تقویت شهود و دیدن آنچه همه قادر به درکش نیستند- ۶ راه برای تقویت شهود

تقویت شهود

فهرست مطالب

راه های تقویت شهود یا تقویت چشم سوم که به عنوان حس ششم هم شناخته می‌شود همگی در راستای افزایش توانایی انسان برای دریافت الهامات غیبی و احساساتی است که از طریق منطق قابل اثبات نیستند.

ذهن تحلیل گر انسان همواره در پی یافتن راهی برای اثبات موضوعات مختلف از طریق بدیهیات علمی است. در حالی که همیشه نمی‌تواند در این راستا موفق عمل کند.

شاید شما هم این تجربه را داشته‌اید که بر اساس شهود و الهاماتی که نمیدانید از چه طریقی آن‌ها را دریافت کرده‌اید، تصمیمی گرفته‌اید و نتیجه خارق العاده آن را مشاهده نموده‌اید.

تقویت شهود به شما کمک می‌کند بتوانید از این الهامات در زندگی خود بیشتر استفاده کرده و نتایج درست‌تری دریافت کنید.

البته باید این مسئله را هم در نظر بگیریم که همیشه استفاده از شهود نمی‌تواند مؤثر واقع شود. درواقع لازم است تا آنجایی که می‌توانیم از منطق و تحلیل‌های اثبات‌شده بر پایه علم استفاده کنیم و در غیر این صورت شهود خود را به‌کارگیریم.

۶ راه تقویت شهود و حس ششم

خوشبختانه تقویت شهود امری است که طریق تمرین و تکرار می‌تواند به‌سادگی انجام گیرد. در ادامه برخی راه‌های مؤثر در این امر را برای شما بیان خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از آن‌ها به الهامات غیبی دست‌یافته و آن‌ها را در زندگی‌تان به‌کارگیرید.

تقویت شهود از طریق مدیتیشنمدیتیشن یا مراقبه

استفاده از الهامات غیبی و تقویت شهود مستلزم بهره‌مندی از صداهای ذهنی است. همان‌طور که شما هم حتماً تجربه کرده‌اید، زمانی که برای تصمیم‌گیری به الهاماتتان رجوع می‌کنید، احساس می‌کنید شخصی در درونتان به شما می‌گوید باید چه‌کاری انجام دهید.

برای این‌که صدای درونتان را بشنوید باید ذهنتان از صداهای مزاحم و نامتوازن خالی باشد. به همین علت هم لازم است فیلترهایی را اعمال کنید که الهامات بتوانند از آن عبور کنند و سایر صداهای اضافی کاملاً از بین بروند.

چراکه تنها در این صورت است که می‌توانید به‌درستی از شهود استفاده کرده و آن را به‌کارگیرید.

مدیتیشن یا مراقبه برای تقویت شهود یکی از راه‌های کاملاً مؤثر است که می‌توانید از طریق آن به خودآگاهی رسیده و آرامش درونی را بیابید.

در خلال این آرامش درونی صداهای مزاحم از بین رفته و الهامات غیبی راه خود را بازخواهند کرد.

پس لازم است که حتماً به‌صورت منظم مدیتیشن انجام دهید تا هم تأثیر آن را در تقویت شهود احساس کنید و هم از سایر مزایای آن مثل از بین بردن اضطراب و یا افسردگی بهره‌مند گردید.

آموزش مدیتیشن ؛ چگونه با تمرکز به آرامش برسیم؟

اگر درست نمی‌دانید مدیتیشن چیست و چطور باید تکنیک‌هایش را پیاده‌سازی کنید، با آموزش مدیتیشن با من همراه باشید.

اکنون بخوانید

 

به‌کارگیری خلاقیت

استفاده از منطق‌های از پیش اثبات‌شده و راه‌های از پیش طی شده ممکن است بتواند ما را در مسیر درستی قرار دهد؛ اما اگر همواره بخواهیم بر آن‌ها متکی باشیم می‌توان گفت زندگی بشر هیچ‌گونه پیشرفتی نخواهد کرد.

خلاقیت و شهود دو عنصر تقویت‌کننده یکدیگر هستند که می‌توانند تأثیر زیادی بر هم بگذارند. درواقع می‌توان گفت به‌کارگیری خلاقیت، تمرینی برای تقویت شهود است.

زمانی که شما قوه خلاقیت خود را به کار می‌گیرید درواقع دارید به ندای درونی خود گوش می‌دهید تا روش‌های جدیدی را خلق کنید و یا روش‌های پیشین را ترکیب کرده و یا تغییر دهید.

برای استفاده از خلاقیت و به کار بستن آن راه‌های فراوانی وجود دارد که می‌توان در بحثی جداگانه به آن‌ها پرداخت.

اما یک‌راه ساده که می‌توانید همواره آن را به‌کارگیرید، استفاده از خلاقیت در کارهای روزمره است.

لازم نیست همیشه خلاقیت ما منجر به ایجاد روش‌های خارق‌العاده‌ای شود که دنیا را تغییر دهد. برای تقویت خلاقیت می‌توان از همین کارهای کوچکی که هرروز انجام می‌دهیم استفاده کنیم.

مثلاً می‌توانید فکر کنید و راه جدیدی را برای این‌که صبح‌ها با آرامش بیشتری از خواب بیدار شوید بیابید.

می‌توانید یک صبحانه جدید برای خودتان بسازید یا در نوشتن کارهای روزانه‌تان خلاقیت به خرج دهید.

همه این راه‌های ساده منجر به این می‌شوند که همیشه از روش‌های از پیش تعیین‌شده پیروی نکرده و خلاقیت را چاشنی زندگی‌تان کنید.

کم‌کم به این مسئله عادت می‌کنید که در مقابل پرسش‌هایی که در طول روز برایتان مطرح می‌شود پاسخ‌های جدیدی ارائه کنید.

در تمام این فرایندها شما به صدایی گوش می‌دهید که از درونتان برمی‌خیزد و توجه به آن سبب تقویت شهود در شما خواهد شد.

کتاب صوتی یا متمایز شو یا بمیر

این کتاب به شما می‌آموزد چگونه از طریق راهکار متمایز شدن بر مبنای بالا بردن کیفیت مهارت‌ها و اطلاعات فرصت‌های شگرف و پول‌ساز در بازار نصیب شما می‌شود.

اکنون بخوانید

تقویت شهود و ارتباط با دروناعتماد به الهامات

همه ما تجربه دریافت الهامات غیبی را داریم؛ اما ممکن است تاکنون زیاد به آن‌ها اعتماد نکرده باشیم. طبیعی است که ذهن ما بر این مبنا باشد که همواره از مستندات علمی استفاده کند.

در نظر بسیاری از ما تنها راه رسیدن به موفقیت قرار گرفتن در یک مسیر درست و از پیش تعیین‌شده و پیمودن آن است.

اما اگر قصد تقویت شهود خود را دارید، حتماً به این باور رسیده‌اید که می‌توانید از آن استفاده نمایید. پس سعی کنید اعتمادتان را افزایش داده و تا جای ممکن با به‌کارگیری شهود تأثیر آن در ذهنتان را پررنگ‌تر کنید.

ممکن است در ابتدا این کار کمی سخت و نامعقول به نظر برسد؛ به همین علت می‌توانید در موارد پیش‌پاافتاده که اهمیت کمتری دارند آن را بیازمایید.

برای مثال چند سؤال چهارگزینه‌ای بیابید که راجع به آن‌ها علمی ندارید، سپس سعی کنید تنها با تکیه بر شهودتان به آن‌ها پاسخ دهید.

حال این پاسخ‌ها را بررسی کرده و میزان مؤثر بودن شهود را بیابید. کم‌کم می‌توانید در تصمیمات مهم‌تر هم از الهامات درونی‌تان استفاده کرده و روزبه‌روز آن را قوی‌تر کنید.

می‌توان گفت شهود مانند ماهیچه‌های بدن انسان است که هر چه بیشتر مورد پالش قرار گرفته و از آن‌ها استفاده شود، قوی‌تر و قابل‌اعتمادتر می‌شوند.

پس از همین لحظه شروع کرده و خلاقیت و شهود را ترکیب کنید و آن را در چالش‌های روزمره‌ای که با آن‌ها روبه‌رو هستید به کار بگیرید.

ارتباط با درون

بعدازآن‌که با استفاده از مدیتیشن یا مراقبه توانستیم به خودآگاهی برسیم می‌توانیم به گفت‌وگوهای درونی نیز بپردازیم.

لزوم مدیتیشن پیش از استفاده از این تکنیک برای تقویت شهود این است که ذهنمان را از صداهای نامطلوب و اضافی پاک‌کرده و تنها صداهای ارزشمند را نگه‌داریم.

با صدای درونتان گفت‌وگو کنید، سؤالات گوناگونی مطرح کنید و سعی کنید پاسخ درونتان را بشنوید.

از این طریق می‌توانید الهامات غیبی را ارج نهاده و راهی برای بروز آن‌ها بیابید.

درواقع ارتباط با درون و گفت‌وگوهای درونی خود نوعی تمرین برای تقویت شهود و اعتماد به آن است.

این کار شاید در ابتدا زیاد معقولانه به نظر نرسد و شما در حال برقراری ارتباط به چیز زیادی نرسید و ببینید که ذهن شما سعی می‌کند پاسخ بسازد.

اما به‌مرور و با تکرار و تمرین این کار، قادر خواهید بود سیگنال‌ها را آن‌گونه که مؤثر هستند دریابید.

تقویت شهود و پاکسازی ذهن با ورزشپاک‌سازی ذهن از طریق ورزش

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای تقویت شهود از آن استفاده کنید، ورزش کردن است!

شاید این جمله در ابتدا برای شما قدری غیرقابل درک باشد؛ اما به شما خواهم گفت که بر چه اساسی ورزش کردن به تقویت شهود کمک می‌کند.

ورزش کردن به شما کمک می‌کند ذهنتان را پاک‌کنید، استرس و اضطراب را از بین برده و به آرامش درونی دست‌یابید.

دقیقاً همان‌طور که مراقبه می‌تواند در پاک‌سازی ذهن به شما کمک کند، ورزش کردن هم در این امر اثرگذار است.

برای تقویت شهود شما نیاز به ذهن پاک و آرامی دارید که ورزش کردن آن را به شما هدیه می‌کند.

پس سعی کنید حتماً به‌صورت منظم ورزش را در برنامه خود قرار دهید و زمانی را به آن اختصاص دهید.

اگر بتوانید از تکنیک‌های یوگا استفاده کنید این تأثیر را بیشتر احساس خواهید کرد. چراکه در یوگا هم‌زمآن‌که ورزش می‌کنید، به مراقبه نیز می‌پردازید و خودآگاهی‌تان را تقویت می‌کنید.

استفاده از غذاهای سالم

خوردن غذاهای سالم و داشتن یک رژیم غذایی مغذی و مفید، به شما کمک می‌کند بهتر بتوانید صدای الهامات درونی‌تان را دریابید.

درواقع از این طریق می‌توانید به الهاماتتان بیشتر اعتماد کنید و احساسات ناشی از خوردن غذاهای مضر را از بین می‌برید.

پس شهود بیشتر خود را نشان داده و شما را به مسیر درست‌تری هدایت خواهد کرد.

۷ تکنیک چاکرا درمانی – راه های باز کردن هر یک از ۷ چاکرای بدن

چاکراها همچون چرخ دنده‌هایی در بدن ما هستند که انرژی را به نقاط گوناگون انتقال میدهند. زمانی که یکی از این چرخ دنده ها مسدود شود جریان انتقال انرژی در بدن ما دچار خلل خواهد شد

اکنون بخوانید

 

کلام آخر

استفاده از شهود می‌تواند به موفقیت‌های کوچک و بزرگ زیادی منجر شود. سعی کنید خلاقیت را به کار گرفته و راه‌های جدیدی که درونتان به شما می‌گوید را امتحان کنید.

اما پیش از آن‌که مطمئن نشدید در تصمیمات مهمتان از آن استفاده نکنید. ابتدا روش‌های تقویت شهود را به‌کارگیرید و در زمینه‌های کم‌اهمیت‌تر از آن استفاده کرده و آن را به‌کارگیرید.

تا جایی که می‌توانید سعی کنید از الهاماتی بهره بگیرید که منطقی‌تر بوده و در راستای قوانین طبیعت هستند. چراکه ممکن است به‌اشتباه الهامات را دریافته و یا صداهای مزاحم مانع ابلاغ درست آن‌ها شده باشند.

هر یک از روش‌های گفته‌شده می‌تواند در بخشی از روند تقویت شهود مؤثر واقع شوند، پس بهتر است آن‌ها را به‌صورت ترکیبی بکار گرفته و از مزایای هرکدام استفاده کنید.

در پایان باید بگویم که شما در هیچ کاری نمی‌توانید عالی باشید، مگر این‌که تمرین و تکرار کنید و تجربه به دست آورید.

دانلود اپلیکیشن کتاب صوتی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید