۱۶ راه تضمینی برای چالش ۹۰ روزه تغییر نگرش در زندگی

۱۶ راه تضمینی برای چالش ۹۰ روزه تغییر نگرش در زندگی
۱۶ راه تضمینی برای چالش ۹۰ روزه تغییر نگرش در زندگی

فهرست مطالب

آیا شما نیز جزو افرادی هستید که دائماً در حال تلاش برای محقق کردن رویاهای خود هستید؟ هر کسی در طول زندگی اش با شک ها و منفی نگری هایی روبرو می‌شود. نکته ی مهم این است که به یاد داشته باشید که نگرش شما می‌تواند موفقیت و شکست در رسیدن به رویاهایتان را مشخص کند.

زیگ زیگلار می‌گوید:

“این نگرش شماست که باعث موفقیت و بالارفتن تان می شود، نه تلاش و استعداد.”

طرز فکر شما تقریبا بر روی تمامی اتفاقاتی که در اطراف تان رخ می‌دهد تأثیر می گذارد، و حتی باعث محدودیت شما در  انجام برخی کارها می شود. هنگامی که دارای گرایش منفی هستید، باعث می شوید تا این منفی نگری بر روی طرز فکر، کار و حتی افرادی که به شما نزدیک هستند نیز تاثیر بگذارد.

از طرفی دیگر، داشتن  نگرش درست و صحیح برای موفقیت، باعث می شود تا ایده های جدید را آسان‌تر بپذیرید، به روش‌های بهتری برای حل چالش ها فکر کنید و به فرصت های جدید بیشتری توجه نشان دهید.

از روش‌های رشد و توسعه ی شخصی گرفته تا بهره ‌وری، چگونه باید بدانیم که کدام یک از تکنیک ها را باید به کار بگیریم  وکدام یک از آن ها می تواند شما را به انتهای راه موفقیت برساند؟

روش های بی شمار زیادی قابل دسترس است، اما این ۱۶ روش باعث می‌شود تا در این راه مثبت بیندیشید. اهمیتی ندارد که با چه چالش هایی رو به رو خواهید شد. این روش به شما کمک خواهد کرد تا نگرش صحیح برای رسیدن به موفقیت را خلق کنید.

۱۶ راه تضمینی برای تغییر نگرش شما

مبارزه با منفی نگری  از نظر بسیاری از مردم کاری بسیار طاقت فرسا و پیچیده است، اما واقعیت امر به این صورت نیست.

به تعطیلات بروید

مزایای پنهان زیادی برای رفتن به تعطیلات وجود دارد و هم چنین ارتباط و همبستگی خاصی بین تعطیلات و موفقیت مشاهده می‌شود.

افزایش بهره وری: اگر به تعطیلات بروید به فرد خلاق تری تبدیل می شوید و بهره وری خود را افزایش می‌دهید. این مسئله بارها و بارها ثابت شده است.

بازپروری در فیزیولوژی تمامی ما انسان ها ریشه دارد و نیازی نیست که دائما در حال صرف انرژی بدن خود باشیم; بلکه باید زمانی را به استراحت اختصاص دهیم.

دیدگاه های جدید: برای مدت زمان کوتاهی از کار دور بمانید و کاری لذت بخش انجام دهید. هنگامی که به کار برمی گردید، چشم انداز جدیدی به زندگی خواهید داشت.

افزایش قدرت ذهنی: انجام کارها، بدون هیچگونه وقفه، ممکن است باعث شود تا فکر کنید شما در بالاترین نقطه ی جهان قرار دارید. اما ذهن شما کاملا متفاوت فکر می کند. مطالعه ای که توسط گریگوری هیکاک از دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، نشان داد که مغز ما منبع و مکان خاصی برای جمع آوری انرژی و قدرت ندارد. رفتن به این تعطیلات می‌تواند به بازپروری و استراحت ذهن و مغز کمک کند.

بهبود و سلامت روان: متخصصانی که با منابع خبری آمریکا و جهان صحبت کرده‌اند، تاکید کردند که یکی از مزایای مهم تعطیلات این است که می تواند باعث سلامت روان و ذهن شود. اعتماد به نفس بالا، آرامش و آسایش می‌تواند استرس را از شما دور کند و بدن و ذهن را قادر می سازد تا خود را  با استفاده از روش های خاصی درمان و بازپروری کند. ایجاد این آرامش و درمان، در صورت وجود فشار بر بدن، امکان پذیر نیست.

اگر خود را بیش از حد غرق کار کنید و خستگی جبران ناپذیری را تجربه کنید، نمی‌توانید به طور موثر از زمان خود استفاده کنید و این کار برای موفقیت شما ضرر بزرگی را به همراه می آورد. زمانی را به پاک سازی و آزاد کردن ذهن خود اختصاص دهید. اگر قادر به رفتن به تعطیلات نیستید، حداقل می‌توانید برنامه‌ای برای استراحت خود تهیه کنید.

  1. عادات افراد موفق را مطالعه کنید

عادت های روزانه، کلید و عامل اصلی موفقیت است. افراد عادی، هیچ کنترلی بر روی سیاست، آب و هوا و شرایط مشابهی که در جهان اتفاق می‌افتد ندارند; اما ما می توانیم خودمان و عادت هایمان نظیر روال زندگی و آیین ها و سایر موارد را کنترل کنیم; و در حالی که تمامی ما انسان ها می توانیم عادت های موفق را بیاموزیم، اگر این دانش و آموخته ها را در زندگی و کار خود اعمال نکنیم، تمامی این دانسته ها بی معنا می شوند. عادت های روزانه ی افراد بسیار موفق راپیدا کنید. آن ها این عادت ها و نکات را در یک چرخ دستی آماده برای شما قرار دادند و به شما تقدیم کرده اند. با به کارگیری آن ها، زندگی را که خواهان آن هستید ایجاد کنید.

در صورت انجام این کار، نیاز نیست تا چرخ دستی جدیدی را خلق کنید. تنها کاری را انجام دهید که سازنده ی آن چرخ انجام می دهد. چگونگی مدیریت زمان، توسط افراد متخصصی که در اطرافتان وجود دارند را مشاهده کنید و از آن ها تقلید کنید.

چالش تغییر نگرش
چالش تغییر نگرش
  1. لیست روزانه تهیه کنید

تمام افراد موفق باید خود را برای ایجاد یک لیست روزانه تمرین دهند. به این فکر کنید که استفاده از یک چک لیست قبل از پرواز، برای یک خلبان تا چه حد حائز اهمیت است. این میزان موفقیت باید در افراد موفق نیز به خوبی دیده شود.

چند دقیقه از زمان خود را صرف تهیه ی یک لیست روزانه کنید و این کار را هر روز انجام دهید.

بهترین زمان برای تهیه این لیست، شب قبل است. با انجام این کار، ضمیر ناخودآگاه شما در هنگام خواب شروع به کار بر روی این لیست می کند. با این روش، هر روز صبح هنگامی که بیدار می شوید، می توانید نقطه نظرات و ایده های شگفت انگیزی داشته باشید که قادر خواهند بود در دست یابی به اهداف مهمی که در آن لیست قرار دادید، کمک بزرگی برای شما باشند.

در پایان هر روز، آخرین کاری که قبل از خواب باید انجام دهید، این است که برنامه ی روز بعد خود را یادداشت کرده و تهیه کنید. ایجاد این لیست به شما کمک می کند تا اولویت های خود را سازمان دهی کنید و آن ها را در طول روز انجام دهید و به آن ها پایدار بمانید.

  1. از وقفه های غیرضروری دوری کنید و آن ها را خط بزنید

باید این مسئله را درک کنید که بیل گیتس، ویل اسمیت، اپرا، ریچارد برانسون و هنری فورد نیز مانند تمامی انسان هایی که در این کره خاکی زندگی می کنند، تنها ۲۴ ساعت در روز زمان دارند. تنها تفاوت ما با این افراد موفق، نحوه ی مدیریت این ۲۴ ساعت روز است.

حواس پرتی ها و کار های غیر ضروری که در طول روز برایتان پیش می آید را رفته رفته از بین ببرید. تحقیقات نشان داده است، هنگامی که حواس ما از کاری که در حال انجام آن بودیم پرت می شود، مدت زمان ۲۰ دقیقه لازم است تا مغز به حالت عادی برگشته و مجددا بتوانید بر روی کاری که در حال انجام آن بودید تمرکز کنید.

بیایید فرض کنیم در طول روز تنها با سه وقفه و حواس پرتی غیرضروری مواجه می شویم. با این کار تقریباً یک ساعت از میزان بهره‌وری خود را از دست می دهید. این عدد می‌تواند به ۴۰ ساعت در هفته و ۲۴۰ ساعت در سال برسد. بهتر است بگوییم، اگر حق الزحمه ی شما برای هر ساعت ۵۰ دلار است، با این وقفه های غیر ضروری، ۱۲ هزار دلار از درآمدتان را از دست داده اید. می‌توانید درب دفتر کاری تان را ببندید و در صورت نیاز علامتی که بر روی آن نوشته ی “کنفرانس” مشاهده می‌شود را نصب کنید. به منشی، ویس میل یا پیغام گیر خود اجازه دهید تا پیام های شما را دریافت کند و پس از گذشت مدت زمانی، تمامی تماس ها را به یک باره پاسخ دهید.

زمانی را برای بررسی ایمیل های خود اختصاص دهید:

کنترل زمان، تقویم و زندگی خود را از همین لحظه به دست بگیرید. یاد بگیرید چگونه حواس پرتی را از زندگی خود حذف کنید.

  1. کارهایتان را اولویت بندی کنید

سازمان دهی زندگی و محیط کاری. اجازه ندهید در هم ریختگی ها و بی نظمی ها بر روی هم جمع شوند. همان طور که رو به جلو پیش می‌روید، این موارد را از زندگی خود پاک کنید. محیط بی نظم نه تنها بی تاثیر است و بهره وری را کاهش می دهد، بلکه از نظر روان شناسی نیز خسته کننده می باشد. محیط خاصی را انتخاب کنید و آن را برای مدت زمان ۳۰ روز سازمان دهی و مرتب کنید. می توانید این کار را با مکانی شروع کنید که بیشتر ساعات کاری خود را در آن جا می گذرانید. اگر مکانی را می شناسید که بی نظم است و بیش از همه شما را آزار می‌دهد، از آن ناحیه شروع کنید.

اولویت بندی. قبل از این که بخواهید کاری دیگر را شروع کنید، کاری که در حال انجام آن هستید را به اتمام برسانید. سعی کنید وظایف خود را به اتمام برسانید یا اینکه وظایف بزرگ را به قسمت های کوچک تقسیم کنید، تا بتوانید مدت زمان کوتاهی را به انجام آن ها اختصاص دهید; در حالی که از پیشروی و اتمام آن ها نیز اطمینان دارید.

توسعه ی مهارت ‌های سازمانی قوی، باعث می شود تا کارهای غیر ضروری و بی اثر از بین بروند و افراد را قادر می سازد تا بتوانند به طور موثر به اهداف خود دست پیدا کنند. بنابراین، سعی کنید از این غول بزرگ رد شده و آن را شکست دهید.

تمامی وسایل و اشیایی که لازم ندارید را در کیف یا جعبه ای جمع کنید. سپس هر کدام از این بسته بندی ها، جعبه ها یا سطح ها را خالی کنید و از شر آن ها خلاص شوید. اگر ایده ی سازمان دهی با شخصیت و شرایط شما هم خوانی ندارد، فردی را استخدام کنید تا آن این کار را برای شما انجام دهد.

چالش تغییر نگرش
چالش تغییر نگرش
  1. اطراف خود را با چیزهای مثبت احاطه کنید

مهم است که بتوانید ذهن خود را با شادی، خاطرات خوش و عشق تغذیه کنید.

اگر خاطره ای باعث شادی و لبخند شما شده است، آن را تجدید کنید. زمان هایی را به یاد بیاورید که شادی را تجربه کردید. این خاطره ها می توانند شامل جشن تولد، بیرون رفتن با دوستان، تعطیلات خاص یا آهنگ مورد علاقه تان باشد. هنگامی که در حال یادگیری برای تغییر طرز فکر خود هستید، موسیقی می‌تواند به افزایش سرعت این پروسه کمک زیادی کند. تاثیرات و مزایای موسیقی بر روی ذهن بسیار زیاد است و نمی‌توان نوعی خاص از این موسیقی را تعریف کرد، زیرا هر شخصی دارای سلیقه ی موسیقی متفاوت است. نکته ی کلیدی و مهم که باعث موفقیت در این کار می شود، ارتباط با موسیقی با ارزش و آشنا است.

متخصصان، سبک های موسیقی متفاوت را برای اهداف مختلف پیشنهاد می‌کنند. موسیقی که زمینه ای مثبت و خوش بینانه دارد، شامل آهنگ هایی با کلمات مثبت می‌شود و می‌تواند موجب افزایش انرژی و تغییر ذهنیت شما برای یادگیری بیشتر شود. در حالی که موسیقی که در سبک آرامش بخش وجود دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا آرام شوید و تمرکز خود را افزایش دهید.

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه شیکاگو انجام گرفته است، موسیقی محلی می تواند میزان  فرایندهای بخش انتزاعی مغز را افزایش دهد، که این بخش، مسئول تفکر خلاقانه در مغز می باشد.

مطالعات گروه روان شناسی دانشگاه لندن نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی شاد، می تواند باعث شود تا چهره های افراد را به صورت مثبت تری ببینیم، حتی اگر صورت آن ها حالت خاصی را نشان دهد ندهد. بنابراین هدفون ها را بر روی گوش خود قرار دهید، به جلوی آینه بروید واز موسیقی لذت ببرید.

موسیقی بر روی ذهن شما تاثیر فعالی دارد. درک چگونگی تعامل موسیقی و مغز، و چگونگی میزان استفاده از موسیقی برای رسیدن به حداکثر تاثیر خود، می تواند بر احساس، تفکر، یادگیری و موفقیت شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

  1. از افراد منفی دوری کنید

افرادی که دائماً به همه چیز “نه” می گویند و منفی نگر هستند را از زندگی خود دور نگه دارید. اگر می خواهید به صورت موثر و دائمی بر روی اهداف کاری و رویاهایتان تمرکز کنید، تمام چیزی که نیاز دارید خوشحالی و عشق است. باید تا می توانید خود را توسط این دو عامل احاطه کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که شما در حال ایجاد فرصتی برای رسیدگی به رویاهایتان هستید، نه کابوس‌های شبانه.

اول از همه، به یاد داشته باشید که علاقه، علاقه را جذب می کند. این یک قانون جهانی است. برای داشتن تجربه های مثبت، باید نظری مثبت در رابطه با خودتان داشته باشید، آن را ارزیابی کنید و قدردان درس هایی باشید که از تجارب زندگی می گیرید. سپاس گزار موقعیت فعلی خود باشید. هنگامی که در حالت مثبت قرار دارید، چیزهای مثبت را جذب می‌کنید.

رابطه هایی را که به شما قدرت، هیجان و انگیزه برای بهترین بودن را می دهد، بپذیرید و در عوض برای دیگران نیز همین کار را انجام دهید. خود را توسط افراد مثبت احاطه کنید و اشخاصی را وارد زندگی خود کنید که به رویاهای شما باور داشته باشند و شما را تشویق کنند. هر چقدر بیشتر متمرکز و مثبت بین باشید، افراد مثبت بیشتری در زندگی شما خواهند آمد.

قسمتی از داشتن نظر مثبت راجع به خودتان، باور داشتن به خود است. مردم می‌توانند احساس کنند که آیا شما به خودتان باور دارید یا خیر. هنگامی که به خودتان باور نداشته باشید، بنابراین افرادی را جذب خواهید کرد که آن ها نیز به خود باور ندارند و با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند.

نقاط قوت، استعدادها، زیبایی فیزیکی و ویژگی های خود را بشناسید و سعی کنید هر روز با خودتان مهربان رفتار کنید و به صورت مثبت با خودتان صحبت کنید. هنگامی که به خودتان باور دارید، به حقیقت وجودی خود احترام می گذارید و در نتیجه، افراد خوشبین و مثبت را به زندگی خود جذب می‌کنید.

بسیار خوب است که توسط افراد مثبت احاطه شوید.

اگر بخواهید تمرین کنید تا بدانید چگونه می توان به صورت آگاهانه از افکار خود آگاه شده و آن ها را از منفی به مثبت تغییر دهید، زمان‌بر است.

هنگامی که افکار منفی به ذهن تان می‌آیند، اجازه دهید به سادگی دور شوند و آن ها را با افکار مثبتی که اهداف شما را پشتیبانی می‌کنند، عوض کنید.

تغییر نگرش مثبت
تغییر نگرش مثبت
  1. در ماشین، به نوار های آموزشی گوش دهید

به جای این که استرس ترافیک را تحمل کنید و از صدای رادیو خسته شوید، می توانی  فعالیت مغزی انجام دهید، زبان دیگری یاد بگیرید، کسب و کار خود، تجارت و مهارت های مدیریت خود را بهبود بخشید و از آخرین استراتژی های موفقیت با خبر شوید. تمام این کار ها را می توانید با گوش دادن به نوارهای آموزشی در حین رانندگی انجام دهید.

اسپاتیفای و آمازون، دارای هزاران فایل های صوتی هستند که می‌توانید به آنها گوش دهید و در صورت نیاز می توانید آن ها را خریداری کرده یا از طریق بلوتوث به آن ها گوش دهید.

  1. از زمان انتظار خود استفاده کنید

زمان انتظار می تواند بسیار خسته کننده باشد. در عوض، می توانید از این زمان به عنوان فرصتی به نفع خود استفاده کنید. هنگامی که به لیست وظایف روزانه خود نگاهی می اندازید، مکان هایی را مشخص کنید تا در زمان انتظار خود بتوانید به آنجا رفته و با بهره وری زیاد، از زمان مشخص شده استفاده کنید.

یکی از بدترین کار ها برای فردی که در زمان انتظار به سر می برد، این است که در زمان مورد نظر هیچ کاری را انجام ندهد و در رابطه با هیچ مسئله ای تفکر نکند. در این زمان است که عاجزانه انتظار داریم تا زمان هر چه سریع تر بگذرد. به خودمان اجازه می دهیم تا درگیر افکار ناامید کننده شویم و به همین شکل زمان را می گذرانیم. اجازه ندهید این اتفاقات برای شما رخ دهد، زیرا انجام این موارد باعث نمی شود تا زمان انتظار شما بهتر شود. خود را مشغو  کار کنید و تحرک داشته باشید. حتی اگر این کارهای کوچک، نگاه کردن به بیرون از پنجره یا پاسخ به ایمیلی باشد که قبلا آن را دریافت کرده بودیم.

همیشه کتابی با خود همراه داشته باشید تا آن را درون ماشین یا در مواقع استراحت یا زمان انتظار بخوانید. این مسئله را به خاطر داشته باشید که زمان انتظار نیز هیچ تفاوتی با زمان استراحت و سایر اوقات فراغت ندارد. همه ما باید از این فرصت بهره ببریم تا این زمان به وقت تلف شده تبدیل نشود.

  1. برای مثبت اندیشی و مثبت گرایی غذا بخورید

خوردن غذا، کاری نیست که تنها باید هنگام گرسنگی انجام دهیم. غذا خوردن تجربه ای است که رابطه ای بسیار نزدیک و مستقیم با رویکرد های احساسی درون مغز دارد.

رابطه ای احساسی بین غذا و مغز وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد یا تشدید خاطراتی مانند بوی غذا، بافت و ظاهر آن شود. این احساسات و خاطرات باعث می شوند تا ارتباط قوی بین نگرش و غذای شما ایجاد شود.

  • با غذای خوب، خاطرات خوب خلق کنید. ممکن است با وجود برنامه کاری شلوغ، نتوانید با خیال راحت بنشینید و از تمامی وعده های غذایی روز لذت ببرید; اما اهمیتی ندارد که میزان زمان استراحت شما چقدر است، سعی کنید با تمام احساس خود از خوردن غذا لذت ببرید این امر برای سلامتی شما و ایجاد ارتباط احساسی با غذا و تاثیر آن بر مغز بسیار حایز اهمیت است.
  • بر روی چگونگی خوردن غذا و وعده ای که در حال میل کردن آن هستید تمرکز کنید. سعی کنید از انواع غذاهای سالم و مغذی استفاده کنید و در برابر وسوسه پرخوری مقاومت کنید. یکی از انواع غذاهایی که باید سعی کنید بیشتر آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید، سوپرفود ها هستند. در مقایسه با سبزیجات معمولی که استفاده می کنیم، این غذاها مقدار بسیار بیشتری ویتامین و مواد مغذی دارند; در عین حال شامل کالری زیادی نمی شوند .این نوع غذاها می‌توانند ذهن و بدن را به صورت عمیق غنی سازی کنند و فواید زیادی به آن برسانند.

سعی کنید این پنج سوپرفود را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید:

ماکا –  شهرت این غذا اکثر به دلیل تاثیر آن در کاهش استرس، تعادل سطح هورمون بدن و میزان انرژی و استقامت زیادی است که به همراه می آورد.

آکای – میزان ادراک، شناخت و  فعالیت مغز را بالا می‌برد، کلسترول را بهبود می بخشد و با سموم بدن مبارزه می کند.

آب نارگیل ارگانیک – بدن شما را هیدراته نگه می دارد و باعث حفظ جوانی می شود. همچنین دارای خواص ضد ویروس به شکل طبیعی است.

دانه های چیا – راهی عالی برای سم زدایی و پاکیزگی بدن که توانایی حذف تمامی سموم و ناخالصی های بدن شما را دارد.

توت گوجی – باعث افزایش قدرت دید و تمرکز سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد آن می شود.

سوپرفود های زیاد دیگری برای امتحان وجود دارند و افراد زیادی از آن ها برای سلامت فیزیکی و روحی استفاده می‌کنند.

این نوع غذاها در بهبود شرایط و انرژی بدن، خارق‌العاده عمل می‌کنند.

نگرش شما نقش بسیار مهمی در به کارگیری و پایداری عادت های سلامتی، مانند رژیم غذایی ایفا می کند.

این که بخواهید تنها به خوردن غذاهای سالم عادت کنید کافی نیست، بلکه باید آن را بپذیرید.

۱۱. زمانی را به ورزش اختصاص دهید

سلامت خود را بهبود بخشید و زندگی خود را دچار تغییر و تحول کنید. زندگی خود را گسترش دهید و کارهای زیادی را با خستگی کمتری انجام دهید.

تحقیقات همچنان نشان می دهند که اگر زمان خاصی را برای ورزش اختصاص دهید، مزایای روحی و فیزیکی زیادی را به دست می‌آورید. این ورزش می تواند حتی بازی بسکتبال کوتاه باشد، یا به صورت گروهی در باشگاه ورزشی تمرین کنید، یا حتی با یکی از دوستان خود به دو بروید و …

در همین حین، نیازی نیست مثل یک بدنساز یا ورزشکار حرفه ای تمرین کنید. تنها کافی است ۳۰ دقیقه در روز را به ورزش اختصاص دهید و سه روز در هفته این کار را انجام دهید تا رفته رفته به منافع روانی و فیزیکی آن پی ببرید. این مزایا شامل موارد زیر می باشد:

  • کاهش استرس و عصبانیت
  • افزایش شادی
  • افزایش اعتماد به ‌نفس
  • افزایش قدرت ذهن، حافظه ی بالا و جلوگیری از کاهش حافظه و ادراک
  • افزایش خلاقیت

نیازی نیست تا ورزش خود را به صورت دو یا تردمیل انجام دهید، یا حتما در باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. این ورزش می‌تواند پیاده روی ساده ای در اطراف منزل، یا دوچرخه سواری باشد. هم چنین می توانید با حمل خریدهای خود به خانه، بالا رفتن از پله به جای آسانسور و رقصیدن، این ورزش ها را انجام دهید.

می توانید به دل خواه یکی از فعالیت های مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید و آن ها را در برنامه های هفتگی و روزانه ی خود بگنجانید.

تغییر نگرش در زندگی
تغییر نگرش در زندگی

۱۲. از کلمات و عبارات تاکیدی استفاده کنید

ضمیر ناخودآگاه، نقشی مهم و کلیدی در درک زندگی و خواسته های ما ایفا می کند. اگر به چیزی در ضمیر ناخودآگاه خود باور داشته باشیم، این اعتقادات می‌تواند تاثیری مهم و کلیدی بر روی رویدادهای خروجی داشته باشد.

مردم، از عبارات تاکیدی مثبت برای اهداف بسیار زیادی استفاده می‌کنند. به طور کلی، هدفی که پشت استفاده از این عبارات وجود دارد، برنامه ریزی مجدد ضمیر ناخودآگاه است تا ما را تشویق کند به مسائل مهمی که در رابطه با خودمان یا دنیای اطراف مان است باور داشته باشیم.

هم چنین می‌توانیم از این عبارات برای خلق حقیقتی که می خواهیم اتفاق بیفتد استفاده کنیم. این خواسته ها معمولا مواردی مانند جذب موفقیت، عشق، ثروت، سلامتی و شادی است.

عبارت تاکیدی مثبت می توانند به عنوان منبع الهام نیز مورد استفاده قرار بگیرند. آن ها همچنین می توانند توجه و تمرکز ما بر روی اهداف خود را در طول روز افزایش دهند، که این امر به خودی خود پتانسیل زیادی برای ایجاد تغییرات مثبت و پایداری آن ها است.

هنگامی که عبارات تاکیدی مناسب و مورد علاقه ی خود را پیدا کردید، اطمینان حاصل کنید که هر روز از آن ها استفاده می‌کنید.

  1. از افرادی که شما را ناامید می کنند دوری کنید

گذراندن زمان با افراد مختلف خوب است، اما افرادی وجود دارند که حقیقت وجودی زندگی را از شما می گیرند. آن ها دائماً شما را ناراحت می‌کنند. این افراد را در زندگی خود شناسایی کنید و سعی کنید تا حد امکان با آن ها ارتباط نداشته باشید و یا ارتباط خود را محدود کنید.

انرژی ما در مقادیر محدودی عرضه می شود و بر اساس آن چه که انجام می دهید و کسانی که شما را احاطه می‌کنند، رشد می‌کند یا کاهش پیدا می‌کند. درک اینکه چگونه مردم می توانند بر شما تاثیر بگذارند به این معنا است که می توانید به صورت بهتری نیازهای خود را بر اساس خواسته های انرژی خود تطبیق دهید.

اما چگونه می توانید به افرادی که انرژی شما را کاهش می دهند “نه” بگویید. تنها کافیست گفتن کلمه “نه” را تمرین کنید و آن را به زبان بیاورید!

قاتلان انرژی، کسانی هستند که سال هاست با یک مشکل مشابه دست و پنجه نرم می‌کنند. موقعیت و شکایت های آن ها یکسان است و بارها تکرار می شود و هیچ چیز جدیدی برای عرضه ندارند.

آن ها افراد بدی نیستند، اما حتی فکر کردن به این که بخواهید با آن ها سر و کله بزنید نیز خسته کننده است. این شخص می تواند همکار، یا یکی از دوستان تان باشد. از این اشخاص دوری کنید.

اگر برای شما مقدور نیست تا این فرد را از زندگی خود کنار بگذارید، اطمینان حاصل کنید که زیاد در اطراف آن ها نباشید و تا حد امکان از آن ها دوری کنید. به یاد داشته باشید که هر چیزی که در مواجهه با آن قرار بگیریم، به ما متصل میشود و جدایی ناپذیر است.

اگر در مواجهه با فرد یا گروهی خاص احساس راحتی نمی‌کنید، نیازی نیست تا برای حفاظت از خودتان، پافشاری کنید تا در جمع آن ها حضور داشته باشید. این کار تنها باعث می‌شود تا انرژی بدی که از آن ها دریافت می کنید، در اطراف شما پایدار بماند.

محیطی که در آن احساس شادی می‌کنید را پیدا کنید و بهتر است این کار را هرچه سریع تر انجام دهید. با این روش، اگر شخصی سعی کند تا انرژی منفی را به شما وارد کند، این انرژی سریعاً از شما دور می شود.

۱۴. مهارت های اجتماعی خود را بهبود بخشید

از طرفی دیگر، ایجاد ارتباط با افراد دیگر می‌تواند تا حدود زیادی استرس و عصبانیت را از شما دور کند.

تحقیقاتی که توسط دانشگاه کالیفورنیا و اقتصاد دان، کاترین وین برگر انجام شده است، نشان می دهد که بسیاری از افراد موفق، مهارت های اجتماعی و توانایی های شناختی و تخصص بالایی دارند. اما این جزو معدود مواردی است که همیشه صحیح نبوده است.

این اقتصاد دان، این اطلاعات راجمع آوری کرد و نتایج آن ها را بین سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۹۲ مقایسه کرد. دریافت هر دوی این مهارت‌ها، به معنی موفقیت برتر نیست و امروزه، تنها ترکیب مهارت‌های اجتماعی با توانایی های شناختی، می توانند باعث موفقیت شود. افرادی که هم باهوش هستند و هم دارای مهارت های اجتماعی بالایی هستند، مزایای بیشتری نسبت به افراد مشابه در سال ۱۹۸۰ به دست می آورند.

  1. زمان بیشتری را به خودتان و خانواده اختصاص دهید

اشخاصی که برای کار خود تلاش می کنند و زمان زیادی را برای خود اختصاص نمی‌دهند، زیاد دوام نمی آورند. همیشه دلیل خود را برای کارکردن زیاد به خاطر داشته باشید.

زمانی را به همسر و فرزندان تان اختصاص دهید. هم چنین به خاطر داشته باشید تا حتما زمانی را برای رسیدگی به خودتان نیز معین کنید.

  1. نه گفتن را یاد بگیرید

برخلاف نظر عمومی، با گفتن کلمه ی “نه”، هیچ گونه تغییر و کاهشی در مثبت بینی و مثبت نگری ایجاد نمی شود. شما یک ابر انسان نیستید. انرژی شما محدود است و هم چنین توانایی شما برای ایجاد خلاقیت و استفاده ی زیاد از انرژی، مدت زمان خاصی دارد.

این که بخواهید لیستی بلند بالا از وظایف تهیه کنید و خود را مجبور به انجام آ نها کنید، تصمیم درستی نیست. به کارهایی که از اولویت پایین تری برخوردار هستند، به راحتی “نه” بگویید. از این که بخواهید به شخصی بگویید “من در حال انجام پروژه دیگری هستم و انجام این کار وقت آزادم را می گیرد، ممنون که این کار را به من پیشنهاد دادید”، نترسید.

چالش تغییر نگرش به مدت ۹۰ روز

چه بخواهید چه نخواهید، منفی نگری همیشه راهی برای بازگشت به زندگی شما پیدا می‌کند. تقریباً غیر ممکن است که بخواهید آن را برای همیشه از زندگی خود دور کنید، اما مسئله‌ای که اهمیت دارد این است که یاد بگیرید چگونه با آن کنار بیایید و از پس آن برآیید.

آیا به این منفی نگری اجازه می دهید تا شما را ناامید کند و شما را کنترل کند؟ یا راهی برای غلبه بر آن پیدا خواهید کرد؟

از آن جایی که زندگی امروزه همانند ترن هوایی بالا پایین های زیادی دارد، داشتن گرایش مثبت در زندگی امروز امری ضروری است. افراد کمی می توانند در سرتاسر زندگی خود در نقطه ی بالا و اوج قرار بگیرند. ممکن است در طول زندگی با چالش های زیادی مواجه شوید، این چالش ها تنها یک امتحان برای شما هستند.

پروسه ی افکار شما باید توانایی این را داشته باشد تا در سطح خاصی از واقعع گرایی و مثبت اندیشی بماند.

هیچ کس نمی‌تواند اتفاقات زندگی خود را به طور کامل کنترل کند، مگر اینکه بتوانید با استفاده از گرایش و رویکرد خود، چگونگی کنترل چالش های زندگی را به دست بگیرید.

مایا آنجلو این جمله را به بهترین شکل توصیف کرده است:

“اگر از چیزی خوشتان نمی آید، آن را تغییر دهید. اگر نمی توانید آن را تغییر دهید، گرایش خود را عوض کنید.”

قدم های مناسب بردارید

گرایش، در عقاید شما ریشه دارد و یک شبه شکل نگرفته است. این گرایش ها در طول زندگی  و توسط رویکردها و واکنش‌های شما به موقعیت های مختلف شکل گرفته است.

رویکرد مناسب برای تغییر این گرایش ها، با یک برنامه عملی و مشخص کردن اهداف تان شروع می شود.

چهار قدم سریع:

.۱ آن ها را بر روی کاغذ بیاورید. اهمیتی ندارد که اهداف شما چقدر رویایی به نظر می رسد. آن ها را یادداشت کنید. مطمئن شوید تا اهدافی را یادداشت می کنید که زندگی شما را به تعادل میرساند. برای تمامی نقاط زندگی خود هدف تعیین کنید – اهداف روحی، ازدواج، خانواده، اقتصادی، سلامت، آموزش، و اوقات فراغت و … تنها اهدافی را مشخص کنید که به شما الهام می بخشند. برای ادامه ی این راه، نیاز به سوخت گیری دارید تا با استفاده از اشتیاق بالای خود به مقصد تان برسید.

  1. اولویت بندی. چه چیزی برای شما از بالاترین اهمیت برخوردار است و باید با آن کنار بیاید؟ اهداف خود را با ترتیب عدد مشخص کنید و آن ها را از بالا به پایین مرتب کنید.
  2. آن ها را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید. هر هدفی را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید. برای رسیدن به هدف خاص به چه چیزی نیاز داریم؟ با دقت آن را مشخص کنید
  3. عمل کنید. این مرحله مهم ترین مرحله ی رسیدگی به اهداف است. باید هر روز کاری انجام دهید تا حتی یک قدم به هدف خود نزدیک تر شوید. این را به خاطر داشته باشید که تنها خواسته و اشتیاق کافی نیست و نمی‌تواند جایگزین عمل باشد. تنها اقدام و عمل در سمت اهداف است که می‌تواند شما را به نتایج دلخواه برساند.

تصور کنید گرایش و خواسته ی شما، پرداخت یک رهن سی ساله است. در چند سال اول، مقدار بسیار کمی پرداخت می کنید و به نظر می رسد هزار سال طول میکشد تا بتوانید به طور کامل آن را پرداخت کنید، اما با گذشت زمان، تغییرات را مشاهده خواهید کرد و به هدف خود خواهید رسید.

گرایش شما نیز مانند مثال بالا است. اول از همه، به نظر می رسد پیشرفت کمی حاصل کرده اید. تنها کافیست ادامه دهید و خواهید دید که به موفقیت بزرگ خود نزدیک می شوید.

شخصی که از کاری که در حال انجام آن هست هیچ لذتی نمی برد و دلش با آن نیست، به اندازه ی نصف شخصی که گرایش صحیح دارد بهره نمی برد.

بر اساس تحقیقات استنفورد، جاده ی رسیدن به موفقیت، شامل ۸۸ درصد گرایش و تنها ۱۲ درصد آموزش می باشد. این جمله به این معنا نیست که آموزش و تحصیلات دارای اهمیت کمی است، اما این تحقیق نشان می دهد که ایجاد گرایش صحیح برای رسیدن به موفقیت، تا چه حد حائز اهمیت دست.

تا زمانی که رویکرد صحیح داشته باشید، چیزهایی که انتظار دارید سریع تر و بهتر به وقوع می پیوندد.

درست مانند راه رفتن، نوشتن، ورزش کردن و هر مهارت دیگری، گرایش نیز می‌تواند به خوبی آموخته شود. بسیار مهم است که بتوانیم گرایش منفی را شناسایی کنیم تا مانع رسیدن به موفقیت نشود. همان طور که قادر هستیم تا آن ها را یاد بگیریم، همچنان می توانیم آن ها را از یاد ببریم و رفته رفته عادت های مثبت بیشتر و جدید تری را یاد بگیریم.

تنها ۲۱ روز زمان لازم است تا بتوانیم عادت جدیدی را توسعه دهیم و۹۰ روز لازم است تا سبک جدید زندگی را آغاز کنیم. از همین امروز شروع کنید! هر هفته بر روی یکی از این روش ها کار کنید، سپس هفته ی بعد روش دیگر را به کار بگیرید.

۹۰ روز تنها ۱۲ هفته است، به این معنی که قبل از این که این لیست را تمام کنید، قادر خواهید بود تا کاملاً گرایش خود را عوض کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید