خلاصه کتاب خودت باش دختر

خلاصه کتاب خودت باش دختر

فهرست مطالب

شما هم فکر می‌کنید به اندازه کافی خوب نیستید؟ به اندازه کافی لاغر نیستید؟ کسی شما را دوست ندارد؟ مادر بدی هستید؟ ارزش این را ندارید که به خواسته‌هایتان برسید؟ اگر چنین است، پیشنهاد می‌کنم کتاب “خودت باش دختر” را حتما مطالعه کنید تا راهکارهایی برای خلاصی از این باورهای دروغ را بیاموزید.

کتاب ” خودت باش دختر” ، کتابی برای زنان است که به آن ها کمک می کند، کنترل زندگی خود را در دست بگیرند. و  هر چقدر هم که دلسرد شدند باز هم به تلاش ادامه دهند تا رویاهای شان را محقق سازند. با ما همراه باشید تا کمی بیشتر از خلاصه کتاب خودت باش دختر بخوانید.

شناسنامه کتاب خودت باش دختر

  • عنوان اصلی‎: ‎‏ Girl, Wash Your Face
  • نویسنده: ریچل‌هالیس
  • کشور: آمریکا
  • سال انتشار: ۲۰۱۸‏
  • ژانر: خودآموزی
  • مناسب برای: زنان و دختران جوان
  • امتیاز کتاب:‏ ۳.۶۶ از ۵ (‎بر اساس وبسایت‎ goodreads.com‏)‏

جوایز کتاب 

‏ کتاب ” خودت باش دختر” – از زمان انتشار در فوریه ۲۰۱۸ – به مدت هفت ماه در بین ۱۰ کتاب پرفروش آمریکا جایگاه خود را حفظ کرده است، در ۱۲ هفته از آن رتبه برتر را کسب کرده و بیش از ۸۸۰،۰۰۰ نسخه در ایالات متحده به فروش رسیده است. این کتاب دومین کتاب محبوب سال ۲۰۱۸ در Amazon.com بوده است.

 

باور داشتن به خود در خلاصه کتاب خودت باش دختر

معرفی کتاب خودت باش دختر

بسیاری از مردم فکر می‌کنند، باید در زندگی به کم راضی شوند. آنها معتقدند که هرگز شغل و شریک زندگی مناسب خود را پیدا نخواهند کرد.اما این چیزها واقعیت ندارند. می‌توانید آنها را تغییر دهید!

در مورد توانایی شما در کنترل و بهبود آینده تان یک حقیقت ساده وجود دارد: شما مسئول سرنوشت خود هستید. هر شخصی این قدرت را دارد که زندگی خود را انتخاب کند. گاهی اوقات، برای بیرون آمدن از یک وضعیت بد و ایجاد تغییر، به کمی الهام نیاز دارید.

کتاب “خودت باش دختر” به شما کمک می‌کند تا با به کار گیری برخی از نکات کلیدی و داستان‌های زندگی نویسنده و همچنین راهنمایی‌های خداوند، امروز و نه فردا یا ماه یا سال آینده، به اهداف خود برسید.

هالیس سعی دارد در این کتاب به ما بگوید چگونه می‌توانیم از دروغ‌هایی که باعث می‌شوند آنگونه که لیاقت داریم زندگی نکنیم، رها شویم.

در واقع  هالیس سعی دارد، این بینش را  به زنان هدیه دهد که اگر درک کنند  آنچه در زندگی شان اتفاق می‌افتد به عهده آنها است، قادر به کنترل زندگی خود خواهند بود. این بدان معناست که آنها قدرت دارند نتایج زندگی شان را خود رقم بزنند.

این کتاب در برگیرنده موضوعاتی در حوزه شغل، مادری کردن، هدف داشتن، سلامتی، تناسب اندام، روابط جنسی، ازدواج و دانایی است که برای تبدیل شدن به “قهرمان داستان زندگی خود تان” به آن‌ها احتیاج دارید.

کتاب خودت باش دختر به ۲۰ فصل تقسیم شده است و دروغ ها، و باورهای غلط در مورد زندگی فردی را بررسی می‌کند. هر فصل به بیان مثالی در مورد زندگی نویسنده و راهکارهایش برای غلبه به آن دروغ می پردازد. این کتاب مبتنی بر یک حقیقت است که “افراد بر کسی که به آن تبدیل می‌شوند، کنترل دارند”،

هر فصل با یک دروغ آغاز می‌شود که نویسنده یک بار در زندگی خود به آن باور داشته است (مانند “من به اندازه کافی خوب نیستم”)، در ادامه بیان می‌شود که او چگونه با حقیقت روبرو شده است، و چگونه احساس بدی که به خاطر آن دروغ داشته است را اصلاح کرده است. در پایان، چند نکته در مورد چگونگی غلبه بر این دروغ‌ها ارائه می‌دهد.

در شرایط عمومی، افرادی که این کتاب مخاطب قرار می‌دهد ممکن است لزوماً زندگی مشابه هالیس را تجربه نکرده باشند. اما با اعتقاداتی دست و پنجه نرم کنند که آنها را از داشتن یک زندگی موفق و مولد بازمی دارد.

می توانید معرفی و دلیل نوشتن این کتاب را از زبان نویسنده اش در ویدئو زیر مشاهده کنید.

 

نکات مهم بیان شده در کتاب خودت باش دختر

  • شکستن قول‌هایی که به خودتان داده اید را متوقف کنید، امروز به اهداف خود عمل کنید.
  • هیچ کس دیگری غیر از خودتان نمی تواند رویاهای شما را محقق کند، بنابراین هیچ پاسخ “نه” را قبول نکنید.
  • نمی توانید غیر منتظره بودن زندگی در خانه و خانواده تان را کنترل کنید، بنابراین آن را در آغوش بگیرید.
  • اجازه ندهید وزنتان، شما را تعریف کند.
  • برای داشتن زندگی غنی تر، جالب تر و پربارتر، تنوع را در آغوش بگیرید.
  • رویاها و خیالات خود را در ذهن مجسم کنید تا به شما در حفظ تمرکز و حرکت رو به جلو کمک کنند.

خلاصه کتاب خودت باش دختر

خلاصه کتاب خودت باش دختر

در ادامه فقط به  ۳ مورد از درس‌های الهام بخش ‌هالیس در کتاب “خودت باش دختر” اشاره می‌شود.

درس ۱: زیر پا گذاشتن قول‌هایتان به عزت نفس شما آسیب می‌زند، تمرین کنید که به آن‌ها پایبند باقی بمانید.

تصور کنید دوستی به نام سارا دارید. هر وقت قصد دارید کاری با او انجام دهید، ثانیه آخر او برنامه را کنسل می‌کند. و به جای آوردن دلایلی قابل قبول، بهانه‌های ضعیفی می‌آورد، مانند اینکه مجبور شده است قسمت دیگری از یک سریال را تماشا کند.

او می‌گوید که قصد دارد شروع  به پس انداز کردن نماید، اما روز بعد او را مشاهده می‌کنید که ۲۰۰ دلار برای یک جفت کفش جدید که نیازی به آن ندارد، پول می‌دهد.

احتمالاً با خود  فکر می‌کنید، ” چرا من با سارا دوست هستم؟” مطمئناً، این دوستی دوام زیادی نخواهد داشت. اما آنچه هالیس می‌خواهد به آن اشاره کند این است که وقتی به خودمان قولی می‌دهیم، دقیقاً همین رفتار را با خودمان داریم.

مثلا وقتی رژیم داریم خوردن یک شیرینی کوچک، به نظر مشکلی ایجاد نمی کند. اما در واقع یک مشکل بزرگ است به خاطر این که هر بار به خود قول داده اید و به آن پایبند نبودید و شکست خورده اید.

هالیس شما را تشویق می‌کند که سعی کنید عادتِ پایبند بودن به قول‌هایی که به خود می‌دهید را ایجاد نمایید.

برای اینکه بتوانید عادتی در خود ایجاد کنید باید واقع بین باشید. مثلا اگر می‌خواهید در یک ماراتن شرکت کنید، تمرین خود را با دویدن در مسیری کوتاه آغاز کنید.  و هر چند هفته فاصله را بیشتر کنید تا بتوانید استقامت لازم را در خود ایجاد نمایید.

مهم ترین مسئله این است که مطمئن شوید اهداف تان به اندازه کافی واقع بینانه هستند که بتوانید در هر شرایطی آن ها را دنبال کنید. اگر به تکرار کردن ادامه دهید، سرانجام، ذهن‌تان را برای پایبندی به قول‌های‌تان آموزش خواهید داد.

اگر به دنبال راهکارهایی موثر برای ایجاد عادت هستید، خلاصه کتاب زیر می تواند به شما کمک بسیاری کند.
‎‎

‎خلاصه کتاب عادت های اتمی‎‎

کتاب عادت‌های اتمی، طرز فکر شما درباره پیشرفت و موفقیت را تغییر می‌دهد. ابزارها و ‏استراتژی‌های لازم برای تغییر عادت‌های‌تان را در اختیار‌تان قرار می‌دهد. ‏

‎اکنون بخوانید‎

درس ۲: حوادث غیر منتظره و بی‌نظمی را در زندگی خانوادگی و خانه تان بپذیرید.

مادران امروزی تصور می‌کنند که بی نظمی در خانه نشانه شکست آنهاست. اما در واقعیت، خواه یک مادر شاغل باشید و یا حتی یک مادر خانه دار، بی‌نظمی بخشی از زندگی است. بسیاری از ما وقتی اوضاع اشتباه پیش می‌رود ناامید می‌شویم.

هالیس در “خودت باش دختر” به شما  آموزش می‌دهد نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. تنها چیزی که بر آن کنترل دارید فقط خودتان است. بنابراین باید بی نظمی را در آغوش بگیرید. به جای شنا کردن در خلاف جریان آب، با آن همراه شوید.

اولین نکته پیشنهادی هالیس برای کنار آمدن با اتفاقات غیر منتظره این است که به آن بخندید. وقتی در زندگی تان بی نظمی رخ می دهد، بهترین راه برای عبور سالم از آن، این است که مسائل را زیاد جدی نگیرید.

در واقع خندیدن یک روش عالی برای کاهش استرس و حفظ سلامتی‌تان است. هالیس توضیح می‌دهد هر چقدر در موقعیت اتفاقی‌تر و  بی‌نظم‌تری قرار بگیرید، بعداً می‌توانید در مورد آن بیشتر بخندید.

نکته دومی که در کتاب ” خودت باش دختر” بیان می‌شود این است که یادبگیرید کمک دیگران را قبول کنید. او داستان پسری را روایت می‌کند که در حال غرق شدن است. سه نفر سعی می کنند به او کمک نمایند، اما هر بار او می‌گوید: “نه متشکرم، خدا من را نجات خواهد داد.” در آخر آن پسر می‌میرد، و هنگامی که به بهشت ​​می رسد خدا می‌گوید: “تو چه کار می‌کردی؟ من سه بار برای تو کمک فرستادم! ”

هالیس اعتقاد دارد، خداوند به شکل مشابهی در زندگی برای شما کمک می‌فرستد. برخی از این کمک ها بزرگ و برخی کوچک هستند. اما به همه آنها بله بگویید زیرا هیچ یک از ما نمی توانیم به تنهایی از پس همه چیز زندگی برآییم.

مقابله با بی نظمی در خلاصه کتاب خودت باش دختر

درس ۳: رویاها و اهداف خود را در ذهن مجسم کنید تا به شما در حفظ تمرکز و حرکت رو به جلو ‏کمک کنند.‏

اگر می‌خواهید به چیزی دست پیدا کنید، تجسم کردن آن، روشی عالی برای ادامه دادن مسیر است.

وقتی هالیس برای اولین بار شروع به کار کرد، آرزو داشت صاحب یک کیف برند شود. هزینه آن کیف بیش از هزار دلار بود و در آن زمان نمی توانست هزینه آن را پرداخت کند.

اما از نظر او، آن کیف نمایانگر جایی بود که می‌خواست باشد، موفق و پر زرق و برق. بنابراین به خود قول داد که به محض کسب ۱۰ هزار دلار از مشاوره مشتریان، آن را خریداری کند.

سال‌ها طول کشید تا بتواند مشاوره ای با چنین هزینه سنگینی انجام دهد. اما روزی که چک ۱۰ هزار دلاری را دریافت کرد، به فروشگاه رفت و کیفی را که مدت زیادی تجسم کرده بود، خریداری نمود.

در واقع هالیس با تجسم آن، رویای خود را دست یافتنی کره بود. اگر او چیزی غیر مشخصی مثل ثروتمند شدن را تجسم می‌کرد، احتمالاً خسته شده و منصرف می‌شد. اما هنگامی که هدف خاصی برای خود تعیین می‌کنید، تجسم کردن به شما کمک می‌کند به آن دست پیدا نمایید.

دفعه دیگر که هدفی برای خود تعیین کردید، سعی کنید آن را تا جای ممکن برای خود واقعی و ملموس کنید. آن را یادداشت کنید و جزئیات زیادی در مورد آن بنویسید. هدف خود را اغلب تجسم کنید و در مورد حستان وقتی به آن می‌رسید، فکر کنید. وقتی همه چیز سخت شد، فقط روی هدفتان  تمرکز کنید، این کار به شما قدرت لازم برای ادامه دادن را می‌دهد.

تجسم رویاها در خلاصه کتاب خودت باش دختر

جملاتی از کتاب خودت باش دختر

  1. قرار نیست زندگی همیشه شما را تحت فشار قرار دهد. زندگی کردن فقط به معنای زنده بودن نیست، بلکه باید آن را زندگی کنید.
  2. هر قسمت از زندگی شما – شکر گزاری، نحوه مدیریت استرس، مهربانی با دیگران، خوشبختی تان – با تغییر در درک تان می‌تواند تغییر کند.
  3. رسیدن به رویاهایتان ارزش جنگیدن دارد . گرچه نمی توانید آنچه زندگی به سمت تان پرت می‌کند را کنترل کنید، اما کنترل جنگ را در دست دارید.
  4. شما این فصل را پشت سر خواهید گذاشت. این نیز بگذرد. بقیه زندگی خود را به دلیل یک فصل سخت در سراشیبی قرار ندهید.
  5. جستجوی علت و ریشه رفتار در بزرگسالی همان چیزی است که باعث می‌شود بتوانید بر عادات ناسالم غلبه کنید.
  6. شما و فقط خود شما در نهایت مسئول کسی هستید که به آن تبدیل می‌شوید.
  7. مقایسه کردن خود با دیگران مرگ شادی است. تنها کسی که باید از آن بهتر باشی کسی است که دیروز بودید.
  8. نظر شخصی دیگر درباره شما ربطی به شما ندارد.
  9. کلمات قدرتمند هستند، اما اعمال زندگی ما را شکل می‌دهند.
  10. وقتی واقعاً چیزی را بخواهید، راهی پیدا خواهید کرد. وقتی چیزی را نخواهید، بهانه ای خواهید یافت.
  11. دوستان، زندگی در مورد هدف یا رویاییکه می‌بینید نیست. بلکه در مورد کسی است که در مسیر رسیدن به آن هدف به آن تبدیل می‌شوید.
  12. خدا زمان بندی کاملی دارد، و ممکن است که با قرار نگرفتن در جایی که تصور می کردید باید باشید، دقیقا به همان جایی برسید که قرار بوده آنجا باشید.
  13. تنها چیزی که از تسلیم شدن بدتر است این است که آرزو کنی ای کاش تسلیم نشده بودی.
  14. تغییر دادن مکانتان شما را تغییر نمی دهد. این کار فقط نمای خارجی پنجره را تغییر می‌دهد. باید انتخاب کنید که خوشحال، سپاسگزار و راضی باشید. اگر هر روز، بدون توجه به اینکه در کجا هستید یا چه اتفاقی می‌افتد، این انتخاب را انجام دهید، در نهایت خوشحال خواهید شد.
  15. شما ساخته نشده اند که کوچک باشید. دیگر دختر کوچکی نیستید. شما یک زن بالغ هستید و وقت آن رسیده است که بزرگ شوید.
  16. زندگی شما قرار است سفری از یک مکان منحصر به فرد به مکانی دیگر باشد. قرار نیست یک چرخ و فلک باشد که شما را بارها و بارها به نقطه مشابهی برمی گرداند.

اگر  کتاب خودت باش دختر برایتان جالب است و می خواهید آن را مطالعه کنید، کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

‎خلاصه کتاب خودت باش دختر‎

کتاب خودت باش دختر، به شما  کمک می‌کند تا از باور کردن دروغ‌هایی که به شما نسبت داده می‌شود دست بردارید و تبدیل به همان کسی شوید که واقعا هستید.

‎اکنون بخوانید‎

نقد کتاب خودت باش دختر

کتاب خودت باش دختر قالب ساده ای دارد.  لحن گفتگو مانند و دوستانه ‌هالیس که در وبلاگش استفاده می‌کند در همان صفحات ابتدایی کتاب خود را نشان می‌دهد. هدف این کتاب خوب به نظر می‌رسد. ‌هالیس به بسیاری از مشکلات رایج زنان پرداخته است. اما باید در نظر داشته باشید که توصیه‌های او برای مقابله با آنها همیشه بهترین راهکار نیست.

یکی از انتقاداتی که به این کتاب وارد است این است که برای زنانی در سطح رفاه بالاتر از متوسط آمریکایی نوشته شده است. در این کتاب به اعتقادات مسیحی بسیاری اشاره شده است که ممکن است در تمام فرهنگ ها قابل پذیرش نباشد.

کسانی که مثل نویسنده از مزایای رفاهی برخوردار نیستند، ممکن است مسائل و اهداف او را بی اهمیت بدانند. به همین دلیل بسته به زندگی تان، برخی از توصیه‌های کتاب ” خودت باش دختر”  برایتان قابل تطبیق خواهد بود. با این حال، کسانی که در موقعیت مشابهی با نویسنده هستند، کتاب را مفید می‌دانند. فروش بالای این کتاب این مسئله را نشان می دهد.

کتاب” خودت باش دختر” را می‌توان تا حدی کم عمق دانست، زیرا پر شده از نقل قول‌های الهام بخش برای افرادی که هیچ “مشکل واقعی” در زندگی ندارند. به عنوان مثال در یک فصل به پس انداز پول برای خرید یک کیف برند گران پرداخته شده است.

کتاب خودت باش دختر، کتابی است که قبل از خرید باید آن را مورد بررسی قرار دهد، زیرا  برای همه مناسب نیست.

معرفی نویسنده کتاب خودت باش دختر

راشل هالیس (متولد ۹ ژانویه ۱۹۸۳) نویسنده، سخنران انگیزشی و وبلاگ نویسی آمریکایی در وب سایتی به نام The Chic Site می‌باشد.  او نویسنده سه کتاب خودیاری، از جمله دو کتاب پرفروش نیویورک تایمز “خودت باش دختر” و “شرمنده نباش دختر” است.

راشل هالیس با همان صداقت بدون فیلتر و سرسختی که در نوشتن کتاب‌هایش داشته است، پایه و اساس برند سبک زندگی و شرکت رسانه ای خود را بنا نهاده است.

هالیس با افتخار مادر چهار فرزند است. و از پلتفرمش برای توانمند سازی و ایجاد جسارت در زنان سراسر جهان استفاده می‌کند.

یکی از مهم ترین راه های پیشرفت به خصوص برای زنان مطالعه کتاب است. اگر زمان زیادی ندارید می توانید با نصب اپلیکیشن ذهن در کمترین زمان، برترین کتاب های روز دنیا را مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید