• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب ذهن کامل نو

خلاصه کتاب ذهن کامل نو

نویسنده : دانیل. اچ پینک
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 32 )
خلاصه کتاب ذهن کامل نو
پخش دمو

خلاصه کتاب ذهن کامل نو

ما در عصر جدیدی به‌سر می‌بریم. عصری که همه‌چیز به‌سرعت دستخوش تغییرات وسیع و بنیادین شده است. همه ما با فناوری‌هایی که زندگیمان را به‌شدت عوض کرده‌اند آشنا هستیم، اما آیا درست و دقیق از جایی که جهان به آن طرف حرکت می‌کند باخبر هستیم؟ دانیل پینک، نویسنده کتاب ذهن کامل نو سعی کرده است در کتاب خود از تغییرات گسترده و حقیقی جهان در عصر جدید صحبت کند. او با تحقیقاتی که انجام داده، به حقایق جالبی از این تغییرات دست پیدا کرده است. پینک معتقد است که ما به‌سرعت درحال گذار به سمت جهان مفهومی هستیم. جهانی

کتابی که به شما کمک می‌کند تا با تغییرات جهان همگام شوید و از این آگاهی به نفع پیشرفتتان استفاده کنید.

شناسنامه خلاصه کتاب ذهن کامل نو

عنوان کتاب: ذهن کامل نو عنوان کتاب به زبان اصلی: A Whole New Mind نویسنده: دانیل پینک نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۴ از ۵ (Amazon)، ۳.۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۲ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب ذهن کامل نو

دانیل اچ پینک در کتاب ذهن کامل نو با خواننده از سازوکارهای مغز و تغییر رویکردهای اطلاعاتی در عصر جدید صحبت می‌کند. او شما را با از اقتضائات عصر جدید که در نظر او عصر مفهوم‌پردازی است آشنا می‌کند و نشان می‌دهد چطور بتوانید خود را در این عصر با وضعیت جدید هماهنگ کنید. پینک به شما نشان می‌دهد که چطور بتوانید عامل برتری خود در عصر جدید پیدا کنید و آن را به زمینه‌ای برای موفقیتتان تبدیل کنید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب ذهن کامل نو

دنیل پینک، نویسنده و حقوق‌دان مشهور، متولد ۲۳ جولای ۱۹۶۴ در اوهایو است. او مدرک خود را در رشته حقوق از دانشگاه ییل دریافت کرد و همزمان توانست در نشریه حقوق و سیاست دانشگاه ییل مشغول به کار شود. او در این نشریه، به‌عنوان سردبیر فعالیت داشت. پینک پس از فارغ‌التحصیلی وارد دنیای سیاست شد. او در این عرصه بسیار موفق اول کرد و توانست از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ دستیار ویژه وزیر کار آمریکا و از ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ سخنگوی ارشد معاونت ریاست جمهوری باشد. اما مشاغل سیاسی چندان برای پینک جذابیت نداشت. به‌همین دلیل از ۱۹۹۷ مشاغل سیاسی را راها کرد و وارد دنیای نویسندگی شد. او تاکنون شش کتاب نوشته است که چهارتای آن‌ها توانسته‌اند لقب پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز را از آن خود کنند. پینک در رده پنجاه متفکر برتر دنیا در رشته مدیریت قرار دارد.

نقد خلاصه کتاب ذهن کامل نو

دوره اطلاعات، دوره‌ای که درحال عبور از آن هستیم، عصر سیطره عملکرد نیمکره چپ مغز بود. اطلاعات متنی، عددی، محاسباتی و... در این دوران حرف اول را می‌زدند. وکلا، حسابداران، مهندسان نرم‌افزار و... به دلیل توانایی‌های ویژه مغز خود توانسته‌اند در دوره اطلاعات مورد توجه قرار بگیرند. اما حالا چطور؟ پینک در این کتاب به‌صورت اساسی رویکردهای تحلیل‌گرایانه در دوره جدید را زیر سوال می‌برد و مفاهیم جدیدی را مطرح می‌کند که می‌توانند مولفه موفقیت و برتری محسوب شوند. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند که بتوانند به‌خوبی با اقتضائات ویژه عصر جدید آشنا شوند و توانایی خود را برای موفقیت در این عصر بهبود دهند. این کتاب مفاهیم مهم و تعیین‌کننده‌ای را به نثر ساده و روان برای خواننده بازگو می‌کند و به او می‌آموزد که چطور با تغییر ذهنیت خود به موفقیت برسد. کتابی عمیق و متحول کننده بهترین صفتی است که می‌توانیم به ذهن کامل نو نوشته دانیل اچ پینک بدهیم. این کتاب را بخوانید و نگرش خود را عمیقا دگرگون کنید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب ذهن کامل نو

کتاب ذهن کامل نو توانست در سال انتشار خود در رده پرفروش‌ترین کتاب نیویرک تایمز قرار بگیرد. این کتاب در رده کتاب‌های روانشناسی خلاقیت در رتبه ۷۹ فروش جا بگیرد. اما این تمام افتخارات کتاب ذهن کامل نو نیست، بلکه این کتاب از طرف وال استریت ژورنال، یواس‌ای تودی، واشینگتن پست و پابلیشرز ویکلی هم به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب معروفی شد. این کتاب به ۳۷ زبان ترجمه شده و چندین جایزه بین‌المللی را از آن خود کرده است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به خواننده خود کمک میکند که مهارت‌های لازم برای موفقیت در کسب‌وکارشان را به‌خوبی فراگبیرند. به همین دلیل اگر خواهان پیشرفت در کارتان هستید، لازم است که کتاب ذهن کامل نو را بخوانید. اگر دوست دارید از سازوکار نیمکره راست مغز سر در بیاورید و بتوانید خود را با سازوکارها و الزامات کسب‌وکار در قرن بیست‌ویک مطابقت دهید، خواندن این کتاب برایتان بسیار مفید خواهد بود.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

این کتاب یک معجزه است! از یک طرف آنالیزی کاملا بدیع و عمیق از مهمترین مسئله شخصی و اقتصادی برای روزهای آینده ارائه می‌کند، اینکه چطور بتوانیم تغییرات عظیم ناشی از فناوری و جهان شدن بر نحوه زندگی و کارمان تاثیر می‌گذارد. بعد، دنیل پینک کتاب راهنمایی کاملا اصیل، عمیق و کاربردی برای زنده ماندن و شاد بودن به خواننده ارائه می‌کند. من با خواند این کتاب توامان متاثر، آشفته و شاد شدم. (تام پیترز) ایده‌ها و رویکردهای پینک، خردمندانه، دلسوزانه و حمایت کننده هستند. این ایده‌ها از تلاش‌های شخصی و شغلی افراد حمایت می‌کنند. خواندن این کتاب مانند سفری کوچک، خوشایند، شگفت‌آور و سرگرم کننده است؛ چون او عملکرد مغز را مورد کاش قرار می‌دهد، تکثیر محصولات هدف را جشن می گیرد و یاد می‌دهد که چطور طراحی کنیم. همه این‌ها مانند ابزاری برای نشان دادن راه‌های تفکر و داشتن زندگی بهتر، معنادار و سازنده است. آنچه تعجب من درمورد این کتاب را برانگیخت، دریافت پینک از ضرورت درک واقعی و عملی افراد برای توانمندسازی اقتصادی آن‌ها است. پینک راه‌های مختلفی را کشف کرده است که افراد و جامعه می‌توانند با توجه به نقاط قوتشان آن‌ها را دنبال کنند. افراد و موسسات می‌توانند این واقعیت را با استفاده از ابزاری که قبلا در اختیار داشته‌اند تشخیص دهند و ذهنیتشان را کامل کنند. (میامی هرالد) کتابی پر از تمرین و منبع برای کسانی که می‌خواهند به عضلات خلاقیتشان تمرین دهند. (هاروارد بیزنس ریویو) این کتاب را بخوانید و مهم‌تر از همه آن را به فرزندانتان هدیه دهید. (آلن ویبر)

بخش هایی از متن کتاب

طرح، داستان، سمفونی یک‌دلی، بازی، معنا. این شش حس به‌صورت فزاینده‌ای زندگی ما را هدایت می‌کنند و دنیای ما را شکل می‌دهند. طراحی خوب نگرشی نوزا است که تکنولوژی، آگاهی، علم، نیاز بشر و زبیبایی را برای تولید چیزی که جهان نمی‌دانست از دست رفته است، ترکیب می‌کند. ما درحال حرکت از اقتصاد و جامعه مبنا شده بر منطق، سیر خطی و راینه‌ای عصر اطلاعات به سمت اقتصاد و جامعه‌ای مبتنی بر قابلیت‌های مبتکرانه، همدلانه و نگرش بر تصویری بزرگتر هستیم. این به معنای عصر مفهوم و معنا است. لبخند واقعی شامل دو عضله در صورت است. اول عضله اصلی زیرگوماتیک که از استخوان گونه کشبده می‌شود و گوشه دهان را بلند می‌کند و دوم قسمت بیرونی عضله چشم که به دور چشم می‌چرخد و در پایین کشبدن ابرو و پوست زیر آن و کشیدن پوست زیر چشم و بالا بردن گونه‌ها نقش دارد. اما لبخند مصنوعی فقط عضله اصلی زیگوماتیک را درگیر می‌کند. نویسنده مقالات تجاری، پولی لابار، خاطر نشان می‌کند که ایالات متحده بیشتر از مجموع هزینه‌های ۹۰ کشور دنیا، فقط برای کیسه زباله پول مصرف می‌کند. دفترچه ای کوچک با خودتان بردارید و طی مدت یک هفته، طراحی های خوب و طراحی های بدی را که می بینید در آن ثبت کنید. خیلی زود می فهمید که تقریبا همه چیز (خوب یا بد) حاصل یک تصمیم خوب یا بد در حوزه ی طراحی است

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف