خلاصه کتاب محدودیت صفر

خلاصه کتاب محدودیت صفر

فهرست مطالب

آیا بیش از حد کار می‌کنید و بیش از حد استرس دارید؟ آیا تمام تلاش خود را می‌کنید اما دستیابی به موفقیت حرفه ای و دستیابی به موفقیت شخصی به طرز ناامیدکننده‌ای برایتان دشوار است؟

اگر به نظر می‌رسد که سخت کار می‌کنید اما هرگز به جایی نمی‌رسید‌، شاید مشکل چیزی در درون‌تان باشد. شاید محدودیت‌هایی که شما را متوقف می‌کند از درون‌تان ناشی می‌شود‌، نه از دنیای خارج.

محدودیت صفر یک راه اثبات شده برای شکستن این محدودیت‌های خودخواسته جهت دستیابی به بیشتر از آن‌چه که حتی در خواب می‌توانید تصور کنید، ارائه می‌دهد. برای مطالعه خلاصه کتاب محدودیت صفر با ما همراه باشید.

شناسنامه کتاب محدودیت صفر

معرفی کتاب محدودیت صفر  

تصور کنید که ذهن خود را پاک کرده و بدون تصورات پیش فرض شروع کنید‌، بنابراین می‌توانید در دنیایی از شگفتی روزانه زندگی کنید. تصور کنید اگر چنین چیزی ممکن بود، می‌توانستید به جهانی خالی از محدودیت‌های ذهنی نگاه کنید‌ که در آنهمه چیز ممکن است. کتاب محدودیت صفر  کلیدی است که زندگی شما را به سوی یک جهان جدید از امکانات و موفقیت باز می‌کند،جهانی با محدودیت‌های صفر.

آیا آماده هستید که از محدودیت‌ها خلاص شوید و در زندگی‌تان معجزه کنید؟ فلسفه هوپونوپونو به  شما ابزارهایی که برای خلاص شدن از موانع و گشودن خود در برابر امکانات نامحدود زندگی لازم دارید را معرفی می کند.

اجازه ندهید ذهن ناخودآگاه تان تلاش‌های شما را تضعیف کند. شما بیش از آنچه تصور می‌کردید بر آن کنترل دارید.

هوپونوپونو یک روش خودیاری است که برای دوران مدرن به روز شده است و موانع ذهنی را که راه شما را مسدود می‌کند برطرف می‌کند و ذهن شما را برای یافتن راه‌های جدید و غیر منتظره برای دستیابی به خواسته‌های خود از زندگی آزاد می‌کند. این روش نه تنها موثر است ، بلکه هم در زندگی حرفه ای و هم شخصی‌تان معجزه می‌کند .

در کتاب محدودیت صفر، جو ویتال با روش منحصر به فرد و موفق خود‌، طرز فکر شما را تغییر می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بیشتر از آنچه فکر می‌کردید بتوانید در زندگی به دست آورید.

شکستن محدودیت ها در خلاصه کتاب محدودیت صفر

نکات کلیدی کتاب

  1. برای آزاد کردن انرژی سمی‌ و اجازه دادن به کار الهی در درون تان، از “هوپونوپونو “‌، یک فرایند شفابخش در‌هاوایی استفاده کنید.
  2. برای دستیابی به “حالت صفر” که در آن جریان الهام و معجزه اتفاق می‌افتد‌، از روش‌های “خود-دندانی” استفاده کنید.
  3. الهام‌ها در واقع پیشگویی‌هایی هستند که قرار است رخ دهند.
  4. زندگی با الهام را انتخاب کنید و ذهن خود را از خاطرات دردناک پاک کنید.
  5. وقتی با شخص دیگری مشکل دارید‌، واکنش شما ناشی از یک خاطره دردناک است که باید آن را حذف کنید.
  6. پاک کردن خود از طریق عشق و بخشش به شما این  امکان را  می‌دهد که جهان را شفا دهید.
  7. دستیابی به حالت صفر به این معنی است که می‌توانید هدایای نامحدودی از قدرت الهی دریافت کنید.
  8. همیشه بر اساس ایده‌ها و فرصت‌هایی که قدرت الهی به زندگی‌تان می‌فرستد، عمل کنید.

اگر به خواندن کتاب‌های خودیاری که از فلسفه و خرد باستان کمک گرفته اند، علاقه دارید با کلیک بر روی لینک زیر می توانید یکی از برترین کتاب‌ها در این زمینه را مطالعه نمایید.‎

‎خلاصه کتاب چهار میثاق

چهار میثاق راهنمای عملی آزادی شخصی است که توسط دون میگل روئیس نوشته شده است. این کتاب، بر اساس حکمت قدیم ‌تلوتک‌‌ها نوشته شده است و  کدی قوی در مورد رفتارهایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به سرعت زندگی ما را به تجربه جدیدی از آزادی‌، شادی واقعی و عشق تبدیل کند

‎اکنون بخوانید‎

 

خلاصه کتاب محدودیت صفر

محدودیت‌ صفر توسط جو ویتال و دکتر ایهالاکالا هو لن در مورد یک سیستم مخفی که سابقا در هاوایی برای حل مشکلات زندگی به کار برده می‌شده به نام هووپونوپونو‌ بحث می‌کند که توسط مرحوم مورنا، استاد هووپونوپونو به صورت مدرن تبدیل شده است‌. وی در سال ۱۹۸۳ توسط قانونگذار ایالت‌هاوایی به عنوان گنج زنده ایالت‌هاوایی انتخاب شد. محدودیت‌های صفر شکل ساده شده از آموزش اصلی است.

کتاب با جستجوی دکتر جو ویتال برای یافتن شاگردی از مورنا به نام دکتر ایهالاکالا هو لن شروع می‌شود. داستان‌هایی در مورد اینکه چگونه دکتر لن یک بخش کامل از جنایتکاران خشن و خطرناک روانی را در‌هاوایی شفا داده بود‌، وجود داشت‌. تا حدی که این بخش روانی بسته می‌شود زیرا همه بیماران به طور معجزه آسایی درمان شده بودند!

ظاهراً بیماران اکنون زندگی عادی دارند. بخش شگفت انگیز این است که دکتر لن بیماران را بدون هیچ گونه صحبت و ملاقات با آنها بهبود داده است. او از روندی استفاده می‌کرد که شامل “پاکسازی” افکار و خاطرات می‌شد در حالی که روزانه پرونده‌های بیماران را از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷ بررسی می‌کرد.

هووپونوپونو‌ چیست؟

دکتر هو لن توضیح می‌دهد که  “به زبان ساده‌، هووپونوپونو به معنی” درست کردن ” یا “تصحیح خطا ” است. “هوو” در‌هاوایی به معنی “علت” و پونوپونو به معنی” کمال” است. به گفته‌ هاوایی‌های باستان‌، خطا ناشی از افکاری است که با خاطرات دردناک گذشته آلوده شده اند.

هووپونوپونو راهی برای رهایی از انرژی افکار دردناک یا اشتباهاتی که باعث عدم تعادل و بیماری می‌شود‌، ارائه می‌دهد. به طور خلاصه‌، هووپونوپونویک فرایند حل مشکل است. اما کاملاً در درون فرد انجام می‌شود.

فلسفه هووپونوپونو در خلاصه کتاب محدودیت صفرهووپونوپونو به روز شده‌، فرآیند توبه‌، بخشش و تبدیل‌، یک درخواست برای عشق است تا باطل و جایگزین انرژی‌های سمی‌ با خود شود. عشق با جریان یافتن در ذهن‌، از ذهن معنوی‌، یعنی ناخودآگاه شروع می‌کند. سپس جریان خود را از طریق ذهن روشنفکر‌، به ذهن آگاه ادامه می‌دهد و آن را از انرژی‌های منفی رها می‌کند. سرانجام‌، دوباره به ذهن عاطفی‌، ناخودآگاه‌، منتقل می‌شود و آن را از افکار احساسات سمی‌ خالی می‌کند.

هووپونوپونو یک هدیه عمیق است که به فرد امکان می‌دهد با قدرت الهی درونی رابطه ای موثر برقرار کند و یاد بگیرد که در هر لحظه بخواهد می‌تواند خطاهای درون فکر‌، گفتار‌، عمل را  پاک کند. این فرایند اساساً مربوط به آزادی است‌، آزادی کامل از گذشته.

همچنین اشاره می‌شود که هووپونوپونو در مورد بازگشت به حالت خالی یا حالت صفر است،حالتی که هیچ چیز در آن وجود ندارد و همه چیز ممکن است. بدون افکار‌، مشکلات‌، خاطرات و باورها.

محدودیت صفر چیست؟

محدودیت‌های صفر در مورد بازگشت به حالت صفر است‌، جایی که هیچ چیز وجود ندارد اما همه چیز ممکن است. در حالت صفر هیچ یک از افکار‌، کلمات‌، اعمال‌، خاطرات‌، برنامه‌ها‌، اعتقادات یا هر چیز دیگری وجود ندارد. هیچی.

هنگامی‌که در حالت صفر هستید و محدودیت‌های صفر وجود دارد‌، هیچ کاری انجام نمی‌دهید مگر آنچه برای شما وجود دارد.

درکتاب توضیح داده می‌شود که در دل همه پاک هستیم‌، بدون برنامه‌، خاطره و حتی الهام. این حالت صفر است در آنجا محدودیت صفر وجود دارد. اما همانطور که زندگی می‌کنیم‌، برنامه‌ها و خاطرات را می‌گیریم‌، درست مانند برخی از افراد که سرما می‌خورند. ما هنگام سرماخوردگی بد نیستیم‌، اما برای تمیز کردن آن باید هر کاری لازم است انجام دهیم. راه خلاص شدن از این برنامه ها فرآیند رسیدن به محدودیت صفر یا تمیز کردن است.

روش تمیز کردن ذهن 

در ادامه روش تمیز کردن دکتر هو لن که به صورت بیان چهار عبارت ساده شده است را بیان می‌کنیم. این روش بسیار ساده است کافی است این چهار عبارت را بارها و بارها‌ و بی وقفه بگویید و آنها را قدرت الهی خطاب کنید.این چهار عبارت عبارتند از:

“متاسفم.” “لطفا من را ببخشید.” “متشکرم.” “دوستت دارم.”

متاسفم 

– برخی معتقدند که “من معذرت می‌خواهم” ترجمه بهتری از مفهوم اصلی‌ هاوایی است. اما در واقع ما از مشکلاتی که وجود دارد یا قرار است در آگاهی مان رخ دهد، عذرخواهی می‌کنیم.

لطفا من را ببخشید

– می‌پذیرید که شما عامل جهان فیزیکی هستید که توسط افکار خود تحقق یافته است و از خداوند درخواست بخشش می‌کنید.

متشکرم

– شما از اینکه مسئله به بالاترین منفعت همه مشارکت کنندگان حل می‌شود ابراز سپاس می‌کنید.

دوستت دارم

-این عبارت دوباره شما را به قدرت الهی و حالت صفر متصل می‌کند.

روشی که توسط جو ویتال و دکتر لن به نام محدودیت صفر آموزش داده می‌شود‌، فرایند اصلی را به یک مانترا ساده می‌کند که باید هر روز بارها و بارها تکرار شود. تا تاثیرگذاری آن به صورت پاکسازی مداوم درآید. و در نهایت حتی ناخودآگاه هم تمیز کردن را به طور خودکار انجام دهد. یعنی حتی زمانی که شما در خواب هستید.

روش تمیز کردن در خلاصه کتاب محدودیت صفر

نقد کتاب محدودیت صفر

تمرکز این کتاب بر  عشق‌، بخشش‌، مسئولیت پذیری در قبال زندگی و زندگی در لحظه کنونی است تا اینکه به پشیمانی و سرزنش بپردازید. اکثر رویکردهای معنوی دارای این باورها هستند و این کتاب هم چیزهای جدیدی را ارائه نمی‌دهد‌، به جز پیچ و تابی که به این مسئله می‌دهد.

تأکید نویسندگان بر پاکسازی و عشق بسیار شبیه توبه و عشق مسیحیت است و تأکید بر وجود جهان در ذهن‌تان، طعمی‌ نئو بودایی دارد.

یکی از مسائل بسیار مهم در این کتاب این است که اگرچه بسیاری از رهبران معنوی پوچی جستجوی پول و ثروت مادی را آموزش می‌دهند‌، اما این کتاب ثروت را به یک هدف تبدیل می‌کند و نشان می‌دهد که می‌توانید با خلاص شدن از خاطرات مسدود شده‌، ثروت دریافت کنید. صحبت از معنویت به عنوان منبعی برای خرید خودروهای لوکس تا حدودی متناقض به نظر می‌رسد‌، اما این کتاب خودآموزی برای عصر جدید است‌.

این کتاب با استدلال‌هایی مبنی بر اینکه آموزش اصلی را به اشتباه ساده کرده است‌، جنجال زیادی در جامعه هووپونوپونو ایجاد کرده است. واقعیت این است که جو یک بازاریاب است و از محدودیت صفر  برای تبلیغ سایر محصولات خود در طول کتاب استفاده کرده است‌، که برای میراث مورنه بسیار ناراحت کننده می‌باشد.

علیرغم کاستی‌های آن‌، آموزه‌ها به بسیاری از مردم از جمله نویسنده کمک کرده است. اگر در مورد خواندن این کتاب شک دارید، نگاهی به قسمت نظرات صاحبنظران بیاندازید تا بهتر این کتاب را بشناسید.

 

بخش هایی از متن کتاب محدودیت صفر

“محدودیت‌های صفر در مورد بازگشت به حالت صفر است‌، جایی که هیچ چیز وجود ندارد اما همه چیز ممکن است. در حالت صفر هیچ افکاری‌، کلمات‌، اعمال‌، خاطرات‌، برنامه‌ها‌، اعتقادات یا هر چیز دیگری وجود ندارد. هیچی.”

“هووپونوپونو فرایندی است برای رهایی از انرژی‌های سمی‌ در درون تان تا اجازه تأثیرگذاری افکار الهی را بر گفتار‌، کردار و اعمال خود بدهید.”

“هر کسی به بیرون نگاه کند، رویاها را می‌بیند؛ هر کسی به درونش نگاه کند، بیدار می‌شود.  ”

” وقتی اعتماد دارید که قدرت الهی از شما مراقبت می‌کند، احساس بهتری خواهید داشت”

“هرچیزی که دنبال می‌کنید و هر چیزی که تجربه می‌کنید – همه چیز در درون خودتان است. اگر می‌خواهید چیزی را تغییر دهید، آن را در درون‌تان، نه در خارج از آن تغییر دهید. ایده کلی مسئولیت پذیری کامل است. هیچ کسی برای سرزنش کردن وجود ندارد، خودتان مسئول همه چیز هستید. ”

پذیرش جهان در خلاصه کتاب محدودیت صفر“هدف از زندگی این است که در هر لحظه دوباره عشق را بازسازی کنید. برای تحقق این هدف، فرد باید اذعان کنید که ۱۰۰ درصد مسئولیت ایجاد زندگی خود را همان گونه که هست، برعهده دارید. باید درک کنیدکه این افکارتان است که در هر لحظه زندگی تان را آنگونه که هست، ایجاد می‌کند. مشکل در مردم، مکان‌ها و موقعیت‌ها نیست، بلکه در افکارتان است.”

“الهام گرفتن، دریافت پیامی‌ از جانب خداوند و سپس عمل به آن است. نیت کردن کار می‌کند و نتیجه را ایجاد می‌کند. الهام عمل می‌کند و با خود معجزه به ارمغان می‌آورد. کدام را ترجیح می‌دهید؟”

«خالق الهی، پدر، مادر، پسر به عنوان یکی. . . اگر من و خانواده و اقوام و اجدادم از ابتدای خلقت تا امروز در فکر و گفتار و کردار و رفتار شما و خانواده و اقوام و اجدادتان را آزرده‌ایم، از شما طلب مغفرت می‌کنیم. . . . اجازه دهید این کار تمام خاطرات منفی، بلوک‌ها، انرژی‌ها و ارتعاشات منفی را پاک کند، رها کند، قطع کند و این انرژی‌های ناخواسته را به نور خالص تبدیل کند. . . . و انجام می‌شود.»

” توضیح دادم که حداقل ۳ مرحله در زندگی وجود دارد، از وقتی شما به عنوان قربانی به خود نگاه می‌کنید شروع می‌شود، سپس به عنوان خالق، زندگی تان را ادامه می‌دهید و اگر خوش شانس باشید، در حالی پایان می‌یابد که شما به خدمتکار الهی تبدیل شده اید.»

“هوئوپونوپونو هر مشکلی را نه به عنوان یک مصیبت، بلکه به عنوان یک فرصت می‌بیند. مشکلات فقط تکرار خاطرات گذشته هستند که به ما فرصتی می‌دهند تا با چشمانی پر از عشق ببینیم و از روی الهام عمل کنیم.”

” هم اکنون می‌دانم که موافقت با زندگی راز بزرگ خوشبختی است‌، نه کنترل کردن زندگی. ”

دکتر هو لن توضیح داد: “مثل اینکه ما در یک سمفونی بزرگ هستیم.” “هر یک از ما یک ساز برای نواختن داریم. من هم یکی دارم. خوانندگان شما هم هرکدام ساز خاص خود را دارند. هیچ کدام یکسان نیستند. برای اینکه کنسرت اجرا شود و همه از آن لذت ببرند‌، هر کسی باید نقش خود را ایفا کند نه نقش دیگری. وقتی ساز خود را برنمی‌داریم یا فکر می‌کنیم کسی ساز بهتری دارد‌، دچار مشکل می‌شویم. این خاطره است. ”

“به نظر می‌رسد دوست داشتن خود بزرگترین راه برای بهبود خودتان است. و همانطور که خود را بهبود می‌بخشید‌، جهان اطراف خود را نیز بهبود می‌دهید. “

“شما دو راه برای زندگی خود دارید. از حافظه یا از الهام. خاطرات برنامه‌های قدیمی‌ هستند که دوباره پخش می‌شوند. الهام این است که قدرت الهی به شما پیامی‌می‌دهد. شما می‌خواهید از الهام برآیید. تنها راه شنیدن الهی و دریافت الهام این است که همه خاطرات را تمیز کنید. تنها کاری که باید انجام دهید پاک کردن است – دکتر هو لن. ”

صاحب نظران در مورد کتاب “محدودیت صفر” چه می‌گویند؟

“این کتاب خیره کننده می‌تواند بشریت را بیدار کند. قدرت ساده چهار عبارت را برای متحول کردن زندگی تان آشکار می‌کند. باید ده نسخه از آن را بخرید – یکی برای خودتان و ۹ نسخه برای هدیه دادن. این خیلی خوب است.” – دبی فورد، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، قسمت تاریک تعقیب کنندگان نور

“کتاب محدودیت صفر پتانسیل واقعی این  را دارد که باعث  شروع جنبشی شود که به جنگ، فقر و ویرانی زیست محیطی سیاره عزیزمان پایان می‌دهد.”– مارک گیتیرله

“این کتاب مانند یک دینامیت است، و لحظه ای که شروع به خواندن آن می‌کنید، فیوزش روشن می‌شود. تمام الگوهای موفقیت پیچیده و گیج کننده گذشته را منفجر می‌کند و مسیری تازه و روشن را برای تغییر زندگی تان تنها با یک روش ساده نشان می‌دهد. برای سفری آماده باشید که فراتر از هر چیزی که تصور می‌کنید چالش برانگیز و الهام بخش است.” -کریگ پرین، مارویک مارکتر

“ویتال حقیقتی را که همه اصول بزرگ معنوی، علمی‌ و روان‌شناختی در اساسی‌ترین سطح آموزش می‌دهند، دریافت کرده است. همه را به اصولی خلاصه و کلیدی کاملاً ساده تبدیل کرده است – پاسخ همه چالش‌های زندگی،  عشق و قدردانی عمیق است.  این کتاب را بخوانید؛ تاحقیقت و توانایی تان را بیاد آورید.» – جیمز آرتور ری، فیلسوف و نویسنده پرفروش کتاب معنویت عملی و علم موفقیت

معرفی نویسنده کتاب محدودیت صفر

نویسنده خلاصه کتاب محدودیت صفرجو ویتال  یک معلم معنوی آمریکایی است که بیشتر به دلیل نویسندگی عامل جذب کننده، و محدودیت صفر و همچنین حضورش در فیلم راز شناخته می‌شود. او همچنین به عنوان نویسنده‌، نوازنده‌، سخنران و بازاریاب شناخته می‌شود.

ویتال یک بازمانده از بدرفتاری خانگی است که از جوانی مشتاق خوانندن بوده است. او عشق به مطالعه را منبع آرامش و حکمت خود می‌داند.

پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی‌، ویتال به عنوان کپی رایتر در هوستون‌، تگزاس شروع به کار کرد. او اولین کتاب خود را با نام “ذن و هنر نوشتن” در سال ۱۹۸۴ نوشت. دومین اثر او “هیپنوتیزم نویسی” در ۱۹۹۵ در زمینه بازاریابی و تجارت بود.

هم اکنون جو ویتال  رئیس شرکت بازاریابی هیپنوتیزم‌، شرکت مشاوره بازاریابی است. او به دلیل ترکیب هوشمندانه معنویت و بازاریابی “بودای اینترنت” نامیده شده است. مقالات وی بسیار خوانده می‌شوند و مشتریان حرفه ای وی شامل صلیب سرخ‌، بیمارستان کودکان هرمان و بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ دیگر بین المللی هستند.

محبوب ترین کتاب‌های این نویسنده در زمینه بازاریابی‌، ارتباطات و تبلیغات عبارتند از: مشتری در هر دقیقه متولد می‌شود و فرصت خرید: روانشناسی جدید فروش و بازاریابی! محبوب ترین نوشته این نویسنده  بوده است.

برخی دیگر از کتاب های او  عبارتند از: عامل جذب کننده‌، محدودیت صفر، دستورالعمل گمشده ی زندگی‌، کلید و ایمان.

اگر به خواندن کتاب های خودیاری و توسعه شخصی علاقه‌مند هستید، با دانلود اپلیکیشن ذهن می‌توانید مجموعه‌ای از برترین کتاب‌ها یجهان در این زمینه ها را در کمترین زمان مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید