• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب ایگو دشمن من است

خلاصه کتاب ایگو دشمن من است

نویسنده : رایان هالیدی
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 22 )
خلاصه کتاب ایگو دشمن من است
پخش دمو

خلاصه کتاب ایگو دشمن من است

مردان بزرگ همواره اثبات کرده‌‌اند که آماده اطلاعت‌اند، پس از آن هم نشان داده‌اند که قادرند فرمان دهند. همین یک جمله از کتاب ایگو دشمن من است کافی است تا مخاطب بفهمد با چه کتاب و از چه درون‌مایه‌ای طرف است. رایان هالیدی در کتاب ایگو دشمن من است از اصول بزرگی و بزرگ‌منشی حرف می‌زند. این کتاب درباره کسانی نوشته شده است که تاریخ‌ساز بوده‌اند. درون‌مایه کتاب ایگو دشمن من است مبارزه با نفس و بها ندادن به درون خود است. رایان هالیدی معتقد است که بزرگترین دشمن انسان‌ها درونشان نفهته است و اگر قرار است که

با کتاب ایگو دشمن من است، بزرگترین دشمن درونی‌تان را بشناسید و با مبارزه با آن مسیر پیشرفت را برای خود هموارتر کنید.

شناسنامه خلاصه کتاب ایگو دشمن من است

عنوان کتاب: ایگو دشمن من است عنوان کتاب به زبان اصلی: Ego Is The Enemy نویسنده: رایان هالیدی نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۷ از ۵ (Amazon)، ۴.۱ از ۵ (Good reads)، ۴.۶ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب ایگو دشمن من است

این کتاب به شما نشان می‌دهد که منیت تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد. معضلاتی که خودخواهی و خودمحوری می‌تواند برای شما به بار بیاورد، بسیار بیش از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید و رایان هالیدی در کتاب ایگو دشمن من است این مسئله را به شما خواهد آموخت. شما در این کتاب با شخصیت‌های بزرگ تاریخ آشنا خواهید شد. این کتاب به شما می‌آموزد که چطور این افراد توانسته‌اند با مهار ایگوی خودشان به موفقیت برسند. ایگو دشمن من است به شما می‌آموزد چطور با خودتان مبارزه کنید و بر آن پیروز شوید تا بتوانید به سادگی به دستاوردهای بزرگی برسید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب ایگو دشمن من است

رایان هالیدی، نویسنده کتاب ایگو دشمن من است، یکی از معروف‌ترین متفکران جهان در فلسفه باستان و جایگاه آن در زندگی روزمره است. او سخنران، استراتژیست و نویسنده کتاب‌های پرفروش و مهمی از جمله مانع راه است. ایگو دشمن من است از دیگر کتاب‌های این نویسنده است که به بیش از سی زبان دنیا ترجمه شده است. هالیدی در آستین تگزاس زندگی می‌کند.

نقد خلاصه کتاب ایگو دشمن من است

یکی از نقاط قوت کتاب ایگو دشمن من است، روایت داستان‌هایی جذاب و آموزنده از شخصیت‌های بزرگ و تاریخ‌سازی جهان است. او با روایت این داستان‌ها مخاطب را قانع می‌کند که من درونشان تا چه اندازه می‌تواند همزمان نقش سلبی و ایجابی داشته باشد. سلبی از این جهت که بها دادن بیش از اندازه به من درون، می‌تواند افراد را از موفقیت باز دارد و آن‌ها را به عقب بکشد. از طرفی برقراری تعادل میان عوامل محیطی و ایگو، می‌تواند مانند موتوری محرک انسان را به جلو براند و این همان نقش ایجابی ایگو در زندگی است. روایت‌های ساده، تاثیرگذار و نثر جذاب رایان هالیدی در این کتاب از ایگو دشمن من است، کتابی آموزنده و خواندنی ساخته است و شما می‌توانید با مطالعه این کتاب از اموزه‌های کاربردی آن در راستای رسیدن به موفقیت شخصی خود استفاده کنید. درعصری که هجوم رسانه‌های اجتماعی به زندگی باعث شده است که ما انسان‌ها روز‌به‌روز بیشتر خودمجور شویم، نبرد با ایگو گسترده‌تر و سخت‌تر شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌هایی کارامد برای به تسخیر درآوردن درون سرکشتان به‌دست بیاورید و به نتایج دلخواهتان برسید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب ایگو دشمن من است

این کتاب برای مدت‌ها در صدر لیست کتاب‌های پرفروش وال‌استریت ژورنال، یواس‌ای تودی و نیویورک تایمز قرار داشته است. ایگو دشمن من است، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی محسوب می‌شود. این کتاب، به بیش از سی زبان زنده دنیا ترجمه شده و بیش از دومیلیون نسخه فروخته است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

اگر فکر می‌کنید غرورتان بیش از اندازه است و خودتان را نسبت به دیگران برتر می‌بینید، نیاز دارید که این کتاب را بخوانید. این کتاب به شما کمک می‌کند که از یکی از بزرگترین موانع پیشرفتتان عبور کنید. مدیرانی که دوست دارند از تاثیرگذاری منیت خود در تمام امور سر دربیاورند، از دیگر کسانی هستند که نیاز خواهند داشت کتاب ایگو دشمن من است را بخوانند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

رایان هالیدییکی از بهترین متفکران نسل خودش است و این کتاب بهترین کتاب اوست. (استیون پرسفیلد) چه از ابتدا شروع کنید چه برگردید به عقب، در این کتاب چیزی برای یادگیری خواهید یافت. (آستین کلئون) این کتاب همان چیزی است که می‌خواهم همه ورزشگاران، رهبران مشتاق، کارآفرینان، متفکران و فعالان بخوانند. رایان هالیدی یکی از آینده‌دارترین نویسندگان جوان در نسل خود است. (جرج راولینگ) این کتاب را قبل از خراب شدن خودتان، پروژه‌هایتان یا دوستانی که دوستشان دارید بخوانید. آموزه‌های آن را فورا درنظر بگیرید و آن را انجام دهید. رژیم مناسب ورزشی و درست غذا خوردن. بینش رایان بدون قیمت است. (مارک اکو) من در زندگی قوانین زیادی ندارم، اما قانونی که هرگز آن را نقض نمی‌کنم این است: اگر رایان هالیدی کتابی بنویسد، تا جایی که بتوانم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را خواهم خواند. (برایان کوپلمن) رایان هالیدی در کتاب جدید خود بزرگترین مانع تسلط و موفقیت واقعی در زندگی را مورد حمله قرار می‌دهد، منیت سیری‌ناپذیر ما. او به روشی الهام‌بخش و درعین حال کاربردی، به ما می‌آموزد که چطور این جانور درونمان را مدیریت و رام کنیم تا بتوانیم روی آنچه واقعا مهم است، تولید بهترین کار ممکن، تمرکز کنیم. (رابرت گرین)

بخش هایی از متن کتاب

مسیحی‌ها معتقدند که غرور گناه است. یک فریب است، مردم را متقاعد می‌کند که از واقعیت خودشان بهتر هستند، بهتر از آن طوری که خداوند خلقشان کرده است. غرور به تکبر می‌انجامد و دوری از تواضع و رابطه با هم‌نوعان. برای درک حکمت این موضوع لازم نیست حتماً مسیحی باشید. کافی است برای شغلتان ارزش قائل باشید تا بفهمید که غرور حتی در موفقیت‌های واقعی هم- اغفال کننده و مایه‌ی تفرقه‌ی حواس است. جمله‌ی سیریل کانولی مشهور است که می‌گوید: «خدایان آرزوی نابودی‌ کسانی را دارند که ابتدا نوید‌دهنده می‌نمودند». دو هزار و پانصد سال پیش از آن، تئوگنیس شاعر رثایی به دوستش چنین نوشته بود: «خدایان ابتدا به کسی که قصد نابودی‌اش را دارند، غرور ارزانی می‌دارند». حالا، ما خودمان به عمد این رویه را در پیش می‌گیریم! غرور آن ابزاری را که برای موفق شدن نیاز داریم کُند می‌کند: ذهن ما را. توانایی آموختن، سازگار شدن، انعطاف‌پذیری، برقراری روابط انسانی، همه‌ی این‌ها با غرور کند و کودن می‌شوند. از همه خطرناک‌تر اینکه این غرور در جوانی یا در روند رشد ما را فرا می‌گیرد، همان زمانی که غرق خودبینی تازه‌کار بودن می‌شویم. بعدها می‌فهمیم که آن سر به سنگ خوردن، کم‌ترین خطر ماجرا بود. غرور یک موفقیت کوچک را می‌گیرد و کاری می‌کند که بزرگ به نظر بیاید. به زیرکی و نبوغ‌مان لبخند می‌زند، گویی آن‌چه نشان داده‌ایم صرفاً سرنخی برای موفقیت‌های آینده است. از همان ابتدا، میان مالک موفقیت و واقعیت، اختلاف می‌اندازد، با زیرکی نه چندان زیرکانه دریافت او را از آن‌چه هست و نیست تغییر می‌دهد. این عقیده‌های قوی بی‌آنکه ریشه‌ای در واقعیت یا موفقیت داشته باشد، ما را به سوی توهم یا بدتر از آن سوق می‌دهد.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف