• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب عادت خلاق

خلاصه کتاب عادت خلاق

نویسنده : توایلا تارپ
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 7 )
خلاصه کتاب عادت خلاق
پخش دمو

خلاصه کتاب عادت خلاق

همه ما از وقتی به یاد داریم، برای به‌کارگیری خلاقیت در زندگی تشویق شده‌ایم. اما هرگز کسی به ما نگفته است که چطور آن را به‌دست بیاوریم یا تقویت کنیم. اصلا خلاقیت ذاتی است یا می‌شود آن را در زندگی به‌دست آورد؟ آیا افراد خلاق متولد می‌شوند یا این سیستم آموزشی و تربیتی است که انسان‌ها، شخصیت‌های خلاق می‌سازد؟ توایلا ثارپ جواب قابل توجه و جالبی برای این سوال دارد. او می‌گوید: خلاقیت هدیه‌ای خاص نیست که از طرف نیروهای عرفانی به ما عطا شده باشد؛ بلکه صرفا محصول آمادگی و تلاش بوده و در دسترس کسانی است ک

خودآموزی کارآمد برای یادگیری خلاقیت و به‌کارگیری آن در کار و زندگی. با عادت خلاق خواهید توانست به موفقیت برسید.

شناسنامه خلاصه کتاب عادت خلاق

عنوان کتاب: عادت خلاق عنوان کتاب به زبان اصلی: The Creative Habit: Learn It and Use It for Life نویسنده: توآیلا ثارب نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۴ از ۵ (Good reads)، ۴.۱ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب عادت خلاق

توایلار ثارپ در کتاب عادت خلاق به خوانندگان خود میآموزد که چطور برای تبدیل شدن به شخصیتی خلاق، آن را به عادتی روزمره تبدیل کنند. در این کتاب یاد می‌گیرید که با تلاش و آمادگی برای تبدیل شدن به شخصیتی خلاق، به خلاقیت دست پیدا کنید. در این راهنمای خلاقیت، هرآنچه برای تبدیل تفکراتتان به نبوغ نیاز داری را خواهید آموخت و آن را به تمرینی روزمره برای بهبود مداوم تبیل خواهید کرد. اگر دوست دارید قدم در مسیر خلاقیت بگذارید، این کتاب مخصوص شماست.

درباره نویسنده خلاصه کتاب عادت خلاق

توآیلا ثارپ طراح رقص و نویسنده آمریکایی در اول جولای ۱۹۴۱ متولد شد. کارهای این طراح بیشتر در زمینه موسیقی کلاسیک، جاز و پاپ است. ثارپ در کنار این فعالیت به نویسندگی هم اشتغال دارد. او تابحال سه کتاب نوشته است که عادت خلاق، معروف‌ترین آن محسوب می‌شود. او ۲۰۱۸ از طرف دانشگاه هاروارد موفق به دریافت درجه دکتری افتخاری در هنر شد.

نقد خلاصه کتاب عادت خلاق

کتاب عادت خلاق اثری قابل توجه و البته بسیار تاثیرگذار در زمینه پرورش خلاقیت محسوب می‌شود. توایلا ثارپ در این کتاب نشان می‌دهد که چطور با به‌کارگیری تمرینات کوتاه اما موثر می‌توان خلاقیت را به عادت زندگی تبدیل کرد تا آن را برای همیشه در کنار خود داشت. تمرینات ثارپ در این کتاب کاملا عملی است و می‌توان آن‌ها را به‌سرعت عملی کرد. فرقی ندارد که تازه‌کار هستید یا در زمینه شغلی‌تان متخصص محسوب می شوید. او نشان می‌دهد که چطور می‌توان در هرجایگاهی جهان را به شکلی خلاقانه‌تر دید و با داشتن راهکارهای خلاقانه، منظم‌تر رفتار کرد. او در کتاب عادت خلاق راه‌هایی را برای داشتن خلاقیت پایدار ارائه می‌کند. راهکارهایی که همگی با خودشناسی و رجوع به گذشته شروع می‌شوند و درنهایت به مراحلی ختم می‌شوند که از شما شخصیتی مولد، خلاق و سازمان‌یافته خواهد ساخت. ثارپ از هر نشانه و المان برای خلاقیت بیشتر استفاده می‌کند. به‌نظر او هیچ‌چیز ناامید کننده نیست. به همین دلیل، می‌توان او را شخصیتی خوش‌بین دانست که تلاش دارد تا این خوش‌بینی را با روش‌های مبتکرانه و دلگرم کننده به خواننده منتقل کند. درنهایت می‌توان عادت خلاق را کتابی الهام‌بخش و تاثیرگذار دانست که به شما یاد می‌دهد چطور از نو شروع کنید و یک بار برای همیشه، خلاقیت را در زندگی خود به‌کار بگیرید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب عادت خلاق

توآیلا ثارپ در زمینه هنری تخصصی خود شخصیتی سرشناس و سرآمد محسوب می‌شود. اما نویسندگی هم برای او دستاوردهای نسبتا خوبی به همراه داشت. او عضو آکادمی علوم و هنرهای آمریکا است و از میان سه کتابی که تابحال نوشته، عادت خلاق معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این کتاب به زبان‌های زیادی از جمله زبان اسپانیول، چینی، روسی، کره‌ای، تایلندی و فارسی ترجمه شده است و در بسیاری از کشورها مخاطب پر و پاقرص دارد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

افرادی که دوست دارند خلاقیت را به عادت زندگی خود تبدیل کنند و در همه امور به‌کار بگیرند. کسانی که در مشاغل مرتبط با خلاقیت فعالیت دارند و نیاز دارند که این بخش مغز خود را تقویت کنند. مدیران، هنرمندان، صاحبان کسب‌وکار و دانشجویانی که جویای پیشرفت و خواهان موفقیت هستند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

کتابی پرشور و بلندپروازانه و البته فلسفی درزمینه خودیاری برای چالشگران خلاق. (مقاله بررسی کتاب در نیویورک تایمز) راهنمایی سرگرم کننده که به شما می‌آموزد چطور تفکر خلاق را در خود پرورش دهید. این کتاب درمورد الهام گرفتن رعدوبرقی نیست، بلکه بیشتر به ضرورت هنری فضایل قدیمی و کلاسیک مانند نظم و انضباط، آمادگی و حفظ روتین می‌پردازد. (کاتلین مک گیگان) کتاب عادت خلاق بر عادات کاری که به موفقیت منجر خواهد شد تاکید می‌کند. (سی کارر) رساله‌ای شگفت‌انگیز و البته ساده. توآیلار ثارپ اعلامیه‌ای صادقانه و عاشقانه است که استدلال می‌کند که هنر و خلاقیت، اساس مسائل مربوط به کارهای قدیمی و سخت هستند. (سید اسمیت) اگرچه زمینه نوشتاری این کتاب دنیای طرح رقص است اما اصول آن به‌صورت گسترده قابل اجرا و به‌کارگیری است. این کتاب می‌تواند زندگی شما را تغییر دهید. (الیزابت زیمر)

بخش هایی از متن کتاب

برای برخی این اتاق خالی نمادی است از ژرفای وهم و رازآلودگی و ترس؛ چرا که باید با دستان خالی اثری بی‌نقص، زیبا و قانع‌کننده خلق کنند. دقیقاً مانند نویسنده‌ای که کاغذ سفیدی را در ماشین تایپ می‌گذارد (یا صفحه‌ای را در کامپیوترش باز می‌کند) تا نوشتن را آغاز کند. پس از گذشت تمام این سال‌های پر فرازونشیب آموخته‌ام که خلاق بودن یک شغل تمام‌وقت است که الگوها و سرمشق‌های روزمره مختص به خودش را دارد. به عنوان نمونه، بسیاری از نویسندگان علاقه‌مندند که یک سری عادات روزمره برای خود ایجاد کنند. برترین آن‌ها صبح زود از خواب برمی‌خیزند، آن زمان که دنیا غرق در آرامش و سکوت است و صدایی از تلفن‌ها به گوش نمی‌رسد، آن زمان که ذهن‌شان به اندازه کافی استراحت کرده و کاملاً هوشیار است و هنوز با سخنان بیهوده اطرافیان آلوده و چرکین نگشته است! آن‌ها برای خودشان هدف‌گذاری می‌کنند ـ یادداشت کردن هزاروپانصد کلمه، و یا ادامه کار تا غروب آفتاب ـ اما در این بین، رمز و راز حقیقی در این نکته نهفته است که آن‌ها «هر روز» این روال را در پیش می‌گیرند! به عبارت دیگر، آن‌ها منضبط و سازمان‌یافته‌اند و از این بابت، به مرور زمان این روال روزمره ملکه ذهن‌شان می‌شود و مبدل به یک «عادت» می‌گردد. این حکایت برای هر فرد خلاق دیگری نیز صدق می‌کند، خواه نقاشی باشد که هر بامداد به شیوه خود به سمت سه‌پایه نقاشی‌اش می‌رود، و خواه محققی باشد که هر روز به سوی آزمایشگاهش رهسپار می‌شود. این روال روزمره که همچون «آذرخش الهام‌بخش» است بخش عظیمی از فرایند آفرینش و خلاقیت را در بر می‌گیرد. بدیهی است که روال مزبور برای هر فردی قابل اجراست... تأکید می‌کنم که آفرینندگی و خلاقیت مختص هنرمندان نیست، بلکه فروشنده‌ای که در پی اتمام یک قرارداد فروش است، مهندسی که به دنبال حل یک مسأله است و حتی والدینی که علاقه‌مندند فرزندشان از افق‌های جدیدی به جهان هستی بنگرد نیز نیازمند کسب این مهارت هستند.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف