فهرست مطالب

چگونه کاریزماتیک باشیم؟ ۷ استراتژی برای توسعه کاریزما


چگونه کاریزماتیک باشیم

چگونه کاریزماتیک باشیم؟ کاریزما یکی از آن چیزهایی است که افراد تصور می‌کنند با آن متولد شده‌اند، در حالی که لزوماً این طور نیست. صرف نظر از این که شما چه نوع شخصیتی دارید، دوست داشتنی‌تر شدن و توسعه کاریزما یک امر کاملاً امکان پذیر است. کلید اصلی این است که بر روی ویژگی‌های خاصی کار کنید که می‌توانید آن‌ها را تمرین کرده و بر روی رفتارتان اعمال کنید و این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که شما جذاب‌تر، قابل اعتمادتر و تاثیرگذارتر به نظر برسید. استراتژی های زیر به شما کمک میکنند تا به شخصیتی کاریزماتیک تبدیل شوید. با من همراه باشید.

فهرست

فصل ۱

کاریزما چیست؟


چگونه کاریزماتیک باشیم کاریزما چیست

 

بیایید قبل از جواب به سوال چگونه کاریزماتیک باشیم از مفهوم کاریزما کمی بیشتر بدانیم. اگر شما در زندگی‌تان افراد دوست داشتنی را دیده باشید اما نمی‌توانید توضیح بدهید که چرا آن‌ها را دوست دارید، می‌توان گفت افراد دارای کاریزما را ملاقات کرده‌اید.

البته که شما هم می‌توانید کاریزماتیک بودن یاد بگیرید و تنها کاری که باید انجام بدهید ایجاد اصلاحاتی در رفتارتان است. کاریزما چیزی است که شما برخلاف آن چه که در حقیقت هستید می گویید و انجام می‌دهید.

عواملی مانند ناخودآگاه، نشانه‌های اجتماعی، زبان بدن و نحوه برخورد با دیگران همگی در ایجاد کاریزما نقش ایفا می‌کنند.

داستان مریلین مونرو

اولیویا فاکس کابان متخصص رفتار شناسی و نویسنده داستانی را در مورد مریلین مونرو تعریف می‌کند. مونرو در یک ساعت شلوغ از روز عکاس خودش را به ایستگاه گرند سنترال در نیویورک آورد.

مردم زیادی در آن جا حضور داشتند اما به نظر می‌رسید که هیچ کدام از آن‌ها یکی از مشهورترین فرد جهان را نمی‌شناسند. او سوار قطار شد و سپس به آرامی در ایستگاه بعدی پیاده شد بدون این کسی متوجه حضور او بشود. کابان توضیح می‌دهد که مونرو سعی داشت که نکته‌ای را اثبات کند:

آن چه که مریلین می‌خواست نشان بدهد این بود که او می‌تواند تصمیم بگیرد که جذاب به نظر برسد یا نورما جین بیکر باشد (اسم واقعی او). او در ایستگاه مترو نورما جین بود، اما هنگامی که دوباره در پیاده روهای شلوغ نیویورک ظاهر شد تصمیم گرفت که تبدیل به مریلین بشود. بدین ترتیب او به اطراف خود نگاه کرده و به طور شیطنت آمیزی از عکاس خودش پرسید “می‌خواهی او را ببینی؟ مریلین؟”. عکاس او می‌گوید مریلین هیچ کار خاصی انجام نداد، فقط موهایش را بلند کرد و حالت خاصی به آن‌ها داد. او ناگهان با یک حرکت ساده دوباره جذابیتش را به دست آورد. به نظر می‌رسید که هاله‌ای از جادو او را احاطه کرده بود و همه چیز به یک باره متوقف گردید. زمان ایستاده بود و همان طور که افراد زیادی در اطراف او ایستاده بودند و با تعجب به او خیره شده بودند، او همانند ستاره‌ای در میان آن‌ها به نظر می‌رسید …

کاریزما چیزی است که شما آن را یاد می‌گیرید

شک نکنید که مریلین مونرو زیبایی خودش را داشت، اما فقط می‌خواست ثابت کند که کاریزما چیزی است که شما خودتان آن را به وجود می‌آورید و از خودتان بروز می‌دهید، نه چیزی که صرفاً با آن به دنیا آمده باشید.

هدف اصلی شما باید این باشد که مریلین مونرو را در داخل نورما جین بیکر پیدا کنید. او آن جاست، فقط باید سعی کنید آن را پیدا کنید.

توجه داشته باشید که باید در این کار شجاعت به خرج بدهید. ایجاد کاریزما اقدامات زیادی نیاز دارد و شما باید تمام کارهایی که انجام می‌دهید را زیر میکروسکوپ ببرید.

ممکن است شما از تمام چیزهایی که زیر این میکروسکوپ می‌بینید خوشتان نیاید، اما نباید خودتان را به خاطر آن‌ها سرزنش کنید. اگر انتظارات خودتان را کنترل کنید در نهایت خواهید توانست رفتارهایی که نیاز به اصلاح دارند را شناسایی نمایید.

به خاطر داشته باشید که شخصیت شما قرار نیست تغییر پیدا کند، بلکه فقط ارتباطات بیرونی و نحوه درک افراد از خودتان را تغییر می‌دهید.

فصل ۲

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ به هنر حضور مسلط شوید


چگونه کاریزماتیک باشیم راهکار

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ ترفند اول

بیایید استراتژی های مطرح شده برای سوال چگونه کاریزماتیک باشیم را بررسی کنیم.

مهم‌ترین ویژگی کاریزما حضور داشتن است. حضور به معنای مواجه حقیقی با دیگران تعریف می‌شود. اساساً شما با حضورتان به طرف مقابل نشان می‌دهید که به او توجه کامل دارید.

شما بدون وجود اعتماد به نفس مانند افراد خجالتی یا بی توجه به دیگران به نظر خواهید رسید، اما اگر ویژگی حضور را نداشته باشید ممکن است توسط دیگران به عنوان فردی در نظر گرفته بشوید که تمایل زیادی به خودنمایی دارد.

یادتان باشد که افراط و تفریط در هر مسئله‌ای مخرب است.

در حقیقت هنر حضور مهم‌ترین نکته‌ای است که شما در هنگام تلاش برای ایجاد کاریزما در خودتان آن را در نظر بگیرید: همان طور که برت و کیت مککی در کتاب هنر جوانمردی گفته‌اند:

شما ممکن است هنگامی که به کاریزما فکر می‌کنید تصور کنید که باید خودتان را در مقابل دیگران فوق العاده عالی جلوه بدهید. اما راز کاریزما در شیپور زدن برای ویژگی‌های خوبتان نیست، بلکه تنها باید سعی کنید که طرف مقابلتان احساس خوبی از شما پیدا کند. کاریزمای واقعی باعث می‌شود که طرف مقابلتان به شما اهمیت بدهد. هنگامی که تعاملتان به پایان می‌رسد نیز احساس بهتری نسبت به گذشته از شما داشته باشد.

پس چکار کنیم؟

حقیقت این است که ما خودمان را دوست داریم و دوست داریم که با خودمان حرف بزنیم. افرادی که در زندگی شما دوست داشتنی و کاریزماتیک به نظر می‌رسند باعث می‌شوند که شما خودتان باشید و در مورد خودتان حرف بزنید.

مثبت باشید، منیت خودتان را خاموش کنید و تمام توجهتان را به افراد اطرافتان نشان بدهید. درست به همین راحتی.

به هر کلمه‌ای که از دهان اشخاص دیگر خارج می‌شود توجه کنید. تصور کنید که در حال تماشای فیلم یا کتاب خواندن هستید و در حال پی بردن به شخصیت اصلی فیلم یا کتاب هستید.

توجه و تمرکز خودتان را بر روی آن‌ها جلب کنید. مهم‌تر از همه شما نباید نشسته و به چیزهایی که می‌خواهید بگویید فکر کنید.

واضح است که شما ممکن است از قبل چیزهایی را پیش بینی کرده باشید، اما با این کار نشان می‌دهید که شما در حقیقت به او گوش نمی‌دهید بلکه در حال آماده کردن خودتان هستید.

این کار همچنین باید بدون گفتن آن انجام بشود، اما درآوردن تلفنتان در وسط یک گفتگو اساساً هر نوع تلاشی را که قبلاً انجام داده‌اید باطل می‌کند. هیچ چیزی مثل چک کردن ایمیل یا مشاهده اینستاگرام نمی‌تواند بی توجهی‌تان را به اثبات برساند.

البته تعادل باید همیشه وجود داشته باشد. شما نمی‌توانید هر شب و روز نشسته و به حرف‌های دیگران گوش کنید. یاد گرفتن این که چطور باید صحبت کنید و خودتان را در چشم دیگران جذاب بکنید بسیار مهم است.

 

داشتن شخصیت قوی

یازده گام بلند برای اینکه شخصیتی قوی داشته باشیم

اکنون بخوانید

فصل ۳

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ حس اعتماد به‌نفس را در خودتان پرورش دهید


چگونه کاریزماتیک باشیم اعتماد به نفس

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ ترفند دوم

داشتن اعتماد به نفس جایگاه بلندی به شما می‌دهد و شما را کاریزماتیک‌تر می‌کند، اما به وجود آوردن اعتماد به نفس کار آسانی نیست.

یادتان باشد که نباید مغرور بودن را با اعتماد به‌نفس اشتباه بگیرید، اما نباید خجالتی و ترسو هم به نظر برسید. همه چیز به احساسی بر می‌گردد که شما در زیر پوستتان دارید.

ورزش منظم، پوشیدن لباس‌هایی که به شما حس خوب می‌دهد و صحبت کردن در مورد چیزهایی که آن‌ها را به خوبی درک می‌کنید می‌تواند به شما در ایجاد و حفظ اعتماد به نفس کمک کند.

شما صرفاً نباید در مورد چیزهایی که می دانید صحبت کنید. می‌توانید با دیگران گشوده‌تر بوده و نشان بدهید که در عین اعتماد به نفس داشتن کنجکاو هم هستید.

بیشتر ما هنگام گفتگو در مورد چیزی که آن را نمی‌دانیم احساس گیر افتادن می‌کنیم و به سرعت سعی می‌کنیم به جای این که عدم دانشمان را بپذیریم از آن دفاع نیز می‌کنیم. اگر شما حالتتان را از دفاعی بودن به کنجکاوی تغییر بدهید، مطمئناً جذابیت بیشتری خواهید داشت.

علاوه بر این حس کنجکاوی حضور شما را نیز نشان می‌دهد. شما نباید در ذهن خودتان سعی کنید تا جواب سوالاتتان را پیدا کنید بلکه باید آشکارا در مکالمه و گفتگو شرکت کنید.

 

اعتماد به نفس چیست؟

چطور اعتماد به نفس را در خودمان تقویت کنیم؟

اکنون بخوانید

فصل ۴

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ با هدف زندگی کنید


چگونه کاریزماتیک باشیم هدف

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ ترفند سوم

افراد دارای اعتماد به نفس و کاریزما اهداف مشخصی در زندگی دارند. این مسئله زمانی برجسته می‌شود که هدف یا محرک خاصی در زندگی نداشته باشید. نیازی نیست که شما حتماً اشتیاقتان را نشان بدهید، اما باید به اهدافی که در ذهنتان دارید اطمینان کامل داشته باشید.

جوردن لجووان در کتاب حضور بالا توصیه کرده است که چیزی را انتخاب کنید که به شما انگیزه بدهد و سپس همگام با آن حرکت کنید.

اما چطور هدف انتخاب کنیم؟

یک علت، هدف و چشم انداز را انتخاب کرده و با آن زندگی کنید. مردم تمایل دارند تا علتی برای تمام کارهای خودشان داشته باشند، هر چیزی که به آن باور دارند.

شما باید آن قدر در باورهایتان جدی باشید که برایتان مانند یک محرک عمل کند. از تمام سناریوهای زندگی خودتان اطمینان خاطر داشته باشید. نشان بدهید که شک و تردیدهایی که مردم از شما دارند باعث آزار شما نمی‌شود.

جوری رفتار کنید که انگار می دانید کجا می‌روید، حتی اگر ۱۰۰% مطمئن نباشید.

ممکن است در حقیقت ندانید که به کجا می‌روید، اما باید مانند فردی به نظر برسید که آن را می‌داند. هنگامی که کاری انجام می‌شود جوری رفتار کنید که به نظر برسد نقش خودتان را می دانید.

همه ما ممکن است لحظاتی را تجربه کرده باشیم که با خودمان فکر بکنیم «آن کارمان چقدر احمقانه بود». آن لحظات را فراموش کنید.

پس از این که لحظه‌ها سپری شدند حتی قادر نخواهید بود که ثانیه‌ای از آن را تغییر بدهید. هنگامی که شما دچار تنش می‌شوید دیگران آن را می‌بینند.

اعتماد به نفس این است که با هر آن چه که قبلاً انجام داده‌اید حس خوبی داشته باشید و اهمیتی ندارد که دیگران چه نظری در مورد آن دارند. مردم افراد با اعتماد به نفس را دوست دارند، حتی اگر آن افراد جذابیت کمتری داشته باشند.

اگر شما با اعتماد به نفس باشید در نهایت کاریزماتیک هم خواهید بود و این همان هدف اصلی ما می‌باشد.

فصل ۵

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ اصول گفتگو را یاد بگیرید


چگونه کاریزماتیک باشیم اصول گفتگو

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ ترفند چهارم

انسان‌های کاریزماتیک می‌دانند که چطور باید با دیگران صحبت کنند. آن‌ها می‌دانند که چطور مکالمه را شروع کنند، چطور آن را در مسیر خاصی هدایت کرده و باعث راحتی دیگران هم شوند.

اگر نمی‌دانید که چطور در ابتدایی‌ترین سطح ممکن با افراد دیگر گفتگو کنید، باید تمرین زیادی داشته باشید. این کار در ابتدا سخت به نظر می‌رسد اما اگر بتوانید شجاعت خودتان را حفظ کنید موفق خواهید شد. در هر حال یاد گرفتن این که چطور بهتر شوید کمی سخت است.

چطور مکالمه‌ای موثر را شروع کنیم؟

اگر نمی‌دانید که مکالمه را چگونه شروع کنید باید از خودتان خلاقیت به خرج بدهید. ابتدا با خودتان فکر کنید که در مورد چه چیزی می‌خواهید صحبت کنید و چه چیزی را برای صحبت کردن دوست ندارید.

اگر شما در هنگام صحبت کردن از چیزی احساس ناراحتی بکنید، این ناراحتی به افراد دیگر هم انتقال خواهد یافت. در حالی که انجام یک مکالمه ساده در مورد چیزهایی که تمایل دارید صحبت کنید باعث می‌شود که دیگران هم حس خوبی از شما بگیرند.

یادتان باشد که حس خوب در هر صورت تقویت کننده کاریزما است. اگر شما نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید یا چطور آرامشتان را حفظ کنید، باید از قانون تاریخ/فلسفه/استعاره استفاده کنید. هر کاری که می‌توانید انجام بدهید تا از برقرار شدن سکوت ناخوشایند در جمع جلوگیری نمایید.

 

فن بیان چیست؟

راه های بهبود و تقویت فن بیان

اکنون بخوانید

 

چرا باید صحبت در جمع را یاد بگیریم؟

افرادی که توانایی خوبی در صحبت کردن دارند می‌دانند که چطور مردم را در یک سطح قرار بدهند. آن‌ها تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند و داستان تعریف می‌کنند. از شوخ طبیعی به عنوان یک ابزار استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که چیزی که می گویید مهم نیست بلکه طرز گفتنتان بسیار مهم است.

اگر از شوخی که می‌خواهید بکنید اطمینان لازم را ندارید، دست نگه دارید. در غیر این صورت وضعیت بدتر خواهد شد. تصور کنید که شما یک کمدین در یک صحنه بمب گذاری شده باشید. هیچ چیزی به اندازه صحبت نابجا و یک زمان مناسب نمی‌تواند کاریزما را نابود کند، پس سعی کنید این گونه رفتار نکنید.

در عین حال کمدینی که به شوخی‌های خودش اطمینان کافی دارد بسیار کاریزماتیک هستند. شوخ طبعی اگر به طرز صحیحی استفاده شودمی‌تواند شما را دوست داشتنی‌ترین فرد داخل اتاق بکند.

اهمیت سوال پرسیدن در مکالمه

شخصی که سؤال می‌پرسد معمولاً یک دیدار یا ملاقات را تحت کنترل خودش می‌گیرد. و کسانی که سؤالات منطقی و هوشمندانه‌ای را می‌پرسند معمولاً در نظر دیگران باهوش و منطقی هستند.

دو عنصری که برای ایجاد کاریزما در ما کمک می‌کند. برای من همیشه جالب توجه بوده است که شما برای پرسیدن یک سؤال خواب به دانش کمی نیاز دارید و بسیاری از سؤالات نیز اغلب در بهترین حالت نقش خودشان را به خوبی ایفا می‌کنند.

به مجریان برنامه‌های گفتگو فکر کنید. بعضی از این مجریان دوست داشتنی‌ترین و کاریزماتیک‌ترین افراد جهان هستند. به همین دلیل است که آن‌ها این شغل را به دست آورده‌اند.

آن‌ها بامزه هستند اما در بیشتر اوقات کاری جز پرسیدن سؤال از مهمانانشان نمی‌کنند. با این حال آن‌ها به عنوان یک فرد دوست داشنتی در نظر گرفته می‌شوند که کنترل بحث را در دست دارد. کاریزما بیشتر یاد گرفتن از دیگران است، نه این که دیگران از شما یاد بگیرند.

فصل ۶

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ تماس چشمی تاثیرگذار را تمرین کنید


چگونه کاریزماتیک باشیم تماس چشمی

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ ترفند پنجم

بعضی مواقع تماس چشمی خوب می‌تواند بیشتر از هر کلمه‌ای باعث برقراری ارتباط بشود. تماس چشمی مناسب می‌تواند نشان دهنده این باشد که شما به طرف مقابلتان گوش می‌دهید، به او اهمیت می‌دهید و او را به عنوان یک فرد پذیرفته‌اید.

نگاه کردن به زیر یا دزدیدن نگاهتان نشان می‌دهد که شما علاقه چندانی به طرف مقابل ندارد و تمرکزتان در جای دیگری قرار دارد.

در هر حال تمرین کردن تماس چشمی می‌تواند مشکل باشد. مقدار زیاد آن می‌تواند ناراحت کننده باشد و مقدار کم آن نیز ممکن است زیاد تاثیرگذار نباشد.

آزمون واترز

برای پیدا کردن درجه مناسبی از تماس چشمی باید تمرین و آزمایش انجام بدهید. رامیت ستی نویسنده و بنیان گذار کتاب «من به شما یاد می‌دهم که ثروتمند باشید» پیشنهاد می‌کند که آزمون وارتز را انجام بدهید:

… سعی کنید تا تماس چشمی خودتان را برای مدت بیش از یک ثانیه حفظ کنید. چه احساسی دارید؟ واکنش طرف مقابلتان چطور است؟ به خاطر داشته باشید که شما فرصت‌های زیادی برای انجام دادن این آزمایش دارید. شما می‌توانید با یک پیشخدمت، باریستا یا صندوق دار تمرین کنید.

شما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که چه عوامی مؤثر بوده و چه عواملی ناراحت کننده هستند. نحوه برقراری تماس چشمی به همان اندازه زمان آن اهمیت دارد.

اگر مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید سعی کنید روی رنگ چشم طرف مقابلتان تمرکز کنید. سعی کنید رنگ چشم هر کسی که با او صحبت می‌کنید را درک کنید و آن را به یک عادت تبدیل نمایید. این یک تماس چشمی است که باعث می‌شود به جای این که عجیب به نظر برسید، یک فرد جذاب باشید.

فصل ۷

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ زبان بدن را تمرین کنید


چگونه کاریزماتیک باشیم زبان بدن

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ ترفند ششم

افراد کاریزماتیک احساسات خودشان را به شیوه‌های مختلفی بیان می‌کنند. استفاده از زبان بدن برای تاکید یا تقویت کردن احساساتتان بر روی چیزی که در موردش صحبت می‌کنید کمک زیادی می‌کند.

هیچ کس فکر نمی‌کند که فردی که همانند یک تخته سفت ایستاده و حرف می زند، فرد جذاب یا جالبی می‌باشد. بیش از هر چیزی شما نباید لبخند را فراموش کنید.

افرادی که لبخند می‌زنند نسبت به کسانی که عصبانی یا بی علاقه به نظر می‌رسند جذابیت بیشتری داشته و دوست داشتنی‌تر به نظر می‌رسند.

مردم از بودن در کنار افراد دیگر (یا حیوانات) که زبان بدنی خودشان را دارند لذت می‌برند. البته لازم نیست که شما در محل کارتان تبدیل به یک دلقک شده و همانند کرامر عمل کنید، اما زبان بدن در لحظه مناسب خودش می‌تواند بسیار جذاب جلوه بدهد.

از زبان بدنتان آگاهانه استفاده کنید

شما  باید از نوع بد زبان بدنی نیز آگاهی داشته باشید. مثلا تکان دادن سر راهی برای نشان دادن این است که شما به حرف‌های طرف مقابلتان گوش می‌دهید، اما تکان دادن بیش از حد سر ممکن است احساس ناخوشایندی را ایجاد کند و انجام ندادن آن خیلی بهتر به نظر برسد.

در چنین مواقعی ممکن است طرف مقابلتان به این نتیجه برسد که شما در حقیقت به حرف‌های او گوش نمی‌دهید و تنها برای این که او را فریب بدهید سرتان را تکان می‌دهید.

مردم می‌توانند تمام حرکات شما را زیر نظر بگیرند، هرچند که این حرکات بسیار جزئی باشند. بنابراین آگاهی از حرکات اشتباه قطعاً به نفع شما خواهد بود.

اگر شما از کاری که انجام می‌دهید مطمئن نباشید، می‌توانید از دوستان یا افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید بپرسید تا با شما صادق باشند و ایراداتتان را بگویند. شنیدن این حقایق ممکن است اندکی دشوار باشد، با این حال در نهایت با این کار قادر خواهید بود تا عیب‌هایتان را برطرف کنید.

خودتان را به بازیگر تبدیل کنید و در یک وضعیت خاص از خودآگاهی قرار بدهید. می‌توانید برای تمرین خودآگاهی سعی کند روی انگشتان پایتان بایستید. این کار باعث تمرکز بیشتر در شما می‌شود. آیا تنبلی می‌کنید؟ آیا دستتان ناخودآگاه به جیبتان می‌رود؟ آگاه باشید و این کارها را اصلاح کنید.

فصل ۸

چگونه کاریزماتیک شویم ؟ از تکنیک آینه استفاده کنید


چگونه کاریزماتیک باشیم تمرین

چگونه کاریزماتیک باشیم ؟ ترفند هفتم

ترفند آیینه یک روش راحت برای تمرین کاریزماتیک بودن در لحظه است. زبان بدن و سطح انرژی طرف مقابلتان را بررسی کنید و در این صورت متوجه خواهید شد که او چقدر به شما پاسخ می‌دهد.

نیازی نیست که آن‌ها حتماً با هر چیزی که شما می گویید موافقت کنند بلکه رفتارشان می‌تواند نشان دهنده این پاسخ باشد. بسته به شرایط اجتماعی چنین اتفاقاتی می‌توانند به صورت طبیعی رخ بدهند، اما استفاده از یک روش ساده برای سنجیدن میزان علاقه طرف مقابل به گفتگو با شما می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

یادتان باشد که سعی نکنید صحنه آیینه چارلی چاپلین را دوباره زنده کنید و از آن چه که طرف مقابلتان انجام می‌دهد تقلید کنید. این کار به اندازه کافی عجیب به نظر می‌رسد.

تمرین آینه چطور است؟

شما همچنین می‌توانید ویژگی‌هایی را که در نظر دیگران دوست داشتنی جلوه می‌کند را برای خودتان آیینه کنید. روش مشاهده دیگران یکی از عوامل اصلی در کاریزما استمی‌باشد و همان طور که جویس نیومان، رئیس گروه نیومان پیشنهاد می‌کند شما باید به دنبال افرادی باشید که فکر می‌کنند کاریزماتیک هستند:

نیازی نیست که حتماً آن‌ها را کپی کنید، بلکه باید رمز و رازهای آن‌ها را بیاموزید، آن‌ها را امتحان کنید و مشخص کنید که کدام یک از آن‌ها برای شما نیز مناسب هستند. این در واقع یک ترفند آزمون و خطاست.

به هالیوود یا هر جایی که دارای افراد کاریزماتیک است نگاه کنید و به نحوه رفتار افراد دیگر توجه کنید. مطمئناً بعضی از آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب به نظر برسند و شما نیز می‌توانید در زندگی خودتان از آن‌ها استفاده کنید.

از افرادی که می دانید در نظر افراد دیگر دوست داشتنی هستند تقلید کنید و یک یا دو مورد از ویژگی‌های آن‌ها را یاد گرفته و به کار بندید.

شما توانایی دوست داشتنی شدن و جذاب بودن را دارید و تنها باید تغییراتی را در خودتان به وجود بیاورید که قبلاً در شما وجود نداشته است. در لحظه حضور داشته باشید، اعتماد به نفس داشته باشید، به رفتارتان مسلط شوید و ببینید که دیگران چه برداشتی از شما می‌کنند.

فصل ۹

معرفی کتاب


یکی از کتابهای جالبی که درباره تاثیر عجیب و غریب اصلاح رفتارهای کوچک در وجهه ما حرف میزند، کتاب اعمال کوچک، نتایج بزرگ نوشته اریک کامرلینک است. شما می‌توانید نسخه صوتی این کتاب را از پلیکیشن ذهن دریافت کنید.

کافی است بر بنر زیر کلیک کنید و با دانلود اپلیکیشن ذهن به جمع خانواده ذهن بپیوندید.

چگونه کاریزماتیک باشیم دانلود

2 دیدگاه‌ها

    • ببینید کاریزما بیشتر به معنای شخصیت درونی افراده که ناخودآگاه روی اطرافیان تاثیر میذاره،
      اما جذابیت الزاما همراه با تاثیرگذاری نیست.
      هرچند، کاریزما در ذات خودش فاکتور جذابیت رو هم داره.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید