خلاصه کتاب آدم‌ های سمی

خلاصه کتاب آدم‌ های سمی

فهرست مطالب

در خلاصه کتاب آدم‌ های سمی آمده است: «به نظر می‌رسد افراد خاصی وجود دارند که ما را به سوی بدبختی می‌کشانند.» لیلیان گِلَس، متخصص ارتباطات در کالیفرنیا، این افراد را آدم‌ های سمی تعریف و ۳۰ نوع از رفتارهای آنها را شناسایی می‌کند. او با کتابش به خوانندگان می‌گوید: «آدم‌ های سمی ویژگی‌های خاصی دارند، حتی ممکن است برخی از این ویژگی‌ها درون شما نیز باشند.»

از آنجا که همه ما می‌توانیم سمی باشیم، لیلیان گلس تصویری روشن از چنین انسان‌ها را نشان می‌دهد تا در شناسایی رفتارهای مخرب آنها به خوانندگان کمک کند. در حالی که این کتاب لحنی عامه‌پسند دارد، می‌تواند در وهله اول برای افزایش دانش روان‌شناسی (در سطح مبتدی) و در وهله دوم برای سرگرمی شما مناسب باشد؛ با ذهن همراه باشید.

شناسنامه کتاب آدم‌ های سمی

  • عنوان اصلی : Toxic People: 10 Ways Of Dealing With People Who Make Your Life Miserable
  • نویسنده: لیلیان گلس
  • کشور:آمریکا
  • سال انتشار: ۱۹۹۵
  • ژانر: خودیاری، روانشناسی
  • مناسب برایهمه افراد 
  • امتیاز کتاب: ۳.۵۸  از ۵ (بر اساس وبسایت goodreads.com‏) 

خلاصه کتاب آدم‌ های سمی

خلاصه کتاب آدم‌ های سمی

بعضی از افراد واقعاً می‌توانند شما را بیمار کنند! آیا کسی در زندگی شما وجود دارد، یک خویشاوند، رئیس، دوست و حتی یک معشوق یا همسر که شما را دیوانه می‌کند؟ آیا افرادی وجود دارند که باعث می‌شوند احساس ناکافی، بی‌ارزشی یا بدبختی داشته باشید؟ اگر چنین شخصی وجود دارد، پس در زندگی خود فردی «سمی» پیدا کرده‌اید. آیا شما رفتارهای سمی را می‌شناسید؟

کتاب آدم‌ های سمی  اثری دوست داشتنی است که ما خواندن آن را به همه توصیه می‌کنیم. این کتاب با خطاب به افراد سمی به نحوه برخورد با آنها می‌پردازد. راه مهم این است که اغلب این افراد همیشه هم سمی نیستند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]خلاصه کتاب انسان در جستجوی معنا[/su_animate]

[/su_box]

به ندرت اتفاق می‌افتد که آنها به هیچ ارزشی پایبند نباشند، فقط جنبه رفتارهای آنها می‌تواند باعث ناراحتی ما شود یا رابطه آنها با ما بسیار دردناک شود. در بعضی موارد، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که این افراد را از زندگی خود دور کنیم. اما مواردی وجود دارد که ما را ملزم به تعامل با آنها می‌کند. این کتاب به نحوه برخورد با آن شرایط می‌پردازد.

لیلیان گلس توضیحی در مورد ۳۰ نوع از آنچه که آنها را تبدیل به آدم‌های سمی کرده است صحبت می‌کند که می‌تواند شامل فرصت طلب بودن، عدم توانایی در کنترل خشم، دروغگو بودن، شخصیت متکبرانه و بسیاری از رفتارهای دیگر باشد.

شما ممکن است اکنون همه ۳۰ رفتار را بشناسید، اما لیلیان می‌تواند شرط‌بندی کند که چندین مورد از آنها را به خوبی می‌شناسید! زیرا همه آدم‌ها برخی از این رفتارها را در وجود خود دارند.

کتاب آدم‌ های سمی

در خلاصه کتاب آدم‌ های سمی بیان شد است: «این افراد را به گونه‌ای دیگر مشاهده خواهید کرد، و حتی قبل از آنکه نسبت به رفتارهای آنها خشمگین شوید، به طور پنهانی نوع رفتار آنها تشخیص دهید تا بتوانید موقعیت خود را باثبات سازید.» علاوه بر این، این کتاب همچنین ممکن است به شما در دیدن برخی از این رفتارها در خودتان و اینکه چگونه ممکن است برای دیگران «سمی» باشید نیز کمک می‌کند.

یکی از نکات مهم ذکر شده این است که این آدم‌های سمی لزوماً برای همه مشکلی ایجاد نمی‌کنند. این مورد ممکن است در تلاش برای فهم نحوه عملکرد آنها مشکل ‌ساز باشد. برخی از این افراد شاید برای شما مشکلی ایجاد کنند و از نظر جمعی افرادی دوست داشتنی باشند. لیلیان گلس به خواننده کمک می‌کند تا این شخصیت‌های چند چهره و گاهاً مضر را تشخیص دهد و سپس بتواند روش‌های عملی برای مقابله با آنها را به کار ببرد.

کاملاً واضح است که هرگز نمی‌توان در برخورد با یک فرد سمی به خشونت متوسل شد. جدیت لیلیان در ایجاد دنیای صلح‌آمیز تحسین‌برانگیز است. می‌توان با استدلال او موافقت کرد که افرادی که به صورت سمی رفتار می‌کنند عموما ناامن هستند.

تکنیک‌های پیشنهادی او توسط سایر نویسندگان با جزئیات بیشتری در کتاب‌های دیگر توصیف شده‌اند، اما همچنان استراتژی‌هایی مؤثر هستند. او در کتابش ۱۰ تکنیک مفید برای مقابله با آدم‌های سمی را شرح می‌دهد.

گاهی این آدم‌های سمی به شما بسیار نزدیک هستند مانند والدین‌تان، اگر می‌خواهید با والدین سمی‌تان کنار بیایید، خلاصه کتاب زیر را مطالعه نمایید. ‎

خلاصه کتاب والدین سمی

کتاب والدین سمی، یک راهنمای سریع برای کنار آمدن با دردهای دوران کودکی و فراتر رفتن از الگوهای ناامید کننده‌ای که در خانواده به کودک تحمیل شده، می باشد.

‎اکنون بخوانید‎ 

 

خلاصه کتاب آدم‌ های سمی در قالب جملات زیبا

خلاصه کتاب آدم‌های سمی در قالب جملات زیبا

«افراد سست اراده، غیرفعال و پرخاشگر و بدون ریشه و فاقد روده و ستون فقرات هستند (راست قامت نیستند). آنها به هر جهت باد می‌وزند و در تصمیم‌گیری مشکل دارند.»

«آدم‌های سمی ممکن است یک روز بله و روزی دیگر نه بگویند. در واقع، آنها واقعاً نمی‌دانند چه می کنند، و چه کسانی را در اطراف خود دارند. این باعث می‌شود کار با آنها بسیار دشوار و ناامیدکننده باشد.»

«هرگز با کسی که دروغ می‌گوید تحت هیچ شرایطی تجارت و معاشرت نکنید. از این گذشته، اگر او راحت دروغ گفت، او نیز بسیار راحت می‌تواند کارهای بدتر دیگری را نیز انجام دهد.»

«او یک قلدر روشن‌فکر است. فقط عقاید و نظرات وی اهمیت دارد و هیچ کس نمی‌تواند عقاید خود را تغییر دهد یا ذهن خود را به سمت ایده ‌های جدید یا دیدگاه‌های نو باز کند. او سریع صحبت می‌کند و به نظر می‌رسد اگر می‌خواهید نظر خود را تغییر دهید، برای همه چیز پاسخی دارد. او معمولاً دیگران را مرتباً مورد انتقاد خود قرار می‌دهد.»

«اگر با هیولا زندگی کنید، هیولا می‌شوید. این می‌تواند هم خوب و هم بد باشد. شما باید چشم‌انداز خود را حفظ کرده و بدانید چه موقع است که می‌توانید یک صحنه بد را ترک کنید (دیدن یک رفتار نامناسب).»

«هرگز زهر و سم ناشی از این افراد را درون خود نریزید و در مقابل آنها سکوت نکنید، زیرا این کار باعث آسیب‌های روانی و جسمی زیادی در شما می‌شود و حتماً به روش‌های گفته شده خشم خود را ابراز کنید و با گفتن جملاتی مانند حرف باد هوا است یا شوخی می‌کرده است، خود را گول نزنید!»

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]خلاصه کتاب انگیزه[/su_animate]

[/su_box]

چرا باید کتاب آدم‌ های سمی را خواند؟

این کتاب پر از کلیات گسترده است! توضیحات لیلیان گِلَس در مورد ۳۰ نوع مختلف بسیار کوتاه است. در نتیجه، مخاطب می‌تواند هر فردی را براساس روشی که او از آنها توصیف می‌کند، در طبقه شخص سمی قرار بدهد.

این واقعیت که چنین شخص، آزاردهنده است، می‌تواند باعث سمی شدن شما نیز شود. لحن کتاب بسیار ساده و عامی است، به طوری که یک خواننده تازه کار نیز می‌تواند از کتاب سَر در بیاورد.

اما برای بحث‌های عمیق روانشناسی و ساختارهای رفتاری انسان‌ها، این کتاب حرفی برای گفتن ندارد. لیلیان گلاس با طرح موضوعات عام قصد این را دارد بتواند مشکلات را به طور کلی حل کنید، اما کتاب در سطح آشنایی بیشتر جلو نمی‌رود.

یعنی خواننده اگر بخواهد ۳۰ مورد را در فردی پیدا کند، باید بگوید: «همه افراد عملاً سمی هستند!» با این حال، حتی خواندن خلاصه کتاب آدم‌های سمی برای سرگرمی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

معرفی نویسنده کتاب آدم های سمی

دکتر لیلیان گلس که اغلب به عنوان “ملکه ارتباطات” نامیده می‌شود، یکی از معتبرترین و برجسته ترین مقامات جهان در زمینه ارتباطات و روانشناسی رفتاری انسان است.

 او به عنوان یک متخصص زبان بدن مشهور مهارت‌های خود را در زمینه‌های متعدد نشان داده است و در سراسر جهان به عنوان مدرس این علم را آموزش می‌دهد. دکتر لیلیان گلس‌، متخصص زبان بدن‌، در برنامه‌های سرگرمی‌امشب‌، ۲۰/۲۰‌، صبح بخیر آمریکا‌، دکتر فیل‌، رقص با ستارگان و … بوده است. او همچنین در مورد زبان بدن و فریب به سازمان‌های مجری قانون‌، از جمله FBI‌، سخنرانی کرده است.

دکتر گلس همچنین مشاور هیئت منصفه، شاهد خبره در تجزیه و تحلیل رفتاری و میانجی ای برای حل اختلاف است.

دکتر لیلیان گلس ۱۶ کتاب از جمله کتاب پرفروش آدم‌های سمی‌را تألیف کرده است. کتاب‌های او تقریباً به هر زبانی در سراسر جهان منتشر می‌شوند. او همچنین در سراسر جهان در این زمینه سخنرانی می‌کند.

کتابهای او در زمینه ارتباطات عبارتند از  کتاب‌های پرفروش حرف بزن تا برنده شی، درست بگو‌، مکالمه مطمئن‌، دنیای کلمات‌، جذب افراد فوق العاده و راهنمای کامل احمق‌ها برای دفاع کلامی‌از خود می‌شوند.

اگر خواندن کتاب‌های روانشناسی برایتان جذاب است و وقت زیادی ندارید با دانلود اپلیکیشن ذهن می توانید مجموعه ای از برترین کتاب‌های جهان در این زمینه را در کمترین زمان مطالعه نمایید. 

دانلود اپلیکیشن

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید