بیخیالی چیست و چطور می توانید به صورت مثبت بیخیال باشید؟

بیخیالی چیست

فهرست مطالب

وقتی صحبت از بیخیالی می‌شود به طور معمول آن را به عنوان یک صفت منفی می‌شناسیم. فرد بیخیال را فردی می‌دانیم که سهل انگار، بی‌فکر و بی‌تفاوت است. اما بیخیالی می‌تواند جنبه مثبتی نیز داشته باشد.

بی‌خیالی می‌تواند به معنای دوری از نگرانی، اضطراب و مسئولیت باشد. در دنیای امروز ما بیش از هر زمان دیگری وقت خود را صرف احساس اضطراب یا نگرانی می‌کنیم و استرس بر زندگی‌مان حاکم شده است. به همین دلیل کمی‌بیخیال بودن می‌تواند نجات بخش باشد.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چگونه به جای تحمل کردن زندگی، احساس بی‌خیالی داشته باشید و شروع به لذت بردن از زندگی‌تان کنید، با این مقاله همراه شوید.

بیخیالی چیست؟ 

بی‌ خیال بودن مثبت است اگر به معنی احساس خوب و سبکی داشتن ، بدون استرس، نگرانی یا ‏تعهدات سنگین بودن، باشد.

آدم بی خیال زیاد نگران مشکلاتش نیست. اما این بدان معنا نیست که افراد بی خیال مشکلات خود را نادیده می‌گیرند، بلکه رویکرد متفاوتی نسبت به مشکل دارند و سعی می‌کنند بدون نگرانی بی‌مورد آن را حل کنند.

درواقع برای زنده ماندن در این دنیا، باید کمتر به چیزهای بی‌اهمیتی که هر روز ما را عصبانی می‌کنند، اهمیت دهید.

شما باید بدانید که هستید و در کاری که انجام می‌دهید خوب باشید. بی خیال بودن یا کمتر توجه کردن، سلامت عقل و بقای شما را تضمین می‌کند.

این صفت می‌تواند یک شخص، رفتار، سبک زندگی را توصیف کند. سبک زندگی بیخیالی یعنی داشتن یک سبک زندگی بی‌دغدغه، سبکی که در آن نگرانی‌ها بر شما غلبه نمی‌کند، زیرا می‌توانید به طور موثر سطح استرس و شادی خود را مدیریت کنید.

بی‌دقتی در مقابل بیخیالی

استفاده از بی خیالی و بی‌دقتی به جای یکدیگر یک اشتباه رایج است زیرا هر دو کلمه به مراقبت مرتبط هستند. با این حال، بین بی خیالی و بی‌دقتی تفاوت زیادی وجود دارد و هرگز نباید به عنوان مترادف استفاده شوند.

بی خیالی نشان دهنده رهایی از اضطراب یا نگرانی است در حالی که بی‌دقتی نشان دهنده سهل انگاری و بی‌مسئولیتی است.

بنابراین، بی خیالی بار مثبت دارد در حالی که بی‌دقتی بار معنایی منفی دارد. این تفاوت اصلی بین بی خیالی و بی‌دقتی است.

یک فرد بی‌دقت اغلب به عواقب اعمال خود فکر نمی‌کند. به عنوان مثال، دانستن اینکه یک گلدان گران قیمت روی میز وجود دارد، اما همچنان میز را بدون برداشتن گلدان جابجا کنید، نمونه‌ای از رفتار بی‌دقتی است یا گفتن هرچیزی بدون در نظر گرفتن احساسات دیگران نمونه دیگری از رفتار بی‌دقت است.

بی دقتی در مقابل بیخیالیتوجیح کردن بی‌دقتی، چیزی نیست که ما در اینجا به دنبال آن هستیم. هدف ما این است که آنچه را که نمی‌توانیم کنترل کنیم، رها کنیم، نگران نباشیم و زندگی جدیدی را شروع کنیم.

 منظور از بیخیالی در این مقاله اهمیت دادن به آن چیزی است که اهمیت دارد و در عین حال فراموش کردن تمام مزخرفاتی که اهمیت ندارد.

چرا باید یاد بگیرید که بیخیال شوید؟

شما را نمی‌شناسم، اما مطمئنم که زندگی شما هم شرایط مشابهی دارد.‏ شما احتمالا شریک زندگی، دوستان، سرگر‌می‌ و شغلی برای کسب درآمد دارید. والدینی که مدام با ‏شما تماس می‌گیرند و از شما می‌پرسند که چه زمانی به آن‌ها سر می‌زنید‎.‎

از طرف دیگر، فقط ۲۴ ساعت در روز فرصت دارید. اگر زمان مورد نیاز برای خوابیدن، حمام کردن، ‏رانندگی و همه چیزهای کوچک دیگری را که برای زنده ماندن لازم است کم کنیم، در واقع زمان در ‏دسترس‌تان کمتر هم هست‎.‎ اجازه دهید سوالات زیر را از شما بپرسم‎:‎

  • هر روز چقدر زمان صرف نگرانی در مورد اینکه دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند، ‏می‌کنید؟
  •  چقدر زمان صرف روابطی می‌کنید که از ابتدا محکوم به فنا بودند؟
  •  چه مدت از روز خود را صرف چت کردن با دوستان در شبکه‌های اجتماعی در مورد چیزهایی ‏می‌کنید که اصلاً مهم نیستند؟
  •  چه مدت از روز خود را صرف جلب رضایت دیگران می‌کنید؟
  •  چه مدت از روز خود را صرف کار روی چیزی می‌کنید که منطقی نیست؟

با بررسی جواب خود به سوالات بالا متوجه خواهید شد که تا چه اندازه زمان محدود خود را صرف مسائل بی‌اهمیت می‌کنید. به همین دلیل باید یاد بگیرید نسب به مواردی بیخیال شوید تا بتوانید زمانی برای توسعه فردی و پیشرفت خود داشته باشید.

مزایای بیخیالی 

اگر می‌خواهید بهره‌وری بیشتری داشته باشید، زندگی معناداری داشته باشید، احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید، باید مهارت بیخیالی را یاد بگیرید. بیخیالی با مزایای زیر همراه است:

  • نگرانی کمتر: زمانی که کارتان اشتباه پیش می‌رود یا افراد به گونه‌ای عمل می‌کنند که با درک شما از جهان همخوانی ندارد، لجاجت به خرج دهید. بیخیالی، شما را از انواع افکار رها می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بفهمید که مردم متفاوت هستند و نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همه آن‌ها مانند شما فکر کنند.
  • به چیزهای کمتری نیاز خواهید داشت: ما هزاران چیز می‌خریم تا بتوانیم دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم. در واقع، هیچ کس به شما اهمیت نمی‌دهد و برایش مهم نیستید. هنگامی‌که این را فهمیدید، شروع به حذف چیزهایی خواهید کرد که واقعاً به آن نیاز ندارید. چیزهایی که هم در خانه و هم در سر شما فضا را اشغال می‌کنند.
  • بیشتر دوست داشته خواهید شد: ما هر چند وقت یکبار چیزهایی را می‌گوییم یا کارهایی را انجام می‌دهیم فقط با این قصد که دیگران را راضی کنیم. هنگامی‌که بر مهارت بیخیالی مسلط شدید، در نهایت به طور طبیعی عمل خواهید کرد. مردم به خاطر خودتان شروع به دوست داشتن شما خواهند کرد. نه به خاطر کسی که سعی می‌کنید باشید.

اینها تنها بخشی از مزایای بیخیالی هستند. هنگامی‌ که متوجه شدید چه چیزی مهم است، چیزهایی که مهم نیستند و هیچ ارزش واقعی به زندگی شما نمی‌افزایند را کنار خواهید گذاشت.  

مزایای بیخیالی

چیزهایی که باید در مورد آن‌ها بیخیال باشیم

تا به اینجای مقاله با بیخیالی و مزایای آن آشنا شدید. حتما حال می‌خواهید بدانید که در چه مواردی باید بیخیال باشید تا زندگی شادتری داشته باشید و در عین حال به عنوان یک فرد بی‌دقت و بی مسئولیت شناخته نشوید.

در ادامه برخی از مسائلی که باید نسبت به آن‌ها بیخیال شوید، آورده شده‌اند. با بیخیالی نسبت به این موضوعات می‌توانید استرس و بار ذهنی خود را کاهش دهید.

۱. آنچه دیگران فکر می‌کنند

بر اساس آهنگ خودتان برقصید. احمقانه رفتار کنید یا هر کاری را که باید انجام دهید، اما آنچه را که دیگران فکر می‌کنند را قبول نکنید.

 این زندگی، تصمیمات و انتخاب‌های شماست. دیگران دوست دارند قضاوت کنند، اما فقط خودتان هستید که می‌توانید خود را تعریف ‌کنید. وقتی بیش از حد به حرف دیگران اهمیت می‌دهید، برای آن‌ها زندگی می‌کنید نه برای خودتان.

۲. اشتباهات گذشته

همه ما در زندگی اشتباهاتی می‌کنیم و خود را به خاطر آن‌ها سرزنش می‌کنیم. با این حال زندگی همین طور می‌گذرد. به خودتان سخت نگیرید. بپذیرید که همه گاهی اشتباه می‌کنند. یاد بگیرید بیشتر اوقات خود را ببخشید و از اشتباهات‌تان درس بگیرید.

۳. شکست

کلمه بزرگ “شکست” چیزی است که همه از آن می‌ترسند. اگرچه ترس از شکست مفهوم ترسناکی ندارد. این بستگی به نگرش شما نسبت به شکست دارد. اگر شکست را پایان راه ببینید، برای همیشه بدبخت خواهید شد.

شکست را به عنوان یک منحنی یادگیری، یک فرآیند آزمون و خطا ببینید. شکست را به عنوان دوست خود ببینید. شکست خوردن مشکل بزرگی نیست مگر اینکه خودتان اجازه دهید، بزرگ شود.

۴. چیزی که ندارید

انسان به جای فراوانی، بر روی کمبود‌هایش تمرکز می‌کند، که این برای احساس بی خیالی مناسب نیست. ما روی چیزهایی که نداریم تمرکز می‌کنیم و در نهایت احساس محرومیت می‌کنیم. این نوع تفکر به هیچ وجه به شما کمک نمی‌کند. فهرستی از تمام چیزهایی که در زندگی دارید و قدردان آن‌ها هستید تهیه کنید. همیشه دیگرانی وجود خواهند داشت ک یا بیشتر و یا کمتر از شما خواهند داشت.

۵. “چه می‌شود اگر

می‌توانیم خودمان را با نگرانی در مورد آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد دیوانه کنیم. هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، و هیچ فایده‌ای ندارد که خود را در مورد چیزهایی که ممکن است هرگز محقق نشوند، شکنجه کنید. به خود یادآوری کنید که این نوع نگرانی، انرژی شما را تلف می‌کند و حواس خود را پرت می‌کند. با نگرانی‌تان روبرو شوید، اگر می‌توانید کاری را در لحظه حال انجام دهید، آن را دنبال کنید. در غیر این صورت، حواس خود را پرت کنید و نگرانی‌ را کنار بگذارید.

۶. افکار “من خوشحال خواهم شد که …”

وقتی باور داشت باشیم تا زمانی که اتفاقی بیفتد خوشحال نخواهیم شد، عملاً زندگی خود را تا زمانی که آن رویداد اتفاق بیفتد، به حالت تعلیق در می‌آوریم. آرزوی زمانی دور را داشتن باعث هدر رفتن زندگی فعلی و لحظات گران‌بهای آن است.

بیشتر در لحظه باشید و کمتر به شاد بودن در آینده اهمیت دهید. تصمیم بگیرید که خوشحال باشید. خوشبختی یک مقصد نیست، مسیر سفر است.

۷. پشیمانی

پشیمانی بخشی از زندگی است. گذشته قابل بازگرداندن نیست، بنابراین بهتر است به کارهایی که در زندگی انجام داده‌اید از نظر فلسفی نگاه کنید. چیزی ازش یاد گرفتی؟ اگر یاد گرفتید که دیگر هرگز این کار را انجام ندهید یا روشی متفاوت را امتحان کنید، نتیجه مثبتی خواهید داشت. آنچه را که قبلاً پیش آمده است بپذیرید، خطای انسانی را در نظر بگیرید و ادامه دهید.

رسیدن به بیخیالی با پشیمان نبودن

۸. طرد شدن

بسیاری از ما آنقدر از طرد شدن می‌ترسیم که در منطقه راحتی خود می‌مانیم و هرگز صمیمیت واقعی را تجربه نمی‌کنیم. هر چه بیشتر از ترس پنهان شوید، ترس بیشتر می‌شود. به خود نشان دهید که می‌توانید احساسات خود را بیان کنید و با عواقب آن زندگی کنید. به این ترتیب ترس از طرد شدن را غلبه خواهید کرد و احساس بی خیالی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

۹. انتظارات جامعه

لاغر باش! زیبا باش! ثروت و موقعیت خود را نشان دهید و سپس مورد ستایش قرار خواهید گرفت. همه این‌ها خیلی بی معنی است. وقتی خودتان را آن‌طور که هستید دوست دارید و می‌پذیرید، نیازی نیست خودتان را به کسی ثابت کنید.

تصاویر رسانه‌ها از زندگی و افراد بی‌نقص را باور نکنید. بیشتر این تصاویر دارای ادیت هستند و ما را به این باور سوق می‌دهند که همه ما باید بی نقص به نظر برسیم. وقتی خودتان، عیوب و همه چیز را دوست داشته باشید، احساس بیخیالی و آزادی واقعی را تجربه خواهید کرد.

۱۰. به اندازه کافی خوب بودن

همه ما دوست داریم خوب به نظر برسیم. اما معیاری برای اندازه‌گیری به اندازه کافی خوب بودن وجود ندارد؟ تا زمانی که از اینکه چه کسی هستید، کجا هستید و چقدر پیشرفت کرده‌اید احساس خوشحالی می‌کنید خوب است. این تمام چیزی است که باید به آن اهمیت دهید.

همه ما بی‌جهت نگران هستیم و بدبختی درونی برای خود ایجاد می‌کنیم. خواندن کتاب زیر می‌تواند به شما کمک کند کمی‌ سبک‌تر و آسوده‌تر شوید!

خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

 این کتاب شما را با دنیایی جدید آشنا می‌کند. دنیایی که آدم‌ها در آن مجبور نیستند که الزاما عالی و بی‌نقص باشند. مارک منسون در کتاب خود سعی کرده است به خوانندگان بیاموزد که نسبت به بسیاری از مسائل “بی‌خیال” باشند.

‎اکنون بخوانید‎

 

راهکارهایی برای بیخیال شدن

شما نمی‌توانید به سادگی بگویید “بیخیال” و به چیزهایی که دیروز ذهن شما را آزار می‌دادند فکر نکنید. برای اینکه بیخیال شوید  ناامیدی، عصبانیت، حسادت و امنیت را کنار بگذارید و اجازه ندهید آن‌ها به شما استرس وارد کنند، ابتدا باید مغز خود را تمرین دهید.

این کار آسانی نیست، اما ارزشش را دارد. در اینجا چند مرحله و مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا ذهن خود را برای بیخیالی تمرین دهید:

خودتون را خجالت زده کنید

خجالت زده کردن خودتان در مقابل دیگران، نوعی خودکشی اجتماعی محسوب می‌شود، اما می‌تواند راهی برای بازتر شدن نسبت به دنیا باشد.

تکنیک ساده‌ای که می‌تواند به شما کمک کند این است که یک روز مثل یک گدا لباس بپوشید و در خیابان‌ها پرسه بزنید. با مردم صحبت کنید. با آن‌ها تعامل داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید و از فکر کردن در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می‌کنند، دست بردارید.

ایده لباس پوشیدن مثل یک گدا را به معنای واقعی کلمه در نظر نگیرید. می‌توانید چیز دیگری را امتحان کنید. به عنوان مثال، سخنرانی در یک رویداد محلی در مقابل افراد دیگر، به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد و غلبه بر ترس اولین قدم برای آرام کردن ذهن نگران شماست.

خجالت زده کردن خودتان در مقابل دیگران به شما کمک می‌کند بر ترس از صحبت کردن در جمع، اضطراب اجتماعی و به طور کلی فوبیای اجتماعی غلبه کنید.

کاری متفاوت انجام دهید

اگر مدام با افراد یکسانی سر و کله بزنید، کارهای مشابهی را انجام دهید، مطمئناً  افکار یکسانی را خواهید داشت. درنتیجه، ترس‌های یکسانی را داشته باشید.

خیلی وقت‌ها کارهای خاصی را که انجام می‌دهیم یا انجام نمی‌دهیم، فقط برای جلب رضایت دوستان‌مان است، این اشکالی ندارد. با این حال، این عمل نباید با آنچه ما واقعاً از زندگی می‌خواهیم تداخل داشته باشد.

اگر بدن خود، وجود فیزیکی خود را در محاصره افراد مشابه نگه دارید و همان کارها را انجام دهید، نمی‌توانید نسبت به آنچه شما را آزار می‌دهد، بیخیال شوید.

برای تغییر کردن و بیخیال شدن، کاری متفاوت انجام دهید. وقتی هر چیزی که با فعالیت‌های فعلی‌تان متفاوت باشد را انجام دهید. خواهید دید چیزهای دیگر و متفاوتی از فعالیت‌های معمول‌تان وجود دارد.

این دیدگاه شما را نسبت به دنیا تغییر می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا ببینید که چیزهای بسیار مهم‌تری از نگرانی دائم در مورد آنچه دیگران در مورد شما خواهند گفت، وجود دارد.

بیشتر نه بگویید

نه گفتن برای رسیدن به بیخیالی

چقدر به چیزهایی که واقعا نمی‌خواهید بله می‌گویید؟ واقعیت این است که ما بیشتر از حد انتظار بله می‌گوییم. زیرا نمی‌خواهیم دیگران را ناامید کنیم.

 اما وقتی بیش از حد روی ناامید نکردن دیگران تمرکز می‌کنیم، خودمان را ناامید می‌کنیم.

راه حل چیست؟ برای تغییر کردن بگویید نه. دیگر کاری را به این دلیل که دیگران انجام می‌دهند، انجام ندهید. از خود بپرسید که چه می‌خواهید و روی آن موضوع تمرکز کنید.

برای اینکه بدانید به چه چیزی اهمیت دهید، باید بدانید که برای چه چیزی ارزش قائل هستید. آنچه برای شما ارزشمند هستید بر همه چیز برتری دارد. اجازه دهید آن چراغ راهنمای شما در هنگام تصمیم‌گیری باشد. 

وقتی متعهد می‌شوید که کمتر به چیزهایی که برایتان مهم نیستند اهمیت دهید، به سطح خطرناکی از آزادی شخصی سعادتمندانه می‌رسید. این می‌تواند شامل رد کردن پروژه‌های حرفه‌ای، رد کردن دعوت‌های شخصی و حتی استراحت عجیب و غریب در صورتی که تصمیم دارید در صبح شنبه تمرین نکنید، باشد.

نه گفتن به چیزهای بیشتر که باعث پول درآوردن، بهتر شدن یا خوشحالی شما نمی‌شود، سنگ بنای زندگی شاد است. از خود بپرسید: این هفته به چه چیزی می‌توانید نه بگویید؟

مدیتیشن کنید

بله میدانم، ممکن است برای بیخیال شدن بی‌ربط به نظر برسد، اما بسیار موثر است. چون مدیتیشن به شما فضا می‌دهد.

مدیتیشن به شما فضای ذهنی برای پردازش آنچه در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد را می‌دهد. با مدیتیشن کردن می‌توانید سر خود را از نگرانی‌های بی‌مورد پاک کنید و افکار آرامش بخش و پرورش دهنده بیشتری را ذهن خود پرورش دهید.

در هنگام مدیتیشن به نظر می‌رسد که شما ثابت ایستاده‌اید و هیچ کاری انجام نمی‌دهید، اما در واقعیت به صورت بسیار فشرده، شما مغز خود را تمرین می‌دهید.

مدیتیشن یعنی توجه‌تان را فقط روی یک چیز متمرکز کنید تا بتوانید آرام و ریلکس شوید. اگر می‌خواهید با مدیتیشن و روش‌های انجام آن بیشتر آشنا شوید، برای شرواع مقاله زیر را بخوانید.‎

آموزش مدیتیشن؛ چگونه با تمرکز به آرامش برسیم؟

مدیتیشن جزو تکنیک‌هایی است که به ما کمک می‌کند تا آرامش ذهنی خود را به دست بیاوریم. با من در ذهن همراه باشید تا با آموزش مدیتیشن و نکات آن آشنا شوید.

‎اکنون بخوانید‎

 

از تلاش برای کامل بودن دست بردارید!

احتمالاً قبلاً این جمله را شنیده‌اید که گفته می‌شود «هیچ‌کس بی‌عیب نیست». در حالی که این درست است، بسیاری از ما هنوز مخفیانه برای رسیدن به کمال تلاش می‌کنیم و در مواقعی که دچار مشکل می‌شویم خود را سرزنش می‌کنیم.

هدف گذاری برای این هدف دست نیافتنی می‌تواند مانعی برای ما باشد و شادی ما را از بین ببرد. اجازه ندهید غرور یا منیت شما بر زندگی‌تان حکومت کند. بیخیالی به شما کمک می‌کند تا خود را آرام کنید و کمتر نگران نقص، اشتباه یا شکست خود باشید.

عوامل استرس‌زا را شناسایی کنید

یک دفترچه بردارید و هر چیزی را که شما را تحت فشار قرار می‌دهد یا به شما استرس می‌دهد را یادداشت کنید. واقعاً چه چیزی شما را مضطرب می‌کند؟ سعی کنید تا جایی که ممکن است این عوامل استرس‌زا را از زندگی خود حذف کنید.

از طرف دیگر، به این فکر کنید که چه چیزی باعث می‌شود احساس شادی و بی خیالی کنید و در عوض زمان بیشتری را برای این چیزها اختصاص دهید.

یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید

شما خودتان هستید و این شگفت انگیز است. اگر می‌خواهید واقعاً بی خیال باشید، ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه خود را دوست داشته باشید.

ظاهر خود را بپذیرید و به یاد داشته باشید که منحصر به فرد هستید. روی نقاط قوت خود تمرکز کنید نه نقاط ضعف‌تان.

دوست داشتن خود برای بیخیالی

دلبستگی به یک نتیجه را رها کنید

خیلی خوب است که بدانید چه می‌خواهید و برای رسیدن به آن گام بردارید. اما، برای اینکه «موفق» شوید، آنقدر به یک نتیجه خاص دلبسته نباشید و انتظار نداشته باشید که مسائل  به شکل خاصی پیش برود. این فقط شما را برای ناامیدی آماده می‌کند.

اغلب، زمانی که همه چیز دقیقاً طبق برنامه پیش نمی‌رود، درنهایت همه چیز به طور تعجب‌آوری خیلی بهتر از آن چیزی که ما تصورش را می‌کردیم به نتیجه می‌رسد!

شکرگزاری کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شادتر بودن و احساس بی خیالی داشتن این است که برای شکرگزاری از اینجا و اکنون وقت بگذارید. نوشتن فقط سه چیز را که بیشتر از همه از آن‌ها قدردانی می‌کنید، به یک عادت روزانه تبدیل کنید. مهم نیست چه چیزی باشد، فقط مهم این است که احساس خوبی به شما بدهد.

هر چه چیزهای بیشتری برای شکرگزاری پیدا کنید، راحت‌تر احساس شادی، خوش‌بینی و بی‌خیالی نسبت به زندگی خواهید داشت.

سخن آخر 

با دنبال کردن راهکارهای بیخیالی و یادگیری اینکه به چیزهایی که اهمیت دهید و اهمیت ندادن به چیزهایی که وقت، انرژی و سلامت شما را از بین می‌برند، زندگی بسیار بی‌دغدغه‌تری را شروع خواهید کرد.

وقتی صحبت از چیزهایی می‌شود که می‌خواهند تمرکز شما را از بین ببرند یا آزادی و آرامش شما را مختل کنند، کوتاه نیایید. به کارهایی که نمی‌خواهید انجام دهید، نه بگویید. در عوض به خواسته‌های خود و چیزهایی که برایتان جالب است، بله بگویید.

 این نوع طرز فکر باعث بیخیالی بیشتر شما  می‌شود و آینده‌ای روشن‌تر و لبخندهای بیشتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

همان‌طور که گفته شد بیخیالی به معنای مثبت آن یک مهارت است که نیاز به آموزش دارد. یکی از بهترین راهکارهای آموزش دیدن مطالعه کردن است. با دانلود اپلیکیشن ذهن می‌توانید مجموعه از برترین کتاب‌های جهان را در کمترین زمان مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید