با این ۷ تغییر در محیط کار ، بازدهی تان را چند برابر کنید

با این ۷ تغییر در محیط کار ، بازدهی تان را چند برابر کنید
با این ۷ تغییر در محیط کار ، بازدهی تان را چند برابر کنید

فهرست مطالب

“پر مشغله بودن یعنی کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، ولی بازدهی داشتن یعنی که آن کارها را به سرانجام برسانید.”

یکی از موارد مهمی که بازدهی را کاهش می دهد میز کار شلوغ و درهم است. این کار دو مشکل عمده دارد: ۱) شما مجبور هستید که زمان زیادی را صرف تمیزکاری کنید، ۲) یک میز کار شلوغ پر از انرژی های منفی است.

روش های تغییر محیط کار برای افزایش بازدهی

  1. محیط کار خود را تمیز نگه دارید

برخی افراد ذاتا تمیز و منظم هستند ولی تحقیقات نشان داده است که یک میز کار منظم بازدهی کاری همه افراد را بالا می برد. هم چنین، رابطه ی شما را با همکارهایتان بهبود می بخشد زیرا بیش تر افراد ذهنیت خوبی از کارمندان نامنظم ندارند و آن ها را تنبل و بی نظم می دانند.

به خاطره ی اولین باری که وارد یک رستوران، هتل، دستشویی یا فروشگاه تمیز شدید، فکر کنید و اینکه چقدر آن همه تمیزی چشمتان را گرفته بود. به نظر شما کارکنان آنجا به کوچکترین جزئیات هم توجه کرده اند و به آن افتخار می کنند. اگر چند دقیقه وقت صرف کنید تا محیط کار خود را تمیز و مرتب کنید، روی کارهای بزرگ تر تمرکز می کنید و به چشم دیگران یک فرد لایق هستید.

چگونه می توانیم با این ۱۷ روش خلاقیت خود را افزایش دهیم؟

  1. انرژی مناسب را به وجود آورید

محیط کار شما انعکاسی از شخصیت شماست، بنابراین آن را جایی گرم، آرامش بخش و مناسب بر ای تمرکز کنید. با تغییرات کوچک مثل قرار دادن یکی دو عکس کوچک، یک گلدان گل، یک مکعب روبیک و غیره، فضای مناسبی را برای کار و تمرکز ایجاد کنید. کیفیت نور هم باید نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد زیرا نور مناسب برای افزایش کارآیی ضروری است.

شیوه های مینیمالیسم هم برای دکور مناسب هستند زیرا هیچ چیزی باعث حواس پرتی شما نمی شود و انرژی مثبت این فضا هم کارآیی شما را خیلی بالاتر می برد. توضیح دادن آن سخت است ولی به محض اینکه چنین چیزی را ببینید کاملا حرف هایم را درک خواهید کرد؛ البته، این امر برای همه یکسان نیست. استفاده از مبلمان، وسایل و چیزهایی که به شما انرژی مثبت می دهند خیلی مهم است. برای بعضی افراد این شرایط ایده آل شامل رنگ های خنثی، نور عالی، گیاه، دسترسی به نور خورشید و همکاران خوب می باشد.

تغییر محیط کار
تغییر محیط کار
  1. اخطارهای گوشی خود را خاموش کنید

شما در حال گوش دادن به ارائه ی فردی هستید و اخطارها پشت سر هم روی صفحه ی گوشی او ظاهر می شوند. آنها سعی می کنند خونسرد باشند و طوری رفتار کنند که اصلا حواس آنها پرت نشده است ولی هر بار که اخطاری روی صفحه می آید باید مکث کنند و آن را حذف کنند. ما همه شاهد این مسئله بوده ایم و این اتفاق برای شما هم موقع کار می افتد.

یکی از بهترین راه هایی که بازدهی را بالا می برد خاموش کردن اخطارهای موبایل و کامپیوتر است. هیچ پیام اضافی روی صفحه ی شما ظاهر نخواهد شد و به جز خانواده ی شما هم کسی با شما تماس نخواهد گرفت. این طرز فکر که اگر شما همیشه در دسترس باشید کارمند بهتری هستید افسانه ای بیش نیست. اخطارها را خاموش کنید، زمان چک کردن پیام هایتان را محدود کنید و بازدهی خود را بالا ببرید.

بهتر است رهبر باشیم یا رئیس ؟!

  1. کاغذهای روی میز خود را جمع کنید

بی نظمی میز کار سرعت شما را پایین می آورد، تمرکزتان را به هم می ریزد و باعث افزایش استرس می شود. به احتمال زیاد، شما بسیاری از وسایل روی میز را نیاز ندارید و تمامی برگه های مورد نیازتان را هم می توانید فایل بندی کنید. بهتر است فایل های خود را در کامپیوتر ذخیره کنید و تا جایی که ممکن است کاغذ بازی نکنید تا کارایی خود را هم بالا ببرید.

  1. یک قفسه درست کنید

بعضی افراد به قفسه بندی علاقه دارند و همیشه در کنار میز کار خود قفسه ای از برگه های مورد نیاز را دارند. قفسه های خود را هر روز چک کنید و برگه های هر روز را در پایان آن روز پاکسازی کنید و قفسه را خالی کنید. هنگامی که به برگه ها نیازی ندارید روی قفسه را بپوشانید تا حواس شما پرت نشود و روی کارهای مهم تر تمرکز کنید.

تغییر در محیط کار
تغییر در محیط کار
  1. یک دفتر یادداشت داشته باشید

شاید این کار قدیمی باشد ولی نوشتن یادداشت حافظه را بالا می برد. وقتی هر روز وقتی را صرف نوشتن یک لیست می کنید فعالیت ها را در ذهن خود اولویت بندی می کنید و با تمرکز و برنامه ریزی بهتری کارهای روزانه خود را انجام می دهید.

هر فردی ممکن است با نوع خاصی از دفتر یادداشت راحت تر کار کند. بعضی ها دفترهای بدون خط و صفحات تمام سفید را ترجیح می دهند زیرا می توانند ایده ی خود را طراحی کنند، نوشته ای اضافه کنند و یا لیست بنویسند.

۱۷ تکنیک افزایش انگیزه در کارمندان و ساختن یک تیم قوی

  1. برای همکاران و مراجعان وقت بگذارید

در هر شغلی زمانی صرف صحبت با همکاران یا مراجعین می شود. ممکن است به کار همکاران خود نظارت کنید، به ایمیل مشتریان پاسخ دهید یا با مشتریان تلفنی صحبت کنید. این کارها به وقت نیاز دارند و شما باید برای آن برنامه ریزی کنید.

من معمولا ۳۰ درصد از وقتم را به این کار اختصاص می دهم و در آن زمان هیچ کار دیگری انجام نمی دهم. رعایت این مسئله تغییر بسیار بزرگی ایجاد می کند.

زمانی که به مدرسه می رفتم، به ما یاد دادند که با قدم زدن مدیریت کنیم. وقتی کوچک تر بودم در سالن آرایش مادرم کار می کردم و مراقب کارها بودم و کارمندان مادرم را زیر نظر داشتم و با مشتریان آنها صحبت می کردم. وقتی به دانشگاه رفتم، گارسن بودم و هر جنبنده ای را کنترل می کردم. شما در هر شرایطی باشید می توانید به اطراف خود کنترل داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید