• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب استیو جابز شدن

خلاصه کتاب استیو جابز شدن

نویسنده : برنت شلندر و ریک تتزلی
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 10 )
خلاصه کتاب استیو جابز شدن
پخش دمو

خلاصه کتاب استیو جابز شدن

استیوجابز یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ کسب‌وکار است. این گزاره هرگز نمی‌تواند اغراق‌آمیز باشد. گواه این حرف، شهرت جابز میان مردم دنیا است. اصلا نیاز نیست حتما طرفدار تکنولوژی یا مبانی کسب‌وکار باشید تا جابز را بشناسید. این روزها تقریبا همه این شخصیت فقید را می‌شناسند و با شنیدن نام او، یاد طراحی‌های مینیمال شرکت اپل و محصولات پیشگام آن می‌افتند. اما چقدر ما از استیوجابز و شخصیت او در زندگی واقعی باخبر هستیم؟ آیا می‌توانیم بگوییم که جابز در طول زندگی چه مراحلی را طی کرده است

کتاب استیو جابز شدن نوشته برنت اشلندر، اثری متفاوت و جسورانه درباره زندگی، موفقیت‌ها و شکست‌های استیو جابز.

شناسنامه خلاصه کتاب استیو جابز شدن

عنوان کتاب: استیو جابز شدن عنوان کتاب به زبان اصلی: Becoming Steve Jobs: The Evolution of a Reckless Upstart into a Visionary Leader نویسنده: ریک تتزلی و برنت اشلندر نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۴.۱ از ۵ (Good reads)، ۴.۷ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب استیو جابز شدن

در این کتاب با فراز و نشیب زندگی یکی از معروف‌ترین مدیران عامل در جهان، استیو جابز آشنا خواهید شد. کتاب استیو جابز شدن نوشته برنت اشلندر و ریک تتزلی از زندگی استیو جابز و سیر تکاملی او صحبت می‌کند. در این کتاب خواهید دید که چه چیزهایی می‌تواند باعث شود که شخصیتی مانند استیو جابز در نهایت به تکامل و بلوغ برسد و به کسی شبیه شود که ما امروزه می‌شناسیم. این کتاب خواهد توانست به منبعی الهام‌بخش برای همه کسانی بدل شود که دوست دارند پیشرفت کنند و به بهترین نسخه خودشان بدل شوند. موزه‌های کتاب استیو جابز شدن خواهد توانست به شما کمک کند که از شکست‌هایتان دروازه‌ای برای پیروزی بسازید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب استیو جابز شدن

برنت اشلندر ۶۰ ساله، نویسنده و ویراستار است و صاحب نشریه‌ای تحت عنوان اوارد مگزین است. او در این نشریه از کارآفرینان برجسته و رهبران بازرگانی بزرگ مصاحبه می‌کرد. او سابقه سردبیری نشریه فورچن را هم در کارنامه خود دارد و ده‌ها داستان عمیق از چهره‌های مشهور دنیای سیلیکون ولی، مانند اندی گروو، اریک اشمیت و استیو جابز نوشته است. ریک تتزلی، که استیوجابز شدن مشهورترین اثر کارنامه‌اش محسوب میشود، دبیر اجرایی شرکت فست است. سابقه فعالیت ژورنالیستی ریک تتزلی در حوزه تکنولوژی بوده و جوایز زیادی را کسب کرده است. سابقه معاونت سردبیری نشریه فورچن و سردبیری اینترتینمنت ویکلی از جمله نقاط معروف کارنامه تتزلی محسوب می‌شود.

نقد خلاصه کتاب استیو جابز شدن

برنت اشلندر و ریک تتزلی در کتاب استیو جابز شدن از چگونگی تبدیل شدن استیوجابز به بصیرترین مدیرعامل تاریخ صحبت می‌کنند. این کتاب دیدگاه متعارف و و تک بعدی از این شخصیت بزرگ دنیای تکنولوژی و کسب‌وکار را از بین می‌برد. آن‌ها در این کتاب توضیح می‌دهند که چطور استیو جوان توانست از شخصیتی نیمه بالغ، تندخو و زننده و البته رهبری منزجرکننده و خودخواه به مردی دوست‌داشتنی و خانواده دوست تبدیل شود. روند تبدیل شدن جابز به این شخصیت، اصلی‌ترین سوال نویسندگان در این کتاب است و نویسندگان به این سوال پاسخ می‌دهند. این دو نویسنده توانستند با استفاده از دسترسی خاص و انحصاریشان از جابز، داستانی متفاوت از زندگی یک انسان واقعی تعریف کنند که با شکست‌های خود دست‌وپنجه نرم می‌کند و درنهایت یاد می‌گیرد که با گذشت زمان نقاط قوت خود را به حداکثر برساند. این کتاب روایتی غنی و جذاب دارد و پر از داستان‌هایی است که قبلا هرگز از افرادی که جابز را بیشتر می‌شناختند شنیده نشده است. خانواده جابز، مدیران سابق اپل، پیکسار و دیزنی مانند تیم کوک، جونی آپو، ادی کو کسانی هستند که داستان‌های این کتاب از زبانشان روایت می‌شود. اشلندر، یکی از نویسندگان کتاب از کسانی است که خود جابز را بیشتر از ۲۵ سال از نزدیک می‌شناخت و با او همکلام شده بود. نویسندگان در این کتاب به جای صرف توصیف، رفتار جابز را توضیح می‌دهند. این کتاب روایتی غنی و آشکار دارد و به خواننده نشان می‌دهد که چطور یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های این عصر توانسته است اشتیاق بی‌وقفه و بی‌امان خود را با تحول در سبک مدیریت ترکیب کند و یکی از ارزشمندترین و پول‌سازترین شرکت‌های حال حاضر را بنیانگذاری کند.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب استیو جابز شدن

کتاب استیو جابز شدن توانست در سال چاپ و انتشار خود در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار بگیرد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

• طرفداران اپل و ستایش کنندگان استیو جابز • دوستداران رایانه در همه جای دنیا • رهبران کسب و کاری که به دنبال شناخت بهتر یک کارآفرین تاریخ ساز هستند

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

استیو جابز شخصی است که بیشتر الهام‌بخش نسل جدید کارآفرینان سیلیکون ولی شده است. در این کتاب با تحقیقی عمیق، صادقه‌ترین پرتره از استیو جابز واقعی را خواهید یافت. (مارک اندرسن) یکی از بهترین کارهایی که برنت اشلندر و ریک تتزلی در تدوین این کتاب انجام داده‌اند، پاک کردن افسانه نبوغ در تنهایی و پیچیدگی شخصیت استیو جابز است. (دنیل داش) کتابی درباره استیو جابز که شایسته کلاس جهانی است. هوشمند، دقیق، آموزنده، بصیرت‌بش و گاهی اوقات کاملا دلخراش... استیو جابز شدن مرجع اساسی دهه‌های آینده خواهد شد. (جان گرویز) برنت اشلندر و ریک تتزلی با ارائه این کتاب خدمت چشمگیری ارائه کرده‌اند. آن‌ها دیدگاه تازه‌ای درمورد زندگی و مسیر استیو جابز از تبدیل شدن از یک کارآفرین نابالغ به مدیر شرکتی الهام‌بخش و بالغ به مخاطب ارائه می‌کنند. (جیم کالینز) استیو جابز شدن کتابی فوق‌العاده است. بعد از سابقه بیش از ۲۵ سال کار با استیو، احساس می‌کنم این کتاب با بصیرتی عالی رشد و پیچیدگی شخصیتی واقعا خارق‌العاده را به‌تصویر می‌کشد. (اد کاتمول) آنچه درمورد این کتاب قابل توجه است ادعای نویسندگان درباره شخصیت استیو جابز است. آن‌ها مخاطب را قانع می‌کنند که جابز از آغاز زندگی حرفه‌ای نبوده است. جوانی بی‌عاطفه، بی‌تکلف و متکبر که بنیانگذار اپل بود، بسیار با مردی بالغ و متفکر که شرکت را به برندی پیشرو تبدیل کرد بسیار متفاوت است. (جو نوسرا)

بخش هایی از متن کتاب

استیو به من گفت: یکی از چیزهایی که همیشه احساس کرده‌ام این است که اگر می‌خواهی خلاق باشی، کارت درست مثل پریدن به هوا است. همه می‌خواهند وقتی برمی‌گردند درست همان نقطه قبلی فرود آمده باشند. وقتی به هنرمندان نگاه می‌کنید، اگر واقعا در کاری مهارت داشته باشند، به ذهنشان خطور می‌کند که می‌توانند کارشان را تا آخر عمر انجام دهند. آن‌ها فکر می‌توانند در دنیای خارج از هنرشان هم موفق باشند، اما واقعا نخواهند توانست خودشان موفق باشند. این همان لحظه‌ای است که یک هنرمند باید تصمیم بگیرد که چه کسی است. اگر ریسک کنند، همچنان هنرمند هستند. دیلن و پیکاسو همیشه در معرض ریسک بودند. ویژگی یک طراحی خوب عبارتست از: ۱. نوآوری، ۲. چیزی که محصول را مفید کند، ۳. زیبایی شناسی، ۴. صفتی که بتواند محصول را قابل فهم بسازد، ۵. محجوب بودن، ۶. صداقت، ۷. دوام، ۸. جزئیات، ۹. سازگاری با محیط زیست، ۱۰. مینیمال بودن. تیم کوک می‌گوید: اگر به نحوه گذران وقت استیو جابز دقیق شوید، می‌توانید ببینید که او اغلب به سختی سفر می‌کرد، کمتر به کنفرانس و همایش می رفت و همیشه می‌خواست که برای شام در خانه باشد. و بیشتر از هرکسی متوجه شده بود که گرچه ایده‌ها در نهایت می‌توانند بسیار قدرتمند باشند اما در شکل افکار، بسیار شکننده، به‌سختی شکل گرفته و به سادگی از دست می‌روند. آن‌ها به سادگی خرد می‌شوند.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف