خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

فهرست مطالب

در خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد (Write It Down, Make It Happen) آمده است: «هنریت کلاوسر توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از این تکنیک (یعنی نوشتن برای اتفاق افتادن) برای رسیدن به آنچه می‌خواهید در زندگی استفاده کنید بهره‌مند شوید.

این مورد نه تنها عمل اولیه نوشتن را می‌طلبد، بلکه برخی از علوم مربوط به آن و همچنین سایر تکنیک‌های نوشتن برای کمک به شما را نیز دارا است.

شناسنامه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

  • عنوان اصلی :  Write It Down, Make It Happen: Knowing What You Want And Getting It
  • نویسنده: هنریت کلاوسر
  • کشور: آمریکا
  • سال انتشار:  ۲۰۰۱
  • ژانر:  خودیاری
  • مناسب برایهمه افراد
  • امتیاز کتاب:‏ ۴.۰۷ از ۵ (بر اساس وبسایت‎ goodreads.com‏)

در اینجا سه درس از این کتاب به طور خلاصه می‌توان برداشت کرد:

۱- اگر در هنگام نگارش اهداف خود را مشخص کنید، بخشی از مغز خود را فعال می‌کنید که به شما کمک می‌کند تا روی آنها تمرکز کنید.

۲- از طریق نوشتن سریع می‌توانید ترس‌ها و شبهات ناخودآگاه خود را کشف کرده و بر آنها غلبه کنید.

۳- ابتدا روی اهداف کوچک‌تر خود کار کنید و اهداف بزرگ را به یک دلیل خوب گره بزنید تا در تمام طول مدت انگیزه داشته باشید.

هنوز سعی نکرده‌اید اهداف خود را یادداشت کنید؟ بگذارید ببینیم که آیا ایده‌های دکتر کلاوسر می‌تواند یاری‌رسان شما باشد! با ذهن همراه باشید.

 

خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

در زیر یک به یک به معرفی سه درس از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد می‌پردازیم:

درس ۱: هنگام نوشتن اهداف خود بر روی فعال کردن RAS (سیستم مشبک مغزی) متمرکز شوید

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

در سراسر ساقه مغز شما یک شبکه گسترده و پیچیده از نورون‌های متصل به نام سیستم فعال کننده شبکه یا مشبک مغزی یا RAS وجود دارد. این یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌های مغز ما است و به چندین عملکرد اساسی، اما ضروری بیولوژیکی اهمیت می‌دهد. در اصل، آنچه انجام می‌دهد این است که ناخودآگاه شما تمرکز بر روی برخی از محرک‌های دیگران است.

به عنوان مثال، RAS است که باعث می‌شود والدین یک نوزاد با کوچک‌ترین صدای کودک از خواب بیدار شوند و به آنها اجازه می‌دهد تا زمانی که فرزندشان آرام شود در کنار او باشند. اگر بعد از اینکه یکی از دوستان به شما چیزی مانند برند خاصی از لباس را یادآوری کرد، می‌توانیم بگوییم لباسی که او معرفی کرد نوعی RAS است، اگر بار دیگر متوجه چیزی شده‌اید، اغلب به آن توجه می‌کنید!

وقتی اهداف خود را روی کاغذ می‌نویسید، RAS خود را فعال می‌کنید و به آن می‌گویید: «روی این موارد تمرکز کن» بعد از انجام این کار، مغز شما شروع به رسیدگی به درخواست‌ها، اطلاعات و پیام‌های متفاوت می‌کند. به عبارتی، همه چیز براساس اینکه چقدر به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود نزدیک شوید‌، فیلتر می‌شوند!

درس ۲: برای کشف نگرانی‌های پنهان و غلبه بر آنها، از نوشتن سریع استفاده کنید

بنویس تا اتفاق بیفتد

نوشتن می‌تواند به شما در انجام بسیاری از کارها کمک کند. موانع زیادی ممکن است شما را از برداشتن قدم بعدی متوقف کنند، اما بعضی اوقات آشکار نیستند. در این حالت، می‌توانید از آنچه هنریت کلاوسر به عنوان «سریع نوشتن» می‌گوید استفاده کنید تا همزمان مشکلات خود را کشف و حل کنید. یک بار دیگر، تمام آنچه شما نیاز دارید قلم و کاغذ است!

برای شروع یک جلسه نویسندگی سریع، چند دقیقه در مورد مشکل خود بیاندیشید، سپس شروع به نوشتن افکار خود کنید. متوقف نشوید، ویرایش نکنید و نگران نباشید که آیا آنچه شما می‌نویسید منطقی است یا خیر! سرانجام، هنگامی که آن را از طریق تمام بخش‌های منفی وجود خود روی کاغذ آوردید، ناگزیر خواهید شد که راه‌حل‌های احتمالی را برای کشف آنها پیدا کنید.

وقتی احساس می‌کنید کار شما تمام شده است، متوقف شوید، استراحت کنید و دوباره همه چیز را بخوانید. شما مجبور هستید حداقل برای حل مشکلات خود چند نکته را به نوشته خود اضافه یا کم کنید.

درس ۳: برای ایجاد انگیزه در بزرگ‌ترین اهداف‌تان، ابتدا به اهداف کوچک برسید

خلاصه بنویس تا اتفاق بیفتد

یک راه عالی برای پرداخت کلیه بدهی‌های شما این است که از کوچک‌ترین آن شروع کنید و سپس راه خود را به صورت پلکانی (مرحله به مرحله) ادامه دهید. از آنجایی که اولین مورد را به سرعت تمام کردید، نتیجه واقعی را خواهید دید، این امر به شما کمک می‌کند تا مشکل بزرگ‌تر بعدی را برطرف کنید.

به جای مقابله با یک هدف بزرگ، مانند انتشار یک رمان، ابتدا کارهای کوچک‌تر را انجام دهید. سعی کنید نخست یک مقاله از خود منتشر کنید، سپس یک مقاله چاپ شده در یک مجله، سپس یک داستان کوتاه را هدف قرار دهید.

هر پیروزی کوچک باعث افزایش انرژی روانی شما می‌شود، که می‌توانید از آن برای اهداف بزرگ‌تر استفاده کنید! هنریت کلاوسر می‌گوید: «تا زمانی که مقدار تلاش لازم در جهت رسیدن به آن در حال انجام است، اهداف حتی لازم نیست به سمتی وصل باشند.»

کار دیگری که می‌توانید برای الهام بخشیدن به خود انجام دهید، اضافه کردن یک مؤلفه خیریه (کمک به دیگران) است. بیایید بگوییم شما می‌خواهید امسال ۱۰،۰۰۰ دلار درآمد کسب کنید. خُب، در مورد استفاده از ۱۰۰۰ دلار از آن برای خرید عینک یک دلاری برای کسانی که به آنها احتیاج دارید، چه می‌کنید؟ در حال حاضر، هزار نفر می‌توانند از کار خیر شما سود ببرند، پس دست به کار شوید!

در همه موارد فوق مقاله زیر می تواند یاری رسانی به موقع برای شما باشد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]روش ۲۱ روزه ؛ قانون جذب با چالش ۲۱ روزه برای تغییرات پایدار در زندگی[/su_animate]

[/su_box]     

خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد در قالب جملات زیبا

خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد در قالب جملات زیبا

«چه چیزی در نوشتن نهفته است؟ هنگامی که شما برای این سؤال پاسخی ندارید، وقتی نمی‌دانید اهداف‌تان چیستند، می‌توانید از نوشتار خود برای نشان دادن مسیر درست استفاده کنید. اگر نمی‌دانید چه می‌خواهید، شروع به نوشتن کنید.»

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

خلاصه کتاب انسان در جستجوی معنا

[/su_note]

«ترس‌های شما باعث می‌شوند تا شما بتوانید به طور متفاوتی فکر کنید و نوع دیگری از پاسخ‌ها را درک کنید (بازخوردهای متفاوت را ببینید).»

«پسران من، جیمز و پیتر، یک شرکت طراحی گرافیک را اداره می‌کنند. آنها خلاق و غیرقابل توصیف هستند و تجارت آنها رونق پیدا کرده است. در آغاز هر ماه، آنها یک جلسه برنامه‌ریزی دارند که اهداف خود را برای ماه جدید یادداشت می‌کنند.

سپس هر دوشنبه صبح نیز اهداف مربوط به هفته جدید را روی تخته سفید (وایت‌بُرد) می‌نویسند. از آن نقطه به بعد‌، آنها می‌دانند که فعالیت‌های‌شان باعث تحقق این اهداف خواهد شد. آنچه دائماً آنها را خوشحال می‌کند میزان کار آنها از منابع بی‌بدیل نوشتن است.»

چرا باید کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را خواند؟

ایده‌های کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد ساده و در عین حال کارآمد هستند. اگر به دنبال روشی خوب برای چگونگی رسیدن به هدف هستید که در تئوری گم نشود و از نمونه‌های کاربردی زیادی استفاده کند، دیگر جستجو نکنید!

حتی مطالعه خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد نیز می‌توانید تغییر شگفتی در زندگی شما ایجاد کند. دانشجوی ۲۲ ساله دانشگاه که تصمیمات زیادی می‌گیرد، اما نمی‌تواند آنها را ببیند یا مادر ۳۸ ساله خانه‌داری که اغلب از زندگی خود شکایت زیادی دارد؛ درواقع کلیه افراد در همه سبک‌های زندگی و در همه شرایط می‌توانند از این کتاب نهایت استفاده را ببرند.

صاحب نظران راجع به کتاب « بنویس تا اتفاق بیفتد» چه می‌گویند؟

ماری لورده نویسنده کتاب «سر  مایکروویو داد نزن» کتاب بنویس تا اتفاق بیوفتد را اینگونه توصیف کرده است:

کتابی آسان و همراه با ایده‌هایی که زندگی من را تغییر داد. ایده‌های دکتر کلاوزر کارساز هستند. او به شما نشان می‌دهد که چگونه از مزایای آن‌ها بهره مند شوید.

ورنا نوئل جونز  سردبیر راکی ​​مونت نیوز در مورد کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد گفته است:

ایده های مطرح شده در کتاب بسیار حیرت انگیز و مسری هستند. به حدی که حتی هنگام خواندن کتاب، شما را مجبور به بیرون آوردن یک دفتر و قلم برای نوشتن می‌کند.

 معرفی نویسنده کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

نویسنده خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

دکتر هنریت آن کلاوسر، رئیس  شرکت “نوشتن منابع”‌، یک سازمان برگزار کننده سمینار و مشاوره‌، با دفاتری در ادموندز‌، واشنگتن است.

وی در دانشگاه واشنگتن‌، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا‌، دانشگاه سیاتل‌، دانشگاه لتبریج (کانادا) و دانشگاه فوردهام تدریس کرده است.

مشتریان شرکت او  شامل ۵۰۰ شرکت فورچون‌، سازمان‌های دولتی‌، دانشگاه‌ها و انجمن‌های ملی در سراسر آمریکای شمالی هستند. وی که یکی از معتمدین کنفرانس نویسندگان شمال غربی است‌ و در فهرست بین المللی کسب و کار و زنان حرفه ای قرار دارد. ‌

دکتر کلاوسر نویسنده چهار کتاب می‌باشد که عبارتند از: نوشتن با هر دو طرف مغز‌، قلب خود را بر روی کاغذ بزار‌، بنویس تا اتفاق بیفتد، با قلمی‌در دست‌، قدرت شفابخش نوشتن.

همچنین وی با ریچارد گرووز‌ درکتاب آمریکایی زندگی و مرگ‌، به عنوان نویسنده همکار، مشارکت داشتته است.

کتاب‌های او به پیشنهاد باشگاه کتاب ماه انتخاب شده اند و به چندین زبان از جمله ژاپنی‌، کره ای‌، اسپانیایی و رومانیایی ترجمه شده اند‌، همچنین نسخه ای از آن به زبان فارسی موجود است.

برای آن که بتوانید به اهداف خود برسید، نیاز به آموزش دارید و کتاب خواندن یکی از بهترین راه های آموزش دیدن است. با دانلود اپلیکیشن ذهن می توانید مجموعه ای از برترین کتاب های جهان را در کمترین زمان مطالعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید