‏۵ کتاب برتر برای مدیران تا همیشه در صدر باشند

5 کتاب برتر برای مدیران

فهرست مطالب

با خواندن این کتاب‌ها عالی‌­ترین نکات تبدیل شدن به اسطورۀ مدیریت را کشف کنید.

تا چند سال پیش، تنها تعداد بسیار کمی از مدیران، واقعیت‌های جدیدی که اکنون در حوزۀ مدیریت کسب‌وکار اعمال می‌شود را پیش‌بینی می‌کردند. بسیاری از رهبران و مدیران امروز نیز، به دلیل بروز چالش‌های منحصربه‌فرد ناشی از مسائل مختلف جهانی، از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، کنترل تیم‌های خود را از دست داده‌اند.

اگر مایلید بدانید که عملکرد اثربخش در نقش­‌های رهبری، صرف نظر از شرایط حاکم، مستلزم چه چیزی است با ما همراه باشید؛ چون در این مقاله قصد داریم با استفاده از یک فهرست کتاب بی­‌نظیر، مهارت­‌های ضروری و مورد نیاز رهبران کسب‌وکار را ارزیابی کنیم. در واقع این فهرست به مدیران کسب‌وکار کمک می­‌کند تا به طور اثربخشی با مشکلات جدید مقابله کنند.

بهترین کتاب‌ها برای مدیران

مدیریت با بازده بالا در بهترین کتاب‌ برای مدیران

۱. مدیریت با بازده بالا

 اثر اندی گرو

بسیاری از تازه‌­واردانِ حوزۀ رهبری، با ترسِ سرگشتگی و عدم­‌قطعیت مواجه می­‌شوند. با این حال، استقبال­‌کردن از مشکلات قریب‌الوقوع، تجزیه و تحلیل و بهره­‌گیری از آ­ن­‌ها قطعاً موفقیت سازمان‌تان را به همراه خواهد داشت. حتی اگر تلاش­‌های‌تان به شکست ختم شود، می­‌توانید در مدیریت موقعیت‌­های مشابهِ آتی، از تجربۀ این شکست استفاده کنید.

«بزرگترین اشتباهی که می­‌توانید در زندگی مرتکب شوید این است که دائماً از اشتباه­‌کردن بترسید.» -البرت هابارد

کتاب مدیریت با بازده بالا، دیدگاه مدیریتی جدیدی را تشریح می‌­کند که بر طبق آن، «مدیریت، وسیله‌­ای برای رسیدن به هدف است». به عقیدۀ گرو، مدیریت اثربخش، فی­‌نفسه هدف نیست؛ بلکه به دست آوردن بالاترین بازده ممکن، با استفاده از مهارت­‌های عملی مدیریتی و رهبری است که باعث بهبود وضعیت سازمان­‌ها می­‌شود.

و مدیران کسب‌وکار، با استفاده از قدرت خلاقیت‌شان می­‌توانند بین تلاش‌شان برای دستیابی به مهارت­‌های مدیریتی و بهره‌­وری سازمانی تعادل برقرار کنند.

مدیر یک دقیقه‌­ای جدید در بهترین کتاب‌ برای مدیران

۲. مدیر یک دقیقه‌­ای جدید

اثر کن بلانچارد و اسپنسر جانسون

«توانایی­‌ها و وظایف و اهداف هر فردی، از دیگری متفاوت است. در نتیجه، هر یک از کارکنان برای رسیدن به موفقیت به درجات مختلفی از هدایت و حمایت مدیران‌شان نیاز دارند.» -کن بلانچارد

رهبری که صرفاً با دادن مسئولیت‌­های سخت و طولانی از قابلیت‌­های تیم خود استفاده می­‌کند، بدون اینکه حتی متوجه توانایی‌های آن‌ها شود، انگیزۀ آن‌­ها برای کار کردن را از بین خواهد برد.

به همین دلیل، خواندن کتاب مدیر یک ­دقیقه­‌ای جدید برای چنین رهبری ضروری است. نسخۀ اول این کتاب، با نام مدیر یک دقیقه‌­ای، در طول دهه‌­ها به مدیران بسیاری کمک کرده است. با این حال، چاپ جدید آن، با در نظر گرفتن پیشرفت­‌های اخیر عرصۀ کسب­‌وکار در سراسر جهان، با تنگناهای مدیریتی جدید مقابله می‌­کند.

اگر می‌خواهید بدانید که کارکنان انتظار دارند رهبران‌شان چه ویژگی‌های اساسی­‌ای داشته باشند، حتماً کتاب مدیر یک دقیقه‌ای را بخوانید.

تربیت یک مدیر در بهترین کتاب‌ برای مدیران

۳. تربیت یک مدیر

 اثر جولی ژو

کارمندان اپل، استیو جابز را یکی از تأثیرگذارترین مدیران تجاری زمان خود می‌­دانستند. گرچه جابز پیشینۀ حرفه‌ای و آکادمیکی در ساخت دستگاه‌های نوآورانه داشت، اما عاملی که بیشتر از همه در موفقیت شرکت اپل نقش داشت، مهارت‌های رهبری او و توانایی‌­اش در استفاده از این مهارت­‌ها بود.

کتاب‌های زیادی وجود دارند که می‌­توانند کمک‌تان کنند تا قدرت رهبری‌تان را تا حد جابز یا حتی بیشتر از آن بالا ببرید. یکی از این کتاب­‌های بی­نظیر، تربیت یک مدیر، اثر جولی ژو است.

«تمام آنچه از مدیریت می‌­دانستم را می‌­توان در دو کلمه خلاصه کرد: جلسات و تبلیغات.» -جولی ژو

جولی ژو در تربیت یک مدیر، تجربیات ارزشمندی که از دوران رهبری خود به‌عنوان رئیس تیم طراحی محصول فیسبوک به دست آورده را در اختیار خواننده قرار می‌­دهد. او در این کتاب، روی پتانسیل کارکنان متوسط برای تبدیل شدن به رهبرانی اثربخش تأکید می­‌کند و در بخشی از کتاب، به طنز می­‌گوید: «مدیرانِ بزرگ به دنیا نمی­‌آیند، ساخته می‌­شوند».

ژو با به اشتراک گذاشتن شواهد دست اول خود از شروع کار مدیریتی، بر این موضوع دست می­‌گذارد که رهبران تازه­‌کار نباید ترسی از مسئولیت­‌های جدید به دل‌شان راه بدهند.

رهبری، زبان است در بهترین کتاب‌ برای مدیران

۴. رهبری، زبان است

 اثر دیوید مارکی

مدت‌هاست که با نفوذ اخیر فناوری‌های ارتباطی مختلف به محیط کار، ارتباطات بین رهبران و کارکنان‌شان تغییر کرده است. با این حال، درک این نکته نیز ضروری است که اثربخشی این روابط، به هر شکلی که باشد، به همدلی، مهارت­‌های گوش دادن و هوش هیجانی رهبران در برخوردشان با بقیۀ اعضای تیم بستگی دارد.

امروزه و با افزایش شمار کارکنان دورکار در سراسر جهان، اثربخشی ارتباطات نوسانات کمی داشته است. کهنه­ سرباز نظامی، دیوید مارکی، در کتاب رهبری، زبان است در مورد اهمیت ارتباط مؤثر حرف می‌­زند و توضیح می‌­دهد که چگونه استفادۀ صحیح از زبان، به‌عنوان یک ابزار ارتباطی ضروری می­‌تواند تأثیر گسترده‌­ای بر روابط‌مان داشته باشد.

مارکی قویاً توصیه می‌کند که: «مسئولیت تأثیر اعمال و گفتارمان بر زندگی دیگران را بپذیریم». او همچنین معتقد است که با استفاده ازآنچه «شش بازی» می‌نامد، می‌توان روحیه، اعتماد و عملکرد تیم­‌های کاری را به‌شدت تقویت کرد.

آنچه انجام می‌­دهید نشان می‌دهد که هستید در بهترین کتاب‌ برای مدیران

۵. آنچه انجام می‌­دهید نشان می‌دهد که هستید

 اثر بن هاروویتز

هر سازمانی مجموعه‌­ای از قوانین و الگوهای اخلاقی دارد که مدیران و کارکنان برای تصمیم­‌گیری استاندارد از آن­ها استفاده می­‌کنند. در مقیاس سازمانی، از این قوانین تحت عنوان «فرهنگ سازمانی» یاد می‌­شود. این فرهنگ، به تمام کارکنان سازمان هویتی جمعی می‌­دهد.

بن هاروویتز، نویسندۀ کتاب آنچه انجام می­دهید نشان می‌دهد که هستید، در توضیح کتاب خود می‌­گوید: «وظایف و ارزش‌هایی که روی دیوار فهرست می‌کنید، حرف­‌هایی که در جلسات کاری می‌­زنید، کمپین­‌های بازاریابی‌تان یا حتی باورهایتان، معرف شما نیستند. شما همان کاری هستید که انجام می­‌دهید. هدف این کتاب این است که به شما کمک کند تا به همان رهبری که آرزویش را دارید تبدیل شوید؛ رهبری که دیگران نیز با کمال میل از او پیروی می­‌کنند.»

کتاب­‌های ۲۰ دقیقه‌­ای

بامطالعه کردن، یادگیری و پرورش مهارت­‌های مدیریتی، استعدادهای رهبری خود را آزاد کنید؛ اما چگونه می­‌توانید به‌سرعت این کارها را انجام دهید؟ پاسخ، اپلیکیشن ذهن است.

امروزه، تقریباً هر چیزی را می­‌توانید از کتاب‌­ها یاد بگیرید؛ از اصول رهبری گرفته تا تکنیک­‌های بازاریابی؛ اما خواندن تمام این کتاب­‌ها زمان‌بر است؛ و به همین خاطر، اپلیکیشن ذهن صرفاً مهم‌ترین مطالب هر کتابی را در اختیارتان قرار می­‌دهد. به‌این‌ترتیب، می­‌توانید در عرض ۲۰ ​​دقیقه تمام نکات کلیدی کتاب موردنظرتان را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید