خلاصه کتاب حرف بزن تا برنده شوی اثرخواندنی برایان تریسی

خلاصه کتاب حرف بزن تا برنده شوی

فهرست مطالب

خلاصه کتاب حرف بزن تا برنده شوی : بسیاری از افراد از صحبت کردن در جمع هراس دارند. برای آنها، صحبت کردن در جمع یکی از چالش‌های بزرگ زندگی‌شان است که حتی فکر به آن هم تنشان را می‌لرزاند.

اما واقعیت این است که صحبت کردن، سخنرانی کردن و حرف زدن با دیگران یکی از راه‌های مهم کسب توجه دیگران برای نشان دادن مهارت‌های ذاتی شما و دانش‌تان است.

حرف بزن تا برنده شوی! این شعار برایان تریسی در کتابی با همین نام است که در آن به شما یاد خواهد داد که چطور درونیات‌ خودتان را به سادگی و با تسلط کامل به دیگران منقل کنید. با ذهن همراه باشید تا با خلاصه کتاب حرف بزن تا برنده شوی آشنا شویم.

درباره کتاب حرف بزن تا برنده شوی

همه ما در روزهایی از زندگی نیاز پیدا خواهیم کرد که درمورد مسائل مختلف دربرابر جمعیت زیادی از افراد اظهار نظر کنیم. کنفرانس‌های کلاس‌های دانشگاه، سخنرانی، دفاع از مقاله‌ها و پروپوزال‌هایمان یا مصاحبه‌های کاری یا مذاکره از مواقعی هستند که چه بخواهیم و چه نخواهیم باید دربرابر عده‌ای به صورت رسمی صحبت کنیم و از توانایی‌هایمان دفاع کنیم.

فوبیای صحبت در جمع یا ناتوانی در انتقال توانایی‌ها و درونیاتمان شاید در کوتاه مدت تاثیر خاصی در زندگیمان نداشته باشد. اما قطعا در طولانی مدت باعث ایجاد چالش‌های جدی و تاثیرات منفی در ایفای نقش ما در جامعه خواهد شد.

اگر می‌خواهید در جامعه حضور جدی داشته باشید و به دنبال اثرگذاری در افراد هستید، باید مهارت‌های کلامی خودتان را افزایش دهید. برایان تریسی در کتاب حرف بزن تا برنده شوی، تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است تا بتواند این توانایی و مهارت را به مخاطبان انتقال دهد.

تریسی در این کتاب به شما خواهد آموخت که شما حتی اگر در زمینه مورد بحث صددرصد توانایی داشته باشید، بدون توانایی انتقال درست دانش‌تان از دریچه زبان، درواقع توانا نخواهید بود.

شما باید بتوانید با انتقال درست مفاهیم موردنظرتان به دیگران، برتری خود را به نمایش بگذارید تا بتوانید به موفقیت برسید. آنچه مهم است این است که بدانید زبان و مهارت سخنرانی، یکی از مهم‌ترین ابزارهای طی مسیر موفقیت و دستیابی به اهداف است.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]باورهای خودمحدودکننده ای که مانع دستیابی به موفقیت و پیشرفت شما در زندگی می شود.[/su_animate]

[/su_box]     

درباره برایان تریسی، نویسنده کتاب حرف بزن تا برنده شوی

برایان تریسی
برایان تریسی

برایان تریسی، نویسنده معروف کانادایی در زمینه موفقیت، روانشناسی، توسعه فردی و مدیریت کسب وکار است. کتابهای تریسی به خاطر ارائه راه‌حل‌های ملموس و ساده و درعین حال کارامد و موثر به شهرت رسیده‌اند.

نثر تریسی ساده و روان است و بیان مثال‌های ملموس و ارائه روایت‌های گیرا و تطبیق آن با مباحث مطرح شده از خصوصیات مهم کتابهای برایان تریسی است.

کتابهای برایان تریسی در زمینه موفقیت و توسعه فردی در سرتاسر جهان خوانندگان پر و پاقرصی دارد و به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است. این نویسنده مطرح با برگزاری سمینار، سخنرانی و جلسات مشاوره، هزاران نفر در سرتاسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است و باعث ایجاد تغییر در سبک زندگی آنها شده است.

خلاصه کتاب حرف بزن تا برنده شوی

همه آن چیزی که قرار است در کتاب حرف بزن تا برنده شوی بخوانید و بیاموزد این است که حرف زدن، یا به بیان بهتر زیبا حرف زدن، می‌تواند باعث ایجاد حس احترام و توجه به شما شود.

مهم‌ترین ابزار ارتباطی انسان زبان بدن و توانایی زبان تکلم اوست. ما انسان‌ها با زبان خودمان می‌توانیم با محیط بیرون ارتباط برقرار کنیم و آنچه که درونمان است را به محیط اطراف و انسان‌هایی که مخاطبمان هستند انتقال دهیم.

زبان ارزشمندترین ابزار ما برای بروز دادن استعدادها و توانمندی‌هایمان است. اگر توانایی‌هایتان در حد اعلی باشد اما نتوانید به درستی آنها را بیان کنید، به مراتب ارزش و احترام کمتری نسبت به کسی که توانایی سخن گفتن بیشتری نسبت به شما دارد خواهید داشت.

چاره چیست؟ چطور می‌توانیم خوب حرف بزنیم و سخنران ماهری باشیم؟ تریسی در کتاب حرف بزن تا برنده شوی، راه‌حل‌های ساده، جذاب و درعین حال کاربردی با شما به اشتراک گذاشته است.

این کتاب در دوازده فصل نوشته شده است و هرفصل به یک راه‌حل و ترفند برای افزایش سطح توانایی تلکم اختصاص دارد. در این کتاب فصل‌های زیر را خواهید خواند:

قدرت بیان و تسلط کلامی
قدرت بیان و تسلط کلامی

فصل اول، هنر صحبت کردن و فن بلاغت

فصل دوم، برنامه‌ریزی و آمادگی، تسهیل شده است

فصل سوم، اعتماد به نفس وتسلط ذهنی

فصل چهارم، در رویارویی با همه مخاطبان، قوی باشید

فصل پنجم، تسلط بر سخنرانی در گروه‌های کوچک

فصل ششم، تسلط در جلسات و مذاکرات در گروه‌های کوچک

فصل هفتم، تسلط به تریبون ، تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان زیاد

فصل هشتم، تسلط صوتی؛ تکنیک‌های قوی صدا

فصل نهم، ترفندهای تجارت؛ تکنیک‌های سخنرانان برتر

فصل دهم، کنترل محیط

فصل یازدهم، سخنرانی را با موفقیت تمام کنید؛ مخاطبان را مشتاق رها کنید

فصل دوازدهم، سخنرانی‌های ترغیب کننده تجاری

چرا باید کتاب حرف بزن تا برنده شوی برایان تریسی را خواند؟

کتابهایی که در ژانر موفقیت، توسعه فردی و یا روانشناسی نوشته می‌شوند، معمولا طرفداران زیادی دارند. این کتابها علاوه بر جذابیت‌های ذاتی، نکات مهم و جالبی برای پیشرفت و بهبود وضعیت زندگی دارند.

کتاب حرف بزن تا برنده شوی، به شما مهارت روبه‌رو شدن با یکی از چالش‌های مهم زندگی یعنی توانایی صحبت کردن و سخنرانی را خواهد آموخت. این کتاب با ارائه راه‌حل‌های ساده، کاربردی و درعین حال قابل اجرا به طرز محسوسی توانایی سخنرانی و مهارت تکلم‌تان را افزایش خواهد و از شما یک سخنور حرفه‌ای خواهد ساخت.

این کتاب یک کتاب کاملا کاربردی در حوزه مهارت‌های فردی است و اگر در برقراری مهارت‌های کلامی مشکل دارید، بسیار کمک‌کننده و راهگشا خواهد بود.

قسمت‌هایی از کتاب حرف بزن تا برنده شوی

  • توانایی شما در صحبت کردن با مخاطبان برای موفقیت‌تان ضروری است.
  • توانایی خوب صحبت کردن، به دیگران ثابت می‌کند که شما با استعدادتر و باهوش‌تر از کسانی هستید که نمی‌توانند به خوبی شما صحبت کنند.
  • ارزشمندترین دارایی شما ذهن‌تان است.
  • یکی از گرانبهاترین مهارت‌های شما توانایی خوب فکر کردن و بیان واضح منظورتان است. این مهارت بیش از هر مهارت دیگری به کسب منافع بیشتر و پیشرفت شما کمک می‌کند.
  • مهارت سخنوری بیش از هر مهارت دیگری به کسب منافع بیشتر و پیشرفت شما کمک می‌کند. به علاوه، تنها راه نشان دادن تسلط به یک موضوع، ابراز واضح افکار و ایده‌ها به صورت شفاهی و کتبی است.وقتی شما خوب صحبت می‌کنید مردم می‌گویند: «او می‌داند درباره چه چیزی صحبت می‌کند».
  • خوب صحبت کردن در جمع در تمام مراحل زندگی به شما کمک می‌کند؛ اما یادگیری خوب صحبت کردن با مخاطبان دلیل مهم‌تری دارد.
  • روان‌شناسان می‌گویند سطح اعتماد به‌نفس، یا این که چقدر خود را دوست بداریم کیفیت زندگی درونی و بیرونی را تا حد زیادی تعیین می‌کند.
  • هرچه بهتر و ترغیب کننده‌تر صحبت کنید، خودتان را بیشتر دوست خواهید داشت.
  • هرچه خودتان را بیشتر دوست بدارید در روابط‌تان با دیگران، خوش‌بین‌تر و خوش رفتارتر و در تمام کارهایی که انجام می‌دهید سالم‌تر و خوشحال‌تر خواهید بود.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید