خلاصه کتاب آنسوی مرگ

خلاصه کتاب آنسوی مرگ
خلاصه کتاب آنسوی مرگ

فهرست مطالب

مرگ یکی از عجیب‌ترین و ناشناخته‌ترین پدیده‌های زندگی است. این بحث در عین ناشناخته بودن یکی از جذاب‌ترین مباحث در حوزه فلسفه و روانشناسی است. کتابهای زیادی درباره مرگ نوشته شده است. کتاب آنسوی مرگ، نوشته جمال صادقی، یکی از کتابهای معروف درباره مرگ است. با ما همراه باشید تا خلاصه کتاب آنسوی مرگ را با شما در ذهن به اشتراک بگذاریم.

درباره کتاب آنسوی مرگ

مرگ آن روی سکه زندگی است. آنچه که بر انسان پس از مرگ می‌گذرد، مورد اختلاف‌ترین موضوع میان عقاید مختلف بوده است. ادیان به زندگی پس از مرگ باور دارند و بسیاری از فلاسفه هم به وجود زندگی و دنیایی دیگر، ورای دنیای فانی معتقدند.

از طرفی بسیاری از مادی‌گرایان معتقدند پس از اتمام زندگی دنیایی، دنیای دیگری وجود ندارد و وجود انسان به نابودی می‌رسد. این اندیشه نتایج و اثرات متفاوتی بر زندگی انسان دارد. به همین دلیل بحث بر مساله مرگ و مرگ‌باوری یکی از اساسی‌ترین مباحث در زندگی و عقاید انسان است.

کتابهای زیادی در زمینه مرگ و زندگی پس از مرگ نوشته شده است. اصولا کتابهای منتشر شده در زمینه مرگ، براساس باورهای ادیان مختلف از حیات پس از مرگ نوشته می‌شوند. واقعیت این است که تمام دانسته‌های بشر از زندگی آن دنیا، از مطالبی است که ادیان به بشر آموخته‌اند.

اما در این میان نقل‌هایی وجود دارند که از کسانی که شبه مرگ را تجربه کرده‌اند منتقل شده‌اند. این افراد به لحاظ پزشکی برای دقایقی مرده‌اند. و سپس و به زندگی برگشته‌اند. و زمانی که به هوش آمده‌اند از تجربیاتی حرف زده‌اند که با هیچ منطق علمی قابل توجیه نیستند و از طرفی نمی‌توان آنها را رد کرد.

معمولا اکثر تجربیات این افراد شبیه به هم است و همگی اتفاقاتی تقریبا مشابه را تجربه کرده‌اند. شنیدن صحبت‌های این افراد از تجربیات نزدیک به مرگ‌شان بسیار جالب و شنیدنی است.

پس می‌توانیم کتابهایی که در زمینه مرگ نوشته شده‌اند را به دو دسته تقسیم کنیم. کتابهایی که بنیان‌های فکری و اندیشه‌ای دینی و فلسفی یا روان‌شناختی دارند. و دسته دیگر کتابهایی هستند که بنیان‌های آنها از تجربه مستقیم افرادی است که شبه مرگ را تجربه کرده‌اند.

خلاصه کتاب آنسوی مرگ

جمال صادقی، نویسنده کتاب آن سوی مرگ، تجربه سه نفر از افرادی که مرگ را تجربه کرده‌اند به صورت مکتوب درآورده است. او ادعا می‌کند که نوشته‌های کتاب مستند هستند و این افراد واقعا مرگ را لمس کرده‌اند.

خواندن تجربه این سه نفر و حکایت‌هایی که نقل می‌کنند جالب و تکان دهنده است. با خواندن این کتاب با تجربیاتی رو‌به‌رو خواهید شد که کمتر آنها را شنیده‌اید یا خوانده‌اید.

نظراتی که خوانندگان کتاب آن سوی مرگ درباره تجربه خود از خواندن این کتاب مطرح کرده‌اند متفاوت است. بسیاری معتقدند این کتاب بسیار تکان دهنده و باورپذیر نوشته شده است و تجربیات افراد مصاحبه شونده را باور کرده‌اند.

نثر کتاب آن سوی مرگ روان است و توصیف‌هایی که در این کتاب نوشته شده‌اند ملموس و قابل درک هستند. مجموعه جذابیت روایت‌ها و نثر خوب نویسنده، از کتاب آن سوی مرگ کتابی پرکشش و جذاب ساخته است که نمی‌توان از خواندن آن دست کشید.

از طرفی بعضی از خوانندگان ادعا می‌کنند تجربیاتی که خوانده‌اند چندان باورپذیر به‌نظر نمی‌رسد. و حتی گاه با باورهای دینی متناقض یا متعارض است. درهرصورت نمی‌توان این کتاب را کتاب ضعیف یا غیرقابل توجه دانست.

تمام حواشی ایجاد شده درمورد کتاب آن سوی مرگ اثبات می‌کند که این کتاب ارزش حداقل یک بار خوانده شدن را دارد. توصیه می‌کنم این کتاب را بخوانید و نظرات خودتان درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.

این کتاب در سال ۹۸  توسط انتشارات معارف به چاپ رسیده و وارد بازار نشر شده است.

 

خلاصه کتاب انسان در جستجوی معنا

با کتاب پرطرفدار انسان در جستجوی معنا و جزییات آن بیشتر آشنا شوید

اکنون بخوانید

 

قسمت‌هایی از کتاب آن سوی مرگ

-سحر، می خواهم بدانم واکنش تو، واکنش وجود اثیری تو در برابر جسمِ بی جانت چه بود؟ وقتی کالبدت را دیدی چه فکری کردی؟

-خوب، ابتدا، حسابی گیج شدم. مرتب از خودم می پرسیدم: “اگر او من هستم؛ پس من (منی که در بالا قرار دارم) کی هستم؟!”

_ چه وضعیت عجیبی! تو داشتی با چشمانی دیگر، جسمت را نگاه می کردی.

ـ بله. احساس می کردم به دو نفر تبدیل شده‌ام. یکی از دو وجودم روی تختِ بیمارستان است و دیگری در بالا. و فکر می‌کردم چطور چنین چیزی ممکن است! عاقبت، به یک جواب منطقی رسیدم:” فقط در یک صورت، چنین چیزی ممکن است: این که مرده باشم.” همان وقت، عمیقا درک کردم که مرده‌ام.

ـ با درک این موضوع، خیلی وحشت کردی؟

ـ وحشت نکردم. خیلی هم خوشحال شدم.

ـ خوشحال؟

ـ خوشحال. چون فهمیدم که هنوز وجود دارم، هنوز زنده ام. هرچند به شکلی دیگر. چون فهمیدم که هنوز از قوه بینایی، شنوایی و بویایی برخوردار هستم. هرچند کالبد مادی نداشتم. علاوه بر این، دریافتم که مرگ چیز خوبی است.

حداقل برای من خیلی خوب بود. به سه دلیل: یکی این که از آن دردهای شدید نجات پیدا کرده بودم. (به قدری دور از درد، هر دردی، بودم که نمی توانم شرح دهم.) دلیل دیگر، آرامش عجیبی بود که داشتم. و دلیل آخر: حظ زیادی که به خاطر بی وزنی نصیبم شده بود. در آن حالت، خیلی سبک و خیلی آزاد بودم.

اپلیکیشن کتاب صوتی ذهن

شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن کتاب ذهن کتاب‌هایی که دوست دارید بخوانید را در فرمت دلخواهتان با خودتان به همراه داشته باشید. کتاب‌های صوتی، الکترونیک و خلاصه کتاب‌ از انواع فرم کتابی است که ما در اپلیکیشن ذهن به مخاطبین عزیزمان ارائه کرده‌ایم. همین حالا با دانلود این اپلیکیشن عضو خانواده بزرگ ذهن شوید.

دانلود اپلیکیشن ذهن

11 دیدگاه‌ها

  1. عرض سلام
    بدون مقدمه میرم سر اصل مطلب ۵۱ساله هستم اهل شیرازم در سال ۶۵یا۶۶به طور ناگهانی موفق شدم ارادی روحم از جسمم خارج بشه مشاهداتی داشتم اما بسیار بسیار خطرناک و درد آور از آن زمان تا الان یک ضایعه بهم حادث شد با شنیدن این سه داستان بالا خاطراتی برایم زنده شد حال سوالم اینه چگونه میتوانم با نویسنده این کتاب یا افراد این داستان یا حاج آقا امینی خواه تماس بگیرم شما شماره تماسی یا چیزی دارید کمکم کنید؟ لطفا این دیدگاه رو منتشر نکنید فقط یک پل ارتباطی نشونم بدید متشکرم جواد

  2. سلام … اگر خارج از دیدگاه های مختلف مذهبی بخواهم نظرم رو در باره کتاب آنسوی مرگ و کلا دنیای پس از مرگ بگم … مطالب و تجربیات موجود در کتاب ( که سه مورد هم بیشتر نبود ) در خوشبینانه ترین حالت فقط تجربه شخصی اون افراد بوده و قابل نتیجه گیری کلی نیست … ولی شخصأ در تقریبی نزدیک به یقین معتقدم که بعد از مرگ دنیای دیگری وجود ندارد ( البته به نظر من هیچ چیزی رو بطور مطلق نمیشه رد یا قبول کرد … از نگاه من همه چیز نسبی هستند ) … بقول خیام … فردا که از این دیر فنا درگذریم ، با هفت هزار سالگان سر بسریم … دوستی هم میگفت ،ما اگه این سوی مرگ درست زندگی کنیم ، آنسوی مرگ هم اگه وجود داشته باشد ، خوب و درست خواهد بود
    … آن را که حساب پاک است ، از محاسبه چه باک است

    • سلام دوست عزیز
      ممنون از اینکه دیدگاهتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. بحث تجربه نزدیک به مرگ یا همون NDE در سرتاسر جهان مسئله‌ پذیرفته شده‌ای هست و بسیاری از افراد روی اون مطالعه و تحقیق کردن. اصولا تجربه‌گران چیزهایی رو گفتن که به بسیاری از محققان اثبات شده تجربه‌ای که داشتن فراتر از تمام احساسات بشری و این دنیایی بوده. درهرصورت با جمله آخرتون کاملا موافقم. حیات اون دنیایی ما چیزی نیست جز شیوه زیست ما در این دنیا.

      • سلام و وقت بخیر عرض می‌کنم … ممنون از توجه و بیان نظرتون راجع به متن من … در امتداد مطالب شما مطلبی رو خواستم عرض کنم و اون اینکه ، تجربه نزدیک به مرگ با تجربه آنسوی مرگ ، یعنی بعد از مرگ ، دو مطلب متفاوت هستند … تا جایی که من اطلاع دارم ، تجربیات نزدیک به مرگ همه افراد، مربوط به کسانی بوده که سکته یا ایست قلبی داشتند و موفق شدند به کمک علم و تکنولوژی پزشکی به حیات خودشون ادامه بدهند … مغز این اشخاص قطعا زنده و فعال بوده که توانسته وقایعی رو در خودش ثبت و ضبط کند … شکل گیری این وقایع علل مختلفی می‌تونه داشته باشه که احتمالا ریشه در باورهای اون افراد داشته … اونچه که از نظر بنده قطعی و بدیهی است ، مرگ کامل زمانی رخ می‌دهد که فعالیت مغز بطور کامل قطع شده باشد … وهمونطور که میدونید فعالیت مغز چند دقیقه بعد ایست قلبی متوقف خواهد شد … ممنون از توجهتون

        • سلام. ممنون از اینکه دیدگاهتون رو با ما به‌اشتراک گذاشتین. بله, قطعا بخشی از تجربه نزدیک به مرگ می‌تونه بازسازی ذهن باشه، اما بسیاری از افرادی که NDE رو تجربه کردن، چیزهایی رو دیدن و وقایعی رو متوجه شدن که قبلا هیچ اطلاعی ازش نداشتن و بعدتر اثبات شده که درست دیدن. این بخش نمی‌تونه بازسازی ذهن باشه و احتمالا چیز دیگه‌ای هست که حالا یا ناشی از ورود روح به ابعاد بالاتره یا چیزی که ما هنوز ازش سر درنمیاریم.

  3. … سلام مجدد … در مورد NDE هم خیلی کوتاه اشاره کنم که …
    توضیحات در مورد NDE از نگاه علمی و نگاه مذهبی بسیار متفاوت است … متشکرم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید