بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید

فهرست مطالب

در عصر دیجیتالی امروز، اپلیکیشن کتابخوان اندروید جایگزین کتاب‌های چاپی معمولی شده است. اکنون می‌توانید با بارگیری برنامه‌ها در دستگاه اندروید، کتاب مورد علاقه خود را به راحتی در تلفن هوشمند یا تبلت بخوانید. اپلیکیشن‌های کتابخوان، حتی می‌توانند صدها کتاب رایگان را ارائه دهند. با استفاده از این برنامه‌ها، می‌توانید به سرعت کتاب مورد نظر خود را جستجو کرده و بلافاصله شروع به خواندن آن‌ها کنید. دیگر لازم نیست برای خرید کتاب به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه کنید. در اینجا برخی از بهترین اپلیکیشن‌های کتابخوان اندروید اشاره می‌کنیم؛ با ذهن همراه اشید.

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید کدام است؟

در زیر به ۱۰ اپلیکیشن کتابخوان اندروید اشاره می‌کنیم:

۱- Amazon Kindle

Amazon Kindle انتخاب گسترده ای از کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها را به افراد ارائه می‌دهد، به طوری که آن را به یک اپلیکیشن کتابخوان اندروید محبوب برای تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها تبدیل کرده است. برای لذت بردن از کتاب‌ها از طریق برنامه Kindle، لازم نیست یک وسیله Kindle داشته باشید، بلکه در دستگاه‌های اندروید و آی‌او‌اس نیز موجود است. کیندل از فناوری آمازون پشتیبانی می‌کند و به فرد این امکان را می‌دهد تا آخرین صفحه خوانده شده، نشانه‌ها، نکات برجسته و یادداشت‌ها را در همه دستگاه‌ها همگام سازی کند. همچنین شامل یک فرهنگ لغت داخلی است، که به راحتی می‌توانید در هنگام خواندن کلمات جدید را جستجو کنید. برنامه Kindle امکان دسترسی به جستجوی Google و ویکی پدیا را فراهم می‌کند، ویژگی‌هایی که باعث افزایش لذت خواندن می‌شوند.

۲- Aldiko Book Reader

Aldiko Book Reader یک جایگزین عالی برای برخی از معروف ترین برنامه‌های کتابخوان اندروید است. این اپلیکیشن کتابخوان اندروید، مناسب برای کتاب‌هایی در قالب PDF  و ePub است.این اپلیکیشن  به طور خودکار یک کتاب را ذخیره نمی‌کند و از این رو حافظه را اشغال نمی‌کند. اما اگر می‌خواهید برنامه جلسات خواندن خود را ذخیره کند، نیاز به وارد کردن کتاب خواهید داشت، که بر این اساس کتاب را در قفسه مجازی خود قرار می‌دهد. Aldiko چندین گزینه برای تنظیم اندازه قلم، تنظیمات چهره و پس زمینه متناسب با نیاز خواننده ارائه می‌دهد، همچنین با ویژگی‌های گسترده خود تجربه خواندن عالی را، به خواننده ارائه می‌دهد.

۳- Cool Reader

Cool Reader یک اپلیکیشن کتابخوان اندروید قابل تنظیم، با قالب بندی متن برای هر اندازه فونت است که خواندن را به یک فعالیت لذت بخش تبدیل می‌کند. Cool Reader تنها برنامه کتابخوان اندروید است که تبدیل متن به گفتار را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. همچنین دارای گزینه نور در روز و شب است که دو مجموعه از رنگ‌ها، پس زمینه و سطح نور پس زمینه را برای خواندن مناسب ارائه می‌دهد. این برنامه اطلاعات مربوط به تعداد صفحات، مقدار مطلب و فصل خوانده شده را در بالای صفحه در اختیار فرد قرار می‌دهد. این برنامه از طیف گسترده ای از فرمت فایل‌ها مانند، ePub ، fb2 ، html ، rtf ، txt و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

۴- FBReader

FBReader  یک اپلیکیشن کتابخوان اندروید با قابلیت تنظیم برای انواع دستگاه‌ها است. این برنامه برای دستگاه‌های دارای سیستم عامل Android ، Linux ، Mac OS X ، Windows، BlackBerry10  و سایر سیستم عامل‌ها در دسترس است. می‌توانید متناسب با سبک خواندن خود، رنگ، شکل فونت، اندازه، انیمیشن، نشانه و سایر موارد را انتخاب کنید. این برنامه از کتابخوانی الکترونیکی در فرمت‌های مختلف و خواندن مستقیم از فایل‌های زیپ شده، پشتیبانی می‌کند  و برای ۲۹ زبان بومی سازی شده است. این برنامه همچنین با فرهنگ لغات محبوبی مانند، SlovoEd ،Fora و ColorDict یکپارچه شده است.

۵- Moon+ Reader

برنامه کتابخوان اندرویدMoon + Reader، با ارائه کنترل دقیق تنظیمات برروی صفحه نمایش، لذت خواندن بی نظیری را ارائه می‌دهد. این برنامه دارای نوار وضعیتی است که پیشرفت خواندن را نشان می‌دهد. همچنین اطلاعاتی درباره پیشرفت مطالعه فرد در فصل جاری جدا از کل کتاب ارائه می‌دهد. این برنامه به صورت رایگان در دسترس است، اگرچه نسخه حرفه ای برنامه آمارهای اضافی مانند تعداد کتاب‌های موجود در قفسه، صفحات تبدیل شده و ساعت مطالعه را در اختیار فرد قرار می‌دهد. به طور کلی، Moon + Reader  یک برنامه کتابخوانی الکترونیکی عالی برای خوانندگان مشتاق است.

۶- NOOK

بارنز و نوبل برنامه کتابخوان الکترونیکی خود، NOOK  را ارائه دادند که میزبان بیش از دو میلیون کتاب، مجله و روزنامه کودک است.این برنامه ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که خواندن را آسان و راحت می‌کند. این اپلیکیشن، به طور خودکار آخرین صفحه خوانده شده در دستگاه‌ها را همگام سازی می‌کند و تجربه خواندن بی نظیری را به فرد ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید نور صفحه را برای خواندن در نور کم، در طول شب تنظیم کنید. برنامه NOOK در Android ، iTunes و Windows موجود است.

۷- Bluefire Reader

Bluefire Reader برای دستگاه‌های اندروید ، آی او اس و ویندوز در دسترس است. این برنامه چندین ویژگی از جمله، نشانه گذاری، برجسته سازی، جستجوی فرهنگ لغت، یادداشت، جستجوی متنی و موارد دیگری را ارائه می‌دهد. می‌توانید تنظیمات مربوط به صفحه نمایش و خواندن را، متناسب با نیاز خواندن خود تنظیم کنید. حالت روز یا شب نور صفحه نیز موجود است، که خواندن را در نور کم امکان پذیر می‌کند. Bluefire یک ویژگی همگام سازی صفحه را ارائه می‌دهد تا بتوانید بدون گم کردن صفحه فعلی خود، صفحات مختلفی را بخوانید. همچنین این برنامه کتابخوان، مرور در یک برنامه و ویژگی بارگیری را نیز فراهم می‌کند، که خواندن را برای مخاطب آسان و لذت بخش می‌سازد.

۸- Mantano Reader Lite

اپلیکیشن کتابخوان اندروید Mantano Reader Lite eBook Reader، از ظاهر و زیبایی خاصی برخوردار است. رابط کاربری آن، راحت و آسان برای استفاده است. یک سری از منوها در سمت چپ ظاهر می‌شوند و کتاب‌های الکترونیکی شما در سمت راست نمایش داده می‌شوند. یافتن کتاب در این برنامه با رابط کاربری ساده آن، هرگز کار دشواری نیست. یک نوار وضعیت کوچک در پایین سمت راست این برنامه، به فرد این امکان را می‌دهد تا کتاب‌های خود را مدیریت کند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد آن، امکان همگام سازی خواندن فعلی با Cloud Mantano  است. این برنامه این امکان را به فرد می‌دهد تا کتاب را بر اساس دسته بندی‌هایی که ایجاد کرده است، مرتب کند. وارد کردن فایل‌هایی به این برنامه، با ویژگی ساده یک کلیک به راحتی میسر می‌شود.

۹- Wattpad

Wattpad  یک اپلیکیشن کتابخوان ساده با یک رابط کاربری دوستانه است. دریافت کتاب الکترونیکی با این برنامه بسیار آسان است. می‌توانید از طریق مرورگر داخلی برنامه یا کلید موجود در کد کتاب، این کتاب را پیدا کنید. این برنامه همچنین به فرد این امکان را می‌دهد تا زمینه و رنگ متن را، بنابر ترجیح خود تغییر دهید. همچنین می‌توانید اندازه قلم را طوری تنظیم کنید که هنگام خواندن راحت باشید. اگر فضای کمی دارید، می‌توانید کتاب‌ها را به صورت جزئی بارگیری کنید .Wattpad  یک برنامه کتابخوانی الکترونیکی ساده است، که برای خوانندگان نور کافی را ارائه می‌دهد.

۱۰-  Kobo

اپلیکیشن کتابخوان اندروید Kobo  ویژگی خاصی به نام Reading Life را ارائه می‌دهد که شما را با دنیای جدیدی از خواندن اجتماعی آشنا می‌کند. می‌توانید نقل قول‌ها، یادداشت‌ها و بحث در مورد کتاب‌های مختلف موجود در رسانه‌های اجتماعی با ویژگی‌های یکپارچه آن در فیس بوک را داشته باشید. با این برنامه، می‌توانید در هر زمان و مکان، از فهرست کتاب‌های بیش از چهار میلیون عنوان آن، عناوینی را انتخاب کرده و آن را بخوانید. پایگاه داده‌های عظیم Kobo، با عناوینی جالب، توجه همه خوانندگان را به خود جذب کرده است. برنامه Kobo در iOS ، Android ، Blackberry 10 و Windows 8 در دسترس است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید