کارهایی که افراد با ذهن قوی و روح سالم سعی می کنند هرگز انجام ندهند.

ذهن قوی
ذهن قوی

فهرست مطالب

افرادی که دارای ذهن قوی هستند، عادت سالمی دارند. آنها احساسات، افکار و رفتار خود را به گونه‌ای مدیریت می‌کنند که آنها را در زندگی به موفقیت برساند.با انجام ندادن این ۱۳ مورد می‌توانید ازلحاظ روانی و ذهنی قوی تر شوید. چرا دیدگاه گیری، ازمهارت های اصلی برای موفقیت به شمار می آید؟ با خواندن مقاله ذکر شده می توانید در داشتن ذهن قوی موفق تر عمل کنید و تاثیر آن را در موفقیت در زندگی بیشتر متوجه شوید.

 وقت را برای تاسف خوردن درباره شرایط هدر نمی‌دهند

افرادی که دارای ذهن قوی هستند، یک جا نمی نشینند و درباره شرایطی که دارند یا رفتاری که دیگران با آنها داشته اند احساس ناراحتی و تاسف نمی‌کنند. در عوض، مسئولیت نقشی که در زندگی دارند را پذیرفته و درک می‌کنند که زندگی همیشه آسان و عادلانه نیست.

 قدرت خودشان را از دست نمی‌دهند

افرادی که دارای ذهن قوی هستند، اجازه نمی‌دهند که دیگران آنها را کنترل کرده و بر آنها قدرت داشته باشند. مثلاً نمی‌گویند “رئیسم به من حس بدی می‌دهد” چرا که درک می کنند کنترل احساسات و انتخاب‌ واکنش هایشان دست خودشان است.

 از تغییر فرار نمی‌کنند

 

افرادی که دارای ذهن قوی هستند از تغییر دوری نکرده و در عوض انعطاف نشان داده و از تغییرات مثبت استقبال می کنند.[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]می دانند که تغییر در زندگی اجتناب ناپذیر است و به توانایی خود در سازگاری با شرایط باور دارند.[/su_highlight]

 وقت خود را برای چیزهایی که نمی توانند کنترل کنند، هدر نمی‌دهند

هیچ وقت این افراد را در حال شکایت از چمدان گم شده شان یا ترافیک سنگین نمی‌بینید. در عوض، تمرکزشان روی چیزهایی است که بر آن کنترل دارند. آنها تشخیص می‌دهند که گاهی تنها چیزی که می توانند کنترل کنند، نگرش خودشان است.

درگیر راضی نگه داشتن همه نیستند

ذهن قوی
ذهن قوی

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

افرادی که دارای ذهن قوی هستند می دانند که نیاز نیست همیشه همه را راضی نگه دارند. از نه گفتن یا اعتراض کردن در زمان نیاز نمی‌ترسند. تلاش می‌کنند تا مهربان و موظف باشند، اما در صورت لزوم با دلخوری دیگران هم کنار می‌آیند.

[/su_note]

 از انجام ریسک‌های حساب‌شده نمی‌ترسند

ریسک های بدون ملاحظه یا احمقانه را قبول نمی‌کنند، اما از پذیرفتن ریسک های حساب شده ترسی ندارند. این افراد قبل از تصمیم گیری برای سبک و سنگین کردن خطرات و منافع آن وقت می‌گذارند و کاملا از جنبه های منفی احتمالی آن آگاه هستند.

در گذشته گیر نمی کنند

افرادی که دارای ذهن قوی هستند زمان خود را برای حسرت گذشته و آرزوی اینکه کاش اوضاع جور دیگری بود، هدر نمی‌دهند. آنها گذشته‌شان را ارزیابی کرده و از آن درس می‌گیرند. همواره در حال یادآوری تجربیات بد و یا خیالبافی درباره روزهای پرافتخارشان نیستند،[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]بلکه درعوض برای حال زندگی کرده و برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.[/su_highlight]

 اشتباهاتشان را تکرار نمی‌کنند

افراد با ذهن قوی، مسئولیت رفتارهایشان را پذیرفته و از اشتباهاتشان عبرت می گیرند. در نتیجه آنها را بارها و بارها تکرار نمی کنند و در عوض از اشتباهات خود، گذشته و در آینده به کمک آنها تصمیمات بهتری می‌گیرند.

 از موفقیت دیگران ناراحت نمی‌شوند

 

قدرت ذهن موفق
قدرت ذهن موفق

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

از موفقیت دیگران تقدیر کرده و زمانی که دیگران از آنها پیشی می گیرند، احساس حسادت ندارند. در واقع می‌دانند که موفقیت با کار زیاد به دست می‌آید و می‌خواهند که برای شانس بیشترشان در موفقیت، سخت تر تلاش کنند.

[/su_note]

 با اولین شکست تسلیم نمی‌شوند

شکست برای آنها دلیلی برای جا زدن و تسلیم شدن نیست. در عوض، آن را به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت می‌بینند و تا زمانی که موفق شوند دست از تلاش نمی کشند.

 از تنها بودن نمی‌ترسند

این افراد زمان های تنهایی را تحمل کرده و از سکوت ترسی ندارند. از تنها ماندن با افکارشان فرار نمی‌کنند و از آن به شکلی مفید بهره می‌برند. آنها از مصاحبت با خودشان لذت برده و برای تفریح و سرگرمی همیشه به دیگران وابسته نیستند و می‌توانند به تنهایی هم شاد باشند.

 از دنیا طلبکار نیستند

 

سلامت ذهن

سلامت ذهن

افرادی که دارای ذهن قوی هستند، احساس حق به جانبی نسبت به دنیا ندارند؛ ذهنیت آنها این نیست که به دنیا آمده اند تا دیگران از آنها مراقبت کرده یا دنیا چیزی به آنها تقدیم کند. درعوض، براساس شایستگی شان، به دنبال فرصت هایی برای پیشرفت هستند.

انتظار نتایج آنی را ندارند

چه در حال بهبود اوضاع سلامتی و چه در شروع یک کسب و کار جدید باشند، توقع نتیجه فوری را نخواهند داشت. در عوض، مهارت‌ها و استعدادهایشان را تا حد توان به کار گرفته، و درک می‌کنند که[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغییر واقعی زمان می‌برد.[/su_highlight]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید