• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب فراتر از هوشمندی

خلاصه کتاب فراتر از هوشمندی

نویسنده : برایان تریسی
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 26 )
خلاصه کتاب فراتر از هوشمندی
پخش دمو

خلاصه کتاب فراتر از هوشمندی

حتما این فرضیه را شنیده‌اید که می‌گویند ما انسان‌ها تنها از چنددرصد مغزمان استفاده می‌کنیم. البته این فرضیه اشتباه است، اما مفهوم کلی که در آن وجود دارد اشتباه نیست. ما انسان‌ها از صددرصد مغزمان استفاده می‌کنیم. اگر جور دیگری بود حتما در یکی از بخش‌های حرکتی یا کلامی‌مان اشکالی رخ می‌داد و بخشی از تواناییهایمان را از دست می‌دادیم. هر بخش مغز، مسئول یکی از فعالیت‌های ماست و به همین دلیل برای اینکه همه توانایی‌هایمان را بدون اشکال انجام دهیم، باید از صددرصد آن استفاده کنیم. اما مسئله اینجاست که ما

با کتاب فراتر از هوشمندی به اسرار تفکر موفق‌ترین افراد دنیا پی ببرید و مانند آن‌ها فکر کنید تا دنیایتان عوض شود.

شناسنامه خلاصه کتاب فراتر از هوشمندی

عنوان کتاب: فراتر از هوشمندی عنوان کتاب به زبان اصلی: Get Smart!: How to Think and Act Like the Most Successful and Highest-Paid People in Every Field نویسنده: برایان تریسی نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۸ از ۵ (Good reads)، ۴.۴ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب فراتر از هوشمندی

بیایید بررسی کنیم که در کتاب فراتر از هوشمندی چه خواهید آموخت: چطور مغزتان را آموزش دهید تا طوری فکر کند که نتایج موفقیت‌آمیز ایجاد کند. نحوه فرصت‌سنجی و حداکثر بهره‌برداری از فرصتهای پیش‌رویتان از دیگر آموزه‌های این کتاب است. این کتاب به شما کمک می‌کند که الگوهایی منفی که مانع از رشد و موفقیتتان می‌شود را بشناسید و آن‌ها را از بین ببرید. در این کتاب نحوه برنامه‌ریزی، اقدام و دستیابی به اهداف را با دقت و سرعت عالی خواهید آموخت.

درباره نویسنده خلاصه کتاب فراتر از هوشمندی

برایان تریسی، نویسنده، سخنران و موسس و مدیرعامل شرکت بین‌المللی برایان تریسی است که در زمینه آموزش و توسعه فردی افراد و سازمان‌ها فعالیت می‌کند. هدف برایان تریسی و موسسه‌اش این است که به افراد کمک کند تا سریعتر و راحت‌تر از آنچه تصور می‌کنند به اهداف تخصصی، شخصی و شغلی‌شان دست پیدا کنند. او توانسته‌ است به بیش از ۱۰۰۰ شرکت مشاوره دهد و بیش از ۵ میلیون نفر در دنیا را مستقیما و با سمینارهای خود تحت تاثیر قرار دهد. تریسی نویسنده پرکاری است. او بیش از ۴۵ کتاب تالیف کرده است که به ده‌ها زبان ترجمه شده‌اند و میلیون‌ها بار چاپ و منتشر گشته‌اند. به همین دلیل از تریسی به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان توسعه فردی در دنیا یاد می‌شود.

نقد خلاصه کتاب فراتر از هوشمندی

برایان تریسی نویسنده باتجربه‌ای است. او سال‌ها روی استراتژی‌هایی که به خوانندگان خود ارائه می‌کند کار کرده است و پشتوانه علمی همه آن‌ها تضمین شده هستند. او در کتاب فراتر از هوشمندی روش‌های ساده و اثبات‌شدهای را به مخاطب نشان می‌دهد که می‌توان با استفاده از آن‌ها توانایی‌های تفکر طبیعی و جهش‌های کوانتومی را فعال کرد تا به موفقیت رسید. تریسی سعی دارد با تغییر طرز تفکر مخاطب، توانایی‌های بالقوه مغز را فعال کند و مخاطب را در مسیری قرار دهد که انتهای آن به فراتر از هوشمندی و آگاهی ختم می‌شود. خواندن این کتاب به همه کمک می‌کند تا در هر عرصه‌ای هستند به موفقیت نهایی برسند. فرقی ندارد که خواهان افزایش فروش خود باشند یا بخواهند به شخصیت خلاق‌تری تبدیل شوند، حتی اگر بخواهید تغییرات غیرمنتظره زندگی خود را مدیریت و هدایت کنید هم خواندن این کتاب به‌صورت موثری به کمک شما خواهد آمد. نثر برایان تریسی در همه کتاب‌هایش ساده، روان، خوشخوان، صمیمی و خودمانی است. حتی اگر درصدد آموزش مفاهیم سخت به مخاطب خود باشد هم جوری می‌نویسد که خواننده به سادگی با متن و مفاهیم او ارتباط برقرار و آن‌ها را درک کند. نمی‌توان از هیچ کتابی انتظار معجزه داشت؛ اما باید بدانید که معجزه درون شماست. این میل و اراده شماست که می‌تواند هدایتتان کند و به شما را به جایی فراتر از تصوراتتان برساند. اگر این میل را در خود می‌بینید، تریسی یکی از بهترین مربیانی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به مقصد برسید.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال دستیابی به بهره‌وری بیشتر هستید، کتاب فراتر از هوش مخصوص شما است. این کتاب مخصوص افراد جاه‌طلبی است که دوست دارند تکانی اساسی به زندگیشان بدهند و پیشرفت کنند. همچنین مدیران سازمان‌ها که دوست دارند سازمانشان را توسعه دهند و بهره‌وری را به حداکثر ممکن برسانند، می‌توانند از آموزه‌های این کتاب استفاده کنند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

کار عالی برایان در طول چهار دهه گذشته، به‌تنهایی گویای این مسئله است. فراتر از هوشمندی به شما نشان می‌دهد که چگونه میلیون‌ها دلار کسب درآمد کنید و مشتریان خود را وفادار سازید. این کتاب را برای خودتان و دوستانتان بخرید. (باب پروکتر، سخنران و مربی مشهور جهان و نویسنده موفقیت در ABC)

بخش هایی از متن کتاب

دستاوردی که کشف کردم این بود که‌ هرکسی به‌نوعی می‌خواهد شاد باشد. مانع اصلی بین انسان‌ها و شاد بودن، احساسات منفی است. تقریباً ریشه‌ی تمامی ‌مشکلات زندگی انسان احساسات منفی است. اگر بتوانید بر احساسات منفی غلبه کنید، خواهید توانست اغلب مشکلات زندگی بشر را پاک‌کنید. برای این کار یک راه وجود دارد. طبیعت از تهی بودن متنفر است؛ یعنی اگر شما احساسات منفی خود را دور کنید ذهنتان به‌صورت خودکار با احساسات مثبت پر می‌شود. زمانی که احساسات منفی را از ذهنتان دور می‌کنید تبدیل به شخصی با عملکردی بالاتر می‌شوید. زمانی که احساسات منفی را از ذهنتان دور کنید، خواهید توانست به حداکثر توانایی‌هایتان برسید. پس وظیفه‌ی اصلی زندگی شما، خاتمه دادن به احساسات منفی است. در هر لحظه ذهن شما می‌تواند به یک موضوع مثبت و یا منفی فکر کند؛ اما اگر شما افکار مثبت را در ذهنتان نگه ندارید، در ابتدا افکار و یا احساسات منفی به سراغ ذهن شما می‌آید. در تنظیمات پیش‌فرض ذهن اکثر افراد، منفی‌نگری بسیار قابل‌قبول‌تر است. در واقع مثبت اندیشی نیاز به تلاش و عزم جدی ‌دارد تا این ویژگی ‌در پیشامدهای زندگی برایتان به یک عادت تبدیل شود. خوشبختانه می‌توانید با یادگیری و تمرین به یک فرد مثبت اندیش تبدیل شوید. نقطه آغاز برای پایان دادن به افکار منفی، یافتن سرمنشأ این افکار است. خبر خوب این است که ‌هیچ‌کس با ترس و افکار منفی به دنیا نمی‌آید. افکار منفی در طی سال‌ها و با شکل‌گیری شخصیت فرد به وجود می‌آیند، زیرا افراد منفی فکر کردن را می‌آموزند و این در حالی‌ است که می‌توانند آموزه‌های‌ دیگری را کسب کنند. دلیل این است که احساسات منفی تبدیل به عادتی برای عکس‌العمل نشان دادن به افراد و موقعیت‌ها می‌شود و می‌توان آن را با عادت‌های ساختار‌یافته برای عکس‌العمل نشان دادن عوض کرد، زیرا این انتخاب اهمیت زیادی ‌دارد.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف