• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب قدرت نه گفتن

خلاصه کتاب قدرت نه گفتن

نویسنده : جیمز آلتوچر و کلودیا آزولا آلتوچر
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 61 )
خلاصه کتاب قدرت نه گفتن
پخش دمو

خلاصه کتاب قدرت نه گفتن

نه گفتن در بسیاری از مواقع کار سختی است. این را همه می‌دانیم و بسیاری از موقعیت‌ها مجبور شده‌ایم که علی‌رغم میل باطنی، شرایط، توانایی و حتی مصلحتمان به درخواست کسی جواب مثبت بدهیم چون مهارت نه گفتن را بلد نبوده‌ایم. اما باید بدانید که نه گفتن، یک مهارت ضروری و اساسی در زندگی ما محسوب می‌شود. گفتن نه بسیاری از مواقع می‌تواند ما را از وضعیتی که در آن گرفتاریم نجات دهد و فرصت بیشتری برایمان فراهم کند تا بتوانیم به کارهای برسیم که مسیر موفقیت را هموار می‌کنند. کافیست یک بار به همه بله‌هایی که از سر

کتابی مخصوص افرادی که قدرت نه گفتن ندارند و نمی‌دانند که گاهی نه گفتن تا چه اندازه می‌تواند به آسایش و حتی موفقیتشان کمک کند.

شناسنامه خلاصه کتاب قدرت نه گفتن

عنوان کتاب: قدرت نه گفتن عنوان کتاب به زبان اصلی: The Power of No: Because One Little Word Can Bring Health, Abundance and Happiness نویسنده: جیمز آلتوچر و کلودیا آزولا نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۵ از ۵ (Good reads)، ۳.۸ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب قدرت نه گفتن

کتاب قدرت نه گفتن، راهنمایی برای نه گفتن است. این کتاب به شما می‌اموزد که چرا باید به بعضی درخواست‌ها جواب نه بدهید و این کار چه تاثیری در زندگی شما خواهد داشت. با خواندن قدرت نه گفتن خواهید آموخت که گاهی جواب منفی، زندگی شما را نجات می‌دهد و قدمی برای موفقیت خواهد بود. همچنین می‌آموزید که چطور نه بگویید و اصلا به چه درخواست‌هایی جواب منفی بدهید. این کتاب یک راهنمای کامل، جامع و عملی برای نه گفتن محسوب می‌شود و هرآنچه در این زمینه نیاز دارید برای شما ارائه شده است.

درباره نویسنده خلاصه کتاب قدرت نه گفتن

جیمز آلتوچر نویسنده، مدیر مالی، تولید کننده پادکست و سرمایه‌گذار آمریکایی در ۲۲ ژانویه ۱۹۶۸ در آمریکا متولد شد. او بیش از بیست شرکت را یا مستقل یا با مشارکت دیگران پایه‌گذاری و بیش از بیست کتاب منتشر کرده است. آلتوچر در نشریاتی چون فایننشال تایمز، وال استریست ژورنال، تک چرچ و هافینگتون پست هم نوشته و قلم زده است. این نویسنده در ۱۹۸۹ در مقطع کارشناسی رشته کامپیوتر از دانشگاه کرنل فارغ‌التحصیل شد و بعد از اتمام تحصیلات در دپارتمان فناوری اطلاعات HBO کار خود را آغاز کرد. آلتوچر بعد از مدتی HBO را ترک کرد تا مسیر سرمایه‌گذاری شخصی خود را شروع کند، اما برخلاف آنچه فکر می‌کنید موفق نشد. او بیش از بیست کار را شروع کرد که ۱۷ تای آنها ناموفق ماندند. اما شکست او باعث نشد که درجا بزند و برعکس؛ همگی آن‌ها به نقطه عطفی در زندگی او تبدیل شدند. او با شکست‌هایی که مواجه شد نگرش خود را نسبت به کار تغییر داد و همین مسئله مسیر زندگی او را عوض کرد. نتیجه تمام این تغییرات در کتاب خودت را از نو بساز تدوین شده است. از جمله آثار این نویسنده عبارتند از: وقتی رد می‌شوید چه کار کنید؟ قدرت پرسشگری خودت را انتخاب کن تا سرمایه‌ات را هدایت کنی کارمند ثروتمند قدرت نه گفتن چطور خوش‌شانس‌ترین شخص دوران را بسازید

نقد خلاصه کتاب قدرت نه گفتن

قدرت نه گفتن کتابی است که هرکس در زندگی نیاز به خواندن آن خواهد داشت. این کتاب با بیانی ساده به شما کمک می‌کند که استراتژی‌های نه گفتن را بیاموزید و از آن درست استفاده کنید. یکی از نقاط مثبت این اثر آلتوچر فهم ضرورت نه گفتن و احساس قدرتی است که به خواننده خود می‌بخشد. آلتوچر توضیح می‌دهد که نه گفتن قدرتی است که اجرای آن در مواقع ضروری به شما احساسی بی‌نظیر خواهد بخشید. دراینصورت، فرصت بله‌هایی را به‌دست خواهید آورد که شما را به بهتر شدن پیش خواهند برد و به شما کمک خواهند کرد که به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید. آن‌وقت خواهید دید که چه درهایی به‌رویتان باز خواهد شد و میزبان چه فرصت‌هایی خواهید بود. نثر ساده کتاب و موضوعات عمیقی که آلتوچر با جزئیات برای خواننده توصیف می‌کند، از این کتاب یک راهنمای کامل ساخته است که اگر دوست دارید شخصیت خود را قدرتمندتر کنید، به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

کسانی که از بندهای اخلاقی ساختگی که خودشان درست کرده‌اند خسته شده‌اند و می‌خواهند زندگی شادتر و پربارتری داشته باشند، افرادی که احساس می‌کنند بیش از اندازه با دیگران مدارا می‌کنند و توانایی نه گفتن را دربرابر درخواست‌هایشان ندارند، افرادی که دوست دارند تجربیات معنوی و مثبت بیشتری در زندگی کسب کنند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

هر نه، فضایی را برای یک بله عالی ایجاد می‌کند. پیشرفت در جهانی که در آن خودتان را مجبور به کاری ورای ظرفیتتان کرده‌اید غیرممکن است. و درعین‌حال، ما بسیار راحت در این وضعیت گرفتار می‌شویم. تخلیه حساب بانکی ما را به‌لحاظ روحی و جسمی ورشکسته می‌کند. آزادی از آنچه فکر می‌کنید نزدیک‌تر است و کتاب قدرت نه گفتن، شما را به جهانی دعوت‌ می‌کند که سرشار از فرصت‌های معنادار است. من برای خواندن این کتاب بسیار خوشحالم و می‌دانم که برای شما هم چنین خواهد بود. (کریس کار) کتاب قدرت نه گفتن رویکرد تازه‌ای را برای تسلط در استفاده از نه برای بله گفتن به زندگی به شما ارائه خواهد کرد. جیمز و کلودیا، براساس خرد علمی و معنوی خود خواننده را به سفری غیرمنظتره می‌برند که راه‌های مختلف ایجاد مانع در حضور کامل ما در لحظه اکنون بررسی می‌کند. این کتاب مملو از جادو است که می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. البته به‌شرطی که به اندازه کافی شجاع باشید تا از آموزه‌های آن پیروی کنید. (شریل ریچاردسن) من خواندن این کتاب را به توصیه می‌کنم. جسورانه، قدرتمند و مفید. این کتاب به من شجاعت داد تا حواس‌پرتی‌ها را رد کنم و بتوانم بر موارد مهم زندگی تمرکز کنم. (ای.جی جیکوبز) آنچه من درمورد جیمز دوست دارم این است که می‌توانید بگویید او از یک غلتک بیرون آمده است. او بدون اطلاع از نتیجه راه موفقیت را انتخاب کرد و یک چیز مسلم است! اگر شما انتخاب‌های شجاعانه‌ای نداشه باشید، هیچ‌کس دیگری این کار را برای شما انجام نخواهد داد. (دیک کاستلو)

بخش هایی از متن کتاب

سپاسگزاری، پل ارتباطی بین دنیای کابوس‌ها و دنیایی است که ما در آن، نه می‌گوییم. این مسئله پلی میان دنیای توهمات و دنیای خلاقیت است. درواقع سپاسگزاری نیرویی است که مرگ را به زندگی باز می‌گرداند و قدرتی است که فقر به ثروت و خشم را به شفقت تبدیل می‌کند. همیشه به خودتان بگویید: من ترجیح می‌دهم سالم باشم تا برحق. چون درصورت درگیری دربحث با کسی که سمی است، عفونت او به شما هم سرایت خواهد کرد. اگر به نظر رسیدن ده خیلی سخت به‌نظر می‌رسد، پس بیست ایده مطرح کنید. وقتی به کاری که نمی‌خواهید انجام دهید بله می‌گویید، نتیجه این است» از کاری که انجام می‌دهید متنفر می‌شوید، از شخصی که از شما درخواست کمک کرده است ناراحت و به خودتان هم صدمه می‌زنید. بهانه‌ آوردن درست مانند نشتی در قایق هستند. وقتی یکی را می‌پوشانید، دیگری ظاهر می‌شود و حتی بزرگتر خواهد شد. اگر ذهن بهانه‌جو داشته باشید، برایتان بسیار سخت خواهد شد که قایقتان را تعمیر کنید و با امنیت به ساحل برسید. شما نیاز ندارید کسی را تحت تاثیر قرار دهید، هیچ‌کس وجود ندارد که بخواهد شما را قضاوت کند و کسی هم نمی‌تواند جلویتان را بگیرد. صداقت شما، چراغ راهنمایتان است. نه گفتن به دروغگویی چیزی است که کشتی‌های گمشده را به ساحل می‌رساند و همان چیزی است که سلامتی، عشق و پول را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف