• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب هوش هیجانی، نسل ۲

خلاصه کتاب هوش هیجانی، نسل ۲

نویسنده : تراویس بردبری و جین گریوز
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 39 )
خلاصه کتاب هوش هیجانی، نسل ۲
پخش دمو

خلاصه کتاب هوش هیجانی، نسل ۲

هوش هیجانی، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تعیین کننده میزان توانایی افراد است. تا یکی دو دهه قبل، تصور می‌شد که آی‌کیو، تنها مولفه مطرح کننده هوش و توانایی ذهنی است؛ اما امروزه، دانشمندان علوم اعصاب و روانشناسان متفق‌القول هستند که دیگر نمی‌توان صرفا از آی‌کیو به‌عنوان مولفه توانایی مغز یاد کرد. مفهوم ای‌کیو یا هوش هیجانی، به‌صورت عمیقی متحول شد. حالا روانشناسان معیار تواننندی و توانایی ذهنی را فراتر از بهره هوشی، هوش اجتماعی می‌دانند و افرادی را توانمند می‌دانند که بتوانند به‌لحاظ اجتماعی هوشمندانه

هوش هیجانی نسل دو، کتابی انقلابی

شناسنامه خلاصه کتاب هوش هیجانی، نسل 2

عنوان کتاب: هوش هیجانی، نسل دو عنوان کتاب به زبان اصلی: Emotional Intelligence ۲.۰ نویسنده: تراویس بردبری و جین گریوز نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۵ از ۵ (Amazon)، ۳.۸ از ۵ (Good reads)، ۴.۲ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب هوش هیجانی، نسل 2

تراویس بردبری و جین گریوز در کتاب هوش هیجانی نسل دو، به خواننده می‌آموزند که مهارت‌های مربوط به هوش هیجانی خود را بشناسند و قادر شوند که پتانسیل‌های خود را به موفقیت تبدیل کنند. این کتاب به شما کمک می‌کند که تمام چهار مهارت اصلی هوش هیجانی اعم از: خودآگاهی، خودمدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت را بشناسند و آن‌ها را به‌خوبی پرورش دهند. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند که روابط اجتماعی خود را سامان دهید و در هر زمینه تخصصی که فعالیت دارید پبشرفت کنید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب هوش هیجانی، نسل 2

ترویس بردبری، نویسنده و پایه‌گذار شرکت تلنت اسمارت است. کتاب‌های این نویسنده به ۲۵ زبان ترجمه و در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس قرار دارند. تراویس بردبری به‌صورت منظم در نشریات فوربس، اینترپرونر، اکونومیک فروم و هافینگتون پست قلم می‌زند و با وبسایت‌های معتبری مانند وال استریت ژورنال، هاروارد بیزنس و یو‌اس‌ای تودی همکاری دارد. تخصص بردبری، حوزه هوش هیجانی در شرکتها است و با در این راستا با شرکت‌هایی مانند اینتل، کوکاکولا، مایکروسافت و سامیت همکاری دارد. او در دو رشته روانشناسی بالینی و روانشنسی صنعتی-سازمانی مدرک دکتری دارد و کارشناسی خود را هم در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه کالیفرنیا-سن دیگو دریافت کرده است.

نقد خلاصه کتاب هوش هیجانی، نسل 2

در دنیای پرشتاب و شلوغ امروز، با افرادی که برای پیشرفت در محیط کار و زندگی حرفه‌ای خود، به‌شدت با یکدیگر رقابت می‌کنند، همه ما برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت به چیزی بیش از هوش ریاضی نیاز داریم. این روزها، بیش از هر چیزی نیاز به برقراری روابط سالم اجتماعی و ایجاد شبکه ارتباطات اجتماعی بیش از هرچیزی اهمیت دارد و کسانی که بتوانند روابط خود را به‌درستی مدیریت کنند، موفق‌ترین افراد خواهند بود. کتاب هوش هیجانی نسل دو، یکی از کتاب‌هایی است که همه ما برای رسیدن به موفقیت نیاز داریم. این کتاب با ارائه الگوهای پیشرفت افرادی که قبلا مسیر موفقیت را طی کرده‌اند، به خوانندگان کمک می‌کند که استراتژی درستی را برای مسیر خود درپیش بگیرند. این کتاب برنامه‌ای گام به گام برای افزایش هوش هیجانی ارائه می‌دهد و کمک می‌کند که چهار مهارت اصلی این هوش را بهبود ببخشند. سبک روایی روا و داستان‌‌گونه کتاب، استفاده از نتایج تحقیقات علمی دقیق و کارشناسی شده و روایت داستان‌های آموزنده خواندن این کتاب را برای همه خوانندگان به تجربه‌ای آموزنده و لذت‌بخش تبدیل خواهد کرد.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب هوش هیجانی، نسل 2

این کتاب با استقبال خوبی در بازار بین‌المللی کتاب مواجه شده است. کتاب هوش هیجانی نسل ۲ در میان کتاب‌های روابط درون‌فردی رتبه دهم فروش وبسایت آمازون را در اختیار دارد و در فهرست مهارت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، سیزدهمین کتاب پرفروش این وبسایت است. رتبه ۱۸ فروش در رده کتاب‌های رهبری و انگیزش از دیگر رکوردهای فروش این اثر محسوب می‌شود.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

کسانی که در ایجاد رابطه سالم و دوستانه با دیگران دچار مشکل هستند و نمی‌توانند ارتباطات اجتماعی قدرتمندی ایجاد کنند. کسانی که می‌خواهند در زمینه روانشناسی و مشاوره فعالیت کنند، دانشجویان رشته مشاوره و روانشناسی. مدیران و صاحبان کسب‌وکار که می‌خواهند روابط بین اعضای تیم خود را بهبود دهند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

کتاب هوش هیجانی نسل ۲ کتابی خوشخوان است که با حکایت‌های قانع‌کننده زمینه خوبی برای درک جایگاه خود و نحوه ارتقا فراهم می‌کند. (نیوزویک) استراتژی‌های شایسته‌ای را برای بهبود مهارت‌های هوش هیجانی بخوانید، این کتاب ما را راهنمایی می‌کند. خوب است بدانید که ضریب هوشی متوسط، افراد را به عملکرد متوسط محدود نمی‌کند و چه کسی می‌تواند دربرابر مسابقه‌ای آنلاین با بازخوردی سریع مقاومت کند؟ (نیوزدی) هوش هیجانی نسل ۲ به‌صورت خلاصه نحوه برخورد خلاثانه با احساسات و استفاده از هوش خود را به صورتی مفید توضیح می‌دهد. (دالایی لاما) این کتاب می‌تواند طرز فکر شما را در مورد موفقیت به‌شدت تغییر دهد. آن را دو بار بخوانید. (پاتریک لنچیونی) این کتاب یافته‌های و بینش‌های علمی فراوان با تاکید بر نحوه توسعه هوش هیجانی ارائه می‌دهد. تحقیقات به‌صورت مکرر نشان داده‌اند که هوش هیجانی مهم‌تر از IQ است. (استفن.آر کاوی)

بخش هایی از متن کتاب

هوش هیجانی توانایی شما در تشخیص و درک احساسات در خود و دیگران و توانایی شما در استفاده از این آگاهی برای مدیریت رفتار و روابطتان است. هر کسی می‌تواند عصبانی شود، عصبانی شدن آسان است اما از شخص مناسب، به میزان مناسب، در زمان مناسب، با هدف مناسب و به روش مناسب ابدا کار آسانی نیست. نکته جالب در مورد مغز این است که زمان حاکم شدن روحیه منفی بر آن، تمام احساسات خوب زندگی را از دست می‌دهید و ناگهان از شغلتان متنفر و از دوستانتان ناامید می‌شود. در این وضعیت از خودتان ناراضی خواهید بود و دستاوردهایتان از یادتان خواهد رفت. اگرچه در اعماق قلبتان می‌دانید که ‌اوضاع آنقدرها هم که به‌نظر می‌رسد بد نیست، اما مغزتان آن را نمی‌شنود. زمانی که عصبانی هستید، انجام هر کاری غیر از فریاد زدن بسیار سخت به‌نظر می‌رسد، اما هر بار که موفق می‌شوید، مسیر جدیدتان تقویت خواهد شد. درنهایت به نقطه‌ای می‌رسید که میل به فریاد زدن برایتان آنقدر کوچک می‌شود که می‌توانید به‌سادگی آن را نادیده بگیرید. بزرگترین مانع افزایش خودآگاهی، تمایل به اجتناب از ناراحتی‌هایی است که از مشاهده بدون فیلتر خود، ناشی می‌شود. هوش به معنای توانایی یادگیری است و میزان آن در ۱۵ سالگی با میزان آن در ۵۰ سالگی برابری می‌کند. مدیریت خود چیزی فراتر از مقاومت دربرابر رفتارهای انفجاری مشکل‌ساز است. بزرگترین چالشی که ما با آن روبه‌رو هستیم، مدیریت گرایش‌های خود در طول زمان و استفاده از مهارت‌های خود در شرایط مختلف است. بزرگترین چالش برای توسعه خودآگاهی عینیت است. وقتی هرروز احساس می‌کنید کوه جدیدی برای صعود پیش‌روی شما ایجاد شده است، درک احساسات و تمایالات شخصی کمی دشوار خواهد شد.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف