خلاصه کتاب همیشه عاشق بمانید، اثری متفاوت از برایان تریسی

کتاب همیشه عاشق بمانید

فهرست مطالب

عاشق شدن کار ساده‌ای است. کسی را می‌بینید و ناگهان احساس می‌کنید تمایل عمیقی از دوست داشتن و عشق ورزیدن در شما زنده شده است. اما عاشق ماندن چطور؟ آیا داشتن رابطه‌ای عاشقانه و شاد به مدت طولانی کار راحتی است؟ برایان تریسی در کتاب همیشه عاشق بمانید توصیه‌هایی برای داشتن یک رابطه باکیفیت و عاشقانه برای خوانندگان دارد. برای آشنایی با این کتاب و خواندن خلاصه آن با ما تا انتهای این مقاله در ذهن همراه باشید.

درباره کتاب همیشه عاشق بمانید

بیایید قبل از آنکه از کتاب همیشه عاشق بمانید با شما حرف بزنم، کمی از عشق با هم صحبت کنیم. درصد قابل توجهی از ما انسان‌ها، البته اگر نخواهیم بگوییم همه، حداقل یک بار در زندگی‌شان عشق را تجربه می‌کنند. کشش دیوانه‌واری که نسبت به کسی دیگر در قلب‌شان احساس می‌کنند. گاهی این حس گذرا است. مانند آنچه که در نوجوانی تجربه می‌کنیم.

اما گاهی این احساس آنقدر پایدار می‌شود که معشوق را از رازمان باخبر می‌کنیم. اگر شرایط ایده‌آل باشد و بتوانیم زندگی را شروع کنیم، تازه به ابتدای ماجرا رسیده‌ایم. ماجرایی که شاید مدیریت آن کار هرکسی نباشد.

تریسی در کتاب همیشه عاشق بمانید دراین‌باره جمله جالبی دارد. او می‌گوید: متخصص روابط بودن بسیار شبیه آشپزی است. آرزوی داشتن روابط شاد و پایداربسیار متداول است. گاهی فقط توانایی رسیدن به آن وجود ندارد.

شاید خودتان تجربه روابطی را داشته‌اید که با عشق آغاز شده‌اند اما به نتایج مورد انتظارتان نرسیده‌اند. گاهی با همه عشقی که نسبت به طرف مقابلتان دارید، نمی‌توانید رابطه خوبی با او بسازید. واقعا مشکل از کجاست؟ مشکل از احساس ماست یا مدیریت رابطه را بلد نیستیم؟

تریسی معتقد است این توانایی مدیریت روابط است که نیاز به یادگرفتن دارد. او به همین دلیل کتاب همیشه عاشق بمانید را نوشته است. کتاب همیشه عاشق بمانید درباره اصول پایداری و نگه داشتن یک رابطه عاشقانه و مدیریت روابط است.

خلاصه کتاب همیشه عاشق بمانید

تریسی در این کتاب به سادگی از روش‌هایی حرف می‌زند که با به کارگیری آنها می‌توانید روابط عاشقانه‌تان را همیشه عاشقانه نگه دارید. او در کتاب همیشه عاشق بمانید معتقد است برای داشتن یک زندگی زیبا می‌توانید با استفاده از اصولی که توسط هزاران نفر تست شده  و کارایی آنها اثبات شده است، اقدام کنید.

نتیجه به کارگیری این اصول، حفظ رابطه‌ای قدرتمند و عاشقانه است. رابطه‌ای که سالها دوام می‌آورد و مانند روز اول با کیفیت و عاشقانه است. نمی‌توان تاثیر روابط عاشقانه را در کیفیت زندگی منکر شد و این واقعیت، یکی از دغدغه‌های اصلی در نوشتن کتاب همیشه عاشق بمانید بوده است.

تریسی در این کتاب طی ۲۱ فصل از ۲۱ قانون برای حفظ این رابطه صحبت می‌کند. ۲۱ قانون که به سادگی قابل اجرا هستند و کارایی و سودمندی آنها اثبات شده است. 

عناوین کتاب

تریسی مانند همه کتابهای دیگری که نوشته است، بیست و یک فصل برای این کتاب درنظر گرفته است. کتاب همیشه عاشق بمانید در بیست و یک فصل تنظیم شده اس و هرفصل به یک اصل اختصاص پیدا کرده است. فهرست این کتاب به صورت زیر است:

مقدمه

فصل ۱: تعهد کامل بدهید

فصل ۲: با هم روراست و صادق باشید

فصل ۳: چیزی که می‌خواهید را درخواست کنید

فصل ۴: تفاوت‌های همدیگر را بپذیرید

فصل ۵: بهترین‌ها را در مورد طرف مقابل انتظار داشته باشید

فصل ۶: به طور مداوم طرف مقابلتان را تشویق کنید

فصل ۷: شنونده‌ی خوبی باشید

فصل ۸: اول به دنبال فهمیدن حرف طرف مقابل‌تان باشید

فصل ۹: معیارهای منطقی تعیین کنید.

فصل ۱۰: در هر موقعیتی عزت نفس ایجاد کنید

فصل ۱۱: هیچ وقت با عصبانیت به رختخواب نروید

فصل ۱۲: طرف مقابل‌تان را به عنوان فردی ایده‌آل مجسم کنید

فصل ۱۳: با طرف مقابل‌تان همانند یک مشتری برخورد کنید

فصل ۱۴: دوران نامزدی را به خاطر بیاورید

فصل ۱۵: زود گذشت کنید و زیاد گذشت کنید

فصل ۱۶: به خاطر اشتباه‌هایتان عذر خواهی کنید

فصل ۱۷: به همسرتان پیشنهاد کمک بدهید

فصل ۱۸: علایقش را بشناسید

فصل ۱۹: مسئولیت کامل امور را به عهده بگیرید

فصل ۲۰: برای با هم بودن وقت بگذارید

فصل ۲۱: هدف‌های مشترک ایجاد کنید

نتیجه

چرا باید کتاب همیشه عاشق بمانید را خواند؟

تریسی نویسنده و سخنران قهاری است. او تاثیر زیادی بر افراد مختلف در دنیا گذاشته است. او در این کتاب یکی از مهم‌ترین قوانین زندگی به خوانندگان می‌آموزد. قانونی که به آنها کمک میکند تا رابطه عاطفی با کیفیتی را تجربه کنند.

همانطور که اول نوشته هم گفتم، همه خواهان داشتن یک رابطه عاشقانه با کیفیت در زندگی هستند. همه دوست دارند در زندگی مشترک، با داشتن رابطه‌ای سالم و به دور از تنش، از آن لذت ببرند. اما هر کسی توانایی حفظ کیفیت رابطه را ندارد. این توانایی یک مهارت اساسی و مهم است که به سادگی قابل یادگیری است.

اگر خواهان یادگیری این مهارت هستید، می‌توانید با خواندن این کتاب به راحتی آن را یاد بگیرید. لحن بیان تریسی در این کتاب بسیار ساده و خودمانی است. حجم کم و درعین حال کاربردی بودن مطالب کتاب، شما را خسته نخواهد کرد و بسیار خوش خوان است. مثلا در بخشی از کتاب همیشه عاشق بمانید می‌خوانیم: «باید هدفتان این باشد که منبع اصلی تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه در زندگی طرف مقابلتان باشید. برای این کار باید به طور مداوم به او بگویید که فرد خوب و شایسته‌ای است و از عهده هر کاری که برای انجامش تصمیم می‌گیرد، برمی‌آید».

درباره برایان تریسی

برایان تریسی نویسنده کانادایی‌الاصل و یکی از کارآفرینان معروف دنیاست. او صاحب کمپانی تریسی اینترنشنال است و خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف به افراد ارائه می‌دهد.

تریسی میلیونری خودساخته است. او از کودکی تلاش زیادی در کسب ثروت و داشتن کاری پردرآمد داشت. اما تصمیم گرفت تمام تجربیات و مجموعه آموخته‌های خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد و تبدیل به چراغ راهی برای دیگران شود.

تریسی روی افراد مختلفی در دنیا تاثیر گذاشته است. جلسات مشاوره او، سخنرانی‌ها و ورکشاپ‌هایش از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جلسات سخنرانی و مشاوره است.

کتاب همیشه عاشق بمانید، خلاقیت، قورباغه‌ات را ببوس، قورباغه‌ات را قورت بده، پدر پولدار پدر بی‌پول و ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته از معروف‌ترین کتابهای این نویسنده کانادایی هستند.

بخش‌هایی از کتاب

در بخشی از کتاب همیشه عاشق بمانید می‌خوانیم:

«برای اینکه بتوانید واقعا در روابطتان شاد باشید باید با تمام قلب و وجودتان به این رابطه تعهد کامل داشته باشید. داشتن تعهد کامل یکی از بزرگ‌ترین نقاط تحول در زندگی یک فرد بالغ و در هر رابطه‌ای است. شما باید تصمیم واضح، روشن و صددرصدی بگیرید که این فرد برای شما ساخته شده است و شما با تمام وجود تلاش خود را برای موفقیت این رابطه انجام دهید».

«واقعیت امر این است که شما انسانی خارق‌العاده، شگفت‌انگیز، منحصربه‌فرد و قابل‌توجهی هستید. در کل تاریخ بشریت در این کره خاکی هیچ فردی دقیقا مثل شما نبوده و نخواهد بود. ترکیب خارق‌العاده تجربیات، افکار، احساسات، آموزش، موقعیت، رفتار، ارزش‌ها و عقایدتان شما را متفاوت از هر بشر دیگری کرده است».

«بیشتر افراد در گفت‌وگوهایشان تمام مدت به دنبال این هستند که طرف دیگر حرفشان را بفهمد. کاری که شما باید بکنید این است که روال را معکوس کنید و تمام انرژی‌تان را روی این بگذارید که اول حرف طرف مقابلتان را بفهمید و بعد سعی کنید منظور خودتان را برسانید».

«شاید بتوان گفت که قدرتمندترین و مهم‌ترین کلمه در عاشق ماندن برای همیشه کلمه‌ی درخواست باشد، درخواست کردن از مفیدترین اصل در زندگی و روابطتان است بنابراین از این به بعد به خود عادت بدهید که چیزهایی که می‌خواهید را از طرف مقابل درخواست کنید. گاهی برخی افراد احساس می‌کنند که شایستگی درخواست کردن چیزی که می‌خواهند را ندارند. بعضی‌ها حس می‌کنند که درخواست کردن به منزله‌ی پافشاری و اصرار است و اصرار کار درستی نیست، اما این فکرها دور از حقیقت هستند»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید