رسالت شخصی چیست و چگونه میتوانیم آن را بیابیم ؟

رسالت شخصی چیست

فهرست مطالب

هر موجودی که در این دنیا وجود دارد دارای رسالتی است. در واقع هر موجودی نقشی در این دنیا دارد که باید آن را به انجام برساند. اگر شما هم میخواهید بدانید رسالت شخصی چیست و چگونه میتوانید آن را از ورای زندگیتان جستجو کنید با ما همراه باشید تا این معقوله را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار دهیم.

همه ما انسان‌ها در زندگی مسیری برای پیمودن داریم که این مسیر از ابتدای کودکیمان آغاز شده و رفته رفته گسترش میابد. اگر رسالت شخصیمان را بر اساس استعدادهایمان بیابیم خواهیم توانست در نهایت به موفقیت برسیم اما در غیر این صورت ممکن است در پیچ و خم زندگی گمراه شده و مسیر را از دست بدهیم.

تفاوت هدف و رسالت شخصی چیست ؟

اهداف میتوانند در راستای رسالت شخصی و یا در موازات با آن قرار بگیرند. برای مثال فرض کنید یک نویسنده مطالب طنز میتواند در طول دوران کاری خود اهداف گوناگونی را انتخاب کند. برای مثال خواهان نوشتن برای یک مجله خاص باشد و یا آرزوی نوشتن یک فیلمنامه طنز را در سر بپروراند.

اما در تمام طول این مسیر یک رسالت شخصی را دنبال میکند و آن پرداختن به مشکلات جامعه در خلال مطالب طنز و خنداندن مردم است.

اهداف ما در زندگی متغیراند اما رسالت شخصی آن چیزی است که به زندگی ما معنا میبخشد. هر چه زودتر بتوانیم آن را بیابیم بیشتر میتوانیم سایر بخش‌های زندگیمان را با آن هم مسیر کنیم.

در واقع رسالت شخصی زندگی ما چیزی بر خواسته از استعدادها و توانایی‌ها ، علایق و امکانات ما است که میتوانند با هم ترکیب شوند و آنچه را با تمام وجود میخواهیم به عنوان معنای زندگیمان بیان کنیم ، بسازند.

مدیریت زمان چیست؟ تکنیک هایی کاربردی برای مدیریت صحیح وقت

مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت یکی از مهم‌ترین موارد رسیدن به موفقیت است که درعین اهمیت، چندان به آن توجه نمی‌شود. در این مقاله از زیروبم مدیریت زمان و تکنیک‌های آن با شما صحبت خواهیم کرد.

اکنون بخوانید

 

چرا هدف‌هایمان را گم میکنیم؟تاثیر اهداف بر رسالت شخصی چیست ؟

حتما برای شما هم بارها پیش آمده است که اهداف کوتاه مدت یا میان مدتی را برای خود مشخص کرده‌اید، اما پس از گذشت مدت کوتاهی دریافته‌اید که هیچ اقدامی در راستای رسیدن به آنها انجام نداده‌اید ،یا اقدامات شما به قدری که باید موثر نبوده اند.

علت این پیشامد بعضا میتواند اهمال کاری و به تاخیر انداختن کارها باشد. ممکن است شما در انجام وظایف کوچک و بزرگی که در راستای رسیدن به اهدافتان برای خود مقرر کرده‌اید چندان خوب عمل نکرده باشید.

گاهی هم ممکن است این ناکامی در رسیدن به اهداف ، برنامه ریزی اشتباه و به دور از واقع گرایی باشد ، اما چیزی که در روشن شدن تاثیر متقابل اهداف و رسالت شخصی میخواهیم بیان کنیم این است که ، ممکن است ذهن ناخودآگاه شما هدف‌هایی را که در راستای رسیدن به رسالت شخصیتان نیستند را رد کند.

به همین علت هم ذهن خودآگاهتان را وا میدارد تا به آنها عمل نکند. ممکن است شما حتی هنوز رسالت شخصیتان را کشف هم نکرده باشید اما چیزی در درون شما است که همیشه آن را میدانسته و آن همان ذهن ناخودآگاهتان است.

شاید شما هم افرادی را دیده باشید که از جایی در زندگیشان مسیرشان را کاملا تغییر میدهند و بعد از طی مسیر جدید در میابند این چیزی است که همییشه میخواستند باشند و دیگر هدف گذاری‌هایشان کاملا اشتباه بوده است.

به همین علت هم در مسیر قبلی با موفقیت چندانی رو به رو نشده‌اند و یا حتی اگر موفق هم بوده‌اند به رضایت قلبی نرسیده‌اند.

پس هر چه زودتر بتوانیم آنچه را که درونمان فریاد میزند را کشف کنیم، راحت تر خواهیم توانست هدف‌های زندگیمان را تنظیم کرده و بر اساس آنها به موفقیت برسیم.

رسالت شخصی چیستویژگی‌های رسالت شخصی چیست ؟

فراتر از مادیات باشد

ما موجوداتی معنوی هستیم که برای اهداف والایی خلق شده‌‌ایم . به همین علت هم رسالت شخصی هر یک از ما باید چیزی باید که ما را در راستای رسیدن به این معنویت بی نهایت هدایت کند.

شاید همه ما آرزوهای مادی داشته باشیم , اما رسالت شخصی چیزی فراتر از مادیات است. در واقع یکی از راه‌هایی که میتوانیم از طریق آن رسالت شخصیمان را بیابیم این است که خودمان را در سنین میانسالی یا حتی کهن سالی تصور کنیم ، در حالی که به تمام آرزوهای مادی ریز و درشتمان رسیده‌ایم و هر آنچه را در زندگی خواسته‌ایم به دست آورده‌ایم.

اگر تمام آرزوهایمان محقق شوند چه چیزی باقی میماند که با همه وجودمان آن را بخواهیم و حاضر باشیم عمر و زندگیمان را بر اساس آن هدایت کنیم؟

اگر بتوانیم پاسخ به این پرسش را بیابیم در واقع دریافته‌ایم که رسالت شخصی ما چیست ؟

سپس میتوانیم به سن حال حاضرمان بازگشته و باقی مسیر را در راستای آن مشخص کنیم.

مثبت باشد

رسالت شخصی ما همیشه باید فعلی درست و مثبت باشد که رسیدن به آن را با تمام وجودمان بخواهیم.

شاید برخی از افراد بعد از پشت سر گذاشتن تجربه‌های سخت در زندگی افعالی منفی همچون انتقام را برای خود به عنوان رسالت شخصی معین کنند.

اما وقتی به عمق وجودشان متصل شوند و بدون هیچ گونه مانعی با درونشان ارتباط برقرار کنند در میابند که این چیزی نیست که با تمام وجودشان خواستار آن باشند و حاضر به فدا کردن تمام عمرشان برای آن باشند.

یگانه باشد

رسالت شخصی در واقع همچون قطب نمایی است که در تمام طول مسیر تنها یک نقطه را نشان میدهد و اگر جهت عقربه‌های آن اندکی تغییر کرده باشد به معنای عوض شدن هدف نیست بلکه به معنای انحراف ما از مسیر است.

این قطب نما بعد از رسیدن به هر یک از استراحتگاه‌ها باز هم یک مکان را نشان میدهد که باید برای دست یافتن به آن تلاش کنیم.

رسالت شخصی افراد در زندگی نمیتواند متغیر باشد. درست است که همه ما انسان‌ها تغییر میکنیم ،اما این تغییرات تماما ظاهری هستند و باطن ما تنها در راستای کامل شدن و بلوغ قدم بر میدارد.

آنچه متغیر است اهداف هستند که همان استراحتگاه‌هایی میباشند که برای رسیدن به مقصد اصلی باید از آنها گذر کنیم.

خلاصه کتاب تئوری انتخاب

اگر می‌خواهید زندگی‌تان را بهبود ببخشید و مسئولیت زندگی خود رابر عهده بگیرید، پیشنهاد می‌کنم کتاب تئوری انتخاب را مطالعه نمایید.

اکنون بخوانید

 

انعکاس توانایی‌ها و استعدادهایمان باشد

مسئله دیگری که در زمان مشخص کردن رسالت شخصی باید به آن توجه کنیم این است که باید در راستای استعدادهایمان باشد.

شاید شما دوست داشته باشید تمام دنیا را با اشعارتان تحت تاثیر قرار دهید اما حتی نتوانید با تلاش هم یک بیت شعر بگویید.

درست است که بسیاری از توانایی‌ها در زندگی اکتسابی هستند و موارد اندگی پیدا میشوند که نیازمند استعداد ذاتی باشند ،اما باید این مسئله را هم در نظر داشته باشید که شاید آنچه از ذهن شما میگذرد و گمان میکنید رسالت شخصی زندگیتان است تنها یک میل و خواسته باشد نه آنچه شما برای آن آفریده شده‌اید.

توجیه کننده تمام رفتارهای شما باشد

رسالت شخصی شما جز به جز رفتارهای شما را توجیه مکند و دلیلی برای هر یک از آنها میشود. اگر شما بدانید رسالت شخصی تان چیست و آن را باور کنید ، ذهن خودآگاه و ناخودآگاهتان کاملا همسو خواهند شد و در راستای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما را به طرز شگفت انگیزی یاری خواهند داد.

رسالت شخصی هر فردسخن پایانی

در پایان باز هم تاکید میکنیم که ممکن است ما در مراحلی از زندگی با اشتباه مواجه شده و رسالت شخصی خود را به اشتباه یافته باشیم . لازم به نا امیدی و نگرانی نیست و شما میتوانید مسیر جدیدی را برای خود ساخته و مانع نا امیدی شوید.

سعی کنید سلایق و استعدادهایتان را دریابید تا در این راه موفق‌تر باشید. اگر پدر و مادر هستید تلاش کنید استعدادهای فرزندتان را از طریق دوره ها و کلاس‌هایی که وجود دارد بیابید تا مسیر را برای آنها هموارتر کنید.

اگر میخواهید از زمان خود حداکثر استفاده را برای مطالعه کتاب هایی که همیشه آرزوی خواندنشان را داشته اید ، ببرید ؛ به شما پیشنهاد میکنیم با کلیک روی تصویر زیر ، اپلیکیشن کتاب صوتی ذهن را دریافت کرده و خلاصه کتاب های صوتی ما را گوش دهید.

اپلیکیشن کتاب صوتی ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید