چطور صبح زود از خواب بیدار شویم؟

زود از خواب بیدار شدن

فهرست مطالب

احتمالاً داستان‌های به موفقیت رسیدن افرادی که زود از خواب بیدار ‌می‌شوند را شنیده‌اید. بسیاری از افراد موفق مزیت‌های زود از خواب بیدار شدن در صبح را می‌شناسند، زیرا می‌دانند چه هدفی در زندگی دارند! اکثر مردم ‌می‌دانند که چه چیزی باید برای تغییر زندگیشان اتفاق بیفتد، اما در پیاده سازی مداوم برای آن مشکل دارند. برای فهمیدن چگونگی زود بیدار شدن از خواب در صبح، نیاز به برخی روش‌های مؤثر دارید؛ با ذهن همراه باشید.

چطور صبح زود از خواب بیدار شویم؟

در اینجا به شش کاری که افراد برای زود از خواب بیدار شدن باید انجام دهند، اشاره ‌می‌کنیم:

۱- به تعویق انداختن را متوقف کنید

اولین کاری که باید موقع زود بیدار شدن انجام دهید، این است که زودتر بخوابید. تعلل را متوقف کنید. هنگامی که به میزان مناسبی بخوابید، بیدار شدن از خواب بسیار راحت‌تر خواهد بود. ساعت مناسبی را برای خواب تنظیم کنید تا به شما این امکان را بدهد که هشت ساعت بخوابید.

مشکلی که بیشتر شما در ابتدای کار با آن مواجه ‌می‌شوید، این است که چقدر احساس خستگی خواهید کرد. اگر کسی هستید که بعد از نیمه شب به خواب ‌می‌روید، بیدار شدن در ساعت شش صبح کار آسانی نخواهد بود. دلیل اینکه باید این مشکل اولیه را برطرف کنید، این است که در آخر روز بسیار خسته خواهید شد. در هر صورت، زود از خواب بیدار شدن در صبح بدون توجه به احساسی که دارید انگیزه شما را برای خوابیدن در ساعت مناسب آن شب فراهم ‌می‌کند.

زود از خواب بیدار شدن در صبح

به عنوان کسی که تا شب قبل از موعد اجرای پروژه خود معطل مانده است، فکر کنید. شما آنچه را که باید برای اتمام پروژه انجام دهید به کار خواهید گرفت، این بدان معنی است که تمام شب کار را کار خواهید کرد، زیرا وقت ندارید کار خود را دوباره بررسی کنید.

پس از تحویل پروژه خود، احساس خستگی و نشاط ‌می‌کنید. بعد از گذراندن روز کاری و استراحت در خانه، به خود قول ‌می‌دهید که دیگر هرگز کار خود را به آخرین لحظه موکول نکنید. شما به خود قول ‌می‌دهید که در زمان مناسبی بخوابید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] تکنیک خواب ۴۷۸ ؛ بهبود در کیفیت خواب و رسیدن به آرامش [/su_animate]

[/su_box]

۲- برای زود از خواب بیدار شدن از زمان‌های کوتاه استفاده کنید

اگر ‌می‌خواهید هر روز دو ساعت زودتر از خواب بیدار شوید، ممکن است نتوانید یک باره این تغییر را در خود ایجاد کنید. منطقی است هرچه تغییر شدیدتر انجام شود، تطبیق پیدا کردن نیز دشوارتر خواهد بود. زود از خواب بیدار شدن در صبح نیاز به تعیین زمان های کوتاه دارد.

بنابراین، به جای اینکه بخواهید الگوی خواب خود را چندین ساعت تنظیم کنید، از فواصل ۱۵ دقیقه یا ۳۰ دقیقه شروع کنید. اگر هر هفته ۳۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید، تا پایان ماه یک فرد سحرخیز خواهید بود. این ممکن است به معنای ترسیم هدف شما باشد اما در واقعیت شما خیلی سریع تر، بیشتر اهداف خود را انجام ‌می‌دهید. اکثر افرادی که به طور طبیعی جغد شب هستند، تغییر در عادت خواب آن‌ها، یک شبه کاری بسیار دشوار است.

زود از خواب بیدار شدن

خود را به عنوان شخصی در نظر بگیرید که سعی در نوشیدن قهوه دارد. خارج از واقعیت که ممکن است از طعم قهوه لذت ببرید، بدن شما عادت دارد با مقدار مشخصی کافئین و شکر کنار بیاید. برخی ‌می‌توانند این کار را یک شبه ترک کنند و بدن آن‌ها متناسب با آن تنظیم ‌می‌شود و اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، کاری را که برای بدن‌تان مفید است را انجام دهید.

با این حال، اگر ‌می‌خواهید رویکردی افزایشی داشته باشید، ممکن است ابتدا قهوه خود را بنوشید. سپس ‌می‌توانید قبل از کم کردن مقدار قهوه که روزانه ‌می‌نوشید، آن را به قهوه‌ای بدون کافئین تبدیل کنید. همانطور که مشاهده ‌می‌کنید، این روش در به حداقل رساندن احساس ترک در حین گرفتن نتیجه مورد نظر شما کمک ‌می‌کند.

۳- میزان  روشنایی را برای زود از خواب بیدار شدن تنظیم کنید

نور باعث کاهش تولید هورمون ملاتونین در بدن ‌می‌شود. از نظر عملی، بدن به طور طبیعی ‌می‌خواهد وقتی آفتاب طلوع ‌می‌کند بیدار شود و هنگام غروب خورشید بخوابد. این ریتم شبانه روزی نامیده ‌می‌شود.

در دنیای مبتنی بر فنآوری که در حال حاضر در آن زندگی ‌می‌کنیم، شما احتمالاً یک یا دو برنامه در تلویزیون را قبل از خواب نگاه ‌می‌کنید. مطالعات نشان ‌می‌دهند که صفحه نمایش تلویزیون و تلفن، بدن را فریب ‌می‌دهند تا فکر کند خورشید طلوع کرده است. در نتیجه بدن شما شروع به تولید ملاتونین کمتری ‌می‌کند. برای کمک به خواب باید حداقل یک ساعت قبل از خواب از تماشای تلویزیون یا گوشی همراه خودداری کنید.

زود از خواب بیدار شدن در صبح افراد

این مورد همچنین ‌می‌تواند بدان معنا باشد که اگر ‌می‌خواهید قبل از آفتاب بیدار شوید، نگاه کردن به صفحه نمایش هنگام بیدار شدن ‌می‌تواند به شما کمک کند تا بیدار بمانید.

۴- ارزش زود از خواب بیدار شدن را درک کنید

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که از خواب زود بیدار شوید، اما به خاطر این که دلیلی بر بیدار ماندن خود ندارید دوباره به خواب رفته باشید؟ به بیان دیگر، آیا تا به حال به خواب رفته‌اید زیرا کاری بهتر از آن برای انجام دادن ندارید؟

اگر ‌می‌خواهید از خوابیدن و بیدار شدن زود هنگام هیجان زده شوید، پس لازم است برای زود از خواب بیدار شدن در صبح خود دلیلی داشته باشید. ‌می‌توانید این کار را با ذکر سه موردی که ‌می‌خواهید صبح روز بعد انجام دهید، شروع کنید. لیست شما نه تنها باید شامل مواردی باشد که ‌می‌خواهید به انجام برسانید، بلکه باید دلیل آن نیز باشد. اگر ‌می‌خواهید یک قدم جلو بروید، عواقب زود بیدار نشدن را لیست کنید.

افرادی که زود از خواب بیدار می‌شوند در زندگی موفق‌تر، پایدارتر و فعال ‌تر هستند. آن‌ها تمایل به شادی بیشتری دارند و استرس را بهتر تحمل ‌می‌کنند. همچنین مشخص شد که افرادی که زود بیدار ‌می‌شوند، زمان بیشتری برای انجام کارهایشان دارند. اگر هر یک از این مزایا را برای اضافه کردن در زندگی خود پیدا کردید، متوجه ‌می‌شوید که بیدار شدن زود هنگام چقدر برای شما مفید خواهد بود.

چیکار کنم صبح زود بیدار شم

۵- از زیاده روی خودداری کنید

تفاوتی بین خوابیدن و خواب راحت وجود دارد. مطمئناً ‌می‌توانید الکل بنوشید و به خواب بروید اما استراحت با کیفیتی نخواهید داشت. احساس خواهید کرد که انگار فقط چند ساعت خوابیده‌اید.

بهتر است حداقل چهار ساعت قبل از خواب خوردن و نوشیدن را کنار بگذارید. مشهور است که نوشیدن بیش از حد تا یک هفته بر میزان هورمون ملاتونین که باعث خواب راحت شما ‌می‌شود تأثیر ‌می‌گذارد. همین امر در مورد خوردن یک وعده غذایی بزرگ درست قبل از خواب نیز صدق ‌می‌کند.

این طور نیست که بدن نمی‌تواند غذا و خواب را همزمان پردازش کند. نگرانی اصلی بیش از هر چیز مربوط به احتمال سوء هاضمه یا دل درد است. اگر متوجه شدید که با هر یک از این علائم روبرو هستید، ممکن است بخواهید حداقل دو ساعت قبل از خواب غذا را کنار بگذارید.

۶- خون را به جریان بیندازید

کسانی که به تکنیک چگونگی زود از خواب بیدار شدن در صبح تسلط دارند، تمایل دارند که هر روز صبح را با حرکت ورزشی شروع کنند. اولین حرکت شما بلند شدن از رختخواب است.

برای کمک به بلند شدن از رختخواب، زنگ هشدار خود را به اندازه دور نگه دارید که بتوانید آن را خاموش کنید. قبل از اینکه به خودتان اجازه دهید دوباره به خواب بروید، لحظه‌ای وقت بگذارید و ۱۰ بار شنا یا جامپینگ انجام دهید. به هر ورزشی که باعث به خواب نرفتن شما ‌می‌شود فکر کنید.

زود بیدار شدن از خواب

کلام آخر

نکته کلیدی در درک چگونگی زود از خواب بیدار شدن در صبح این است که درک کنید که بیدار شدن زود هنگام به شدت تحت تأثیر اعمالی است که شب قبل انجام ‌می‌دهید. اگر در زمان مناسب به رختخواب بروید و به میزان مناسبی بخوابید، زود بیدار خواهید شد.

با اختصاص وقت برای آماده سازی ذهنی و جسمی در هر شب، ‌می‌توانید اطمینان حاصل کنید که فردا صبح برای رسیدن به موفقیت آماده ‌می‌شوید. هنگامی که اقدامات مناسبی را از شب قبل انجام دادید، مطمئن شوید که از آن حرکت برای شروع روز خود به موقع استفاده ‌می‌کنید. هدف این است که اقداماتی را که ‌می‌خواهید انجام دهید تا حد ممکن آسان کنید. کلید تغییر زندگی شما کشف راهی برای رفتن به سمتی است که ‌می‌خواهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید