• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب مافوق بهتر بودن

خلاصه کتاب مافوق بهتر بودن

نویسنده : جین مک گونیگال
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 9 )
خلاصه کتاب مافوق بهتر بودن
پخش دمو

خلاصه کتاب مافوق بهتر بودن

شرایط زیر را درنظر بگیرید: شغل خوبی دارید، کاری که دوست دارید را انجام می‌دهید و زندگیتان روی روال معمولی خود طی می‌شود. همه‌چیز خوب است تا اینکه مشکل بزرگی برایتان پیش می‌آید. سانحه‌ای شدید باعث می‌شود که ضربه مغزی شوید و بعد از سانحه، مغزتان دچار آسیبی جدی می‌شود. به‌صورتی که نمی‌توانید درست فکر کنید، انجام کارتان برایتان سخت می‌شود و حتی نمی‌توانید از رختخواب خارج شوید. در این شرایط که باید علی‌رغم مشکلاتتان با اضطراب و افسردگی پس از سانحه هم کنار بیایید، چه کاری انجام می‌دهید؟ آیا سعی می‌ک

یک راهنمای جامع برای فائق آمدن بر مشکلات و پیروزی در زندگی؛ مافوق بهتر بودن همان چیزی است که همه نیاز دارید.

شناسنامه خلاصه کتاب مافوق بهتر بودن

عنوان کتاب: مافوق بهتر بودن عنوان کتاب به زبان اصلی: Super Better نویسنده: جین مک گونیگال نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۴ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب مافوق بهتر بودن

شما در کتاب مافوق بهتر بودن با قواعد مهمی برای مقابله با چالش‌های زندگی و آسیب‌های احتمالی آن آشنا خواهید شد. این کتاب به شما می‌آموزد که چطور با یک استراتژی جذاب که به شکل بازی اجرا می‌شود، مشکلات خود را پشت سر بگذارید و بر آن‌ها پیروز شوید. مک گونیگال در این کتاب به شما خواهد آموخت که چطور مقاومت خود را افزایش دهید و به‌صورت مستمر قدرتمند شوید. در خلال یادگیری آموزه‌های این کتاب با استعدادهای نهفته درونتان و راه‌های پرورش آن آشنا می‌شوید. خلاقیت، خوش‌بین، شجاعت و عزم راسخ از مهم‌ترین خصوصیاتی هستند که ممکن است به‌صورت بالقوه درونتان وجود داشته باشند و با خواندن این کتاب به وجودشان پی خواهید برد. این کتاب راهنمایی جامع و قدرتمند برای برون‌رفت از اختلالات پس از سانحه محسوب می‌شود و به شما کمک می‌کند که به رشد پسااستاتیک دست پیدا کنید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب مافوق بهتر بودن

جین مک گونیگال، نویسنده و طراح بازی آمریکایی است. او در ۲۱ اکتبر ۱۹۷۷ در فیلادلفیا متولد شد. مک گونیگال تحصیلات مقطع کارشناسی خود را در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه فوردهام به اتمام رساند و دکتری خود را در رشته مطالعات اجرایی در دانشگاه کالیفرنیا پیگیری کرد. او معتقد است که می‌توان از فناوری‌های روز مانند گوشی تلفن همراه و بازی‌های دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای جذب انرژی مثبت استفاده کرد. اولین کتاب این نویسنده به نام واقعیت شکسته شده است منتشر شد و توانست توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. بازی مافوق بهترشدن هم علاوه‌بر کتاب، یکی از معروف‌ترین بازی‌هایی است که این نویسنده تدوین و طراحی کرده است.

نقد خلاصه کتاب مافوق بهتر بودن

مافوق بهتر شدن، کتابی است که قواعد آن قبل از آنکه در قالب کتاب تدوین شوند، به‌صورت بازی توسط کاربران تجربه شد و بیش از ۴۰هزار کاربر در سرتاسر جهان توانستند از آموزه‌های آن استفاده کنند و آن را در زندگی خود به‌کار بگیرند. این قواعد بعد از آزمایش‌های علمی روی افراد توانستند کارایی خود را اثبات کنند. به همین دلیل است که این کتاب، کاملا کاربردی و علمی است. ایده اصلی کتاب چیزی فراتر از یک بازی است. در این کتاب، مک گونیگال توانسته است نتیجه بیش از یک دقیق تحقیقات را درباره پاسخگویی بازی به استرس‌ها، چالش‌های روزانه و درد تجمیع کند. اوتوضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با ذهنیت بازیگوش قدرت‌های جدید بهبود و مقاومت در زندگی را پرورش داد. درواقع بازیگوش بودن به‌معنای استفاده از نقاط قوت روانشناختی است که ما به‌صورت طبیعی هنگام بازی کردن در دنیای واقعی نشان می‌دهیم. درواقع ایده اصلی این است که استفاده از بازی می‌تواند مهارت‌های بالقوه ما را در دنیای واقعی هم بالفعل کند؛ همانطور که در دنیای بازی به‌صورت ناخودآگاه بالفعل می‌شود. این کتاب هفت قانون اصلی برای فعال کردن نقاط قوت توانایی بازی ما در زندگی روزمره ارائه می‌کند. قواعدی که خود مگ گونیگال آن‌ها را در زندگی خود به‌کار گرفته است و با آن‌ها توانسته مشکلات خود را حل کند. بازی با این هفت قانون طی چند روز باعث ایجاد مزایای تغییر دهنده‌ای در زندگی و درنهایت به یک مجموعه مهارت ریشه‌ای تبدیل می‌شود.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب مافوق بهتر بودن

این کتاب در سال انتشار خود توانست رتبه هفتم پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز را از آن خود کند.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

اگر اخیرا در زندگیدان با چالشی بزرگ روبه‌رو شده‌اید و حس می‌کنید که نمی‌توانید از پس آن بربیایید، خواندن این کتاب می‌تواند به شما کمک کند که ساده‌تر مشکلتان را حل کنید و با آن کنار بیایید.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

در قلب کتاب مافوق بهتر شدن ایده‌ای ساده و بالقوه تحول‌آفرین وجود دارد: ما می‌توانیم از همان نقاط قوت روانشناختی استفاده کنیم که زمان بازی کردن برای مقابله با چالش‌های زندگی اعم از بیماری، آسیب یا تغییر عادت‌هایمان در جهت بهتر شدن از خود نشان می‌دهیم. این کتاب که مبتنی بر تحقیقات است، شما را متحول می‌کند و به فکر وا می‌دارد. (دنیل اچ پینک) این کتاب که از حمایت علمی برخوردار است، دانشی ارتقا دهنده و گام‌هایی علمی برای رفاه بیشتر در زندگی شما ارائه می‌دهد. این ارائه با روشی سرگرم‌کننده و جذاب است که حتی اگر با چالش‌هایی سخت مانند اضطراب، افسردگی، آسیب مغزی یا بیماری مواجه باشید هم خواهید توانست از آن استفاده کنید. آموزه‌های این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توان از مهارتهای بازی استفاده کرد تا به شخصیتی قوی‌تر، نزدیکتر به دیگران، شفاف‌تر و شجاع‌تر باشید و در روند زندگیتان قهرمان بزرگتری شوید. داستان زندگی نویسنده کتابچه‌ای عملی است که شما را به صورت مستقیم در چالشها و ماجراهای بازی‌های خلاق غرق میکند تا ضمن تغییر شکل زندگی، انعطاف‌پذیری بیشتری کسب کنید. (دنیل جی. سیگل) شما نمی‌توانید به راه‌حلی خارج از مشکلتان فکر کنید، اما می‌توانید روی راهی غیر از مشکلتان کار کنید. این کتاب به ما نشان می‌دهد که بازی کردن راه‌حل‌ها بهترین راه و سالم‌ترین آن‌ها است. مخصوصا اگر کله‌خرابی مثل من یا استیون هاوکینگ باشید! (راب دلانی)

بخش هایی از متن کتاب

اخلاق در کار فضیلتی نیست که صرفا با خواست و اراده بهتر بودن پرروش پیدا کند. درواقع این مسئله یک پدیده بیوشیمیایی است که می‌‌تواند به‌صورت هدفمند از طریق فعالتی که باعث افزایش سطح دوپامین در مغز می‌شود پرورش پیدا کند. وقتی احساس ترس و وحشت می‌کنیم، زمان به‌صورت متفاوتی احساس می‌شود. ما آن را کش‌دارتر، محدودتر و گسترده‌تر تجربه می‌کنیم. نتایج تحقیقاتی که در نشریه سایکولوژی ساینس منتشر شده است نشان می‌دهد که تمرکز بر لحظه حال، باعث طولانی‌تر شدن درک زمان خواهد شد. گیمرها حتی گاهی قدرت‌های خاص و غیرمعمولی را از خود نشان می‌دهند. شاید عجیب‌ترین این قدرت در خواب دیدن باشد. افرادی که به‌صورت مکرر بازی‌های ژانر اول شخص را انجام می‌دهند، مهارتی کاملا شگفت‌انگیز کسب می‌کنند: رویای آن‌ها درست مانند کنترل شخصیت در بازی ویدئویی است.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف