با تکنیک ۵ در ۵۵، ناخودآگاه خود را برنامه‌ریزی کنید

تکنیک 5 در 55

فهرست مطالب

تکنیک ۵ در ۵۵ یک روش تجلی یا آشکارسازی آرزوها است که پیچیدگی کمی دارد و پیروی از آن آسان است. این تکنیک برای جذب خواسته‌ها استفاده می‌شود. به‌طور خلاصه، شامل تکرار ۵۵ بار جمله تأکیدی انتخاب‌شده به مدت ۵ روز متوالی است.

ضمیر ناخودآگاه نمی‌تواند بین درست و نادرست تفاوت قائل شود. هرچه بیشتر چیزی را به ناخودآگاه خود بگویید، مهم نیست از چه طریقی چه به‌ صورت گفتاری، نوشتاری یا تجسم، بیشتر آن را به‌عنوان یک حقیقت می‌پذیرد. ایده پشت این تکنیک، برنامه‌ریزی مجدد ضمیر ناخودآگاه است تا در همان فرکانس خواسته‌هایتان ارتعاش کند.

مطابق قانون جذب، تجلی یک هدف، زمانی اتفاق می‌افتد که فرکانس ارتعاشی ما با هدف مطابقت داشته باشد. تکنیک تجلی ۵ در ۵۵ با کمترین درد و تلاش ممکن در ۵ روز، موفق به دستیابی این هدف می‌شود.

زمانی که ناخودآگاهتان چیزی را باور کرد، هر کاری انجام می‌دهد تا شما را به هدفی که دارید، برساند.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم تغییر ناخودآگاه می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]

چگونه می توانیم ضمیر ناخودآگاه خودمان را تغییر دهیم؟

[/su_box]

 

چرا اعداد ۵۵ و ۵ انتخاب‌شده‌اند؟

هر دو عدد ۵ و ۵۵ اهمیت ویژه‌ای در علم اعداد دارند. آن‌ها برای تقویت تلاش‌ها در طی روند ‏تجلی انتخاب‌شده‌اند.‏

عدد ۵ نماد تغییر، تحول و تنظیم مجدد است؛ بنابراین، هنگامی‌که از عدد ۵ استفاده می‌کنید، در حال استفاده از این ذخیره انرژی پنهان هستید. این کار به همسویی سریع ‏و بدون دردسر فرکانس ارتعاشی‌تان با هدفتان کمک می‌کند.‏

عدد ۵۵ در علم اعداد نشانگر استقلال، آزادی شخصی و قدرت درونی است. این عدد به شما کمک می‌کند از قدرت عظیم درونی‌تان برای ایجاد تغییری که می‌خواهید در زندگی‌تان رخ دهد، استفاده کنید.

تکرار جملات مثبت با این فرمول‌بندی، بر ضمیر ناخودآگاه تأثیر می‌گذارد و به برنامه‌ریزی مجدد آن کمک می‌کند.

تکنیک ۵۵ × ۵ را در سه مرحله ساده بیاموزید

 

تکنیک5 در 55

 

مرحله ۱: هدف خود را تعریف کنید

به آنچه دقیقاً ‏ می‌خواهید فکر کنید. قبل از شروع هر یک از تکنیک‌های تجلی، باید اهداف خود را کاملاً واضح و روشن تعیین کنید.

از خود بپرسید چه می‌خواهید، همچنین بپرسید چرا آن را می‌خواهید. هدف خود را کاملاً مشخص کنید.

مرحله ۲: جمله تأکیدی مناسب انتخاب کنید

هنگامی‌که تصمیم گرفتید چه چیزی را می‌خواهید آشکار کنید، مرحله بعدی انتخاب جمله تأکیدی است که با شما و هدفتان همخوانی داشته باشد.

ازآنجاکه موفقیت فرمول تجلی در گرو استفاده ازجمله تأکیدی مناسب است، پیشنهاد می‌شود در مورد آن خوب فکر کنید. رعایت چند شرط برای نوشتن جملات تأکیدی لازم است که در ادامه آن‌ها را مطرح می‌کنیم. جمله تاکیدی باید:

  • خاص و با جزئیات باشد (جمله تأکیدی که عمومی است را انتخاب نکنید)
  • کوتاه و مختصر باشد (جملات طولانی باعث حواس‌پرتی می‌شوند و نوشتن آن ها خیلی زمان می‌برد)
  • جمله تأکیدی را انتخاب کنید که هیجان برانگیز باشد (این جمله باید هیجان و انتظار برای دستیابی به هدف در شما ایجاد کند)
  • از زمان حال استفاده کنید (جمله  تاکیدی تان باید به صورتی باشد که انگار از قبل به هدفتان دست پیداکرده‌اید)
  • احساس سپاسگزاری در شما برانگیزد (از فرم‌هایی مانند ” من سپاسگزارم که …” استفاده کنید)

در ادامه چند نمونه از جملات تأکیدی قدرتمند به‌عنوان‌ مثال آورده شده‌اند.

  • سپاسگزارم که توانستم در این هفته ۲ کیلوگرم وزن کم کنم.
  • قدردان فرصتی هستم که می‌توانم در کنار خانواده‌ام از تعطیلات رؤیایی‌ام لذت ببرم.
  • به خاطر داشتن سلامتی و اندامی ‌متناسب سپاسگزارم.
  • سپاسگزارم که توانستم در این هفته ۵ میلیون درآمد کسب کنم.

 

نوشتن در تکنیک 5 در 55

 

مرحله ۳: هر چه می‌خواهید را بنویسد

می‌توانید جملات تأکیدی را روی یک کاغذ یا در یک دفتر مخصوص بنویسید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و چیزی را که می‌خواهید یادداشت ‏کنید. به مدت ۵ روز متوالی هر بار ۵۵ بار جمله تأکیدی خود را بنویسید.

نکته‌ای که هنگام نوشتن جمله تأکیدی باید به خاطر بسپارید این است که روی زمان حال و کاری که انجام می‌دهید، تمرکز کنید. نگذارید ذهنتان ‏سرگردان شود. درصورتی‌که ذهنتان شروع به گشت‌وگذار کرد، خود را ناراحت نکنید و به‌آرامی سعی کنید آن را به زمان حال ‏برگردانید.

مطالعه ی کتاب زیر می تواند به شما کمک کند تا با  تاثیر شگفت انگیز نوشتن در رسیدن هر چه بیشتر به آرزوهایتان آشنا شوید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

[/su_box]

انتقادات وارد شده به تکنیک ۵*۵۵

بسیاری معتقد هستند که تکنیک ۵*۵۵ نمی‌تواند به آن صورتی که بیان شده است، کاربردی و عملی باشد؛ یا حداقل روش‌های جایگزینی برای آشکارسازی اهداف پیشنهاد می‌کنند.

مخالفین این تکنیک معتقد هستند که روی کاغذ آوردن جملات تاکیدی بی‌دقت، صرفا زمان را از شما می‌گیرد و به شما کمکی نخواهد کرد.

این تکنیک، فرمولی جادویی نیست که بتوانید با کمک آن رویای خود را جذب کنید و زندگی جدید بسازید.

تنها کسانی می‌توانند تکنیک ۵*۵۵ را عملی کنند که اهدافشان را آگاهانه یادداشت کنند و احساس درستی نسبت به این فرآیند داشته باشند.

چرا تکنیک ۵ در ۵۴ برای من کار نمی‌‌کند؟

کارکرد اصلی و واقعی این فرمول، این است که یاد بگیرید ابزاری برای برنامه‌ریزی مجدد ضمیر ناخودآگاهتان داشته باشید. این تکنیک زمانی کار خواهد کرد که فکر و باورتان را عمیقا تغییر دهید و درراستای رسیدن به آن تلاش کنید.

اگر فکر می‌کنید قرار است صرفا باورهایتان را یادداشت کنید و منتظر بمانید تا به واقعیت تبدیل شود، احتمالا هرگز این تکنیک برای شما کار نخواهد کرد.

باید این واقعیت را به یاد داشته باشید که هیچ‌چیزی بدون عمل اتفاق نمی‌افتد.

درواقع بهتر است هدف خود را فقط یک بار در روز یا ۵ روز، اما آگاهانه بنویسید و روش رسیدن به آن را تصور کنید و آن‌وقت خواهید فهمید که چقدر ذهنتی شما در سطح آگاهانه تغییر خواهد کرد.

نکات و ترفندهایی برای موفقیت در تکنیک ۵در ۵۵

  • زمان ایده آل برای انجام تکنیک ۵*۵۵، کمی ‌قبل از خواب یا کمی ‌بعد از بیدار شدن است. سعی کنید روز خود را با این کار شروع ‌کنید یا با آن به پایان برسانید.
  • برای انجام این تکنیک فضا را با نورپردازی ملایم، شمع‌های معطر و موسیقی آرام‌بخش آماده کنید. افزایش میزان تأثیرگذاری بسیار مهم است، این کار به‌نوبه خود در موفقیت روند تجلی تأثیر می‌گذارد.
  • ازآنجایی‌که نمی‌خواهید هنگام انجام این تکنیک حواستان پرت شود. آن را در مکانی آرام و ساکت انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که خانواده یا دوستانتان می‌دانند در این زمان نباید مزاحمتان شوند.
  • در زمان انجام این تمرین ثابت‌قدم باشید. سعی کنید تا جای ممکن هر ۵ روز، این کار را در زمان خاص و ‏مشخصی انجام دهید. هنگامی‌که زمان مناسب را انتخاب می‌کنید، در دسترس بودن و آزاد بودن در آن زمان را نیز در نظر بگیرید.
  • هنگام برنامه‌ریزی برای انجام این تکنیک، زمان کافی برای انجام آن را مدنظر قرار دهید. از ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت برای انجام این کار برنامه‌ریزی کنید.

تکنیک تجلی ۵ در ۵۵ اگر به‌درستی استفاده شود مانند سایر ابزارهای قانون جذب عمل می‌کند؛ اما به یاد داشته باشید که عمل کردن مهم‌ترین مرحله در روند تجلی است.‏ 

کارهایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید

  • از تایپ کردن جملات تأکیدی خودداری کنید. بهترین دوست شما قلم و کاغذ قدیمی‌ هستند. هنگام نوشتن دستی کلمات بر روی کاغذ، بهتر می‌توانید روی آن‌ها تمرکز کنید و این کار به تحقق خواسته‌هایتان بسیار کمک می‌کند.
  • اگر هدفتان را هیچ جایی نمی‌بینید احساس دلسردی نکنید. باور کنید یا نه اکنون بیش از گذشته به هدفتان نزدیک شده‌اید. مثبت باشید و در مسیر درست باقی بمانید.
  • آرزو نکنید. آرزوی شما اکنون یک هدف تحقق‌یافته است. باید آن را این‌گونه بیان کنید. طوری فکر کنید که انگار هم‌اکنون به هدفتان رسیده‌اید. بهتر است جملات تأکیدی را به‌صورت زمان حال، یا حتی بهتر است، آن را به‌صورت زمان گذشته بنویسید.
  • از تمرین کردن دست نکشید، حتی اگر یک روز را از دست دادید، به روند خود ادامه دهید. در انجام این تکنیک مجازاتی وجود ندارد.

سخن آخر

تکنیک ۵ در ۵۵ در سطح ناخودآگاه عالی عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند طرز فکر خود را تغییر دهید. هرچند برنامه‌ریزی ناخودآگاه بسیار مهم است؛ اما به یاد داشته باشید که مهم‌ترین گام در تحقق اهداف، عمل کردن می‌باشد. پس‌ازآن که وظیفه خود را انجام دادید، آرام باشید و ایمان داشته باشید که در ‏‏زمان مناسب به هدف خود دست پیدا خواهید کرد.

ما در ذهن تلاش کرده‌ایم تا منابعی به‌روز و کارآمد در زمینه موفقیت، توسعه و رشد فردی در اختیار کاربران قرار دهیم. اگر دوست دارید در این زمینه پیشرفت کنید و به حداکثر بهره‌وری شخصی برسید، اپلیکیشن ذهن را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید