خلاصه کتاب مذاکره ؛ اثری از برایان تریسی

کتاب مذاکره اثر برایان تریسی

فهرست مطالب

مذاکره یکی از الفاظی است که درطول روز زیاد به گوشمان می‌خورد. این مهارت موثر، در زندگی کاری و حتی روابط شخصی ما تاثیر مستقیم دارد. اگر مهارت مذاکره را به خوبی بلد نباشیم، ممکن است فرصت‌های زیادی را از دست بدهیم. اگر دوست دارید با راهنمایی برای آموزش فنون مذاکره آشنا شوید، با ما در معرفی و بررسی خلاصه کتاب مذاکره اثر برایان تریسی همراه باشید.

درباره کتاب مذاکره

توانایی گفتگو و مذاکره با دیگران از توانایی‌های ویژگی ما انسان‌ها است. از ابتدای تمدن بشری، همیشه انسان‌هایی تلاش کرده‌اند که مذاکره را به هر روشی برای حل اختلف ترجیح دهند. گفتگو و مذاکره نه فقط برای جلوگیری از دعوا یا خشونت که برای هر مساله‌ای کاربرد دارد.

ما می‌توانیم با به‌کارگیری فنون مذاکره و گفتگو، خواسته‌هایمان را به کرسی بنشانیم، خودمان را به دیگران معرفی کنیم و همچنین از فرصت‌هایمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

اما اگر مهارت مذاکره را به خوبی بلد نباشیم، فرصت‌های زیادی را در زندگی از دست خواهیم داد. مهارت مذاکره و فنون چانه‌زنی تاثیر زیادی در ارتقا جایگاه ما در زندگی و موقعیت‌های کاری دارد.

دغدغه برایان تریسی در نوشتن کتاب مذاکره آموزش همین فن کاربردی و کلیدی به خوانندگان بوده است. تریسی در این کتاب ۲۱ روش و اصل مهم برای به‌کارگیری در مذاکره را به مخاطب آموزش می‌دهد.

تریسی در کتاب مذاکره  قصد دارد با آموزش آسان و بی‌دردسر این مهارت به مخاطب، بخش بزرگی از دغدغه مدیران و صاحبان کسب و کار را در برپایی جلسات با شرکای تجاری حل کند. او عقیده دارد که اگر به خوبی فنون مذاکره و چانه‌زنی را بلد باشید، مشکلی در کسب بیشترین نفع از مذاکرات نخواهند داشت.

درباره برایان تریسی

برایان تریسی نویسنده و کارآفرین موفق کانادایی است. او خانواده‌ای با سطح مالی پایین متولد شد و کودکی‌اش را در مشکلات مالی خانواده سپری کرد. تریسی از نوجوانی درگیر کسب درامد و بهبود اوضاع مالی بود.

اما زندگی تریسی به طرز دراماتیکی تغییر کرده است و او حالا یکی از معروف‌ترین میلیونرهای خودساخته جهان است. تریسی توانسته است با تلاش و پشتکار و همچنین نبوغش اوضاع مالی خود را بدون هیچ پشتوانه خانوادگی بهبود ببخشد.

حالا برایان تریسی صاحب بنیاد تریسی است. شرکتی که در زمینه خدمات مشاوره‌ای در حوزه مدیریت، مدیریت و توسعه فردی فعالیت می‌کند. تریسی سعی کرده است حاصل تجربیات و علم خود را در قالب چند کتاب مکتوب کند و به مخاطبانش عرضه کند.

کتابهای تریسی طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند و به زبان های مختلفی ترجمه شده‌اند. مهم‌ترین کتابهای او عبارتند از؛ کتاب مذاکره، قورباغه‌ات را قورت بده، قورباغه‌ات را ببوس، پدر پولدار، پدر بی‌پول، مدیریت زمان و…

خلاصه کتاب مذاکره

تریسی در کتاب مذاکره معتقد است که فرقی نمی‌کند در چه جایگاهی قرار دارید و قرار است چه کاری بکنید. مهارت مذاکره در هرحالی به کمک شما خواهد آمد. او در این مهارت‌هایی را به شما خواهد اموخت که با استفاده از آنها به مذاکره کننده‌ای حرفه‌ای تبدیل می‌شوید.

تریسی در کتاب مذاکره در بیست و یک فصل بیست و یک مهارت اساسی که باید در مذاکره به آنها توجه کنید را به شما آموزش می‌دهد. این مهارت‌ها در عین سادگی بسیار هوشمندانه و کاربردی هستند. مطمئن باشید که با رعایت آنها خواهید توانست یک مذاکره کننده حرفه‌ای تبدیل خواهید شد. کسی که با مهارت هرچه تمام‌تر، هر مذاکره‌ای را به نفع خودش تمام خواهد کرد.

طبق نظر تریسی در کتاب مذاکره یکی از مهم‌ترین عواملی که برای موفقیت در مذاکره باید به آن توجه کنید، کنترل احساسات است. اگر بتوانید حین مذاکره احساسات خودتان را به خوبی کنترل کنید، احتمال موفقیت‌تان بالا خواهد رفت. کنار گذاشتن ترس و داشتن اعتماد به‌نفس، از دیگر موارد مهمی هستند که برای تبدیل شدن به یک مذاکره کننده قهار، باید به آن توجه کنید.

عناوین کتاب مذاکره

کتاب مذاکره در ۲۱ بخش تنظیم شده است. هربخش به یک بخش از تکنیک‌هایی که در بهبود مهارت مذاکره موثر هستند می‌پردازد. عناوین کتاب مذاکره به صورت زیر هستند:

مقدمه

فصل اول: همه چیز قابل مذاکره است

فصل دوم: بر ترس از مذاکره فائق آیید

فصل سوم: انواع مذاکره

فصل چهارم: روابط کاری مداوم

فصل پنجم: شش سبک مذاکره

فصل ششم: کاربردهای قدرت در مذاکره

فصل هفتم: قدرت شما و استنباط دیگران از آن

فصل هشتم: تاثیر احساسات بر مذاکره

فصل نهم: عامل زمان در تصمیمات

فصل دهم: خواسته‌ی خود را بشناسید

فصل یازدهم: پروژه ی مذاکره‌ی هاروارد

فصل دوازدهم: آمادگی، شاه کلید مذاکره ی موثر است

فصل سیزدهم: موضع خود و دیگران را مشخص کنید

فصل چهاردهم: قانون شماره‌ی چهار

فصل پانزدهم: تاثیر محیط بر مذاکره

فصل شانزدهم: متقاعد کردن با عمل متقابل

فصل هفدهم: متقاعد کردن با تایید جمعی

فصل هجدهم: ترفند‌های مذاکره درباره‌ی قیمت

فصل نوزدهم: روش فرار از ادامه‌ی مذاکره

فصل بیستم: مذاکره‌ها هرگز نهایی نیستند

فصل بیست و یکم: مذاکره کننده‌ی موفق

چرا باید کتاب مذاکره را بخوانیم؟

تریسی در کتابهای متعددی که نوشته است، ثابت کرده که می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی معلم تاثیرگذاری باشد. او بر زندگی هزاران نفر در سرتاسر دنیا تاثیر مثبت داشته است و واقعا اغراق نیست اگر بگوییم تریسی توانسته است زندگی بسیاری از افراد را زیر و رو کند.

او جادوگر نیست. بلکه صرفا نگاه شما را به زندگی و مسائل کاری تغییر می‌دهد. او سعی می‌کند دریچه‌ای جدید از مسائل را به روی مخاطب باز کند و با آموزش نکات ساده و خودمانی، اما کاربردی روی آنها اثر می‌گذارد. کتاب مذاکره یکی از معروف‌ترین کتابهای این نویسنده معروف است.

این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه از پس مکالمات‌تان بربیایید. مکالماتی که گاه به منافع شما پیونده خورده‌اند. به همین دلیل بسیار مهم است که بتوانید اصول مذاکره را بلد باشید و بتوانید از حقوق خودتان دفاع کنید.

همه چیزهایی که تریسی در این کتاب به شما آموزش می‌دهد کاربردی و اصولی هستند. توانایی کنار گذاشتن ترس، توانایی کنترل احساسات یا حتی دانستن این مساله که چه زمانی مذاکره را کنار بگذارید و آن را ادامه ندهید. خلاصه که اگر به دنبال یک راهنما و خودآموز جامع برای یادگرفتن زیر و بم مهارت مذاکره می‌گردید، کتاب مذاکره بهترین انتخاب برای شماست.

بخش‌هایی از کتاب

در بخش‌هایی از کتاب مذاکره می‌خوانیم: «توانایی مذاکره به نفع خودتان در هر شرایطی، تعیین‌کننده موفقیت‌تان در کسب‌وکار و زندگی است. مذاکره مهارتی کلیدی است که بر همه اعمال و گفتارتان و تقریبا همه تعاملات‌ شخصی و کاری‌‌ اثر می‌‌گذارد. اگر نتوانید به نفع خودتان مذاکره کنید، خودبه‌خود قربانی افرادی می‌شوید که نسبت به شما مذاکره‌کنندگان بهتری هستند.

 اگر مذاکره‌کننده خوبی باشید، همیشه درآمد بهتری دارید و معاملات بهتری انجام می‌دهید. شاید بتوان زندگی را به‌شکل یک جلسه مذاکره طولانیِ از گهواره تا گور دید. مذاکره هیچگاه متوقف نمی‌شود. مذاکره بخش اساسی زندگی و ارتباط با دیگران است. این عمل باعث می‌شود افراد با ارزش‌ها و علایق مختلف روش‌هایی سودمند برای زندگی و کار در کنار همدیگر پیدا ‌کنند. توانایی مذاکره برای موفقیت در همه تعاملات حیاتی است.

مذاکره از ابتدای تمدن وجود داشته است، زیرا انسان‌ها همواره به بهبود وضع نسبی‌شان در زندگی علاقه‌مند بوده‌اند. هرکسی خواستار کسب مقدار بیشتری از چیزهای خوب مثل شادی، ثروت، مقام، عشق، امنیت، جایگاه، وجهه و موفقیت است. مردم می‌خواهند با روش‌هایی سریعتر و ساده‌تر و با حداقل هزینه زمانی و پولی ممکن به اهدافشان دست یابند.

 هر یک از ما به‌نوعی با بسیاری از افراد رقابت می‌کنیم که آن‌ها نیز می‌خواهند به همان اهداف، نتایج و خروجی‌ها برسند. با مصالحه، مبادله و مذاکره است که می‌توانیم خواسته‌ها و نیازهای متضاد را سازگار کرده و اطمینان حاصل کنیم که به بهترین نتیجه ممکن دست خواهیم یافت.»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید