خلاصه کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه افراد مناسب را استخدام کنید و آنها را نگه دارید

کتاب 21 روش عالی برای اینکه

فهرست مطالب

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیران کسب‌وکار، استخدام افراد مناسب و به‌کارگیری متخصصان در مجموعه تحت مدیریت‌شان است. واقعیت این است که استخدام افراد مناسب یک هنر است و نگه‌داشتن آنها در مجموعه هم بحث دیگری است. برایان تریسی در کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه افراد مناسب را استخدام کنید به صورت مفصل از این هنر و تکنیک‌ها برای بهبود آن با شما بحث می‌کند. با ما  در ذهن همراه باشید تا خلاصه کتاب ۲۱ روش برای اینکه افراد مناسب را استخدام کنید را باهم مرور کنیم.

درباره کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه افراد مناسب را استخدام کنید

همه می‌دانیم که بزرگترین عامل موفقیت مجموعه‌های تجاری و استارتاپ‌ها، قوی بودن نیروی کار و استخدام افراد توانمند است. اگر بتوانیم افراد با مهارت و با تجربه را در مجموعه تحت مدیریت‌تان استخدام کنید و به راه‌های حفظ آنها در مجموعه‌تان مسلط باشید، توانسته‌اید درصد زیادی از مسیر موفقیت‌تان را طی کنید.

نیرو محرکه تمام امکانات و تشکیلات اداری و اقتصادی، نیروهای انسانی مجموعه‌ها هستند. نیروهای انسانی اگر به درستی انتخاب شوند و در جای درست‌شان قرار بگیرند، می‌توانند با توان فکری و خلاقیت‌شان به بهترین شکل ممکن بازدهی مجموعه شما را افزایش دهند و از شرکت‌تان یک مجموعه اقتصادی موفق بسازند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]ده مهارت مورد نیاز هر کارآفرین برای موفقیت در کسب و کار[/su_animate]

[/su_box]     

واقعیت این است که حتی هوش مصنوعی و ابرکامپیوترها هم با قوی‌ترین توان پردازشی‌شان نمی‌توانند جای هوش انسان‌ها و کارایی آنها را بگیرند. به همین دلیل مطمئن باشید که هرچقدر هم که شرکت‌تان به هوش مصنوعی وابسته باشد، از نیروی انسانی متخصص بی‌نیاز نخواهید شد.

هنر استخدام افراد متخصص و کاربلد، از آن هنرهایی است که هر مدیری به آن نیاز پیدا خواهد کرد. برایان تریسی در کتاب ۲۱ روش عالی برای آنکه افراد مناسب را استخدام کنید به اهمیت استخدام نیروهای متخصص و هنر نگه‌داری این افراد در مجموعه تحت مدیریت‌تان می‌پردازد.

او در این کتاب به شما خواهد آموخت که چطور افراد مناسب را پیدا کنید، آنها را به استخدام خود دربیاورید و برای مجموعه تحت مدیریت‌تان حفظ کنید. با ما در ادامه همراه باشید تا خلاصه کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه افراد مناسب را استخدام کنید را باهم مرور کنیم.

استخدام فرد مناسب

خلاصه کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه افراد مناسب را استخدام کنید

برایان تریسی، مشاور و سخنران بزرگ در حوزه مدیریت و توسعه فردی در این کتاب سعی کرده است که به چند سوال مهم و اساسی پاسخ دهد. چطور در کوتاهترین زمان ممکن، نیروی انسانی متخصص و کارآمد را استخدام کنیم و در زمان صرفه‌جویی کنیم؟ا

چطور سر دستمزد با نیروهای مجموعه به توافق برسیم؟ چطور نیروهای انسانی شرکت‌مان را از خودمان راضی نگه داریم و بتوانیم برای مدت طولانی آنها را در مجموعه خودمان به کار بگیریم؟

او از روش‌های ساده و جالبی حرف میزند که درصورت به کارگیری بسیار اثرگذار خواهند بود. مثلا دربخشی از کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه افراد مناسب را استخدام کنید میخوانیم:

«حداقل%۸۵ افراد جدید از طریق توصیه ها و ارجاع های دیگران معرفی می شوند. وقتی شرح کار مکتوب تان آماده شد، با هر کسی که می شناسید و ممکن است با این گونه افراد که شما به دنبالش هستید بر بخورد، تماس بگیرید. به آنها بگویید که دنبال چه می گردید و بخواهید هرکسی را که فکر می کنند ممکن است مطابق این شرح باشد، به سراغتان بفرستند.

به مشتری هایتان، رئیس بانکتان، کسانی که از آنها خرید می کنید، دوستان تان، ارتباطاتتان، آشنایان تان و حتی کسانی که هر از گاهی با آنها سروکار دارید مثل وکیلتان، حسابدارتان، هم صنف هایتان وغیره هم بگویید. تورتان را تا حد امکان گسترده تر بیندازید.»

خلاصه کتاب استخدام

محتویات کتاب

اگر بخواهیم به صورت خلاصه کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه فرد مناسب را استخدام کنید اثر برایان تریسی حرف بزنیم، بد نیست نگاهی به فهرست آن بیندازیم. این کتاب در ۲۱ فصل تالیف شده است و هرفصل آن به یک توصیه هوشمندانه و کابردی در جذب و حفظ نیروهای انسانی اختصاص دارد.

فصل‌های کتاب ۲۱ روش برای اینکه فردی مناسب را استخدام کنید به شرح زیر است:

مقدمه

  •  افراد درست را انتخاب کنید
  • کار را کاملاً بسنجید
  • شرح کار بنویسید
  • داوطلبان مناسبی پیدا کنید
  • موثر مصاحبه کنید
  • قانون سه تایی را به کار بگیرید
  • عملکرد قبلی‌شان را بررسی کنید
  • رزومه‌ها و گواهی کارها را به دقت بررسی کنید
  • چگونه درست انتخاب کنیم
  • بهترین عامل پیش‌بینی موفقیت
  • برای رسیدن به بهترین حقوق مذاکره کنید
  • کمکشان کنید شروع خوبی داشته باشند
  • آن‌ها را با قدرت به پیش برانید
  • مشکلات را به سرعت حل کنید
  • عملکرد را به طور حرفه‌ای بهبود بخشید
  • فرض را بر بهترین نیت‌ها بگذارید
  • نیازهای اصلی‌شان را رفع کنید
  • مدیریت مشارکتی در پیش بگیرید
  • به آن‌ها احساس مهم بودن بدهید
  • محیط کاری عالی برای کار کردن ایجاد کنید
  • دایماً توجه‌تان را به فرد بدهید

نتیجه

درباره برایان تریسی

برایان تریسی در کانادا به دنیا آمد. این نویسنده و مدیر موفق از کودکی درگیر معضلات و مشکلات مالی بود. او برای تامین معاش خود به هر کاری دست زد تا بتواند سهمی از بهبود وضع اقتصادی خانواده داشته باشد.

تلاش‌های او در راه‌اندازی کسب‌وکاری موفق بارها با شکست مواجه شد تا اینکه بالاخره به نتیجه رسید. برایان تریسی هم‌اکنون صاحب یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت‌های مشاوره در زمینه کسب‌وکار و خدمات مدیریتی است.

از برایان تریسی تاکنون چندین جلد کتاب و ده‌ها مقاله منتشر شده است که توجه میلیونها مخاطب درسرتاسر جهان را به خود جلب کرده‌اند. او به هزاران نفر مشاوره‌های تخصصی ارائه کرده است و توانسته است در تغییر نگرش افراد به زندگی، سهمی تاثیرگذار داشته باشد.

معروف‌ترین کتاب‌های تریسی عبارتند از:

-کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه افراد مناسب را استخدام کنید و آنها را نگه دارید، قوانین جهانی موفقیت، قدرت بیان، قدرت جذبه، قورباقه را قورت بده، مدیریت بحران، روانشناسی فروش، راز موفقیت میلیونرهای خودساخته، صد و بیست قانون اساسی موفقییت، رموز اعتماد به نفس

برایان تریسی

بخشی از کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه فرد مناسب را استخدام کنید

در بخشی از کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه … می‌خوانیم: قبلا این طور بود که وقتی یک جای خالی یا نیاز به یک نفر ایجاد می شد، شروع به جستجو برای او می کردیم اما امروزه باید در حالت استخدام دائمی باشید. باید همانطور که رادار افق را می پاید شما هم دنیایتان را بپایید و همیشه به دنبال افراد بیشتر و بهتر باشید که برایتان کار کنند.

 این یک وظیفه  پایان ناپذیر است که موفقیت شما به عنوان یک مدیر تا حد زیادی به موفقیت در آن بستگی دارد. یک بخش مهم روند انتخاب این است که تعداد کافی از داوطلبان مناسب داشته باشید که از بینشان انتخاب کنید. جاهای زیادی برای پیدا کردن افراد وجود دارد.

 اولین جا داخل شرکت خودتان، بین کارکنان خودتان و در بخش کارگزینی است. برای کسی که به دنبالش هستید یک جستجوی داخلی انجام بدهید. شرح کار مکتوب را بین همه ی افراد شرکت تان پخش کنید و به همه بگویید دنبال کسی می گردید که با این شرح متناسب باشد. شغل را به کارمندان فعلی تان پیشنهاد بدهید.

تریسی در بخش دیگری از کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه افراد مناسب را استخدام کنیم به صورت هوشمندانه از جذب شبکه‌ای کارمندان حرف می‌زند:

امروزه در بسیاری ازشرکت ها اگر کارمندی بتواند کسی را پیدا کند که با این شرح جور در بیاید پاداش استخدام به آنها داده می شود. هرفرد معمولی به طور متوسط حدود ۳۰۰ نفر دیگر را می شناسد. وقتی همه در بین کارمندان تان بدانند که شما به دنبال یک جور فرد مشخص  می گردید، حواسشان هست که در بین کارهای شان به دنبال چنین فردی هم باشند.

اگربه خاطرمعرفی کسی به شما، به آنها پاداش بدهید، آن وقت تک تک کارمندان تان برای شما فعالیت می کنند و افراد را به سراغ تان می فرستند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]

[/su_animate]

[/su_box]     

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید