راهکار موفقیت در بورس؛ چطور می‌توان در بورس سرمایه گذاری موفق انجام داد

راهکار موفقیت در بورس

فهرست مطالب

با توجه به قوانین و مقررات پیچیده پیرامون سرمایه گذاری مدرن ومتعدد بودن گزینه‌های سرمایه گذاری موجود، ممکن است تعجب کنید که چگونه ضمن سرمایه گذاری و اجتناب از مشکلات احتمالی، می‌توانید وارد بورس شوید. از دیدگاه اولیه، تلاش برای یادگیری همه چیز در مورد استراتژی‌های بورس اوراق بهادار می‌تواند فشار آور باشد.

با توجه به اطلاعات زیادی که به صورت آنلاین در دسترس است، تشخیص و درک استراتژی‌های بورس از طرف کسانی که می‌توانند شما را به سرعت در آب داغ فرو ببرند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. این امر می‌تواند یادگیری بهترین استراتژی و راهکار موفقیت در بورس را به عنوان یک کار دلهره آور برای سرمایه گذاران جدید فراهم کند. خوشبختانه، این نمی‌تواند از حقیقت دور باشد. با داشتن اطلاعات و منابع مناسب می‌توانید در مسیر افزایش سود خود و سرمایه گذاری در بورس موفق شوید؛ با ذهن همراه باشید.

۴ راهکار موفقیت در بورس

4 راهکار موفقیت در بورس

استراتژی‌های بورس اوراق بهادار، به راهنمایی تصمیمات سرمایه گذاری یک معامله گر بر اساس نیازهای آینده به سرمایه، اهداف و تحمل ریسک کمک می‌کند. برخی از راهکارهای بورس با تمرکز بر حمایت از ثروت و سرمایه گذاران و توحه بر روی افزایش سرمایه در پی رشد سریع هستند،حال با اینکه سایر استراتژی‌ها مسیر سرمایه گذاری با ریسک پایین‌تری را دنبال می‌کنند و تمرکزشان بر روی حمایت از دارایی‌ها می‌باشد. در زیر، ما برخی از استراتژی‌های اساسی بازار سهام را برای کمک به شروع کار بیان کرده‌ایم.

۱- سرمایه گذاری مناسب

هدف اصلی سرمایه گذار، خرید بزرگترین جریان درآمد آینده با کمترین قیمت ممکن است. در حالت ایده آل، سرمایه گذار شرکتی را انتخاب می‌کند که دارای خدمات درخواستی یا محصولاتی با سیستم‌های تولید و تحویل کارآمد در محل باشد تا سود را به حداکثر برساند. چرا؟ با رشد شرکت در درآمد و سود، سرمایه گذار می‌تواند انتظار داشته باشد که به نوبه خود سود زیادی کسب می‌کند.

خلاصه اینکه، سرمایه گذاری این امکان را می‌دهند که اکنون کم ‌پول خرج کنند تا با گذشت زمان درآمد بیشتری کسب کنند. بنابراین، چرا افراد بیشتری جهت کسب درآمد در آینده سرمایه گذاری نمی‌کنند؟ متأسفانه، برای بسیاری از افراد، سرمایه گذاری به عنوان هیجان انگیزترین روش برای صرفه جویی در هزینه‌های در نظر گرفته نمی‌شود، اما این عاقلانه ترین تصمیمی است که می‌توانید با پول و دارایی خود داشته باشید.

تکنیک ارزش گذاری که معمولاً توسط سرمایه گذاران به کار گرفته می‌شود، به عنوان تحلیل اساسی یا ارزش شناخته می‌شود. این تکنیک تقریباً یک قرن پیش توسط بنیامین گراهام ایجاد شد و امروزه تا حد زیادی بدون تغییر مانده است. سرمایه گذاران هوشمند با خرید سهام از بورس فقط از شرکت‌هایی که قیمت سهام آنها پایین تر از ارزش ذاتی‌شان است، ریسک‌های خود را کاهش می‌دهند. ارزش ذاتی در مقایسه با ارزش بازار به عنوان یک اصلی کلی در ارتباط با رقبای برتر شناخته می‌شود.

موفقیت در بورس

۲- حدس و گمان

بنیان گذار یکی از صندوق‌های اصلی دوجانبه در ایالات متحده، فیلیپ کارت، احساس کرد که سفته بازی، فروش یا خرید سهام یا اوراق بهادار است، در حالی که انتظار می‌رود سود ناشی از نوسانات قیمت باشد. اساساً، حدس و گمان فروش و خرید سهام براساس مزیت‌های پیش بینی شده، داشتن دانش در مورد سهام یا روند بازار است. به عنوان مثال یک سرمایه گذار با پیش بینی روند بعدی بازار، می‌تواند پیشرو باشد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که سهام براساس تمایل‌ها حرکت می‌کند و با توجه به روحیه شرکت کنندگان در بورس، سهام می‌تواند به سرعت تغییر کند. بنابراین، توجه به بازار سهام و اطلاع از زمان کاهش ضررها، سودآوری سرمایه گذاری را نشان می‌دهد. در گذشته، دلالان موفق می‌توانستند بر قیمت سهام و نظارت بر الگوهای شناخته شده به عنوان مقاومت و پشتیبانی، نظارت کنند و براسان آن‌ها خرید و فروش خود را راهنمایی کنند. در حالت ایده آل، می‌توانید سهام خود را از سطح حمایت برگردانید و بعد از رسیدن به سطح مقاومت، آنها را بفروشید. برخی دیگر از چندین استراتژی عالی معاملات سهام و راهکار موفقیت در بورس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تجارت فقط زمانی سودآور است که بازار سودآور باشد.
  • خرید سهام‌هایی که در حال افزایش هستند و فروش سهام‌هایی که در حال سقوط هستند.
  • هرگز به روند خرید سهام‌هایی که ارزش آنها کاهش یافته‌اند ادامه ندهید.
  • هرگز منتظر یک تماس حاشیه‌ای نباشید (ترک تجارت).
  • نگهداری سهامی که به یک نرخ جدید رسیده است.
  • فروش سهام هنگام رسیدن به پایین‌ترین نرخ

این تکنیک‌ها به آنچه در حال حاضر به عنوان تحلیل تکنیکی یا گمانه زنی شناخته می‌شود، تبدیل شد‌‌ه‌اند. به عبارت دیگر، الگوهای خود را تکرار می‌کنند. بنابراین با بررسی قیمت‌های گذشته و فعلی می‌توانید سعی کنید قیمت‌های آینده و روند بازار سهام را پیش بینی کنید.

بورس

۳- داشتن نگاه تجاری

پیشرفت‌های فن آوری به افراد این اجازه را داده است تا از ابزارهای جدیدی برای پیگیری و تفسیر بازار سهام استفاده کنند. شرکت‌های وال استریت و سرمایه گذاران انفرادی فلسفه‌های جدید تجارت سهام را پذیرفته اند و بسیاری از آنها از الگوریتم‌های پیچیده و برنامه‌های هوش مصنوعی برای خرید و فروش سهام در میکرو ثانیه را استفاده کرده اند.

معامله گر، فردی است که در مدت زمان کوتاهی سهام یا اوراق بهادار را خریداری و به فروش می‌رساند، غالباً کمتر از یک روز تجاری، سهام خود را نگه می‌دارد. یک معامله گر بسیار شبیه به دلال است اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد، معامله گران به جای تلاش برای پیش بینی روندهای آینده، روی روندهای فعلی تمرکز می‌کنند.

بیشتر معاملات از طریق سیستم‌های برنامه ریزی شده موسسات مالی صورت می‌گیرند، که روند قیمت‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و سفارشات را بر اساس نتایج قرار می‌دهند. این گاهی به تجارت با فرکانس بالا یا HFT شناخته می‌شود. در صورت دستیابی به معیارهای تجاری خاص، معاملات به صورت خودکار وارد سیستم می‌شوند.

تأثیر HFT به عنوان یک راهکار موفقیت در بورس سهام همچنان بحث برانگیز است و با نگرانی‌های بسیاری مبنی بر اینکه تجارت خودکار باعث اختلال در بازار و کاهش نقدینگی آن می‌شود، همراه است. در حالی که اکثر افراد توانایی مالی برای تقلید از عادات تجاری مؤسسات مالی بزرگتر را ندارند، تجارت روزانه همچنان به عنوان یک استراتژی رایج در بازار سهام شناخته می‌شود. تجارت روزانه به طور معمول به امید کسب سود ناچیزی از هر تجارت انجام می‌شود.

موفقیت در بورس اوراق

۴- سرمایه گذاری شاخص سرمایه

سرمایه گذاری ایندکس، گرچه با شک و تردید بسیاری از دیگر کارشناسان این صنعت روبرو است، اما امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین استراتژی‌ها و راهکار موفقیت در بورس شناخته می‌شود. علیرغم اینکه ابتدا مورد تمسخر قرار گرفت، ولی با گذشت زمان ایده‌های بوگل محبوب شدند و نوار بسیاری از سرمایه گذاران شاخص را ایجاد کردند. در نتیجه، سرمایه گذاران شاخص اغلب به عنوان Bogle-head خوانده می‌شدند. در اینجا نکات کلیدی Bogle  بیان شده است:

  • سرمایه گذاران نمی‌توانند از بازار پیشی بگیرند.
  • سرمایه گذاران همیشه باید بازار را تحت الشعاع قرار دهند زیرا هزینه‌های مشارکت در بازار به طور مستقیم بازده بازار را کاهش می‌دهد.
  • اکثر مدیران حرفه ای نتوانند عملکرد بهتری از شاخص‌های بازار داشته باشند.

پس از ۱۸ سال موفقیت درشاخص سرمایه گذاری صندوق بین المللی، صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) به وجود آمدند. مشابه صندوق‌های شاخص غیرفعال، شاخص‌های ویژه کالایی و امنیتی را ردیابی می‌کند، اما مانند بورس سهام، در بورس تجارت می‌کند. چندین مطالعه تا به امروز نظریه اولیه Bogle را تأیید کرده اند که ضربه زدن به بازار تقریبا غیرممکن است.

خرید ETF یا صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس انفرادی، اغلب شامل تخصیص دارایی می‌شوند، که یک استراتژی برای کاهش ریسک در یک سبد سرمایه گذاری است. به طور دوره ای دوباره  بازگرداندن تعادل سهام، برای تخصیص متعادل تر بین طبقات دارایی، می‌تواند به کاهش نوسانات کلی کمک کند.

نوع دیگری از سیستم مدیریت اوراق بهادار حرفه ای، سیستم مشاوران روبو است. مشاوران روبو به طور خودکار پیشنهادات پرتفولیو(سبد سهام) سرمایه گذاری آنلاین را بر اساس معیارهایی مانند سن و اهداف مشتری ایجاد می‌کنند. این پرتفولیو‌های سرمایه گذاری به طور خودکار با هزینه ای بسیار کمتر از مدیران سرمایه گذاری سنتی کنترل و تنظیم می‌شوند.

بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در بازار بورس کدام است؟

بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در بازار بورس کدام است؟

سود سهام بورس به ویژه در کوتاه مدت می‌تواند گریزان باشد. در نتیجه، بسیاری از سرمایه گذارانی که به دنبال حداکثر بازده با حداقل ریسک موجود هستند، دائما در جستجوی بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در بازار سهام می‌گردند. متأسفانه، هنوز کسی بهترین راهکار موفقیت در بورس را کشف نکرده است.

صرف نظر از این، جستجوی فلسفه سرمایه گذاری کامل، ادامه خواهد داشت. سرمایه گذاران جدید باید بدانند که داشتن سهام یا اوراق بهادار می‌تواند بعضاً استرس زا باشد زیرا هرگز نمی‌توانید حوادث فردا را به طور کامل پیش بینی کنید. سایر سرمایه گذاران بازار اغلب می‌توانند به شیوه‌های غیرقابل پیش بینی در برابر شایعات، اخبار یا گرایش‌ها واکنش نشان دهند و این امنیت سود در بورس سهام را غیرممکن می‌سازد. بنابراین، از برنده شدن خود لذت ببرید، اما همیشه آماده باشید تا ضررهای خود را نیز کاهش دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید