خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

فهرست مطالب

می‌خواهید جهان را تغییر دهید. ابتدا تختخوابت را مرتب کن!

حتما باور نمی کنید که با مرتب کردن تختخوابتان می توانید دنیا را تغییر دهید. برای این که بدانید چطور چنین چیزی ممکن است، کافی است کتاب تختخوابت را مرتب کن نوشته مک ریون، دریاسالار بازنشسته آمریکایی را بخوانید.

این کتاب کتاب با پیشنهاد بیدار شدن و مرتب کردن تختخواب‌تان شروع می‌شود. اما توصیه‌های بعدی آن به طبیعت انسان و نحوه غلبه بر سختی‌ها مربوط می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با این کتاب، می توانید این مقاله را مطاله کنید. برای مطالعه خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن با ما همراه باشید.

شناسنامه کتاب تختخوابت را مرتب کن

معرفی کتاب تختخوابت را مرتب کن

در ۱۷ مه ۲۰۱۴‌، مک ریون در روز شروع کلاس فارغ التحصیلی دانشگاه تگزاس سخنرانی انجام داد. سخنرانی وی به صورت ویروسی منتشر شد و به بازدید ده میلیونی رسید  و اساس کتابش به نام تختخوابت را مرتب کن را تشکیل داد که یک سال بعد منتشر شد.

در کتاب تختخوابت را مرتب کن ریون، از ده اصلی که در طول مدت  آموزش نیروی دریایی آموخته بود صحبت می کند. این اصول به او کمک کرده است چالش‌هایی که در طول حرفه دریایی طولانی مدت خود با آن ها روبرو شده است را  مدیریت کند.

در واقع‌، این اصول او را در طول زندگی راهنمایی کرده اند و این درس‌ها می‌تواند برای همه ما مفید باشند. هدف این است که به ما نشان دهند چگونه خود و جهان را به سمت بهتر شدن  تغییر دهیم.

این کتاب با پیشنهاد بیدار شدن و مرتب کردن تختخواب‌تان شروع می‌شود. اما توصیه‌های بعدی آن به طبیعت انسان و نحوه غلبه بر سختی‌ها مربوط می‌شود.

می توانید این کتاب را از لینک زیر مطالعه نمایید.‎

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

مک ریون در این کتاب از داستان خود شروع می‌کند. ورود به ارتش آمریکا و شرکت در دوره‌های سخت و طاقت‌فرسای آموزش در نیروی دریایی سرآغاز یادگیری درس‌های مهمی بود که بعدها در زندگی خودشان را نشان دادند. او قصد دارد خواننده را با این درس‌ها آشنا کند تا از اهمیت تغییر در زندگی بیشتر بدانند.

‎اکنون بخوانید‎

 

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

در ادامه به طور مختصر هر یک از ده درس‌، آمیخته با تجربیات زندگی مک ریون‌، و نحوه استفاده از آنها در زندگی را مرور می‌کنیم.

درس ۱: روز خود را با یک کار تکمیل شده شروع کنید

اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید‌، با تختخواب خود شروع کنید.

می‌پرسید که این کار چگونه جهان را تغییر خواهد داد؟

به عنوان کارآموز نیروی دریایی، اولین کار ریون در روز این بود که تخت خود را برای بازرسی آماده کند. مرتب کردن تختخواب فرصتی برای تشویق شدن نبود. بلکه نظم و انضباط و توجه او به جزئیات را نشان می‌دهد.

‏مهمتر از آن این واقعیت است که با مرتب کردن تختخواب تان‌، روز خود را با موفقیت شروع ‏می‌کنید. در حال حاضر یک کار را به طور کامل انجام داده اید.‏

مهم نیست بقیه روز چقدر بد باشد‌، همیشه وقتی به خانه برمیگردید با یک تخت خواب مرتب روبه ‏رو می‌شوید. ‏

اگر نتوانید کارهای کوچک را درست انجام دهید‌، هرگز کارهای بزرگ را درست انجام نخواهید داد.

مرتب کردن تخت خواب در خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

درس ۲: نمی‌توانید به تنهایی موفق شوید

حتی یک ابرقهرمان هم نیاز به یک حامی‌دارد و شما به تعداد زیادی از آنها نیاز دارید.

در آموزش نیروی دریایی بر ارزش کار تیمی‌تاکید می‌شود. تکیه بر شخص دیگر ممکن است به معنی مرگ یا زندگی در طول جنگ باشد.

مک ریون  و همکلاسی‌هایش در حین آموزش برای نیروی دریایی هر جا که می‌رفتند،  ملزم به حمل یک قایق لاستیکی ۱۰ فوتی و  پارو زدن آن در اقیانوس بودند.

در روزهایی که مک ریون خسته یا مریض بود‌، سایر اعضا این کار را انجام دادند. وقتی آن ها احساس خستگی می‌کردند‌، ریون این لطف را بر می‌گرداند.

شما به افرادی نیاز دارید که در شرایط سخت به شما کمک کنند. به تنهایی نمی‌توانید در یک قایق پارو بزنید.

هیچکدام از ما از لحظات غم انگیز زندگی در امان نیستیم … یک تیم خوب از افراد نیاز دارید تا شما را ‏به مقصد زندگی تان برساند.  کسی را بیابید که زندگی تان ‏را با او شریک شوید.

تا آنجا که ممکن است دوستان زیادی پیدا کنید و هرگز فراموش نکنید که ‏موفقیت شما به دیگران بستگی دارد.‏

درس ۳: فقط اندازه قلب تان اهمیت دارد

یک شاعر نسبتاً گمنام در اوایل قرن بیستم نوشت: ” نبردهای زندگی همیشه به پیروزی افراد قوی تر ‏یا سریعتر نمی‌انجامد.” “اما دیر یا زود فردی که برنده می‌شود/ کسی است که فکر می‌کند ‏می‌تواند!”‏

مک ریون اساساً همین توصیه را می‌کند:  طول تمرینات نیروی دریایی، هیچ چیز مهم نبود جز اراده تان برای موفقیت.

اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید‌، یک فرد را با اندازه قلب او بسنجید. عزم و اراده همیشه مهمتر از استعداد است.

در یک مسابقه قایقرانی، اندازه پاروها مهم نیست. بلکه آن چه مهم است اندازه قلب، اشتیاق و پشتکار است.‏

بنابراین‌، کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید. با توجه به محتوایش آن را قضاوت کنید.‏

درس ۴: زندگی عادلانه نیست!‏

نیل دگراس تایسون می‌نویسد: “جهان هیچ تعهدی به شما ندارد.”‏

به عبارت دیگر‌، این احتمال زیادی وجود دارد که زندگی با شما عادلانه رفتار نکند.‏

اما سرزنش کردن نیروهای خارجی هم آسان است و هم اشتباه. آنچه درست است یادگیری نحوه ‏پذیرفتن و بالاتر رفتن از بی‌عدالتی است.‏

گاهی اوقات مهم نیست که چقدر تلاش می‌کنید‌، هر چقدر هم که خوب باشید‌، شکست خواهید خورد. اگر این اتفاق افتاد، شکایت نکنید. سرپا بایستید‌، به آینده نگاه کنید و به راه خود ادامه دهید.

مک ریون نتیجه می‌گیرد: “مردم عادی و مردان و زنان بزرگ‌،” با نحوه برخوردشان با بی ‏عدالتی زندگی تعریف می‌شوند. “‏

عادلانه نبودن زندگی در خلاصه کتاب ختخوابت را مرتب کن

درس ۵: شکست می‌تواند شما را قوی تر کند

در طول آموزش نیروی دریایی، مک ریون بخشی از یک تیم شنا بود که همیشه آخر ‏می‌شد.‏

مجازات آنها چه بود؟

انجام تمرین های استقامتی به نام سیرک‌ که باعث شده بسیاری از افراد تسلیم شوند.‏

هر بار که ریون وارد سیرک می‌شد‌، روز بعد حتی بیشتر از قبل می‌باخت. و دوباره به سیرک باز می گشت. با انجام مدوام تمرینات استقامتی در سیرک‌ها‌، شنایش بهتر شد.

درواقع عدم پیروزی در مسابقات شنا تنها او را قوی تر کرد تا جایی که برای آزمون ‏فارغ التحصیلی‌، او بخشی از تیم برنده بود.‏

در زندگی‌، با سیرک‌های زیادی روبرو خواهید شد و هزینه شکست‌های تان را پرداخت خواهید کرد.

اما اگر پشتکار داشته باشید و بگذارید این شکست‌ها به شما بیاموزد و شما را تقویت کنند‌، آماده خواهید بود تا سخت ترین لحظات زندگی را تحمل کنید.

درس ۶: در لحظات تاریک به اعماق خود بروید

اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید‌، در تاریک ترین لحظات بهترین خود باشید.

مک ریون زمانی را توصیف می‌کند که هدفش شنا ۲۰۰۰ متری زیر آب و انداختن لنگر کشتی بوده  و سپس مجبور بوده است مین را روی کویل بچسباند.

در این لحظات مک ریون توسط تاریکی احاطه شده بوده است . همه ما با یک لحظه تاریک در زندگی روبرو خواهیم شد.

فوت یکی از عزیزان یا طلاق ممکن است روح شما را خرد کرده و شما را درمورد آینده تان نگران کند. متأسفانه‌، هیچ میزان داد و فریاد‌ی، هیچ میزان عصبانیت یا افسردگی‌، هرگز آن را تغییر نخواهد داد.‏

آنچه برای شما باقی مانده این است که با چالش روبرو شوید و تحمل کنید.‏ در آن لحظه تاریک‌، به اعماق خود بروید و بهترین خود باشید.

درس ۷: در برابر قلدرها بایستید

به عنوان بخشی از تمرینات نیروی دریایی، یکبار  به مک ریون  و هم تیمی‌اش دستور داده شد تا فاصله ای ۴ ‏مایلی را در آب‌هایی امکان بالقوه حضور کوسه در آن ها وجود داشت، شنا کنند. امتناع از این کار به معنای عدم تکمیل آموزش ‏نیروی دریایی بود.‏

بنابراین‌، هر چقدر هم می‌ترسیدند‌، مجبور بودند این کار را انجام دهند.‏

از این تمرین چه درسی می گیریم؟

در مسیر رسیدن به بزرگی با کوسه‌های زیادی روبرو خواهید شد، خواه قلدری باشد یا ترس شخصی تان، ‏ اما برای موفقیت فقط کافی است در مقابل آنها بایستید.‏

مبارزه با قلدرها در خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

درس ۸: ریسک کنید و از مزایای آن استفاده کنید

اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید باید ریسک کنید. مک ریون برای گذراندن آموزش نیروی دریای خود مجبور بود یک دوره مانع را بگذراند. اولین باری که این کار را انجام داد‌، با خیال راحت بازی کرد و به جای اینکه ابتدا از برج خارج شود‌، از طناب پایین رفت.

انتخاب دوم بسیار سریعتر‌، اما بسیار خطرناک تر بود. یک هفته بعد‌، مک ریون تصمیم گرفت که ریسک کند و بهترین رکورد شخصی جدید را تعیین کند.

این یک درس ساده برای غلبه بر اضطراب و اعتماد به توانایی برای انجام کار بود. زندگی یک مبارزه است و کسانی که از شکست می‌ترسند، هرگز به پتانسیل خود نخواهند رسید. 

درس ۹: یک نفر می‌تواند گروهی را متحد کند

مک ریون مثالی از دوران تمرین خود در هفته جهنمی ‏(تست استقامت هفت روزه ترسناکی که باعث ماندن یا فرار کردن از نیروی دریایی می‌شود)‌ را ارائه می‌دهد.

در نیمه راه‌، برخی از کارآموزان قصد ترک تحصیل را داشتند اما با شنیدن صدایی متوقف شدند. یک کارآموز خواب آلود  در حال دویدن در گل آواز می‌خواند. یک صدا دو تا شد و دو صدا شد سه تا و دیری نگذشت که همه آواز می‌خواندند.

و با وجود این که از نیمه شب گذشته بود و  گل و لای سرد همه آنها را پوشانده بود‌، اما به نوعی احساس ‏امیدواری بیشتری کردند.‏

کارآموزان نیروی دریایی در آن زمان درس مهمی‌ را آموختند. این درس، این بود که یک نفر این قدرت را دارد که گروه را متحد کند‌، به اطرافیان خود الهام ببخشد و به آنها امید بدهد.

امید قوی ترین نیروی جهان است. گاهی اوقات تنها چیزی که لازم است این است که یک نفر باشد تا بتواند تغییر ایجاد کند و این امید را فراهم کند.

درس ۱۰: هرگز تسلیم نشوید

تسلیم نشو!‏

اگر یک یک افسر نیروی دریایی که هر دو پای خود را از دست داده است بتواند در زندگی معنا ‏پیدا کند‌، مطمئناً شما نیز می‌توانید‌، مهم نیست که روز شما چقدر بد بوده است.‏

مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد‌، وظیفه شما این است که بدون وقفه کار کنید.‏

 بخش هایی از متن کتاب تختخوابت را مرتب کن

“زندگی یک مبارزه است و احتمال شکست همیشه وجود دارد‌، اما کسانی که درترس از شکست‌، سختی یا شرمندگی زندگی می‌کنند هرگز به پتانسیل واقعی خود دست پیدا نخواهند کرد. بدون این که محدودیت‌های خود را کنار بزنید‌، بدون اینکه گاه گاه سر خود را به پایین بکشید‌، بدون اینکه جسارت زیادی داشته باشید‌، هرگز نخواهید فهمید که واقعاً چه چیزی در زندگی تان ممکن است. ”

“هیچ یک از ما از لحظات غم انگیز زندگی مصون نیستیم. مانند قایق لاستیکی کوچکی که ما در آموزش اولیه نیروی دریایی داشتیم‌،شما هم به تیمی‌از افراد خوب نیاز دارید تا شما را به مقصد زندگی تان برساند.”

به تنهایی نمی‌توانید یک قایق را پارو بزنید. کسی را بیابید که زندگی تان را با او شریک شوید. تا آنجا که ممکن است دوستان زیادی پیدا کنید و هرگز فراموش نکنید که موفقیت شما به دیگران بستگی دارد. ”

“مرتب کردن تختخواب فرصتی برای ستایش شدن نیست. از من انتظار می‌رفت که این کار را انجام دهم. این اولین کار من در روز است و انجام درست آن مهم است. این کار نظم و انضباط من را نشان می‌داد. این کار توجه من را به جزئیات نشان می‌داد و در پایان روز این را به من یادآوری می‌کرد که کار خوبی انجام داده‌ام‌ و مهم نیست که آن کار چقدر کوچک است. ”

” متوجه شدم که شکست‌های گذشته من را قوی کرده است‌، به من آموخته است که هیچ کس از اشتباه کردن مصون نیست. رهبران واقعی باید از شکست‌های خود درس بگیرند‌، از این درس‌ها برای ایجاد انگیزه در خود استفاده کنند و از تلاش مجدد یا گرفتن تصمیم سخت بعدی نترسند. ”

“در مقطعی همه ما با یک لحظه تاریک در زندگی روبرو خواهیم شد. درگذشت یکی از عزیزان‌، چیزی است که روح شما را خرد می‌کند و شما را در مورد آینده تان نگران می‌کند. در آن لحظه تاریک‌، به اعماق خود بروید و بهترین خود باشید. ”

“بدون داشتن جسارت زیاد‌، هرگز نخواهید فهمید که واقعاً چه چیزی در زندگی‌تان ممکن است.”

“امید قوی ترین نیروی جهان است. با امید می‌توانید به ملتها برای رسیدن به عظمت انگیزه دهید. با امید می‌توانید مستضعفان را بالا ببرید. با امید می‌توانید درد از دست دادن‌های غیرقابل تحمل را تسکین دهید. ”

امید در خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن“هر روز را با انجام دادن کامل یک کار شروع کنید. کسی را پیدا کنید که در طول زندگی به شما کمک کند. به همه احترام بگذارید. بدانید که زندگی عادلانه نیست و اغلب شکست می‌خورید. اما ریسک کنید‌، در سخت ترین زمان‌ها قدم بردارید‌، با قلدرها روبرو شوید‌، افرادی که زمین خورده اند را بلند کنید و هرگز‌، هرگز تسلیم نشوید  ”

“در زندگی تان با سیرک‌های زیادی روبرو خواهید شد. هزینه شکست‌های تان را پرداخت خواهید کرد. اما اگر پشتکار داشته باشید‌، اگر اجازه دهید این شکست‌ها به شما بیاموزند و شما را قوی کنند‌، آن وقت آماده خواهید بود تا سخت ترین لحظات زندگی را تحمل کنید. ”

“همه آنها درک کردند که زندگی سخت است و گاهی اوقات کارهای کمی‌ می‌توانید انجام دهید تا بر نتیجه روز خود تأثیر بگذارید.”

“گاهی اوقات مهم نیست که چقدر تلاش می‌کنید‌، مهم نیست که چقدر خوب هستید‌، اما در نهایت به یک شیرینی قندی تبدیل می‌شوید. شکایت نکنید. آن را به خاطر بدبختی خود سرزنش نکنید سرپا بایستید‌، به آینده نگاه کنید و ادامه دهید! ”

صاحب نظران راجع به کتاب «تختخوابت را مرتب کن» چه می‌گویند؟

“کتاب تختخوابت را مرتب کن باید توسط هر رهبری در آمریکا خوانده شود. کتابی است که به فرزندان و نوه‌های شما الهام می‌بخشد تا به هر چیزی که می‌خواهند، تبدیل شوند. این کتابی است که می‌توانید در کنار تیم مدیریت اجرایی‌تون به عنوان محرکی برای برآورده کردن اهداف مشترک، استفاده کنید.  “ -مجله ی وال استریت

“کتاب تختخوابت را مرتب کن پر از داستان‌های فریبنده شخصی از داخل ساختمان امنیت ملی آمریکاست. درس‌های مک راون‌، مانند سخنرانی آغازینش‌، بسیار فراتر از مرتب کردن تختخواب است. او کتابی ۱۰ فصلی حاوی درس‌هایی درباره فراتر رفتن از شکست‌، ایستادگی در برابر قلدرها و امید دادن به دیگران ارائه می‌دهد. “ – واشنگتن پست

“مک راون … آموخته‌های خود را در طول آموزش در نیروی دریایی و نزدیک به چهار دهه حضور در تیم عملیات ویژه‌ی نیروی دریایی به یک کتاب سبک و قدرتمند تبدیل کرده است.” – USA Today

“کتاب تختخوابت را مرتب کن فوق العاده ساده است اما ایده‌های فوق العاده‌، هوشمند و مختصری را ارائه می‌دهد.”  فوربس

معرفی نویسنده کتاب تختخوابت را مرتب کن

نویسنده خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

دریاسالار ویلیام اچ. مک ریون (بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده) در نیروی دریایی با افتخار زیادی خدمت کرده است. در سی و هفت سال فعالیت خود در نیروی دریایی سییل‌، در هر سطحی فرماندهی کرد.

در نهایت سال ۲۰۱۴ به عنوان دریاسالار چهار ستاره‌، آخرین وظیفه خود یعنی فرماندهی تمام نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده را به انجام رساند . او اکنون رئیس دانشگاه سیستم تگزاس است.

مک ریونن نویسنده کتاب پرفروش شماره ۱ نیویورک تایمز برای کتاب تختخوابت را مرتب کن  و همچنین کتاب پرفروش دیگری به نام  داستانهای دریایی: زندگی من در نیروی عملیات ویژه می‌باشد.

اگر به دنبال خواندن کتاب هایی برای بهبود خود هستید و وقت کافی ندارید، می توانید با دانلود اپلیکشن ذهن مجموعه‌ای از برترین کتاب های جهان را در کمترین زمان مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید