بهترین اپلیکیشن نوت برداری

بهترین اپلیکیشن نوت برداری

فهرست مطالب

اپلیکیشن‌های نوت برداری فرآیند یادداشت برداری را ساده و آسان می‌کنند. اپلیکیشن‌های تلفن همراه  اکنون به شما این امکان را می‌دهند تا در هر کجایی که هستید امکان نوشتن را داشته باشید. اما بهترین اپلیکیشن‌ نوت برداری چیست؟

مهم نیست که شما یک مهندس باشید یا یک دانشجو؛ توانایی یادداشت برداری روی یک دستگاه تلفن همراه می‌تواند برای همه مزیتی عالی محسوب شود.

این روزها اپلیکیشن‌های نوت برداری با ویژگی‌های اضافه شده و خاص خود، در دسترس همه کاربران قرار دارند. این برنامه‌های پیشرفته می‌توانند به چندین شکل کار کنند؛ از تلاش برای تکرار تجربه پردازش کلمات گرفته تا تقلید از دفترچه یادداشت خالی؛ آن هم به‌صورت دیجیتال! به همین ترتیب امکان نوشتن با دست و طراحی را فراهم می‌آورند. برای آشنایی با بهترین انواع اپلیکیشن نوت برداری با ذهن همراه باشید.

معرفی ۸ مورد از بهترین اپلیکیشن های نوت برداری

در ادامه می‌توانید بهترین اپلیکیشن نوت برداری را با ما بررسی کنید و هرکدام را که به‌نظرتان بهتر بود در گوشی همراه خود نصب کنید:

۱- مایکروسافت ۳۶۵

نقاط قوت

  • مجموعه کاملی از برنامه‌های مختلف
  • اختصاص فضای ابرای برای آپلود برای هر کاربر
  • تجربه کاربری خوب
  • امکان همگام سازی با کامپیوتر

مایکروسافت آفیس راه طولانی را برای کسب محبوبیت میان کاربران طی کرده است. از یک پلتفرم نرم افزار کوچک برای کامپیوتر شما، تا برنامه جدید مبتنی بر ابر Microsoft 365 که با هر دستگاه هوشمند همراه سازگار و قابل دسترسی است.

شاید بسیاری از کاربران اپلیکیشن‌هایی مانند Microsoft OneNote یا Sticky Notes را به عنوان اپلیکیشن اصلی نوت برداری خود تصور کنند، اما چرا وقتی می‌توانید تمام قدرت مجموعه Microsoft Office  را روی تلفن خود داشته باشید، به یک برنامه اساسی بسنده نمی‌کنید؟

به عقیده ما شماره یک بهترین اپلیکیشن نوت برداری مایکروسافت ۳۶۰ است چون با نصب آن روی گوشی همراه، امکان دسترسی کاربران به Word  که مهمترین نرم افزار نوشتاری مجموعه آفیس است، بسیار راحت‌تر و قابل کنترل‌تر خواهد بود.

لازم به‌ذکر است که با نصب این اپلیکیشن روی گوشی همراه خود نیازی ندارید که همه اسناد نوشتاری خود را به‌صورت دستی وارد گوشی کنید، زیرا این اپلیکیشن امکان همگام‌سازی تمام اسناد مایکروسافت را در فضای ابرای و اشتراک‌گذاری اسناد روی کامپیوتر را برای کاربران فراهم کرده است.

بهترین مزیت این اپلیکیشن این است که شما می‌توانید از آن مانند دفترچه یادداشت استفاده کنید و نیازی نخواهید داشت که هرچیزی که یادتان آمد را دستی روی کاغذ بنویسید تا بعدا تایپ کنید.

فرقی ندارد کجا باشید، درهرصورت دسترسی شما به تمام برنامه‌های آفیس مانند اکسل برای صفحات گسترده، پاورپوینت برای ارائه‌ها یا Microsoft Teams برای کنفرانس ویدیویی فراهم خواهد بود.

به طور کلی، Microsoft 365 فراتر از یک اپلیکیشن یادداشت برداری است، به همین دلیل ما آن را به عنوان بهترین اپلیکیشن نوت برداری توصیه می‌کنیم.

بهترین اپلیکیشن نوت برداری اندروید

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید

اکنون بخوانید

 

۲- Evernote

چرا اورنوت یکی از موارد مجموعه بهترین اپلیکیشن نوت برداری محسوب می‌شود؟ نقاط قوت:

  • امکان استفاده رایگان
  • عملکرد خوب
  • امکان ذخیره صفحات وب به‌صورت آفلاین

نقاط ضعف:

  • با Microsoft Office ادغام نمی‌شود

هیچ لیستی از بهترین برنامه‌های نوت برداری بدون Evernote کامل نیست؛ چون این برنامه یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های یادداشت برداری است.

Evernote به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از ترکیبی از نوت بوک‌ها، یادداشت‌ها و برچسب‌ها، اسناد ساده یا پیچیده‌ای ایجاد کنید تا همه چیز مرتب باشد.

یکی از بهترین ویژگی‌های این اپلیکیشن نوت برداری برای جمع آوری تحقیقات با پسوند Web Clipper  (پشتیبانی شده درChrome ، Firefox و Safari) است که به شما این امکان را می‌دهد تا تمام صفحات وب، از جمله متن، تصاویر و PDF را با یک کلیک ذخیره کنید.

یادداشت‌ها در لپ تاپ، دستگاه‌های تلفن همراه و وب قابل دسترسی هستند، بنابراین به‌ندرت با شرایطی روبرو می‌شوید که نتوانید آنچه که ذخیره کرده‌اید را بازیابی نمایید.

از ویژگی‌های دیگر این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت تنظیم یادآوری، ارائه یادداشت‌ها به سبک پاورپوینت  و ادغام آن‌ها با یکدیگر اشاره کرد. این برنامه در آخرین نسخه خود جداول جدید و امکان یکپارچه سازی Siri را برای کاربران سیستم IOS فراهم کرده است.

اورنوت یک تم رایگان با ویژگی‌های محدود به کاربران ارائه می‌دهد، اما شما باید برای استفاده از سایر تم‌ها و آنلاک کردن همه دسترسی‌های این اپ، نسخه پولی آن را بخرید. نسخه‌های پولی این اپ برای کاربران خانگی و اداری طراحی شده‌اند.

طرح Evernote Premium امکان ادغام با Slack، Outlook ، Google Drive ، Microsoft Teams  و Salesforce را برای کاربران فراهم می‌کند. طرح تجاری این برنامه هم شامل موارد فوق است، اما همچنین گزینه‌های شبکه‌سازی و به‌اشترک‌گذاری و ویژگی‌های اداری تیم را هم ارائه می‌دهد.

۳- Ulysses

نقاط قوت

  • مدیریت کاربردی اسناد.
  • همگام سازی بین دستگاه‌ها.

نق

  • فقط برای کاربران IOS طراحی شده است.
  • رایگان نیست.

Ulysses مدتی است که وارد مارکت‌پلیس اپلیکیشن‌های تلفن همراه شده است و در همین مدت کم به رده برترین اپلیکیشن نوت برداری برای پلتفرم IOS تبدیل شده است. یادداشت‌ها در سبک اختصاصی Markdown برنامه نوشته و ذخیره می‌شوند که امکان استفاده مبتکرانه از عناوین را فراهم می‌کند.

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد که تصاویر را به اسناد الصاق کنند و به گزینه پیش‌نمایش کوچک هم مجهز هستند که با کلیک روی آن می‌توان تصویر را در ابعاد واقعی دید.

همچنین Ulysses تصاویر را در نوار کناری قرار می‌دهد که می‌تواند تعداد کلمات، یادداشت‌های کوچک و سایر اطلاعات را با یک نگاه نمایش دهد.

Ulysses از ICloud برای ذخیره و همگام سازی اسناد شما استفاده می‌کند و شما این امکان را خواهید داشت که در انتهای کار اسنناد خود را با فرمت PDF ذخیره کنید.

بهترین اپلیکیشن نوت برداری ویندوز

بهترین اپلیکیشن مترجم صوتی

اکنون بخوانید

۴- Simplenote

نقاط قوت

  • کراس پلت فرم
  • کاملا رایگان
  • همگام سازی و پشتیبان گیری در همه دستگاه‌ها

نقاط ضعف

  • فقط متن

نقطه قوت Simplenote رابط کاربری ساده و راحت آن است که پیگیری یادداشت‌ها را آسان می‌کند. این اپلیکیشن نوت برداری برای iOS ،Android ،Mac ،Windows  و Linux در دسترس است و داده‌ها به طور خودکار همگام سازی می‌شوند. اگر مشتری نتواند بارگیری کند، یک برنامه وب نیز وجود دارد.

ابزار برچسب گذاری و جستجو، این اطمینان را ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند آنچه که به دنبال آن هستند را پیدا کنند و یادداشت‌ها را می‌توان برای دیگران که در همان تیم یا یک پروژه کار می‌کنند، به اشتراک گذاشت یا منتشر کرد. Simplenote از نسخه‌های قبلی اسناد، پشتیبان تهیه می‌کند، بنابراین بازگشت به نسخه قبلی همیشه امکان پذیر است.

Simplenote از ویژگی‌های پیشرفته زیادی برخوردار نیست، اما یک گزینه ایده آل برای نوت برداری ساده است و بهترین گزینه اش این است که رایگان می‌باشد.

۵- Bear

نقاط قوت

  • ویرایشگر پیشرفته علامت گذاری
  • یادداشت‌های متقابل
  • رایگان، با نسخه ارزان قیمت و در دسترس

نقاط ضعف

  • ضرفا با IOS سازگار است

Bear که تازه وارد صحنه نرم افزارهای نوت برداری شده است، در جایی بین Evernote و  Ulysses قرار دارد و به شما امکان ایجاد یادداشت و همگام سازی آن‌ها را در دستگاه‌های مختلف اپل با استفاده از iCloudرا می‌دهد.

این اپلیکیشن از رابط سه لایه Slack مانند استفاده می‎کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا یادداشت‌ها را با استفاده از هشتگ تنظیم کنند.

Bear از Markdown غنی برای ویرایش استفاده می‌کند، بنابراین می‌توانید پیوندها را در اسناد وارد کنید، بدون اینکه لازم باشد  URL‌های کامل را به روشی مشابه Ulysses  نمایش دهید.

با این وجود، Bear  از نظر بصری برنامه ای بسیار ساده است و یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر را مستقیماً در یادداشت‌ها وارد کنید و اگر تصاویر قسمت بزرگی از کار شما باشد، این برنامه برای نوت برداری شما بسیار با ارزش خواهد بود.

بر در آپدیت اخیر خود ویژگی‌هایی مانند تکمیل خودکار برچسب، ارائه تم‌های روشن و تاریک، حاشیه نویسی PDF ، رمزگذاری و قفل برنامه را به برنامه اضافه کرده است. استفاده از بیشتر ویژگی‌های Bear در هر دستگاه iOS رایگان است.

معرفی بهترین اپلیکیشن نوت برداری

۶- Dropbox Paper

نقاط قوت

  • استفاده رایگان
  • همکاری مشترک
  • ادغام در دسترس است

Dropbox Paper در آگوست ۲۰۱۶ منتشر شد و در مجموعه تلفن همراه پلت فرم ابر برای ویندوز، iOS و Android کار می‌کند. آنچه این اپلیکیشن نوت برداری را از سایرین جدا می‌کند، تمرکز آن بر همکاری است و به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا ایده‌ها، تصاویر و فیلم‌های خود را برای پروژه‌ها به اشتراک بگذارند.

ادغام‌هایی با برنامه‌های بهره وری مانند Google Calendar  و Slack و همچنین استفاده از ابزارک‌های اسپاتیفای آن را به یکی از بهترین اپلیکیشن های نوت برداری تبدیل کرده است.

این برنامه در آپدیت اخیر خود ابزارهای جدید سازمانی مانند امکان ایجاد پوشه‌های تلفن همراه و همچنین ویژگی‌های بهبود یافته و بایگانی را به اپلیکیشن اضافه کرده است.

Dropbox همچنین صفحه اصلی Paper  را دوباره طراحی کرده است که هم کاربرانی که با اسناد کاغذی کار می‌کنندو هم کاربراینی که با پرونده‌های Dropbox سروکار دارند را راضی می‌کند. ویژگی‌های سازمانی، آن را به یک اپلیکیشن ایده آل برای نوت برداری مشاغل تبدیل کرده است، اما ناگفته نماند که اگر در حال حاضر مشتری  Dropbox هستید، بیشترین بهره را از آن خواهید برد.

 

بهترین اپلیکیشن تماس صوتی

اکنون بخوانید

 

۷- Google Keep

نقاط قوت:

  • ساده برای استفاده
  • رایگان

نقاط ضعف

  • فقط استندالون

Google Keep در لیست بهترین اپلیکیشن نوت برداریساده‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود؛ چه از نظر بصری و چه از نظر عملکردی.

در این اپ می‌توان به یادداشت‌ها برچسب‌ داد، آن را پین کرد، رنگی به آن‌ها داد، یادآورها را همگام سازی کرد و کار را بهینه سازی کرد. علاوه‌براین، اپلیکیشن گوگل کیپ قابلیت گفتار به متن را هم به کابران ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید به جای نوشتن، یادداشت‌ها را با فرمان صوتی اضافه کنید. همچنین توانایی تنظیم کادرهای تأیید لیست‌ها، برای کار با آن‌ها نیز وجود دارد.

اگر می‌خواهید از برنامه یادداشت‌های سیستم عامل خود جدا شوید، Google Keep یکی از آن برنامه‌هایی است که نمی‎‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد

۸- Atom

نقاط قوت

  • کراس پلت فرم
  • چندین پرونده را همزمان ویرایش می‌کند
  • ویرایش مشارکتی

نقاط ضعف

  • نه ویرایشگر متن غنی

Atom در سالهای ابتدایی انتشار برنامه‎ای برای کدگذاری استفاده می‌شومحسوب می‌شد، اما طیف وسیعی از گزینه‌های سفارشی سازی به این اپلیکیشن اضافه شدند و آن را به ویرایشگری مفید تدیل کردند.

از آنجا که این برنامه براساس استانداردهای رایج وب تنظیم شده است، می‌توانید برای ایجاد هر موضوع بصری که فکر کنید، صفحه سبک CSS آن را هک نمایید. آیا می‌خواهید آن را مانند Word 2016 با جلوه ای به سبک انیمیشن Smooth Typing جلوه دهید؟

می‌خواهید در Markdown با یک طرح رنگی خورشیدی آن را بنویسید؟ سپس پسوند Markdown Writer  را بارگیری کرده و یکی از صدها موضوع تولید شده توسط جامعه را انتخاب کنید.

Atom به دلیل عدم تجهیز به یک یا دو ویژگی استاندارد مانند تغییر دهنده دستور زبان خودکار، که سال‌ها است در سایر اپلیکیشن‌های نوت برداری استاندارد وجود داشته است، ویرایشگر متنی ایده‌آل و بی‌نقص محسوب نمی‌شود. اما مطمئناً یکی از جالب ترین و توانمندترین موارد اپلیکیشن نوت برداری است.

نکته ویژه در مورد اتم این است که این یک ویرایشگر کراس پلت فرم محسوب می‌شود، یعنی با ویندوز،  iOS و حتی لینوکس سازگار است. ویرایش مشارکتی به این معنی است که چندین نفر می‌توانند فایل‌های یکسانی را با استفاده از سیستم عامل‌های مختلف ویرایش کنند.

بررسی بهترین اپلیکیشن نوت برداری

سایر نرم افزارهای یادداشت برداری

افزایش استفاده از تلفن همراه، باعث انفجار در تعداد اپلیکیشن‌های نوت برداری و ویرایش متن شده است. موارد زیر چند مورد دیگر  از درجات پایین‌تر لیست بهترین اپلیکیشن نوت برداری محسوب می‌شود:

Zoho Notebook

یک اپلیکیشن نوت برداری است که به ویژگی‌های بسیار خوبی مجهز است. به کاربران توصیه می‌شود که دفترچه‌های جداگانه‌ای در داخل برنامه ایجاد کنند که هر کدام دارای یک تصویر سفارشی هستند. در این برنامه پشتیبانی خوبی از تصاویر و متن غنی وجود دارد و می‌توان در آن نوشته‌ها را در چند دستگاه همگام‌سازی کرد.

ColorNote Notepad Notes

برنامه‌ای برای دستگاه‌های Android ، از جمله تبلت Amazon Fire است. کالرنوت اپلیکیشنی ساده شبیه به استیک نوت است که مزیت آن نسبت به رقیب خود، استفاده از برند آمازون است.

Milanote

اجازه می‌دهد تا ترکیبی از تصاویر، متن و لیست‌ها را با هم جمع کنید و همچنین برای نگه داشتن عناصر صفحه ای که استفاده نکرده‌اید، اما بعداً قصد استفاده از آنها را دارید، امکان ویرایش داشته باشید. اگرچه این اپلیکیشن نوت برداری نیست، اما برنامه‌ای بهینه شده و تحت وب است که به کاربران امکانات زیادی می‌دهد.

Squid Notes

اپلیکیشنی برای اندروید است که از دستنویسی و طراحی پشتیبانی می‌کند، به خصوص  درموارد کار با متن و تصاویر با سرعت و سهولت بسیار مفید است. در این اپلیکیشن پس‌زمینه و تم‌های کاغذی زیادی وجود دارد و  شما می‌توانید از امضاهای دیجیتال برای افزودن به پرونده‌های خود و خروجی گیری از آن‌ها در قالب‌های دیگری مانند PDF استفاده کنید.

Quip

این اپلیکیشن به اندازه سایر رقبا امکانات ندارد، اما برای نوت برداری ساده و مخصوصا در کارهای تجاری موردی ساده و مناسب محسوب می‌شود.

اگر به‌طور کل استفاده از کاغذ را در زندگی خود حذف کرده‌اید یا به‌صورت محسوسی کاهش داده‌اید، ما پیشنهادی جذاب برای کتابخوانی به شما داریم. اپلیکیشن کتاب صوتی ذهن، مجموعه‌ای ارزشمند از منابع مختلف، علی‌الخصوص کتاب‌های حوزه مدیریت و روانشناسی را در اختیار کاربران قرار داده است.

برای دانلود این اپلیکیشن روی لینک زیر کلیک کنید و به دنیای شگفت‌انگیز ذهن بپیوندید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید