فهرست مطالب

با تبلیغات محیطی و انواع آن آشنا شوید


تبلیغات محیطی

روز زیبایی در ساحل است. امواج در حال جوش و خروش هستند، خورشید احساس خوبی را به شما می‌دهد و هوا صاف است. شما به آسمان خیره می‌شوید و نفس عمیقی می‌کشید.

همانطور که این کار را انجام می‌دهید، هواپیمای کوچکی از آن عبور می‌کند و توجه شما را به خود جلب می‌کند. یک بنر تبلیغاتی در پشت آن وجود دارد که در واقع غذای دریایی یک رستوران محلی را تبلیغ می‌کند. اشتها آور به نظر می‌رسد.

هنگامی که در خود احساس گرسنگی می‌کنید، به یاد می‌آورید که این نام را در چند تابلوی تبلیغاتی در حین رانندگی و همچنین در یکی از نیمکت‌های مستقر در پشت ساحل مشاهده کرده‌اید.

با تصمیم به اینکه ممکن است غذاهای دریایی را در ساحل بخورید، به آن رستوران محلی مراجعه می‌کنید، با این امید که تلاش‌های چشمگیر تبلیغات محیطی، در ارائه کیفیت غذاهای آن کم نگذاشته باشند.

فهرست

فصل ۱

تبلیغات محیطی چیست؟


تبلیغات محیطی، بازاریابی است که در فضای باز انجام می‌شود. بیلبوردها، چه چاپی و چه دیجیتالی، حدود ۶۵ درصد از کل بازاریابی در فضای باز را تشکیل می‌دهند، در حالی که بنرهای روی اتوبوس‌ها و نیمکت‌های عمومی نیز مکان‌های پرطرفداری برای تبلیعات هستند.

تقریباً به اندازه مکان‌های فیزیکی، مکان‌هایی برای تبلیغات محیطی وجود دارند، اما همانطور که مثال فوق نشان می‌دهد، حتی آسمان نیز از بازاریابی در فضای باز در امان نیست.

هرچه بازاریابی به طور کلی همه گیرتر می‌شود، بنابراین، رقابتی تر می‌گردد و تبلیغات محیطی نیز نوآورانه تر می‌شوند و بنابراین یک هدف مشترک برای تاکتیک‌های بازاریابی چریکی است.

در حقیقت، در اکتبر ۲۰۱۱، انجمن مستقیم بازاریابی برای تبلیغ سمینارهای رایگان بازاریابی در فضای باز خود، در خیابان‌های نیویورک، فلش گذاری‌هایی را برپا کرد و تعداد ثبت رویداد خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

فصل ۲

اهمیت تبلیغات محیطی


مردم به دلایل مختلف هر روز وقت زیادی را خارج از خانه خود می‌گذرانند.

این می‌تواند هر چیزی باشد، از جمله مسافرت، رانندگی بچه‌ها به مدرسه، دیدار با خانواده یا دوستان و خرید. از این نظر، تبلیغات در فضای باز یک روش عالی برای هدف قرار دادن افرادی است که در سفر هستند.

تبلیغات محیطی گاهی اوقات برای تبلیغ خدمات یا محصولات در مکان‌های خاص جغرافیایی خوب عمل می‌کنند. پیام را به مخاطب هدف منتقل می‌کنند و حداکثر نوردهی را در اختیار او قرار می‌دهند. تبلیغات بیلبورد و مبلمان خیابانی نمونه ای از تبلیغات محیطی هستند.

با نمایش جذاب و خلاقانه اطلاعات شرکت، شناخت برند خود را افزایش دهید. این به مشتریان کمک می‌کند تا نام شرکت، اطلاعات تماس، آرم و از همه مهمتر خدمات را به خاطر بسپارند. استفاده از تبلیغات محیطی، مکمل هر استراتژی شناسایی برند است.

مشتریان را در مورد شرکت آگاه کنید و حتی اگر خریداران درگیر کارهای روزمره خود هستند، اطلاعات ضروری را ارائه دهید. اگر تجارت شما خدمات جدیدی را ارائه داده است، می‌توانید با پخش اطلاعات در سراسر تبلیغات خانگی، مشتریان بالقوه را در جریان بگذارید.

جلب توجه یکی از بهترین ویژگی‌های تبلیغات محیطی است. مشاغل و شرکت‌ها می‌توانند در مراکز خرید، ایستگاه‌های اتوبوس، پمپ بنزین‌ها، بزرگراه‌ها و ساختمان‌های اداری تبلیغات خود را ارسال کنند. به طور خلاصه، شرکت‌ها می‌توانند از هر مکانی که ترافیک زیاد است استفاده کنند.

بدانید که کارهای هنری خلاقانه و استراتژیک به طرز سرگرم کننده ای جلب توجه می‌کنند. نمایشگرهای با کیفیت و طراحی جذاب، توجه افراد را به سرعت جلب می‌کنند.

فصل ۳

مزایای تبلیغات محیطی


مقرون به صرفه است

تبلیغات در فضای باز یکی از مقرون به صرفه ترین شکل تبلیغات در صنعت است. تبلیغات روی یک بیلبورد، نیمکت یا داخل فروشگاه می‌تواند با هزینه بسیار پایینی، بیشترین برداشت را از مشتری ایجاد کند.

حتی در مناطقی با نوردهی بالا، بازهم تبلیغات در محیط می‌تواند ارزان تر از هزینه بازاریابی دیجیتالی باشد. برای یک تجارت کوچکی که به دنبال تبلیغات برای یک جامعه محلی است، تبلیغات در فضای باز یک روش مقرون به صرفه برای انجام آن است.

تأثیر فوری دارد

اگر شخصی در حال حاضر برای آنچه که شغل یا نام تجاری شما را ارائه می‌دهد در بازار است و تبلیغ شما را می‌بیند، این می‌تواند تأثیر فوری بر وی بگذارد.

مشتری احتمالی که تبلیغات محیطی را می‌بیند، اعم از تبلیغات روی بیلبورد یا اتوبوس ترانزیت، ممکن است تصمیم بگیرد که متوقف شود و از طریق شماره تلفن، ایمیل یا وب سایتی که در آن تبلیغ قرار دارد با کسب و کار شما تماس بگیرد.

اطمینان از قرارگیری تبلیغ در مکان مناسب از نظر تبلیغات محیطی بسیار مهم است، خصوصاً اگر می‌خواهید اولین تأثیر فوری را بر خریدار بگذارد، آن‌ها باید در مکانی باشند که بتوانند بیلبورد و تبلیغات را به وضوح نشان دهند.

خرید غیرضروری را تشویق می‌کند

تنها هدف تبلیغات محیطی این است که مشتری احتمالی را ترغیب به خرید کالای موردنظر خود در صورت ارائه آن کند، زیرا این چیزی است که آن‌ها به آن نیاز دارند.

یک تبلیغ به گونه ای استراتژیک قلمداد می‌شود که احساسات و وضعیت فعلی مشتری را دچار دگرگونی کند. هتل‌ها در بیلبوردهای کنار بزرگراه‌ها تبلیغ می‌شوند، زیرا افراد پس از رانندگی در طول شب احساس خستگی می‌کنند و به احتمال زیاد بدنبال مکانی برای اقامت هستند.

این شکل از تبلیغات به عنوان روشی برای تقویت جنبه‌های مثبت پیام تجاری با استفاده از وعده ارزشمند برآورده شدن نیازهای شخص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فصل ۴

معایب تبلیغات محیطی


شما نمی‌توانید موفقیت را تضمین کنید

می‌توانید تبلیغات خود را در فضای بازی مانند، بیلبورد در بزرگراهی شلوغ قرار دهید، اما هنوز هیچ واکنشی از آن دریافت نمی‌کنید. صرف اینکه یک بیلبورد نصب کرده اید به این معنی نیست که مردم محصول شما را می‌خواهند یا به آن نیاز دارند.

ایجاد علاقه در مشتری، فقط با قرار دادن یک تابلوی تبلیغاتی در حاشیه بزرگراه کار دشواری است، حتی اگر منطقه پر رفت و آمدی باشد، زیرا مخاطب خاصی را هدف قرار نمی‌دهد.

با استفاده از تبلیغات محیطی هیچ تضمینی برای تغییر مشتری حتی در کوچک ترین حالت نیز وجود ندارد.

هدف قرار نگرفته است

همانطور که در بالا ذکر شد، تبلیغات محیطی مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار نمی‌دهند. این به جای یک استراتژی بازاریابی برنامه ریزی شده، برای کسب مشتری جدید از طریق شرایط استفاده می‌شود.

هنگام استفاده از تبلیغات اینترنتی، مخاطب مورد نظر در ذهن شما است. یک کسب و کار با دانستن اینکه مشتریان احتمالی از طریق تحقیقات قبلی محصول را می‌خواهند، محصول خود را به این مخاطب هدف تبلیغ می‌کند.

اگر یک تابلوی تبلیغاتی در بزرگراهی قرار داده شود، روزانه هزاران نفر از کنار آن عبور می‌کنند، اما ممکن است چنین اتفاقی بیفتد که هیچ یک از افرادی که رانندگی می‌کنند، به آن محصول تبلیغ شده نیازی نداشته باشند.

به خاطر سپردن اطلاعات تماس دشوار است

بیلبوردها، علائم روی ترانزیت و پوسترها قرار است در عرض چند ثانیه دیده شوند. در این حالت، پیدا کردن زمان برای شخص بسیار دشوار است(به خصوص اگر در اتومبیل باشد) و برداشتن اطلاعات تماس روی تابلو کاری بسیار سخت خواهد بود.

این ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در مورد مشتری شما شود و همچنین اثبات کند که اتلاف پول است. برای کسی بسیار آسان تر است که آگهی ای را در یک بستر رسانه‌های اجتماعی ببیند، روی آن کلیک کند و به طور خودکار به تجارت شرکت هدایت شود.

در عوض تبلیغات محیطی باعث می‌شوند تا مشتریان احتمالی مجبور شوند ظرف چند لحظه یک شماره تلفن را بخاطر بسپارند.

فصل ۵

ویژگی تبلیغات محیطی


تبلیغات محیطی از برخی عناصر اصلی مانند، سایر محیط‌های تبلیغاتی تشکیل شده است.

هدف اصلی تبلیغات در زیر کلیدواژه‌ها (شعار یا موضوع) پنهان است. عناصر موجود در محیط‌های تبلیغات در فضای باز به شرح زیر هستند:

اندیشه (مفهوم): برای ایجاد تبلیغات محیطی موثر، ایجاد ایده ای قدرتمند و خلاقانه لازم است و برای اطلاع رسانی خوب و راحت به خاطر سپرده شدن، خلاقیت اندیشه مورد نیاز است.

اندازه و سلطه: اندازه پیام تبلیغات محیطی بر ظاهر مسلط است.

متن تبلیغات: متن مورد استفاده در تبلیغات باید کوتاه باشد. عموماً، از عنوانی متشکل از یک ردیف واحد و متنی برای تبلیغ محصول استفاده می‌شود. مهمترین ویژگی این است که متن به صورت کوتاه تهیه شود و کلمات و عبارات استفاده شده در متن کوتاه باشند.

طراحی: برای ایجاد جلوه ای فوری و قدرتمند، یک طراحی خوب برای تبلیغات محیطی مهم است.

چیدمان: برای ایجاد یک فکر (مفهوم) قدرتمند، ترکیب عناصر بصری و متنی ضروری است. به طور کلی، از یک روش ساده برای چیدمان خوب استفاده می‌شود. این کار با یک عنصر بصری قدرتمند شروع می‌شود و بسته شدن آن با عنوان و اطلاعاتی در رابطه با محصولی که به راحتی به خاطر سپرده می‌شود، ساخته می‌گردد.

عنصر بصری: بزرگ ترین ویژگی تبلیغات محیطی این است که سطح دید بالایی دارند. بنابراین، لازم است که گرافیک و سایر عناصر بصری مورد استفاده جذاب باشند و از عکس‌هایی به بزرگی محصول استفاده شود. ضخیم شدن و روشنایی برای ایجاد جذابیت مهم است.

تایپوگرافی: استفاده از حروف بزرگ و قلم‌های متن زینتی نباید ترجیح داده شوند، زیرا باعث کاهش خوانایی می‌گردند.

رنگ: بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی از رنگ‌های روشن برای جلب توجه بهره مند می‌شوند. این برای تحت تأثیر قرار دادن گروه هدف با تصویر رنگی بسیار بزرگی از محصول و ظاهری واقع بینانه است.

برند: در تبلیغات بیرونی باید آرم کالا یا برند آن وجود داشته باشد. زیرا، تبلیغات در فضای باز یک فضای تبلیغاتی است که کیفیت بصری را فرا می‌خواند. حتی مردم متن‌های این تبلیغات را نمی‌خوانند و تنها آرم محصول یا نام تجاری ممکن است به خاطر سپرده شود.

شناخت محصول: یکی از نکات مهمی که در طراحی تبلیغات محیطی به آن توجه می‌شود، این است که شناخت محصول را توسط گروه هدف فراهم می‌کند. در یک تبلیغ خوب در فضای باز، باید نشان داده شود که گروه هدف روی محصول تمرکز دارد.

منطقه بندی: استراتژی جایگذاری تابلوهای تبلیغات بسیار مهم است. این برنامه ریزی باید در نتیجه تحقیقات بسیار دقیق و طولانی صورت گیرد. جستجو ممکن است در مناطق یا شهرهای منتخب ترتیب داده شود. هدف این است که با استفاده از کمترین مقدار صفحه در هر منطقه تعیین شده، بالاترین دید را داشته باشیم.

فصل ۶

انواع تبلیغات محیطی


بیلبوردها

مترادف تبلیغات محیطی، البته بیلبورد است. بیلبوردها اساساً پوسترهای بزرگی هستند که در مکان‌های برجسته نمایش داده می‌شوند. از همه معروف تر، بیلبوردهای تبلیغاتی آزادراه‌ها، بین شهرها، بزرگراه‌ها و سایر وسایل نقلیه پرتردد هستند که مصرف کنندگان آن‌ها را از ماشین‌های عبوری خود مشاهده می‌کنند.

شما می‌توانید بیلبوردهای ایستایی مانند نوعی که به احتمال زیاد در کنار جاده می‌بینید و بیلبوردهای دیجیتالی مانند آن‌هایی که گوشه‌های میدان نمایش داده می‌شوند، را مشاهده کنید.

بیلبوردهای تعاملی معمولاً در مکان‌هایی با ترافیک زیاد نصب می‌شوند و به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهند تا با آن‌ها تعامل داشته باشند.

بیلبوردها روشی ظریف و در عین حال موثر برای تبلیغات هستند. تقریباً هر مصرف کننده ای که در وسیله نقلیه خود باشد، در معرض نوعی تبلیغات محیطی قرار دارد. معمولاً این یک بیلبورد است.

تحقیقات نشان داده است که بیش از ۷۰درصد ز مصرف کنندگان پیام‌های موجود در بیلبوردها را می‌خوانند و این نوع تبلیغات محیطی را به یکی از موثرترین روش‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدف تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، تبلیغات بیلبورد مقرون به صرفه تر از همیشه است. بسته به نوع بازار، مخاطبان، دفعات و میزان دسترسی شما، استفاده از تبلیغات در فضای باز حتی می‌تواند مقرون به صرفه تر از سایر اشکال بازاریابی باشد. همچنین صرفه جویی در هزینه شما، به معنای استفاده از یک بازار تبلیغات معتبر در فضای باز است.

استفاده از کارگزار، امکان دسترسی آسان به همه دارندگان رسانه که پیشنهاد کار شما را می‌دهند، فراهم می‌کند و خواهید دید که بدون معامله و سردرد، تلاش برای خرید فضای رسانه ای با کمترین قیمت ممکن برای شما فراهم خواهد شد.

نیمکت خیابان

تبلیغات متصل به پناهگاه‌های حمل و نقل، دکه‌های روزنامه فروشی و کیوسک‌ها، مکان‌های دوچرخه و اسکوتر، پانل‌های شهری، کیوسک تلفن، ستون‌های اطلاعاتی شهر، تیرهای خیابان و برخی از ساختارهای داخل فروشگاه همه از انواع تبلیغات نیمکت خیابانی هستند. این شکل از تبلیغات محیطی، تبلیغات را در سطح چشمی مشتریان قرار می‌دهد.

تبلیغات نیمکتی خیابانی از طریق نمایشگرهای خاصی با فرکانس بالا، کم هزینه، هدفمند و قابل دسترسی برای مصرف کنندگان موثر است. مسافران، عابران پیاده و اتومبیل رانی‌ها همه هدف این روش خاص تبلیغات محیطی هستند.

تبلیغات نیمکت‌های خیابانی که بیشتر در مناطق شهری بسیار پرطرفدار هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند پوشش بازاریابی گسترده و خاص محله را فراهم کنند.

علاوه بر این، مصرف کنندگان معمولاً این نوع تبلیغات را به عنوان یک تجربه در فضای باز خود می‌دانند.

یک افزودنی دلپذیر از نظر زیبایی شناسی نه تنها توجه آن‌ها را به سمت برند شما جلب می‌کند، بلکه تجربه محیطی آن‌ها را نیز تکمیل می‌کند. در دسترس بودن ساختارهای بیرونی تقریباً نامحدود است و تعیین جمعیتی که می‌بایست روی آن مبارزات بازاریابی خود را متمرکز کنید، امری دشوار است.

تصاویر دیواری

یک نوع منحصر به فرد از تبلیغات محیطی، تصاویر دیواری است که توانایی تبلیغ در مناطق پرجمعیت و مکان‌هایی را دارد که ممکن است تبلیغات متعارف در دسترس نباشند.

تصاویر دیواری معمولاً در کناره‌های ساختمان‌ها، گاراژهای پارکینگ، محل‌های ساخت و ساز و هر ساختمان دارای مشخصات بالا قرار می‌گیرند. می‌توان آن‌ها را رنگ آمیزی یا به نمای خارجی سازه متصل کرد.

علاوه بر ارائه تبلیغات چشم نواز و پویا، تصاویر دیواری عموماً بخشی از زیباسازی شهری قلمداد می‌شوند و توسط مصرف کنندگان به عنوان یک پیشرفت در فضای باز دیده می‌شوند. این تأثیر مثبت با نام تجاری شما در ذهن مصرف کننده پیوند می‌خورد.

یک مزیت بزرگ این نوع تبلیغات، اشکال و اندازه‌های گاه غیر معمول آن‌ها است. برخلاف بیلبوردی با اندازه ای استاندارد، این تبلیغات با چشمگیرتر بودن و جذابیت بیشتر، مبارزات شما را متمایز می‌کنند و این اجازه را می‌دهند تا تصاویر پس زمینه یک پیکان قدرتمندی در جهت بازار بازاریابی شما باشند.

اگرچه قیمت گذاری برای یک تصویر دیواری ممکن است کمی بالاتر از سایر اشکال تبلیغات محیطی باشد، اما این واقعیت که به احتمال زیاد در رسانه‌های اجتماعی و سایر سیستم عامل‌های آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود، آن‌ها را در عبور از تبلیغات داخلی بدون هزینه بسیار کارآمدتر می‌کند.

این می‌تواند تأثیر حتی بزرگ تری برای کمپین بازاریابی شما داشته باشد و حتی دسترسی بیشتری فراهم می‌کند.

بازاریابی پارتیزانی پوستری

بازاریابی پارتیزانی پوستری، به شکل پایه ای بیشتر از تبلیغات محیطی، به پوسترهای زیادی اشاره می‌کند که از نظر استراتژیک در مناطق پرجمعیت شهری، معمولاً در مکان‌های هم سطح، برای جلب توجه حداکثر بدون صرف هزینه‌های هنگفت، به صورت استراتژیک قرار می‌گیرند.

این نوع تبلیغات محیطی به عنوان ابزاری برای انتشار آلبوم، کنسرت و حضور در آلبوم، در بین هنرمندان آینده و سرگرمی بسیار محبوب بوده اند.

قیمت تبلیغات به سبک بازاریابی پارتیزانی پوستری بسته به حجم پوسترها، مکان و مدت زمان تبلیغات متفاوت است.

تبلیغات حمل و نقلی (سیار)

تبلیغات حمل و نقل، در اشکال مختلف حمل و نقل عمومی قرار دارد. هدف از این بازاریابی، مسافران و مصرف کنندگانی هستند که نه تنها از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، بلکه از کنار آن هم عبور می‌کنند.

تبلیغات حمل و نقل را می‌توان در کنار اتوبوس‌ها، قطارها، واگن‌های راه آهن مترو و تاکسی‌ها قرار داد. آن‌ها همچنین می‌توانند تبلیغاتی باشند که در داخل ایستگاه‌های اتوبوس و قطار قرار می‌گیرند.

این تبلیغات در حالی که از مکانی به مکان دیگر سفر می‌کنند و در جایی قرار می‌گیرند که مصرف کنندگان از آن‌ها چشم پوشی می‌کنند، مانند تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی (با چرخاندن کانال یا ایستگاه)، دید بالایی برای تبلیغات شما ایجاد می‌کنند.

این تبلیغات تأثیر زیادی بر مصرف کنندگان دارند، زیرا با دقت بیشتری مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند.

نمایشگرهای نقطه فروش

همانطور که تصور می‌کنید، تبلیغات در صفحه نمایش، شامل انواع تبلیغاتی می‌باشند که برای مشتری در نقطه فروش یک فروشگاه خرده فروشی ارائه می‌شوند.

این می‌تواند شامل مواردی مانند صفحه نمایش، پوستر، بنر، تابلو، برچسب کف، برچسب پنجره و پوستر، پیام‌های صوتی ضبط شده، تیرها، بنرها، آرم‌ها و سایر انواع خاصی از دستگاه‌های جلب توجه کننده ای مانند لرزاننده‌ها باشد که همه این‌ها در یک فروشگاه برای جلب توجه مصرف کننده به خرید و تأثیرگذاری او برای خرید هستند.

نشان داده شده است که این تبلیغات بر مصرف کنندگان تأثیر می‌گذارد تا نه تنها در آینده خرید کنند، بلکه در زمان فروش نیز تصمیمات سریعی را بگیرند.

به همین ترتیب، تصور می‌شود که نمایشگرهای نقطه فروش برای برخی از صنایع بسیار موثر هستند، به ویژه صنایعی که به فروش محصولات از طریق کانال‌های خرده فروشی متمرکز می‌باشند.

با وجود بسیاری از گزینه‌های جدید برای تبلیغات محیطی، خارج از تبلیغات خانگی، یافتن کانال مناسب برای مارک و محصول شما می‌تواند چالش برانگیز باشد.

چگونه می‌توان فهمید که کدام روش تبلیغاتی در فضای باز برای صنعت شما بیشترین تأثیر را دارد؟ و چگونه می‌توانید بفهمید که بهتر است با کدام صاحبان رسانه کار کنید تا بهترین مکان‌ها و قیمت‌ها را برای تبلیغات محیطی خود بدست آورید؟

تلاش برای تعیین چگونگی استفاده حداکثری از بازاریابی و بودجه خاص کمپین خود نیز می‌تواند یک کار سخت و دشواری باشد. استفاده از یک شرکت رسانه خانگی می‌تواند حدس زدن در تصمیم گیری‌های دشوار را کنار بگذارد.

با تکیه بر تحقیقات و داده‌های گردآوری شده آن‌ها، اطمینان حاصل خواهید کرد که در مورد سبک رسانه، موقعیت مکانی و دسترسی، تصمیمات درستی خواهید گرفت.

همچنین به این معنی است که شما به مراکز تبلیغات محیطی در هر بازار ممکنی دسترسی دارید، به این معنی که شما همیشه بهترین قیمت ممکن را در طول دوره تبلیغات خود خواهید داشت.

اگرچه به نظر می‌رسد که تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات در داخل خانه محبوب ترین راه برای بازاریابی محصولات و خدمات شما و اطمینان از بیشترین میزان در معرض دید قرار گرفتن نام تجاری شما در بازار هستند، اما این موضوع خلاف واقع است.

بیش از ۷۰درصد زندگی ما در خارج از منزل سپری می‌شود، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا تبلیغات محیطی در دسترسی به توده مردم موثر هستند. تغییر روی تبلیغات در فضای باز می‌تواند به معنای دستیابی موثرتر افراد با محصولات و خدمات شما باشد.

فصل ۷

اصول تبلیغات محیطی


اشتباه اصلی انتخاب نادرست رسانه تبلیغاتی یا سازگاری نامناسب طرح با قالب دیگر است، به عنوان مثال، طرح در نظر گرفته شده برای چاپ در مطبوعات برای ساخت و سازهایی مانند بیلبورد، گروه تصویری و سایر استفاده می‌شود.

همچنین لازم به یادآوری است که تبلیغات محیطی باید مختصر باشند، زیرا تماس بین مصرف کننده و تبلیغات در فضای باز حدود ۳تا۵ ثانیه طول می‌کشد. در این مدت، مشتری باید درک کند که چه کالایی تبلیغ می‌شود و پیام اصلی را بخواند.

مهم است که تعداد کلمات در تبلیغات از ۵ تا ۶ فراتر نرود، تعداد تصاویر ۴ نفر بیشتر نباید باشد و رنگ‌های متضاد بیش از ۳ نمی‌باشند، در غیر این صورت چیزی در حافظه مصرف کننده باقی نمی‌ماند.

هنگام انتخاب قلم، مهم است که اولویت را به قلم‌های ساده و بدون بریدگی اختصاص دهید، که خواندن آن را آسان کند. مطالعات متعدد نشان داده اند که در صورت دشوار بودن خواندن، مصرف کنندگان به ندرت تلاش می‌کنند متن را بخوانند، بنابراین پیام تبلیغاتی شما مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

تبلیغ همزمان چند محصول، این خطر را دارد که هیچ یک از آن‌ها مورد توجه مصرف کننده قرار نگیرند، تاکتیک‌های قرار دادن یک محصول و تمرکز بر این موثرتر خواهد بود. در صورت نیاز به تبلیغ چندین محصول، بهترین راه حل تهیه چندین طرح و اجاره چندین رسانه تبلیغاتی است.

و سرانجام، از جزئیات خیلی کوچک در تبلیغات خودداری کنید، استثنا فقط اطلاعاتی از جمله شماره پروانه، منابع سهام و سایر است، جزئیات تماس باید از هر مسافت به وضوح قابل مشاهده باشند.

همانطور که برخی از کارشناسان اطمینان می‌دهند، بیش از ۹۰ درصد تبلیغات محیطی بدون توجه باقی می‌مانند و به سادگی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. همانطور که واضح است، وجوه سرمایه گذاری شده در چنین تبلیغاتی، بازدهی ندارند.

از جمله دلایل اصلی آن، عدم وجود کامل خلاقیت است. اگر هنوز به پیشرفت طراحان تبلیغاتی که به جای ایده‌های جالب و جدید، آن‌ها را زیبا ارائه می‌دهند اعتماد دارید، پس تبلیغات شما بدون توجه باقی خواهند ماند.

هنگام ایجاد تبلیغات، مهم است که به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چه نوع کالا و خدماتی را می‌فروشید؟
  • اهداف شما چه چیزهایی هستند؟
  • چه سوالاتی به شما کمک می‌کنند تا محصول و خدمات خود را حل بفروشید؟

و سرانجام، پس از دریافت محصول نهایی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی آنچه انجام داده اید مهم است. مهم این موضوع است که درک اطلاعاتی که سعی در انتقال آن دارید، چه مدت طول می‌کشد.

چه عواطفی ناشی از تبلیغات شما است، آیا آماده خرید محصول و خدمات خود هستید؟ خریداران و مشتریان بالقوه باید به وضوح آنچه محصول شما به آن‌ها می‌دهد را درک کنند، در غیر این صورت خرید آن منطقی نیست.

فصل ۸

اشتباهات رایج تبلیغات محیطی


برخلاف آنچه که بسیاری از افراد معتقدند، تبلیغات محیطی هنوز هم موثر هستند. مسئله این است که شما باید بیشتر از گذشته مراقب باشید. اکنون باید به جنبه‌های دیگری توجه کنید و از اشتباهات احتمالی دیگر خودداری نمایید.

شما باید بسیار مراقب باشید و همیشه مطابق با بهترین گزینه‌های ممکن که موجود است انتخاب کنید. با این حساب، در اینجا اشتباهاتی آورده شده اند که هرگز نباید مرتکب شوید:

خرید بیلبوردهای تبلیغاتی در مکان اشتباه

این اساساً بزرگ ترین اشتباهی است که می‌توانید مرتکب شوید. شما باید مطمئن باشید که بیلبورد انتخاب شده در منطقه ای قرار دارد که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند.

علاوه بر این، اگر بیلبوردی خریداری می‌کنید که براساس برنامه زمان بندی نمایش داده شود، باید مطمئن باشید که تبلیغ شما در زمان مناسب نشان داده می‌شود.

عدم شناخت مخاطب هدف

هنگامی که ایده واقعی مخاطب هدف را ندارید، می‌توانید به راحتی پتانسیل تبلیغات بیلبورد را از بین ببرید. هر بازاریابی می‌داند که انجام برنامه ریزی یک کمپین و تحقیقات گسترده به منظور خسته کردن کاربران مربوطه امری مهم است. اگر نمی‌دانید مخاطب شما کیست، می‌توانید ده‌ها اشتباه در تبلیغات محیطی انجام دهید.

عدم جذب مناسب مخاطب

این اساساً به معنای عدم تعامل مخاطبان در سطح عمیق است. اگر قادر به ایجاد انگیزه برای مشتری بالقوه نباشید، کمپین تبلیغاتی در فضای باز ناقص خواهد بود. شما یک هدف دارید. این تبلیغ باید باعث شود که مشتری در نهایت، تمایل به خرید خدمات، حضور در یک رویداد یا خرید کالایی را داشته باشد.

تبلیغات در یک فرکانس نامناسب

هر کمپین تبلیغاتی باید موثر باشد و برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید ذهن مصرف کننده را درک و توجه او را به خود جلب کنید. اگر با یک فرکانس مناسب تبلیغ نکنید، این تضمینی برای اشتباه شما است و ذهن مشتری را درگیر نخواهید کرد.

ایجاد تبلیغات محیطی مبهم

این اتفاق بسیار رایج تر از آن است که ممکن است در نگاه اول وسوسه شوید و باور کنید. بسیار مهم است که شما تبلیغاتی را ایجاد کنید که درک آن خیلی دشوار نباشد.

به مصرف کنندگان در هر زمانی فکر کنید. آیا آن‌ها به تبلیغی که به درستی دیده نمی‌شود پاسخ می‌دهند؟ همچنین آیا تبلیغ از هر زاویه ممکن کاملاً قابل مشاهده است؟ اینها سوالاتی هستند که باید قبل از شروع هرگونه کمپین تبلیغات محیطی از خود بپرسید.

فصل ۹

تاریخچه تبلیغات محیطی


این روزها وقتی می‌بینیم که تبلیغی روی یک وسیله نقلیه نمایش داده می‌شود، متوجه نمی‌شویم که بسیاری از اشکال تبلیغات محیطی نسبتاً جدید هستند.

در حالی که در سال‌های اخیر پوشش‌های وینیل راهی طولانی را طی کرده اند، نسب تبلیغات محیطی را می‌توان در اولین تمدن‌ها جستجو کرد. در حقیقت، مصری‌ها برای تبلیغ معاهدات و قوانین هزاران سال پیش از ابلیسک‌های سنگی بلند استفاده کردند.

بیایید نگاهی دقیق به تاریخ تبلیغات محیطی بیندازیم.

سال‌های اولیه تبلیغات محیطی

یوهانس گوتنبرگ در سال ۱۴۵۰ و با چاپ دستی، عصر جدیدی از تبلیغات را آغاز کرد. پوستر مصور در سال ۱۷۹۶ با بهبود روند لیتوگرافی دنبال شد.

برای اطمینان از اینکه پوسترها در معرض دید مداوم قرار گیرند، پوسترهای اسناد سازه ای خاص خود را در مکان‌های مطلوبی که ترافیک عابر پیاده و وسایل نقلیه بیشتر است، می‌ساختند.

در دهه ۱۸۳۰ بیلبوردها شروع به ظهور کردند. در ابتدا، تبلیغات کنار جاده ای به پوسترهای چسبانده شده یا تابلوهای نقاشی شده محدود می‌شد که تاجران محلی روی نرده‌ها و دیوارها نصب می‌کردند، تا مردم از فروشگاه خود در جاده ای که کالاهای مفیدی مانند قرص روماتیسم یا پتو اسب می‌فروخت، مطلع شوند. تا سال ۱۸۳۵، جارد بل اولین پوستر بزرگ آمریکایی با ابعاد بیش از ۵۰ فوت مربع را برای سیرک در نیویورک تولید کرد.

دهه ۱۹۰۰: ظهور بیلبورد

در آمریکا، یک ساختار بیلبورد استاندارد در سال ۱۹۰۰ تاسیس شد. این تبلیغات بزرگی را به خود جلب کرد که می‌توانستند تبلیغات بیلبورد یکنواختی را از ساحلی به ساحل دیگر ارائه دهند.

تا سال ۱۹۱۲، همه مراکز عمده شهری دارای بیلبورد بودند. به عنوان بخشی از قانون زیباسازی بزرگراه در سال ۱۹۶۵، بیلبوردها محدود به مناطق صنعتی و تجاری شدند.

در دهه ۱۹۷۰، موسسه فناوری ماساچوست توسط گروهی از شرکت‌های بیلبورد سفارش گرفت تا راهی برای رنگ آمیزی بولتن‌ها توسط رایانه کشف کند. این پیشگام چاپگر دیجیتال دارای فرمت گسترده ای است که امروزه معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند مستقیماً روی وینیل چاپ شود.

تبلیغات از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز

رسانه‌های جایگزین، بیلبوردها، صفحه‌های دیجیتال مبتنی بر مکان، ترانزیت و حتی نیمکت‌های خیابانی از طیف متنوعی از قالب‌های تبلیغاتی برخوردار هستند که امروزه یافت می‌شوند.

در سال ۱۹۹۰، اکثریت قریب به اتفاق تبلیغ کنندگان محیطی، موافقت کردند که قرار دادن پیام‌هایی که خدمات و محصولات غیرقابل فروش به خردسالانی که به بازار عرضه می‌کنند را محدود کنند. این امر بعداً در دهه با ممنوعیت تبلیغات محصولات دخانی پیگیری شد.

تا سال ۲۰۰۵، اولین بیلبوردهای دیجیتالی شروع به ظهور کردند. این‌ها به زودی به یک پایه اساسی در بزرگراه‌های اصلی در اکثر شهرها تبدیل شدند. همچنین، در دهه گذشته، تولید کنندگان بزرگ وینیل، مانند ۳M  و Avery ، شروع به تولید وینیل برای استفاده در تبلیغ وسایل نقلیه کردند.

تبلیغات وسایل نقلیه (سیار)

تبلیغات محیطی و وسایل نقلیه در شمال جرسی اکنون موثرترین راه برای رساندن پیام شما به آنجاست. با توجه به پیشرفت تکنولوژی تبلیغات سیار، اکنون تقریباً این روش برای هر مشاغل یا شخصی مقرون به صرفه است.

چاپگر دیجیتال با فرمت گسترده و پیشرفته هر تصویری را که بخواهید با رنگ‌های واضح و شفاف چاپ خواهد کرد وفرایند نصب اطمینان خواهد داد که برای سال‌های زیادی ادامه خواهد داشت. در پایان، شما با هزینه کمتری و افراد بیشتری نسبت به هر شکل تبلیغی خواهید رسید.

فصل ۱۰

مراحل ایجاد کمپین تبلیغات محیطی


مخاطب

شما برای چه کسی تبلیغ می‌کنید؟ گروه‌های مختلفی از مردم ممکن است به انواع خاصی از فعالیت‌ها به طور متفاوتی پاسخ دهند.

شما باید صدای صحیح و پیام مناسب را برسانید و باید از تصاویر مناسب (در صورت لزوم) برای جذب مخاطب مورد نظر خود استفاده کنید. تحقیق کامل در مورد تمایلات مخاطبان می‌تواند به شما در طراحی یک کمپین کامل کمک کند.

جوک، یک پیام جدی، یک تصویر آرزو، همه آن‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی کار کنند.

طرح

شما باید توجه مخاطبان خود را جلب کنید و پس از جلب توجه باید توجه آن‌ها را حفظ نمایید. یک طراحی خلاق این اطمینان را می‌دهد که مردم متوجه تبلیغ شما می‌شوند و اگر پیام شما واضح باشد، برند شما را در ذهن خود نگه می‌دارند.

ویژگی‌های کلیدی هر شعار یا تبلیغاتی کوتاه، قابل توجه و به یاد ماندنی هستند، ممکن است مخاطبان وقتی که در حال راه رفتن، رانندگی یا گذر از اتوبوس هستند ، وقت و علاقه ای به خواندن یک پاراگراف از متن نداشته باشند.

در نظر داشته باشید URL مخاطبان خود را برای پیگیری تبلیغات خود اضافه کنید، این یک معیار مفید برای پیگیری تأثیر آن به شما ارائه می‌دهد.

فنآوری

اگرچه این ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام بررسی عوامل حیاتی یک کمپین تبلیغاتی به ذهن خطور می‌کند، اما اکنون فناوری چنان نقشی در زندگی روزمره ما بازی می‌کند که دست کم است که حداقل به آن توجه نکنیم.

فناوری مانند GeoLocate از Clear Channel به شما این امکان را می‌دهد تا پس از عبور از تبلیغات خود، مخاطبان را در تلفن‌های هوشمند شان جلب کنید، با حضور در یکی از ۱۰۰۰۰۰ هزار برنامه برجسته، کسب و کار شما می‌تواند پس از عبور از برنامه شما، در برنامه مورد علاقه خود ظاهر شود. آگهی.

محل

بسته به اهداف شما، مکان‌های مختلف کم و بیش توصیه می‌شوند و برای موفقیت مناسب تر از دیگران هستند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید مردم را به محل کار خود در مرکز شهر راهنمایی کنید، عاقلانه است که تبلیغات خود را در نزدیکی آن قرار دهید.

اگر در مغازه یا وب سایت خود پیشنهادی را تبلیغ می‌کنید، قرار دادن بیلبورد در جایی که نظر مشتریان بالقوه را به خود جلب کند، ایده آل است. این ممکن است در یک مرکز شلوغ شهر یا در یک مسیر اصلی باشد که توسط رانندگان و مسافران به طور یکسان دیده شود.

تلفیق خلاقیت و استراتژی بازاریابی مشخص، راهی عالی برای ارائه یک کمپین تبلیغاتی موفق است. اختصاص دادن زمان برای استراتژی و سازماندهی تبلیغات خود می‌تواند معجزه کند و پنج گامی ‌که در اینجا ذکر کردیم می‌توانند نقشی اساسی در آن داشته باشند.

فصل ۱۱

نکات مهم در تبلیغات محیطی


برای اطمینان از دریافت بهترین پاسخ برای پرداخت خود، باید با برنامه ریزی دقیق با استراتژی فضای باز خود درگیر شوید.

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که توسط تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل اداره می‌شود. بنابراین یک صفحه نمایش کوچک در جلوی آن‌ها تمام توجه یک مصرف کننده را به خود جلب می‌کند، نه بیلبورد یا بنر. بنابراین، برای تغییر آن جریان، نکات زیر را دنبال کنید:

۱- تاکتیک‌های فضای باز خود را قابل اشتراک گذاری کنید

ایده‌های بیرونی که باید انجام دهید چه ویژگی خاصی دارند؟ آیا نوآور هستند؟ آیا آن‌ها ویژگی‌های سه بعدی یا مکالمه انسانی دارند؟ آیا آن‌ها پیامی می‌دهند یا مردم را متعجب می‌کنند؟

شما می‌خواهید به عنوان چیزی که باعث ایجاد سر و صدا می‌شود، به مخاطبان انبوه خود برسید. بسیار عالی است که مردم آن را ضبط می‌کنند و در اینترنت به اشتراک می‌گذارند. اگر این اینقدر جذابیت نداشته باشد، به معنای اتلاف وقت و پول است.

۲- پول خود را خرج سایت‌های پربازدید کنید

ممکن است وسوسه شوید واحدهای کمتری دریافت کنید، این به معنای اتلاف وقت است. راه موفقیت، جلب توجه مردم در کارزار تبلیغاتی شما در فضای باز می‌باشد. دریافت یک سایت برای داشتن میلیون‌ها بازدید، بهتر از پنج سایتی است که ۷۰۰۰۰۰ بازدید به همراه دارد.

۳- به مسابقه نگاه کنید

از همه رقابت‌ها آگاه باشید تا هرگز به دام نیفتید. بنابراین، منطقه را مطالعه کرده و سایت‌هایی را انتخاب کنید که مشکلی ایجاد نکنند.

۴- کمتر بیشتر است

تبلیغات در فضای باز در واقع فاصله ای را بین برند شما و مخاطبان ایجاد می‌کند. اگر خوش شانس باشید، آگهی فقط برای یک یا دو ثانیه مشاهده می‌شود. نیازی نیست که با پیام‌ها و اقدامات عملی خود دچار اشتباه شوید.

این کار را به طور ساده ای انجام دهید و بگذارید چند کلمه صحبت کنند و توجه شما را به خود جلب نمایند. در فضای باز به عنوان یک اطلاع رسان فکر نکنید، بلکه باعث ایجاد علاقه در بینندگان خود شوید.

فصل ۱۲

مثال از تبلیغات محیطی


۱- گوگل، گوگل را مجبور کنید این کار را انجام دهد

پس از راه اندازی اولیه آن در آمریکا، گوگل با استفاده از تبلیغات دیجیتال خارج از خانه (با مشارکت R / GA لندن) کمپین گوگل را مجبور کنید این کار را انجام دهد را به چشم لندن نشینان آورد.

این کمپین تبلیغ کرد که چگونه توانایی‌های Google Assistant با جزئیات تمام وظایفی که می‌توانند انجام دهند، به افراد در موقعیت‌های روزمره کمک می‌کند. این با پخش آن نشان داده می‌شود.

۲- نتفلیکس یک شوخی است

قبل از اهدای جوایز امی در سال ۲۰۱۷ ، بیلبوردهای سفید و ساده که اعلام می‌کنند نتفلیکس یک شوخی است، در نیویورک و لس آنجلس ظاهر شدند.

بر اساس گزارش‌ها، کمپین بازاریابی جدید سرویس پخش جریانی که بیلبوردهای OOH را به نمایش می‌گذارد، برای تبلیغ صف جدید نمایش کمدی آن‌ها بود و بدون شک کاربران را به سمت سرویس پخش جریانی خود سوق می‌داد.

۳- Postmate، ما آن را دریافت می‌کنیم

کمپین Postmates  ما آن را دریافت می‌کنیم که در لس آنجلس راه اندازی شد، با زیرکی از شوخ طبعی و ارتباط مکان محور در مبارزات رسانه ای خود در فضای باز استفاده کرد، تا سر به رشد روند تقاضای هر چیزی بگذارد که در جامعه امروز بسیار برجسته است.

۴- بیلبورد آفتابی مک دونالد

این بیلبورد در سال ۲۰۰۶ توسط مک دونالد استفاده می‌شود و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های تبلیغات در فضای باز رتبه بندی می‌شود.

در این آگهی تبلیغاتی بیلبورد، مک دونالد ساعت آفتابی M شکلی را انتخاب کرد که بسته به زمان خاص، طیف وسیعی از میان وعده‌های مک دونالد را به نمایش می‌گذارد. بنابراین، صبح قهوه و کروسان را نشان می‌داد، در حالی که بعد از ظهر همبرگر و سایر غذاها.

۵- هک وای فای آئودی A4

آئودی کاملاً ماهرانه در یکی از فعالیت‌های خود در سال ۲۰۱۶ از تبلیغات در فضای باز استفاده می‌کند. آن‌ها در نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۱۶ یک سری نقاط داغ Wi-Fi را ارائه دادند که نام آن‌ها تبلیغات مدل جدید آئودی A4 بود.

نام‌های مختلف نقاط اتصال Wifi عبارتند از: ۳۲۸ دلیل برای انتخاب A4 ، A4  دارای Wi-Fi است. این استراتژی در به اشتراک گذاری پیام شرکت به تأثیرگذارترین شکل ممکن کاملاً موثر بود.

اول، آن‌ها خدمات رایگان به طرفداران اتومبیل ارائه می‌دادند، به علاوه از نظر روانی بر آن‌ها تأثیر می‌گذاشتند تا نه تنها مدل اتومبیل را به خاطر بسپارند، بلکه ویژگی‌های اصلی آن را نسبت به سایر رقبا برتری دهند.

چنین مواردی از خلاقیت‌های شگفت انگیز، این کمپین آئودی خارج از خانه را به یکی از بهترین نمونه‌های تبلیغات در فضای باز تبدیل کرده است.

فصل ۱۲

برندهای معتبر در استفاده از تبلیغات محیطی


اپل

کمپین بیلبورد Shot On iPhone 6 اپل، به عنوان تغییر دهنده بازی توصیف شد و حتی در جشنواره تبلیغات شیرهای کن جایزه Grand Prix را در رده بیرونی دریافت کرد.

این کمپین شامل استفاده از عکس‌های حرفه ای‌ها و آماتورها بود که با آیفون ۶ خود آن‌ها را گرفته بودند. سپس عکس‌ها در بیلبوردهای سنتی در ۲۵ کشور مختلف قرار گرفتند.

در این کمپین OOH از یکی از نکات مربوط به برند تجاری برای تبلیغات موثر در فضای باز و تصاویر کاملاً ایده آل استفاده شده است. این تصاویر خود شامل کوهنوردان، نوزادان ، غروب خورشید، تصاویر عادی است که افراد عادی با تلفن خود می‌گیرند.

ترکیب بیلبوردها نیز ساده است. این عکس شامل یک عکس در یک قاب سفید می‌باشد و در پایین بیلبورد نوشته شده: روی آیفون ۶ شات شده است.

بیلبورد شفاف، آسان خوانده می‌شود، به راحتی قابل مشاهده است، با این وجود عکس‌ها خود جلب توجه می‌کنند. این تصویر ساده و تمیز به سرعت موضوع را جلب می‌کند و متن بسیار کمی روی آن است. این نظر بیننده را به خود جلب کرده و هدف از تبلیغات را در مدت کوتاهی که به بیلبورد نگاه می‌کنند، نشان می‌دهد.

دیزنی، پیکسار

فیلم Disney Pixar ،Coco  فیلمی خیره کننده از نظر بصری درباره پسری است که در سرزمین رنگارنگ مردگان گشت و گذار می‌کند. مفهوم فیلم از Dia de Los Muertos الهام گرفته شده است.

برای تبلیغ فیلم، دیزنی، پیکسار از بیلبوردهای رنگارنگ با متن کم استفاده کرد. بیلبوردها با خط و تصویر فیلم سازگار هستند و شامل تصاویری شبیه به شبح و درخشان در تاریکی و بسیار رنگارنگ بودند.

در یک مثال، بیلبورد دارای حروف بزرگ تری است که عنوان فیلم را کوکو می‌گوید. این حروف در رنگ‌های مشابهی هستند که ترکیبی هماهنگ را ایجاد می‌کنند. CO نارنجی قرمز و زرد در یک طرف حیوان رنگارنگ در مرکز بیلبورد و CO دیگر در سمت دیگر حیوان، به رنگ بنفش و آبی قرار دارد.

این نیز با متن و طرح قلم عنوان فیلم سازگار است. تصاویر به نمایندگی از فیلم جذاب بودند، اما در متن‌هایی زیاد یا تصاوییر بیش از حد گیر نمی‌کردند و آن را به تبلیغاتی در فضای باز جذاب و کارآمدی تبدیل نمودند.

آمازون

آمازون یکی از مهمترین شرکت‌ها در زمینه بلندگوهای هوشمند در آمریکا است و آمازون اکو بسیار محبوب است. طبق یک مطالعه مصرف کننده از NPR  ۷۶ درصد از افراد مورد بررسی دستگاه آمازون اکو داشته اند.

بر خلاف تبلیغات قبلی در فضای باز که در این لیست ذکر شده بود، در مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۷، آمازون اکو شامل استفاده از تصاویر رنگی یا تصاویر کاملاً مناسب جلب توجه کننده ای نبود.

این کمپین فقط از متن استفاده کرده است. متن بزرگ و پررنگ روی بیلبوردی در میدان تایمز. این بیلبورد متنی داشت که مربوط به تعامل مصرف کنندگان با محصول امازون اکو بود.

بنابراین در تبلیغات، متن بیلبورد نوشته شده است الکسا با حروف درشت. سپس در متن نازک تر، می‌خوانید، آهنگی را که می‌رود پخش کن. این باعث جلب توجه الکسا می‌شود، کلمه ای که باعث کارکرد دستگاه خواهد شد. مانند Siri آیفون، این نام در ذهن ما با محصول آمازون اکو پیوند خورده است.

حروف بزرگ روی بیلبورد می‌گوید: عشق همان چیزی است که شما نیاز دارید. این بیلبورد متنی را به نمایش می‌گذارد که می‌توانید با آمازون اکو انجام دهید. الکسا، آهنگی را اجرا کن که عشق همان چیزی است که شما نیاز دارید.

این آهنگی است که بسیار پرطرفدار بوده و بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند که به بیننده تبلیغات اجازه می‌دهد هنگام مشاهده بیلبورد ارتباط و خاطره ای با آن داشته باشد. روی بیلبورد یک کپی بزرگ از آمازون اکو قرار دارد که به بیننده پیوند بین پخش موسیقی محبوب و دستگاه آمازون اکو را نشان می‌دهد.

کوکاکولا

شرکت نوشابه کوکا کول،ا به راحتی یکی از شناخته شده ترین مارک‌ها در سراسر جهان است. آن‌ها برای جلب توجه مصرف کنندگان از بیلبوردهای بزرگ در میدان تایمز استفاده می‌کنند،

اما پس از تقریباً یک قرن موفقیت آمیز در استفاده از تبلیغات در فضای باز، این برند می‌خواست این بیلبوردهای منحصر به فرد را ایجاد کند. یک کمپین تبلیغاتی در فضای باز توسط کوکاکولا در سال ۲۰۱۷ برنده رکوردهای جهانی گینس شد.

بیلبوردهای رباتیک سه بعدی از مکعب‌های LED با وضوح بالا استفاده می‌کنند که برای نمایش مارک‌های مختلف خود تغییراتی را اعمال خواهند کرد.

تصاویر با وضوح بالا از نظر بصری خیره کننده بودند، اما راهی که کوکا کولا این تجربه را به یاد ماندنی می‌کرد، تهیه نمونه‌هایی از نوشیدنی‌های آن‌ها در حالی که غبار خنکی به مخاطب پاشیده بود، است.

اگرچه ممکن است هر مارکی بودجه لازم برای انجام این کار را نداشته باشد، اما این کمپین خاص نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌ها می‌توانند با تبلیغات در فضای باز، فروش محصولات خود را آزمایش کرده تا تبلیغات خود را به تجربه ای به یاد ماندنی و فراگیری تبدیل کنند.

برادران وارنر

تصاویر برادران وارنر برخی از ابتکاری ترین تبلیغات خارج از خانه را به همراه دارند. آن‌ها اشکال مختلفی از رسانه‌ها را برای بیلبوردها و پوسترهای پناهگاه حمل و نقل خود ترکیب کرده اند که این منجر به برنده شدن جوایز توسط انجمن بیرونی آمریکا شد.

یک نمونه از آن‌ها بیلبورد بزرگی برای فیلم  شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، بود. بیلبورد به گونه ای ساخته شده است که گویی خود تابلو آسیب دیده و برشی از نماد معروف و شناخته شده بتمن در وسط آن قرار دارد.

این نماد به قدری قابل تشخیص است که تنها متن روی بیلبورد تاریخ اکران فیلم بود. این تنها زمانی نیست که برادران وارنر از تبلیغات خلاقانه در فضای باز برای ایجاد علاقه برای فیلم‌های آینده خود استفاده کرده اند.

تبلیغات یک پناهگاه ترانزیتی دارای دری با سوراخ بود که در آن سواران ترانزیت می‌توانستند پیش نمایش فیلم The Conjuring 2 را مشاهده کنند. این امر فناوری و تبلیغات در فضای باز را در کنار هم قرار می‌دهد و از طریق تبلیغات مدرسه قدیمی و مدرسه جدید، یک تجربه جالب و تعاملی برای بیننده ایجاد می‌کند.

برند‌های نوپا

اگر یک شرکت غول پیکیر مانند یکی از مارک‌های ذکر شده در بالا نباشید، چه باید بکنید؟ اگر پول یک بیلبورد سه بعدی غول پیکر در میدان تایمز را نداشته باشید، چه می‌کنید؟

این تبلیغات باید در مناطق پر بازدیدی نصب شوند، اما برخی از املاک و مستغلات تبلیغاتی وجود دارند که برای یک شرکت کوچک تر بسیار گران هستند.

خوش شانس هستید، زیرا تبلیغات خارج از خانه در مورد رسیدن به اهداف تبلیغاتی و مخاطبان هدف خود، شرکت‌های نوپا، گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

آن‌ها حتی این فرصت را دارند که در تبلیغات بیرونی خود به راحتی از فناوری استفاده کنند. مارک‌های نوپا و شرکت‌های کوچک تر می‌توانند از کمپین‌های جسورانه و خلاقانه ای که شامل فناوری است استفاده کنند.

این تبلیغات می‌توانند دعوت به عملی باشند که افراد را از طریق متن یا کدهای QR به سمت سیستم عامل دیجیتال یک شرکت سوق می‌دهد.

با استفاده از کد QR ، بینندگان می‌توانند با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود بلافاصله اطلاعات بیشتری درباره یک شرکت یا برند کسب کنند. تبلیغات خارج از خانه در بیش از یک مکان دیده می‌شوند.

تبلیغات OOH به نام تبلیغات بسته بندی وسیله نقلیه موبایل است و به بینندگان بالقوه بیشتری این امکان را می‌دهد تا تبلیغات شما را ببینند.

Adder Mobile Technologies برای ایجاد پوشش‌های جذاب و چشم نواز اتومبیل به خوبی کار می‌کند. بسته بندی وینیل روی وسایل نقلیه در منطقه مورد نظر شما قرار می‌گیرد و Adder به رانندگان این وسایل، نقدی پرداخت می‌کند.

آن‌ها از داده‌های مکانی مبتنی بر جغرافیایی استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند تبلیغات شما در معرض دید هرچه بیشتر افراد هستند. Adder با استفاده از برنامه خود، انگیزه رانندگی را برای رانندگی در مناطق پرترافیک فراهم می‌سازد.

فصل ۱۲

معرفی کتاب در حوزه تبلیغات محیطی


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید