در راستای بهتر شدن

توانایی رسیدن به صلح با خود و دیگران

دلسوزی برای دیگران

آگاهی و بینش

زمانی که فعالسازی چاکرای چهارم شما به‌خوبی انجام شده باشد، خودتان را به‌خوبی با هستی متصل می‌بینید. انرژی به‌صورت هماهنگ با شما و آنچه در اطرافتان است به‌صورت متعادل جریان خواهد یافت و شما قادر خواهید بود زیبایی‌ها را درک کنید.

اما زمانی که چاکرای قلب در شما مسدود باشد، در رابطه با دیگران به مشکلات زیادی برخورد خواهید کرد. حسادت بیش از اندازه، وابستگی و فرار از مشکلات از دیگر علائم انسداد چاکرای قلب هستند.

فعالسازی چاکرای چهارم

خب! بالاخره به روش‌های فعالسازی چاکرای چهارم رسیدیم. برای اینکه چاکرای قلبتان فعال شود، روش‌های زیر را دنبال کنید:

مدیتیشن

مدیتیشن می‌تواند تأثیر زیادی در باز کردن چاکرای قلب داشته باشد. اصولاً یادتان باشد که مدیتیشن و مراقبه برای باز کردن همه چاکراها بسیار مفید است و معمولاً اولین راهکاری است که برای باز کردن هر چاکرایی ارائه می‌شود.

شما فقط باید بدانید که برای باز کردن هر چاکرا از چه متد مدیتیشن یا یوگا استفاده کنید.

سعی کنید لباس‌های راحت بپوشید. در وضعیتی بنشینید که مفاصل و نخاعتان تحت‌فشار نباشد و مکانی که برای مدیتیشن انتخاب می‌کند، ترجیحاً ساکت و بدون هیچ‌گونه عامل مزاحمت باشد.

احساساتتان را بروز دهید و به آن‌ها فکر کنید. هیچ‌وقت سعی نکنید احساساتتان را سرکوب کنید و قلبتان را لبریز از انرژی مثبت کنید.

رنگ درمانی

برای فعالسازی چاکرای چهارم باید از رنگی استفاده کنید که با چاکرای قلب هماهنگی داشته باشد. می‌دانید که رنگ معرف و تأثیرگذار بر این چاکرا، رنگ سبز است. سعی کنید از رنگ سبز در اطرافتان زیاد استفاده کنید و روش‌هایی برای همگام‌سازی زندگی‌تان با رنگ سبز پیدا کنید.

از لباس‌های سبز رنگ استفاده کنید. از تناژ سبز در وسایل محیط کاری‌تان استفاده کنید و با وسایل سبز محل کارتان را تزیین کنید.

گیاهان گزینه‌ای عالی برای فعالسازی چاکرای چهارم به‌حساب می‌آیند. همیشه برای پاکسازی چاکراهای بدنتان با طبیعت انس بگیرید و از آنجایی که رنگ گیاهان سبز است، بهترین گزینه برای فعالسازی چاکرای قلب به‌حساب می‌آیند.

تغذیه

غذاهایی که رنگ سبز دارند، گزینه‌ای ایدئال برای فعالسازی چاکرای چهارم محسوب می‌شوند. متخصصان توصیه می‌کنند که برای بهبود کارایی چاکرای قلب از غذاهایی استفاده کنید که رنگ سبز دارند. سبزیجات برگی، بروکلی، خیار، سیب سبز بهترین گزینه در این میان محسوب می‌شوند.

استفاده از مانترا

صداهای بی‌شماری وجود دارند که در چاکرا طنین‌انداز می‌شوند. در بسیاری از مکاتب باستانی و مذهبی دنیا، مانند مصریان باستان، عبری‌ها، اسلام، تبت، ژاپن و بومیان آمریکایی بی‌شمار طنین مقدس وجود دارد که می‌تواند باعث تعادل چاکراها شود.

در علم چاکراها هم این طنین وجود دارد. طنین‌هایی که می‌توانند باعث تقویت و باز شدن چاکراها شوند، مانترا نامیده می‌شوند. هر چاکرا، مانترای مخصوص به خودش را دارد.

برای فعالسازی چاکرای چهارم بهتر است از مانترای YAM استفاده کنید. خوب است حین مراقبه و مدیتیشن این مانترا را زیر لب تکرار کنید تا به باز شدن چاکرای قلب کمک کرده باشید.

مثبت اندیشی

مثبت اندیشی می‌تواند در افزایش انرژی مثبت شما که به چاکرای چهارم مرتبط است، کمک کند. اگر می‌خواهید به فعالسازی چاکرای چهارم‌ خودتان کمک کنید، مثبت اندیش باشید. می‌توانید جملات مثبتی را برای خودتان یادداشت کنید و آن‌ها را به اطراف محیط کارتان، آینه حمامتان یا کنار تختتان بگذارید.

می‌توانید بنویسید:

من عمیقاً خودم را دوست دارم و با همه وجود خودم را می‌پذیرم.

من خواستنی و دوست‌داشتنی هستم.

قلب من برای عشق ‌باز است و آماده دریافت عشق است.

من خودم را می‌بخشم.

من شکرگزار تمام نعمت‌های خداوند هستم.

آوا تراپی

می‌دانید که صداهای مختلف در فرکانس‌های متفاوت هم می‌توانند روی چاکراهای بدن تأثیر مستقیم بگذارند. در بسیاری از مکاتب از فرکانس‌های مقدس استفاده می‌کنند تا میان روح و ذهن هماهنگی به وجود بیاورند. چرا که موسیقی، مستقیماً با روح انسان در ارتباط است.

برای فعالسازی چاکرای چهارم هم می‌توانید از موسیقی کمک بگیرید. سعی کنید از موسیقی‌هایی با فرکانس ۳۴۱.۳ هرتز و ۵۲۸ هرتز استفاده کنید. این دو فرکانس با عنصر هوا و طبیعت در ارتباط هستند و می‌توانند میان قلب و ذهن شما تعادل برقرار کنند.

یوگا

برای فعالسازی چاکرای چهارم می‌توانید از ژست‌های مختلف یوگا هم کمک بگیرید. ژست‌های نیمه شتر، ژست چرخ، ژست پل، ژست جنگجو ۱، ژست سگ سربالا، ژست پلانک برعکس و ژست تعظیم می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

آروما تراپی

اگر مقالات قبلی ما درباره چاکراها را دنبال کرده باشید، می‌دانید که عطرها چه تأثیر شگفت‌انگیزی بر فعالسازی چاکراها دارند. حتماً این نکته را هم می‌دانید که هر چاکرا، عطری مخصوص به خود دارد.

برای فعالسازی چاکرای چهارم باید از اسانس گل رز استفاده کنید. علاوه بر گل رز، اسانس گل شمعدانی، یاس و ترنج هم می‌توانند در باز کردن چاکرای قلب موثر باشند. سعی کنید عود، اسانس و شمع‌های معطری با این رایحه را در محیط زندگی‌تان قرار دهید.

سنگ درمانی

سنگ‌هایی که تأثیر مثبتی بر چاکرای قلب دارند، عبارت‌اند از کوارتز صورتی، کوارتز روشن، سنگ یشم و کلسیت سبز. استفاده از زیورآلاتی که این سنگ‌ها را در خود داشته باشند می‌توانند به بازگشت تعادل به چاکرای قلب موثر باشند.

اگر دوست دارید درمورد فعالسازی ظرفیت‌های گسترده ذهنی از طریق مدیتیشن بیشتر بخوانید، می‌توانید از کتاب ذهن آگاهی نوشته مارک ویلیامز و دنی پنمن کمک بگیرید. این کتاب به شما تکنیک‌های خاصی از مدیتیشن را می‌آموزد که شما را قادر خواهد کرد کارایی ذهنتان را به‌صورت شگفت‌انگیزی افزایش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود اپلیکیشن ذهن روی لینک زیر کلیک کنید.

چاکرای سوم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید