• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب رمز خلاقیت

خلاصه کتاب رمز خلاقیت

نویسنده : امی‌ ویلکینسون
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 12 )
خلاصه کتاب رمز خلاقیت
پخش دمو

خلاصه کتاب رمز خلاقیت

خلاقیت یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌هایی است که در بررسی موفقیت کسب‌وکارها و موفقیت در زندگی شخصی می‌شنویم. تقریبا همه ما می‌دانیم که با خلاقیت خواهیم توانست بسیاری از راه‌های رسیدن به موفقیت را دور بزنیم و با طی مسیرهای کوتاه‌تری به اهدافمان برسیم. اما به نظر شما خلاقیت یاد گرفتنی است یا به‌صورت ذاتی در ما وجود دارد؟ جواب ویلکینسون، نویسنده کتاب رمز خلاقیت به این سوال جالب توجه است. او معتقد است که می‌توان خلاقیت را تقویت کرد و با استفاده از تکنیک‌هایی که از تجربه کارآفرینان موفق وجود دارد، به موفق

کتابی که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های اساسی ایده‌پردازی و تبدیل ایده به عاملی برای موفقیت را یاد بگیرید و به هرآنچه می‌خواهید برسید. رمز خلاقیت نوشته امی ویلکینسون همان چیزی است که نیاز دارید.

شناسنامه خلاصه کتاب رمز خلاقیت

عنوان کتاب: رمز خلاقیت عنوان کتاب به زبان اصلی: The Creator's Code: The Six Essential Skills of Extraordinary Entrepreneurs نویسنده: امی ویلکینسون نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۵ از ۵ (Amazon)، ۳.۸ از ۵ (Good reads)، ۴.۳ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب رمز خلاقیت

در این کاب خواهید آموخت که: افراد خلاق و کسب‌وکارهای خلاقانه چه ویژگی‌هایی دارند و چرا به موفقیت می‌رسند. چرا بسیاری از شرکت‌ها باآنکه ایده‌هایی بکر و خلاق دارند، نمی‌توانند آنچنان که باید به موفقیت دست پیدا کنند. چطور می‌توان خلاق بود و به موفقیت رسید. چطور می‌توانیم در هر زمینه بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم.

درباره نویسنده خلاصه کتاب رمز خلاقیت

امی ویلکینسون مشاور استراتژیک، کارآفرین و مدرس دانشکده تحصیلات تکمیلی استنفورد است. او اغلب به شرکت‌ها، انجمن‌ها و دانشگاه‌ها در زمینه رهبری و کارآفرینی مشاوره می‌دهد. امی ویلکینسون همچنین در زمینه نوآوری و استراتژی تجارت به شرکت‌های نوپا و بزرگ مشاوره ارائه می‌دهد. ویلکینسون یکی از اعضای ارشد دانشکده کندی در هاروارد است و علاوه‌بر آن به‌عنوان یکی از همکاران کاخ سفید در دفتر نمایندگی تجارت ایالات متحده هم فعالیت می‌کند.

نقد خلاصه کتاب رمز خلاقیت

می‌توان کتاب رمز خلاقیت را یکی از بهترین کتاب‌هایی دانست که در این زمینه نوشته شده‌اند. این کتاب با نشان دادن رموز موفقیت شرکت‌های صاحب‌نام دنیا در عرصه تجارت، به‌صورت عملی به خوانندگان خود نشان می‌دهد که چطور باید برای رسیدن به موفقیت، خلاقیت را به خدمت خود درآمورد. امی ویلکینسون این کتاب را در عرض ۵ سال و درنتیجه مصاحبه‌های دقیق و موشکافانه با افراد صاحب نام نوشته است. او علاوه‌بر مصاحبه با کارآفرینان موفق، تحقیقات دقیقی را هم در زمینه‌های مختلفی به عمل آورده است تا به جواب درستی درباره رازهای موفقیت این کارآفرینان برسد. او با به‌دست آوردن فرمول موفقیت این کسب‌وکارها، شش اصل اساسی و کاربردی را به مخاطب ارائه می‌کند که با به‌کارگیری آن‌ها تقریبا هر کسب‌وکاری می‌تواند به بهترین نتیجه ممکن برسد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

کارپردازان تازه‌کار و همه کسانی که ایده‌ای در سر دارند و دوست دارند کارشان را شروع کنند، می‌توانند از خواندن این کتاب الهام بگیرند. اگر دوست دارید کمی بیشتر از روند کشل‌گیری خلاقیت و ابداع بدانید، خواندن این کتاب خواهد توانست به شما کمک کند. رهبران حرفه‌ای که برای شروع کار و سرمایه‌گذاری به منبعی برای الهام نیاز دارند هم با خواندن این کتاب توانست به هدف خود برسند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

این کتاب داستان الهام‌بخش مردان و زنانی است که دنیای ما را تغییر می‌دهند. امی ویلکینسون رمز این داستان‌ها را می‌شکند و همه راه‌های عضویت در صفوف این افراد را به ما نشان می‌دهد. این کتاب بازی تغییر دهنده که زندگی شما را عوض خواهد کرد، است. (تام پیترز) این کتاب براساس ۲۰۰ مصاحبه با کارآفرینان به توضیح مهارت‌های موردنیاز برای یک مبتکر موفق می‌پردازد. این کتاب راهنمایی عالی برای کسانی است که می‌واهند به هوشمندی کسب‌وکارشان را راه‌اندازی کنند. (والتر آیزاکسون) رمز خلاقیت نقشه راهی برای نسل بعدی کارآفرینان فراهم کرده است. بینش امی ویلکینسون درمورد کارآفرینی در ترکیب با داستان موفقیت‌ها و شکست‌ها الهام‌بخش کسانی است که به‌دنبال ایجاد کسب‌وکار خودشان هستند. (استیو کیس) کارآفرینان بزرگ، یپیچیدگی‌ها را ساده می‌کنند. امی ویلکینسون این کار را انجام داده است. این کتاب وضوح بی‌نظیری در روند آشفته ایجاد یک کسب‌وکار موفقیت‌آمیز ارائه می‌دهد. خواندن این کتاب می‌تواند الهام‌بخش آینده‌سازان باشد. (مت کوهلر) چشمگیر. (پابلیشرز ویکلی)

بخش هایی از متن کتاب

اصولی که افراد خلاق برای هدیه دادن استفاده می‌کنند عبارتند از: تصمیم می‌گیرند که به چه کسی کمک کنند. این افراد معمولا کسانی هستند که ارزش‌هایشان با افراد خلاق مشترک است. سارا بلکلی، موسس شرکت اسپنکس به کارآفرینان زن تازه‌کار کمک می‌کرد چرا که خودش نیز در شرایط آن‌ها قرار داشت. آن‌ها پارامترهایی را مشخص می‌کنند که به روشنی نشان دهد چقدر زمان در اختیار دارند. بعضی بازه‌های زمانی ۱۵ یا ۳۰ دقیقه‌ای برای کمک کردن به دیگران اختصاص می‌دهند و برخی دیگر فقط به افرادی کمک می‌کنند که با مشکلی که در حوزه تخصصی خودشان است دست و پنجه نرم می‌کنند. افراد خلاق تعاملی عمل می‌کنند. چنین نیست که یکبار به شما هدیه دهند و شما را به حال خودتان رها کنند، بلکه در بازه‌های مشخص سراغ شما می‌آیند و سعی می‌کنند ارزش بیشتری برای شما خلق کنند. خلاقان فقط انسان‌هایی با باورهای خوب نیستند بلکه به صورت عملی هم به دیگران کمک می‌کنند. آن‌ها کمک کردن به دیگران را آغاز و به صورت طبیعی یک واکنش زنجیره‌ای به راه می‌اندازند که باعث می‌شود ارزش بسیار زیادی برای‌شان به همراه داشته باشد. آن‌ها به سخاوتمندی همچون یک مهارت نگاه کرده و تلاش می‌کنند در انجام آن تبحر بیشتری پیدا کنند. به طور کلی افراد خلاق باید ۶ مهارت کلی را در خودشان ایجاد کنند تا در کسب‌وکارشان موفق شوند. همه این ۶ مهارت مهم و کاملا سودمند هستند، اما زمانی که آن‌ها را با هم ترکیب می‌کنید نتایج فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورید. به بیان دیگر این ۶ مهارت یکدیگر را تقویت می‌کنند. این طور نیست که این ۶ مهارت تنها در اختیار افراد خاصی باشد یا تعداد کمی از افراد که بسیار با استعداد هستند از این ویژگی‌ها برخوردار باشند، بلکه همه ما می‌توانیم آن‌ها را در خودمان ایجاد کنیم و بهبود بخشیم. افراد خلاق انسان‌های فوق‌ بشری نیستند، بسیاری از آن‌ها افرادی هستند که وارد حوزه‌های تازه‌ای می‌شوند که تخصص ویژه‌ای در آن ندارند. اما با به کار بردن این ۶ مهارت و ایجاد تغییر در نگرش‌شان به جهان پیرامون، می‌توانند ایده‌های تازه خلق کنند. این فراید بسیار موفق است چرا که جهان روز به‌ روز از حل مشکلات پیچیده اما مشخص فاصله می‌گیرد و به سمت واکاوی زوایای جدید و خلق ایده‌های تازه حرکت می‌کند.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف