معرفی ۵ کتاب برای تغییر زندگی

معرفی 5 کتاب برای تغییر زندگی

فهرست مطالب

آیا دوست دارید احساس رضایت بیشتری از زندگی‌تان داشته باشید؟ بامطالعۀ این ۵ کتاب، دیدگاهتان نسبت به زندگی متحول خواهد شد.

هنگامی‌که از وارن بافت در مورد راز ثروت و موفقیتش پرسیدند، پاسخ داد که هر روز ۵۰۰ صفحه کتاب می­‌خواند؛ اما متأسفانه، امروزه اکثر ما با ۸ ساعتِ کاری، نمی­توانیم زمانی برای مطالعه پیدا کنیم؛ اما چه خوب می­شد اگر می‌­توانستیم، نه؟

خب، درواقع می‌­توانید! با مطالعۀ خلاصه کتاب­‌های ۱۵ دقیقه‌­ای! کارشناسان تولید محتوای سایت ذهن با خلاصه کردنِ کتاب­‌ها، مهم‌ترین نکات آن­‌ها را در قالب متن‌­ها و فایل­‌های صوتی کوتاه در اختیارتان قرار می­‌دهند.

این جادوی سایت ماست. می‌توانید در هر زمان و هر مکان، خلاصۀ کتاب­‌ها را بخوانید یا به فایل صوتی آن­‌ها گوش دهید: در بین جلسات، در مسیرتان به سمت محل کار، در حین انجام کارهای خانه یا هنگامی‌که در مطب دکتر انتظار می­‌کشید. علاوه بر این، اپلیکیشن ذهن نیز با هر گوشی همراهی سازگار است؛ می­‌توانید آن را دانلود کنید تا هر موقع که خواستید به کتاب­‌های محبوبتان دسترسی داشته باشید. پس دیگر نگران کم بودن زمانتان نباشید!

کتاب­‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، به میلیون­ها نفر کمک کرده‌­اند تا زندگی خود را تغییر دهند. شما هم مطالعۀ آن­‌ها را شروع کنید تا خیلی زود متوجه شوید که از زندگی‌تان رضایت بیشتری پیدا کرده­‌اید.

 ۱۳ کاری که افراد هوشمند انجام نمی‌دهند

۱. ۱۳ کاری که افراد هوشمند انجام نمی‌دهند

اثر امی مورین

آیا برای غلبه بر شکست­‌های خود تلاش می­‌کنید؟ یا مدام به موضوعاتی که خارج از کنترل‌تان هستند فکر می‌­کنید؟

واقعیت این است که غلبه بر این موانع می­‌تواند تأثیر عمیقی بر زندگی روزمرۀ شما داشته باشد. امی مورین، در کتاب خود برایتان تعریف می­‌کند که چگونه برخی از بیماران او با موفقیت بر مشکلاتشان غلبه کردند.

 

کارِ کمتر، زندگیِ بیشتر

۲. کارِ کمتر، زندگیِ بیشتر

اثر آری مایسل

آیا لیستِ بلندِ کارهایی که باید انجام دهید پایانی ندارد؟ آیا صرف‌نظر از این­ همه تلاشی که می­‌کنید، باز هم کلی کار بر سرتان ریخته و برای انجام‌شان وقت کم می‌­آورید؟

آری مایسل، در کتابِ خود، ۹ مرحلۀ اساسیِ امتحان­‌شده را به شما معرفی می­‌کند که با استفاده از آن‌­ها، بهره‌وری‌تان افزایش خواهد یافت. با فرمول او، نه‌ تنها قادر خواهید بود کارهای بیشتری انجام دهید، بلکه زمان بیشتری در اختیار خواهید داشت تا به علایق‌تان و موضوعاتی که برایتان مهم است بپردازید.

 

چگونه کیفیت زندگی خود را بسنجیم؟

۳. چگونه کیفیت زندگی خود را بسنجیم؟

اثر کلیتون کریستنسن، جیمز آلوورت، کارن دیلون

آیا در زندگی‌تان تعادل برقرار کرده‌­اید؟ درست است که رسیدن به موفقیت­‌های شغلی رضایت­ بخش است، اما غفلت از خانواده و دوستان نیز می‌­تواند در درازمدت به ضررتان تمام شود؛ طوری که حتی نمی‌­توانید تصورش را بکنید.

 

 

 

یافتن جوهرِ درون

۴. یافتن جوهرِ درون

اثر کن رابینسون

هر کس به چیزی علاقه دارد. اگر نمی­‌دانید علاقه‌­تان چیست، صرفاً به این معنی ا­ست که هنوز آن را کشف نکرده‌­اید. یا شاید به چیزی علاقه داشته­‌اید، اما در سال­‌های اولیۀ زندگی‌تان آن را سرکوب کرده­‌اند. باید درک کنید که چگونه می­‌توانید قوانین سفت‌ و سخت جامعه را رها کنید و علاقه‌­تان را بیابید.

 

 

هوش هیجانی

۵. هوش هیجانی

اثر دانیل گولمن

آیا می‌دانستید که اگر نبضتان از ۱۰۰ ضربان در دقیقه بالاتر برود، آن‌قدر احساساتی می‌شوید که نمی‌توانید منطقی فکر کنید؟ احتمالاً بیشتر ازآنچه تصورش را می­‌کنید به احساساتتان اجازه می­‌دهید تا قضاوتتان را تحت­‌الشعاع قرار دهند.

گولمن در کتاب خود توضیح می‌­دهد که چگونه می­‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید و در زندگی تصمیمات بهتری بگیرید.

 

 

خلاصه کتاب­‌های ۱۵ دقیقه‌­ای

برای مثال مطالعۀ یک کتاب، به‌طور متوسط ​​حدود هشت ساعت زمان می‌­برد. این بدان معناست که برای خواندنِ ۵ کتاب، حداقل ۴۰ ساعت زمان نیاز خواهد بود؛ اما بامطالعۀ خلاصۀ کتاب‌ها که در سایت ما موجودند، با صرفِ تنها ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه، از تمام نکات مهم آن­‌ها مطلع خواهید شد.

دانلود اپلیکیشن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید