راهکار جذب مشتری در بانک داری نوین

راهکار های جذب مشتری در بانک

فهرست مطالب

وقتی صحبت از روش های بازاریابی می شود، معمولا ذهن ما کمتر به سمت بازاریابی در بانک می رود. در حالی که با توجه به گسترده بودن نقش موسسات مالی در زندگی امروز ما و همچنین تنوع خدمات آن ها بازاریابی بانکی امری بسیار مهم است. موارد بسیاری که اولویت‌های ذهنی مشتریان است تعیین کننده چگونگی انتخاب آن ها خواهد بود. لذا کشف این اولویت ها و تامین آن ها می تواند قدم بزرگی در جذب مشتریان باشد. اما چگونه می توان این مسیر را طی کرد؟ در این مقاله قصد داریم ۹ راهکار جذب مشتری در بانک را به شما معرفی کنیم تا موجب جذب سپرده های بانکی برای شما شود.

مشتریان جوان این روزها توقعات بیشتری از بانک منتخب خود دارند و از آنجایی که تعداد موسسات مالی هم رو به افزایش است ، گزینه‌های نسبتا زیادی برای انتخاب دارند.

به همین علت هم تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار کار چندان آسانی نیست و نیازمند مزیت رقابتی با ارزشی است که آنها را به سوی شما بکشاند.

در فضای مجازی حضور فعال داشته باشید

دنیای تکنولوژی که این روزها سراسر زندگی ما را احاطه کرده است ، دیگر مشتریان را به ساعات کاری اداری محدود نمیکند.

در گذشته اگر مشتری کوچکترین سوال بانکی داشت لازم بود صبر کند و در ساعت اداری به بانک مراجعه کند ، نوبت بگیرد و بعد از زمان زیادی معطلی به باجه مراجعه کند.

چه بسا لازم بود برای تخصیص زمانی به این فعالیت ، از محل کار خود مرخصی هم دریافت کند.

قطعا این نوع فعالیت‌ها موجب رضایت مشتری نمیشد اما تنها راه پیش رو بود.

اما با گسترش ارتباطات و شبکه‌ها انتقال اطلاعات دیگر مشتری لازم نمی‌بیند این کار را انجام دهد. بلکه سعی میکند با توجه به اطلاعات مورد نیازش از طریق اینترنت آن را بیابد و یا در نهایت به صورت مجازی با کارکنان بانک ارتباط برقرار کند.

پس موسسه مالی‌ای که پیشتر زمینه این نوع خدمت رسانی را چیده باشد برای او اولویت میابد. چرا که علاوه بر دریافت پاسخ در کمترین زمان متوجه میشود که این موسسه اصول مشتری مداری را رعایت کرده و برای رضایت مشتریانش ارزش قائل میشود.

بهترین اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی کدام است ؟

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت مالی

اکنون بخوانید

 

بانکداری اینترنتی را گسترش دهید

در حال حاضر بانک‌ها و موسسات مالی انگشت شماری هستند که در زمینه بانکداری اینترنتی به خوبی عمل کنند. اپلیکیشن‌های بی‌کیفیت و سایت‌های ضعیف مشتری را از سمت بانک شما می‌رهاند.

اگر مشتری بتواند بدون حضور در بانک بر تراکنش‌های مالی‌اش نظارت داشته باشد و قسط‌هایش را پرداخت کند ؛ انتخاب آن برایش در اولویت قرار خواهد گرفت.

هر چه این میزان عملکرد در بخش‌های گوناگون گسترده‌تر باشد شانس انتخاب نیز بالاتر میرود. چرا که ترجیح مشتری امروز این است که بدون صرف زمان زیاد کارهایش را پیش ببرد.

چه بسا در آینده نه چندان دور تعداد شعب بانکی و خدمات حضوری به حداقل برسد . پس سعی کنید در گسترس خدمات اینترنتی پیشگام باشید.

در واقع یکی از مهمترین انواع راهکار جذب مشتری در بانک داری نوین همین است که بتوانید بدون حضور مشتری به شعب بانکی خدمات مورد نظر او را انجام دهید.

راه های جذب مشتری در بانکیک پل ارتقا بسازید

داشتن حضور فعال در صحنه تکنولوژی و ساخت یک اپلیکیشن بانکداری در واقع قدم اولی است که برای جلب مشتری مدرن انجام می‌دهید.

در قدم بعدی باید یک پل ارتقا بسازید. این پل در واقع عامل ارتباط شما با مشتریانتان است که از طریق آن میتوانید نیازهای مشتری را دریابید ، رضایت او از بخش‌های مختلف را مورد سنجش قرار داده و همواره در پی بهبود مستمر عملکردتان باشید.

توجه به نیازهای مشتری و ایجاد راه‌هایی برای ارضای این نیازها یکی از اصولی ترین انواع راهکار جذب مشتری در بانک شما است.

همچنین میتوانید از این طریق پرسش‌های مشتریان را پاسخ دهید و آن‌ها در جریان به روز رسانی‌ها و رویدادهای مهم بانکیتان قرار دهید.

مشتریان جوان را دریابید

زندگی در شرایط کنونی قدری برای جوانان سخت است. معمولا جوانان ما پس از طی مراحل تحصیلی با چالش‌های عمده بیشتری روبه رو میشوند که یکی از آن‌ها راه اندازی کسب و کار ، خرید منزل و ازدواج است.

به همین علت هم معمولا به دنبال خدمات مالی کلانی هستند.  این درحالی است که بانک‌ها اعتماد کردن به این جوانان را قدری سخت میدانند.

ایجاد بستری که در آن مشتریان جوان شما بتوانند نیازهایشان را برطرف کنند و اعتماد کردن به آن‌ها ، شانس شما را برای جلب مشتریان خوش فکر و آینده دار زیاد میکند.

پس بهتر است برخی مزایای خاص یا شرایط ویژه برای این دست از مشتریانتان در نظر گرفته و از راه‌های گوناگون به آن‌ها اعلام کنید.

بازاریابی ویروسی یا Viral Marketing چیست؟

بازاریابی ویروسی موضوعی داغ است به ویژه اکنون که برند‌ها در حال یافتن راه‌هایی برای شکستن مرزها و مشهور شدن هستند. اما بازاریابی ویروسی دقیقاً اشاره به چه چیزی دارد؟

اکنون بخوانید

 

کارمزدها را کاهش دهید

در میان سیل رقبایی که هر یک خدمات گوناگونی را برای جذب مشتریان ارائه میدهند برخی از مزیت‌های رقابتی میتوانند شما را نجات دهند.

یکی از این مزیت‌های رقابتی که موجب سهولت در راهکار جذب مشتری در بانک میشود این است که تا حد امکان از دریافت کارمزدها صرف نظر کنید.

مشتریان جوان چندان علاقه‌ای به پرداخت کارمزد ندارند و به همین علت هم شاید بانکی را انتخاب کنند که این هزینه‌ها را برای آن‌ها به حداقل میرساند.

البته باید این را هم در نظر داشته باشید که مشتریان هوشیارتر از قبل شده اند و دیگر از کنار دریافت یک پیامک کاهش کارمزد از حسابشان به سادگی نمیگذرند.

 

در مشتری مداری هوشمند باشید

هوشمند بودن به این معنا است که اطلاعاتتان را همواره به روز نگه دارید. اگر یک مشتری چندین بار برای استفاده از یک خدمت به شما مراجعه کرده است . در صورت ارائه خدمات مشابه به او اطلاع دهید.

نیازهای مشتریان را پیگیری کرده و مطابق با شرایط هر دسته از مشتریان خدمات مخصوص ارائه دهید. برای مثال اگر مشتری شما پیشتر از وام‌های بلند مدت استفاده است ، در صورت ارائه خدمات جدید مشابه به او اطلاع دهید.

اگر مشتری شما از برخی خدمات ارائه شده در اپلیکیشن ناراضی بوده است ، به روز رسانی و بهبود آن را به او گزارش کرده و نظرش را جویا شوید. این کار میتواند با ارسال پیامک‌های نظرخواهی انجام گیرد.

تکنیک های جذب مشتری در بانکدر ارتباط با مشتری سهولت ایجاد کنید

مشتریان نیازمند پاسخگویی و پشتیبانی ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته هستند پس مطمئن شوید که این نوع پشتیبانی چه در بستر فضای وب یا شبکه های مجازی و چه از طریق تلفن در دسترس باشد.

پشتیبان‌های با حوصله و پیگیر استخدام کنید تا مشتریانتان تجربه یک ارتباط دوستانه با آن‌ها را کسب کرده و به رضایت درونی برسند.

یک تصویر مثبت بسازید

یکی از مهمترین و بنیادی‌ترین راهکار های جذب مشتری در بانک این است که بتوانید همواره تصویر مثبتی از خود در ذهن مشتری بسازید.

این تصویر باید همواره پویا بماند چرا که یک معطلی بی‌دلیل در دریافت خدمت میتواند مشتری را از بانک شما دلسرد کند.

طبیعتا این کار ، کار چندان آسانی نیست چرا که باید تک تک کارمندانتان را از این لحاظ مورد ارزیابی قرار داده و در صورت نیاز آموزش‌های لازم در برقراری ارتباط موثر و خوشایند را به آن‌ها ارائه دهید.

یک برخورد نامناسب از سمت یک کارمند در یک شعبه میتواند تمام فعالیت کل مجموعه را زیر سوال ببرد.

پس نزدیکترین قدم به مشتری که همان کارمندان و پشتیبانان هستند سهم بزرگی در ایجاد تصویر مثبت موسسه مالی شما دارند.

با اصول سرمایه گذاری و بهترین روش های آن آشنا شوید

سرمایه گذاری یکی از خردمندانه‌ترین کارهایی است که می‌توانیم برای تضمین زندگی باکیفیت‌تر در آینده انجام دهیم. اما اکثر ما به خوبی با اصول سرمایه‌گذاری آشنا نیستند و نمی‌دانند که باید از کجا شروع کرد و به کجا رسید

اکنون بخوانید

 

فضای دلنشینی ایجاد کنید

ایجاد یک فضای دلنشین در بانک میتواند معطل شدن برای دریافت خدمت را آسان‌تر کند. قرار گرفتن در فضاهای شلوغ و دلگیر مشتریان را سردرگم میکند و ترجیح میدهند دیگر کمتر به آنجا سر بزنند.

همانطور که محیط داخلی و اجزای فیزیکی که در بانک به دلنشین شدن فضای بانک کمک میکنند ؛ جلوه‌های بصری زیبا و کارکرد آسان هم ، دلنشینی سایت یا اپلیکیشن شما را افزایش میدهد.

تجربه کاربری در واقع حسی است که مشتری در زمان ورود به سایت یا اپلیکیشن ما و استفاده از خدمات دریافت میکند.

تلاش کنید که این تجربه کاربری را در حد امکان بهینه سازید.

کلام آخر

بانک‌ها و موسسات مالی نیز از بخش‌های دیگر جامعه جدا نیستند و همواره برای جلب مشتریان موثر و دریافت سپرده‌های آن‌ها لازم است اصول مشتری مداری را رعایت کنند.

بخش‌های گوناگون یک بانک و تمامی اعضای سلسله مراتب بانکی ، از مدیرعامل گرفته تا کارمندان باید تمام تلاش خود را در راستای جلب رضایت مشتری داشته باشند.

توجه به نیازهای مشتریان و ایجاد یک حس وفاداری در مشتری سپرده‌های بیشتری از مشتریان را به سمت شما خواهد کشاند.

پس همواره در تلاش باشید تا از انواع راهکار جذب مشتری در بانک که در این مقاله به عمده ترین آنها اشاره شد تصویر مثبت بانک خود را پایدار نگه داشته و در ارائه خدمات مدرن بانکی پیشگام باشید.

کتابخانه صوتی ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید