• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب الهام شده

خلاصه کتاب الهام شده

نویسنده : مارتی کاگان
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 1 )
خلاصه کتاب الهام شده
پخش دمو

خلاصه کتاب الهام شده

تابحال از خودتان پرسیده‌اید که چرا بعضی از محصولات مانند تولیدات شرکت اپل، جهشی فوق‌العاده دارند و به‌سرعت میان مصرف‌کنندگان به محبوبیت می‌رسند، درحالیکه بسیاری از محصولات که روزانه تولید می‌شوند، به حداقل‌های محبوبیت هم نمی‌رسند؟ فکر می‌کنید چه چیزی می‌تواند محصولی را از سایر محصولات متمایز کند؟ جواب این سوالات در مفهومی مهم و کاربردی به نام مدیریت و طراحی محصول پنهان شده است. مارتی کاگان، متخصص مدیریت محصول، در کتاب خود تحت عنوان الهام شده از همین مفهوم کاربردی حرف می‌زند. او در کتاب الهام شده

کتابی از طرف مدیر محصول شرکت‌های بزرگی مانند Ebay که دید جدیدی درمورد تولید و طراحی محصول به شما می‌دهد.

شناسنامه خلاصه کتاب الهام شده

عنوان کتاب: الهام شده عنوان کتاب به زبان اصلی: Inspired نویسنده: مارتی کاگان نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۴.۲ از ۵ (Good reads)، ۴.۶ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب الهام شده

مارتی کاگان در کتاب الهام شده به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا بعضی از محصولات به‌محض تولید به جهشی بی‌نظیر دست پیدا می‌کنند، درحالیکه بسیاری از محصولات به چنین جایگاهی نمی‌رسند. او سعی می‌کند به خواننده خود اصول طراحی محصول را بیاموزد. اینکه چطور تصمیم بگیرید چه محصولاتی و چطور آن‌ها را توسعه دهید. شما در این کتاب با حداقل‌های موفقیت محصولات آشنا خواهید شد و مدیریت تیم طراحی را آموزش خواهید دید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب الهام شده

مارتی کاگان یکی از برترین متخصصان تولید و طراحی محصول در جهان فناوری محسوب می‌شود. او موسس و مدیرعامل گروه سیلیکون ولی است. کاگان قبل از تاسیس گروه سیلیکون ولی، به‌عنوان نویسنده، مشاور، سخنران و مربی تولید محصول فعالیت می‌کرد. او در بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند eBay، نت‌اسکیپ و هولت-پاکارد سمت‌های مهمی در حوزه طراحی و تولی محصول داشته است. کاگان به‌غیر از کتاب الهام شده، دو کتاب دیگر هم در حوزه تولید و طراحی محصول نوشته است.

نقد خلاصه کتاب الهام شده

همیشه یکی از سوالات مهمی که درباره موفقیت شرکت‌هایی مانند آمازون، گوگل، فیسبوک یا تسلا مطرح می‌شود، علت محبوبیت تولیدات آن‌ها است. این محبوبیت به‌اندازه‌ای است که حتی شرکتی مانند اپل، چیزی مانند فرهنگ مشترک میان مشتریان خود ایجاد کرده است. اما واقعا همه این محبوبیت ناشی از تبلیغات و ترویج موفق و محصول کارکرد درست تیم بازاریابی بوده است؟ درست است که بخش مهمی از کار به بازاریابی درست اختصاص دارد اما قبل از آن، باید به مسئله طراحی و تولید محصول توجه کرد. این اعتقاد کاگان در کتاب الهام شده است. او معتقد است که این شرکت‌ها توانسته‌اند با تکنیک‌ها و روش‌هایی این کار را انجام بدهند. روش‌هایی که کاگان در کلاس‌های خود در مقطع کارشناسی ارشد مطرح کند. او این روش‌ها را در این کتاب گردآوری کرده و در اختیار خواننده قرار داده است. اگر مدیر کسب‌وکار هستید، خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا فرآیند طراحی محصول موفق را به‌خوبی بیاموزید و با نحوه اجرایی شدن آن در برترین سطوح جهانی آشنا شوید. کاگان در کتاب الهام شده از داستان‌ها و تجربیات شخصی خود در این زمینه حرف می‌زند و تجربه بسیاری از شرکت‌های مطرح و نام‌آور جهان را با خواننده به اشتراک می‌گذارد. او به‌صورت عملی به شما نشان می‌دهد که چطور در مسیرتان حرکت کنید تا به موفقیت برسید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب الهام شده

کتاب الهام شده به دلیل تخصص و تجربه کاگان در زمینه تولید محصول، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه واقع شد. این کتاب در فروشگاه کیندل، رتبه یک فروش کتاب‌های مربوط به طراحی و رتبه دو فروش در کتاب‌های ارتباط با مشتری را به خود اختصاص داده است. همچنین این کتاب در وبسایت آمازون، رتبه چهار فروش در رده کتاب‌های طراحی صنعتی محصول را کسب کرده است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

مدیران و صاحبان کسب‌وکارها، مخصوصا کسب‌وکارهایی که در حوزه فناوری و تکنولوژی فعالیت دارند از کسانی هستند که می‌توانند از آموزه‌های کاربردی و عملی این کتاب استفاده کنند. اگر به حوزه طراحی محصول و تاثیر آن در فروش و محبوبیت غول‌های تکنولوژی دنیا علاقه دارید، می‌توانید کتاب الهام شده را بخوانید و از آموزه‌های آن لذت ببرید و درس بگیرید.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

در شرکت ایبی، مارتی کاگان مهمترین و ماندگارترین تاثیر را در میان همه رهبران در نحوه تولید محصولات داشته است. (فرک مالت فلر، مدیر عامل ایبی آلمان) وقتی نوبت به ایجاد محصولات پیشرو و الهام‌بخش می‌رسد، مارتی کاگان بهتر از همه می‌داند که چه کاری انجام دهد. (پیت دیمر، مدیرارشد سابق محصولات یاهو و مدیرعامل گوگل اجایل) مارتی اصول مدیریت محصول، تکنیک‌های عالی و جدید و مثال‌هایی که می‌تواند همه این علوم را با هم ترکیب کند متعادل می‌کند. (جیم دنی، مدیریت محصولات شرکت Tivo) مارتی نه‌تنها متخصصی باتجربه در تمام جنبه‌های مبهم مدیریت محصول است، بلکه کتاب‌های او هم الهام‌بخش و ابزارهای و تکنیک‌های ارائه شده از طرف او واقعا عملی و کمک‌کننده هستند. (جودی گیبونز) مهم نیست که تیم مهندسی شما در تولید محصولات مناسب چقدر خوب عمل عمل می‌کند؛ هیچ‌کس در کمک به تیم‌ها برای کشف محصولات جدید بهتر از مارتی نیست. (مارتی ابوت)

بخش هایی از متن کتاب

تصور می‌شود که پروژه‌های نرم‌افزاری دو مرحله مجزا دارند: مرحله اول کشف اینکه باید چه چیزی ساخت و مرحله دوم ساخت آن. مرحله اول تحت سلطه ایده کشف محصول قرار دارد و مرحله دوم، اجرایی است. تمرکز خود را روی حداقل محصول نگه دارید. بعدتر بیشتر به آن خواهید پردات اما درحال حاضر وظیفه شما به‌عنوان مدیر محصول، تعریف محصول نهایی نیست، تعریف کمترین محصول ممکن است که بتواند اهداف شما را برآورده کند. در مدلی که من توصیف می کنم، این مسئولیت مدیر است که اهداف تجاری خاصی را برای هر تیم محصول ارائه کند. تفاوت در این است که آن‌ها، در این مدل نتایج تجاری را به‌جای ایده‌های محصولشان در اولویت قرار می‌دهند و بله! بیش از حد کنایی به‌نظر می‌رسد اما ما گاهی باید مدیریت را متقاعد کنیم که بر نتایج کسب‌وکار تمرکز کند، نه چیز دیگری. همانطور که بعدتر خواهید دید، ارائه محصول موفق هرگز آسان نیست. ما به محصولی نیاز داریم که مشتریان آن را دوست داشته باشند، درعین حال برای تجارت ما هم مفید باشد. بااین‌حال یک مولفه بسیار مهم از معنای کار ما این است که در ارائه محصول، بازاری وجود دارد. بازاری بزرگ، آنقدر بزرگ که بتواند پاسخگوی کسب‌وکار ما باشد. و ما می‌توانیم با موفقیت از بسیاری از رقبایمان در این بازار متمایز شویم، مشتریان جدید را درگیر محصولاتمان کنیم و با کانال‌هایی که داریم محصولاتمان را به مشتری برسانیم. رهبری کسب‌وکارها به‌خاطر عدم نوآوری در تیم‌های تولید، ناامید کننده شده است. اغلب آن‌ها برای جوجه‌کشی از مشاغل جدید در محیط محافظت شده به خرید یا ایجاد مراکز نوآوری جداگانه متوسل می‌شوند. با این‌حال، این مراکز آنقدر کم به نوآوری منجر می‌شوند که ناامید کننده به‌نظر می‌رسند. تفکر مدیریتی درمقابل تفکر کارمندی در درجه اول به‌معنای به‌عهده گرفتن مسئولیت نتیجه است و نه فقط فعالیت‌ها.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف