بهترین راه جذب مشتری در فست فود که همه چیز را زیر و رو خواهد کرد

فهرست مطالب

این روزها در سراسر خیابان‌های هر شهری پر شده از رستوران‌ها و فست فودهای کوچک و بزرگی که هر یک سعی دارند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. اما با این وضع رقابت حتی حفظ کردن مشتریان هم چالش بزرگی آفریده است. در این مقاله میخواهیم به بهترین راه جذب مشتری در فست فود و انواع راه‌های بازاریابی در این بازار بپردازیم.

پس اگر شما هم قصد افزایش فروش فست فودی یا رستوران خود را دارید یا در فکر تاسیس چنین فضایی هستید بهتر است این نکات را از دست ندهید.

فضای مجازی را فراموش نکنید

یکی از مهمترین نکاتی که بهتر است پیش از هر راه دیگری گفته شود استفاده از فضای مجازی است. دیگر تاثیر صفحات اینستگرامی یا سایت‌های فروش محصولات و خدمات از کسی پوشیده نیست و تولید محتوا در این پلتفرم می‌توانند بسیار کمک کننده باشد.

پس قبل از هر کاری یک صفحه اینستگرامی برای رستورانتان راه بیندازید. در نکات بعدی خواهیم گفت که این صفحه چقدر میتواند برایتان کارایی داشته باشد.

محتواهای زنده را زنده نگهدارید

نوع دیگری از محتواها که میتوانید در صفحه رستورانتان قرار دهید فیلم‌هایی هستند که در همان روزی که ضبط میشوند با اختلاف زمانی کوتاهی بارگزاری میشوند.

در این فیلم‌ها میتوانید فضای داخلی رستوران و المان‌های زیبا و دلنشین آن را به مخاطبتان نشان دهید.

فیلم برداری از محیط داخلی آشپزخانه ، بهداشت فضا و کارکنان را به مخاطب نشان میدهد و علاوه بر آن میتوان احساس ناشی از تست کردن یک نوع غذا را نیز در آن‌ها نشان داد.

میتوانید خودتان در این محتواهای ویدیویی حضور داشته باشید و یا از یک فرد دیگر برای توضیح ماهرانه غذاها و منوی رستوران استفاده کنید.

لحن صحبت کردن و تماس با مخاطب در این محتواها بسیار مهم است و باید به مخاطب حس اعتماد و دوستی را منتقل کند.

با به کارگیری هوش تجاری ، تصمیمات بهتری برای کسب و کارتان بگیرید‏

هوش تجاری برای کمک به مدیران جهت گرفتن تصمیمات بهتر ایجاد شده است.

اکنون بخوانید

 

عکس‌های خوشمزه بگیرید

قدم بعدی برای این که بتوانید فعالیتتان در فضای مجازی را موفقیت آمیز کنید قرار دادن محتوای مناسب است که یکی از این انواع محتواها تصاویر غذاهایتان هستند.

این تصاویر باید واقعی باشند و ترجیحا در فضای خود رستوران گرفته شوند تا به مشتری حس اعتماد بدهند.

در تصویر برداریتان وسواس به خرج دهید. اگر خودتان توانایی ثبت تصاویر زیبا و ماهرانه را دارید که چه بهتر ، در غیر این صورت حتما از یک عکاس کمک بگیرید.

فراموش نکنید که عکس‌ها باید باکیفیت باشند و در آن‌ها از رنگ‌های زیبا استفاده شده باشد. میتوانید چند نوع محصول مختلف را در کنار هم بگذارید و از آن‌ها تصاویر ترکیبی تهیه کنید.  در این صورت این احساس به مخاطب داده میشود که ترکیب این غذاها باید با یکدیگر باشد.

مثلا میتوانید از یک پیش غذا ، یک غذای اصلی ، یک دسر یا نوشیدنی استفاده کنید.

بهترین راه جذب مشتری در فست فوداپلیکیشن خودتان را داشته باشید

اپلیکیشن به مخاطب شما احساس تعلق میدهد و میتواند او را به شما وفادار کند. از طرفی برای او بسیار ساده تر است که منوی شما را در داخل گوشی اش داشته باشد و هر زمان که بخواهد بتواند قیمت‌های به روز را ببیند و غذای مورد نظر خود را سفارش دهد.

در واقع دیگر دوره سفارش‌های تلفنی به سر رسیده و اپلیکیشن‌ها جایگزین آنها شده اند. پس حتما این روش را که یکی از بهترین راه های جذب مشتری در فست فود است ، اعمال کنید تا نتایج بی نظیر آن را ببینید.

سایت شما حامی شما است

علاوه بر اپلیکیشن و صفحه اینستگرامی داشتن یک سایت میتواند مشتریان را بهتر به شما برساند. چرا که معمولا افراد همچنان سرچ کردن در گوگل را به هر چیز دیگری ترجیح میدهند.

شما میتوانید از طریق گوگل مپ محل رستوران خود را مشخص کنید و به این طریق گوگل سایت شما را به افرادی که نزدیک محل رستوران شما هستند و عبارتی مرتبط را سرچ کرده اند نشان میدهد.

این یک راهکار بسیار موثر برای جذب مسافرانی است که به دنبال یک رستوران در شهر شما هستند. به علاوه شاید بسیاری از مشتریان شما از وجود اپلیکیشن یا صفحه اینستگرام شما اطلاع نداشته باشند اما با یک سرچ ساده در گوگل میتوانند به سایت شما دست یابند .

سایت شما حتما باید به اپلیکیشن و صفحه اینستگرامیتان لینک شود تا مخاطبان آن ها را پیدا کنند چرا که استفاده از آن ها برای مشتریان مطلوب تر بوده وبیشتر جلوی چشم آن‌ها هستند. پس در واقع سایت شما یک حامی قدرتمند برای اپلیکیشن و صفحه اینستگرامیتان است.

بهترین باشید

جذب مشتری یک فرایند است و نگه داشتن آن یک فرایند مهم‌تر. با برخی روش ها شما میتوانید رستوران خود را به مشتریان معرفی کرده و از این طریق آنها را به آنجا بکشانید. اما بعد از آن که مشتری سفارشش را داد وقت آن است که خودتان را ثابت کنید.

محصول با کیفیت به دست مشتری بدهید تا او راضی به منزل برود و دفعه بعد هم که هوس فست فود کرد خاطره خوشی از شما داشته باشد و مجددا به رستوران شما مراجعه کند.

علاوه بر آن بازاریابی دهان به دهان یک نوع بازاریابی بسیار موثر در زمینه شغلی رستوران‌ها و فست فودها است. هر مشتری میتواند خود بازاریابی برای شما باشد و شما را به دوستان و آشنایانش پیشنهاد کند.

قطعا بازاریابی مشتری که خود محصول شما را استفاده کرده و راضی بوده است بسیار موثرتر از هر بازاریابی دیگری است.

ویژگی افراد موفق در کسب و کار چیست؟ چه چیز آن ها را از سایرین متمایز می کند؟

حتما شما هم تا کنون افراد زیادی را دیده اید که هر کدام به نحوی در کار خود از دیگران برتری دارند. اما ویژگی افراد موفق در کسب و کار چیست؟

اکنون بخوانید

 

حس خوبی در مشتریتان ایجاد کنید

مسئله مهمتر دیگری که لازم است به عنوان بهترین راه های جذب مشتری در فست فود بیان کنیم ایجاد حس مثبت از طریق رفتار خوب با مشتریان است.

هر چقدر هم غذای رستوران شما باکیفیت بوده و قیمت‌های باصرفه‌ای داشته باشید ، بدون پیش گرفتن یک رویه رفتاری مناسب نمیتوانید احساس خوشایندی در مشتری ایجاد کنید.

پس هر چقدر هم خسته هستید یا سرتان شلوغ بوده است لازم است رفتار خوبی با مشتریانتان داشته باشید.

به همه کارمندانتان تذکر دهید که همیشه لبخند به لب داشته باشند و با مشتری رفتاری دوستانه داشته باشند. مشتریان وفادارتان را بشناسید و به آن‌ها نشان دهید که از بازگشت مجددشان خرسندید و آن‌ها را به خاطر میاورید.

با مشتریانتان در ارتباط باشید

ارتباط داشتن با مشتری از طریق پیامک و یا صفحه اینستگرام ، حرفه‌ای بودن شما را به مشتریتان یادآوری میکند.

از طرفی از این طریق میتوانید تخفیف‌های ویژه یا محصولات جدیدتان را معرفی کنید. اما بهتر است در این کار زیاده روی نکنید. چرا که مشاهده مداوم پیامک‌های تبلیغاتی احساس خوبی در مخاطب ایجاد نمیکند.

میتوانید بعد از ارائه خدمات در قالب یک پیامک از مشتریتان نظرسنجی کنید. این نظرسنجی علاوه بر این که مشتریتان را تحت تاثیر قرار میدهد ، میتواند در تحلیل و ارزیابی محصولات و نحوه ارائه آنها بسیار موثر واقع شود.

ارتباط صحیح با مشتری ، بهترین راه جذب مشتری در فست فودمجله خبری داشته باشید

اگر وبسایتی برای رستورانتان ساخته اید فراموش نکنید که یکی از بهترین راه های جذب مشتری در فست فود داشتن یک مجله خبری است . تولید محتوای متناسب با کسب و کارتان میتواند یک عامل فوق ‌العاده مهم در جذب مشتریان باشد.

از طرفی اگر وبسایتی ندارید و یا حتی به موازات آن تولید محتوای مرتبط با اخبار مهم کسب و کارتان یا اطلاعاتی در ارتباط با محصولات غذایی در صفحه اینستگرام میتواند علاوه بر به روز نگه داشتن آن حس حرفه‌ای بودن شما را به مشتری تزریق کند. در نتیجه اعتماد به شما کار ساده تری خواهد شد.

انتقاد پذیر باشید

هر چقدر هم کار شما حرفه‌ای و بی نقص باشد ممکن است در بخشی از ارائه خدمات دچار مشکل شوید. برای مثال گاهی کم بودن یک چنگال در سرویس غذا ممکن است تمام زحمات را تحت الشعاع قرار دهد.

هیچگاه با مشتریان ناراضی به صورت حق به جانب برخورد نکنید. فراموش نکنید که بازاریابی دهان به دهان علاوه بر مزایایی که دارد میتواند اثر سو هم بر کسب و کار شما داشته باشد.

یک مشتری ناراضی میتواند بسیاری از مشتریان بالقوه شما را از بین ببرد. پس سعی کنید با ارائه تخفیف ، اشانتیون یا حتی یک شاخه گل رضایت آنها را جلب کنید.

به آنها بگویید که از نظراتشان برای شما بسیار با ارزش است و میتواند در پیشرفت کسب و کار شما بسیار یاری دهنده باشد.

البته واقعا هم از این نظرات استفاده کنید و از این طریق روز به روز از ایرادها و مشکلاتی که مشتریان به شما میگیرند بکاهید.

عنوان مقاله

توضیح بیشتر در مورد مقاله

اکنون بخوانید

 

پاسخگو باشید

پاسخگویی یکی از ارکان اصلی جذب مشتریان است که باید به عنوان یک اصل در مبحث بهترین راه های جذب مشتری در فست فود ارائه شود.

یکی از مهمترین علائم پاسخگو بودن در فست فودها و رستوران‌ها ، سرعت سرویس دهی است. همه ما انسان‌ها برای وقت خود ارزش قائل هستیم و تمایل زیادی نداریم که این زمان را در انتطار برای غذا از دست بدهیم.

لذا معطل شدن زیاد مشتری بین زمان سفارش دهی و دریافت سرویس یک امتیاز منفی یا بهتر است بگوییم بسیار منفی برای رستوران شما به شمار خواهد رفت.

علاوه بر آن گاهی برخی مسائل مثل کمبود تجربه ، کمبود نیرو و یا شلوغی برخی از روزها ممکن است مدیریت این همه سفارش را سخت کرده و منجر به سرویس دهی دیر و یا غذای سرد به مشتریان شود.

پس از قبل این مشکلات را مدیریت کنید برای مثال نیروی بیشتری استخدام کنید و یا حتی اگر میبینید تعداد مشتریان به قدری زیاد است که نمیتوانید از پس سرویس دهی سریع به آنها برآیید ، از پیش به آنها متذکر شوید که ممکن است سرویس دهی به آن‌ها قدری طول بکشد.

مطمئن باشید که مشتریانتان از این اخطار نه تنها ناراحت نمیشوند بلکه اهمیتی که شما به آنها و وقت با ارزششان داده‌اید را احساس خواهند کرد.

البته این کار باید با لحن بسیار دوستانه و محترمانه انجام شود تا موجب سو برداشت نشود.

بهترین راه جذب مشتری در فست فود و رستورانبه فضای رستورانتان اهمیت دهید

فضای رستوران مثل لباس برای انسان‌ها است. همانطور که اولین چیزی که انسان‌ها از ما بعد از ورود به یک مجلس میبینند لباسمان است ، اولین چیزی هم که مشتری بعد از ورود به رستوران شما میبیند فضای رستوران است که میتواند اولین عامل برای قضاوت مشتری باشد.

به همین علت هم میتوان استفاده از فضای مناسب و دیزاین‌های خلاقانه را یکی از بهترین راه های جذب مشتری در فست فود و رستوران‌ها دانست.

فضای رستوران باید احساس آرامش خاطر به مشتری بدهد. نشستن در یک فضای آرام و زیبا حتی اگر به علت انتظار برای غذا هم باشد احساس خوشایندی در مشتری شما ایجاد خواهد کرد.

استفاده از المان‌های طبیعی مثل گل و گیاه ، میز و صندلی‌های راحت ، نور طبیعی و یا مصنوعی مناسب و همچنین دیزاین‌های زیبا میتواند مشتری شما را دائمی کند.

شما میتوانید فضای سرویس دهیتان را به دو بخش سر پوشیده و فضای باز تقسیم کنید تا از این طریق مشتری حق انتخاب بین این دو محیط را داشته باشد.

از مناسبت‌ها استفاده کنید

معمولا مردم در تعطیلی‌ها و مناسبت‌های گوناگون یشتر به رستوران میروند ، و چه بهتر که رستورانی را انتخاب کنند که در آن زمان دارای تخفیفات ویژه مناسبتی است.

زمان‌هایی مثل عید نوروز ، ماه رمضان و یا حتی آخر هفته‌ها میتوانند زمان‌های مناسبی برای ارائه تخفیفات مناسبتی باشند.

علاوه بر مناسبت‌های عمومی میتوانید از مناسبت‌های خصوصی مشتریانتان هم استفاده کنید. مثلا برای مشتریانی که روز تولدشان یا سالگرد ازدواجشان است تخفیفات ویژه قرار دهید.

ارزیابی کار و زمان ؛ چگونه عملکردمان را در محیط کار بسنجیم؟

رزیابی کار و زمان یکی از مهم‌ترین مقوله‌های کسب و کار است. مسلماً به نفعتان خواهد بود که پیش از این که رئیستان عملکرد شما را بررسی کند، خودتان یک نگاه عمیق به عملکردتان بیندازید.

اکنون بخوانید

 

از منوهای جالب و خلاقانه استفاده کنید

داشتن یک منوی زیبا و مرتب که بخش‌های گوناگونی برای انواع غذاها دارد و یا از تصاویر غذاها در آن استفاده شده است. میتواند انتخاب را برای مشتری ساده تر کند.

سعی کنید حتما از منوهای قیمت دار استفاده کنید. این کار آرامش روانی بیشتری به مشتری میدهد و لازم نیست قیمت تک تک محصولات را از شما جویا شود.

اگر قیمت‌ها به سرعت تغییر میکنند و نمیتوانید مدام منوهایتان را عوض کنید میتوانید از منوهایی استفاده کنید که در محل قیمت محصولات بتوانید تغییرات ایجاد کنید.

داشتن منو در صفحه اینستاگرامتان هم میتواند یک روش کم هزینه و بسیار موثر برای جذب مشتریان باشد.

بهترین راه جذب مشتری در فست فود و بازاریابی های پنهانالمان‌های مخصوص به خود داشته باشید

داشتن کاغدهای دارای برند خودتان برای سرویس دهی ، لیوان‌های مخصوص ، جعبه‌های دستمال کاغذی دارای برند و … میتواند رستوران شما را یکپارچه کرده و حرفه‌ای بودن شما را به مشتریتان نشان دهد.

همچنین میتوانید از روش‌های خلاقانه در بسته‌های بیرون بر استفاده کنید. بهره گیری از جعبه‌های مخصوص و قرار دادن دستمال‌های مخصوصتان در جعبه غذاهای بیرون بر ، رستوران شما را بیشتر در ذهن مشتری ثبت میکند.

همچنین میتوانید از کارت‌های نظر سنجی در غذاهای بیرون بر و سرویس دهی در رستوران استفاده کنید. در این کارت‌ها که با ظاهری مناسب و زیبا طراحی شده اند ضمن تشکر از مشتری برای انتخاب شما ، از آنها بخواهید نظرات خود را برای شما یادداشت کرده و به نشانی ایمیل یا صفحه اینستگرامتان ارسال کنند.

این کار به مشتری نشان میدهد که چقدر برای نظرش احترام و ارزش قائلید و همچنین به شما کمک میکند دیدگاه مشتریانتان را بدانید و در جهت توسعه و بهبود خدمات خود از آنها استفاده کنید.

کتابخانه صوتی ذهن

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید