• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب قواعد استراتژی

خلاصه کتاب قواعد استراتژی

نویسنده : دیوید ب.یوفی و مایکل آ.کازومانو
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 7 )
خلاصه کتاب قواعد استراتژی
پخش دمو

خلاصه کتاب قواعد استراتژی

کمتر کسی است که اسامی استیو جابز، بیل گیتس و اندی گرو را نشنیده باشد. این سه مدیر بدون شک از بهترین مدیران دنیا در زمینه رهبری، تدوین استراتژی و اجرای آن هستند. گیتس، جابز و گرو در کمتر از یک دهه به فاصله یک‌دیگر سه شرکت تاسیس کردند که هرکدام از آن‌ها به دنیای فناوری تکانی اساسی دادند و حتی توانستند زندگی ما را متحول کنند و به آن شکلی جدید ببخشند. مایکروسافت، اینتل و اپل در دوران اوج خود چیزی بیش از یک‌ونیم تریلیون دلار روی هم ارزش داشتند. رقمی که حتی درک آن برای بسیاری از ما راحت نیست. یوفی و ک

قواعد تدوین استراتژی درست و مناسب برای موفقیت در کسب وکار را بیاموزید.

شناسنامه خلاصه کتاب قواعد استراتژی

عنوان کتاب: قواعد استراتژی عنوان کتاب به زبان اصلی: Strategy Rules: Five Timeless Lessons from Bill Gates, Andy Grove, and Steve Jobs نویسنده: دیوید بی.یوفی و مایکل کازومانو نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۷ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب قواعد استراتژی

در کتاب قواعد استراتژی با نحوه تفکر مدیران بزرگ دنیای تکنولوژی آشنا خواهید شد. یوفی و کازومانو در این کتاب به شما می‌آموزند که چطور مانند بیل گیتس، استیو جابز و اندی گرو فکر کنید. شما در این کتاب با مهم‌ترین مهارت کسب‌وکار که چیزی جز تفکر استراتژیک نیست، آشنا خواهید شد. آموزه‌های کتاب قواعد استراتژی به شما کمک می‌کند تا بتوانید کسب‌وکارتان را مانند بزرگان دنیای تجارت مدیریت کنید. شما در هر فصل این کتاب، چگونگی شکل دادن به کسب‌وکارتان، مدیریت سازمانتان، ساخت فرهنگ شرکتی، تولید محصول و خدمات و درنهایت تبدیل شدن به شرکتی بزرگ را خواهید آموخت. این آموزه‌ها، درواقع تجارب بیل گیتس، جابز و گرو هستند.

درباره نویسنده خلاصه کتاب قواعد استراتژی

دیوید بی.یوفی استاد دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه برندیس و دکتری خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرده است. تخصص اصلی یوفی، تمرکز و تحقیق در استراتژی رقابتی، رقابت‌های بین‌المللی و استراتژی‌های پلتفرم است. یوفی ده کتاب نوشته است که در این میان دو کتاب او توانسته‌اند به شهرتی قابل قبول دست پیدا کنند. هردوی این کتاب‌ها با مشارکت مایکل کازومانو نوشته شده‌اند. مایکل کازومانو استاد دانشکده مدیریت دانشگاه ام آی تی است. تحقیقات او بیش از هرچیزی روی استراتژی، توسعه محصول و سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار متمرکز شده‌اند. کازومانو مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه پرینستون و دکتری خود را از هاروارد دریافت کرد.

نقد خلاصه کتاب قواعد استراتژی

اعتبار علمی یوفی و کازومانو نمی‌گذارد که از کنار کتاب اصول استراتژی به‌سادگی عبور کنیم. این کتاب سعی دارد به همه کسانی که کسب‌وکار خودشان را دارد، اصول بی‌انتهای رهبری استراتژیک را بیاموزد. این دو نویسنده تلاش کرده‌اند تا الگوهای عالی مدیریت استراتژیک را انتخاب کنند و با کندوکاو در دنیای کسب‌وکار آن‌ها،درس‌هایی مهم و البته عملی را به خوانندگان خود بیاموزند. کار این دو نویسنده به این دلیل قابل تقدیر است که به همه مدیران دنیا یاد می‌دهند که داشتن مهارت مدیریت استزاتژیک مسئله‌ای نیست که بتوان در مدارس عالی و دانشگاه‌ها یاد گرفت. آن‌ها با ارائه نمونه مدیرانی که توانسته‌اند صنعت دنیا را دچار تحول کنند، این مسئله را اثبات می‌کنند که هیچ‌چیز به اندازه تجربه، تلاش و فکر و تحقیق نمی‌تواند مدیران را به موفقیت برساند. سخت‌کوشی دررقابت با رقبا، نگاه روبه‌جلو، ساخت اکوسیستمی که بتواند به بهترین شکل ممکن هویت کسب‌وکار شما را بازتاب دهد از مهمترین نکاتی است که هر مدیر برای برنامه‌ریزی استراتژیک خود باید مدنظر قرار دهد. اصولی که در این کتاب خواهید آموخت به شما نشان می‌دهند که چطور این قواعد را پیاده‌سازی کنید و نتیجه آن را در کسب‌وکارتان ببینید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب قواعد استراتژی

هرچند اصول استراتژی نتوانست موفقیت کتاب مشترک قبلی این دو نویسنده را به‌دست بیاورد، اما توانست نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند و به زبان‌های زیادی ترجمه شود. این کتاب درسرتاسر دنیا خوانندگان پروپاقرصی دارد و شهرتی قابل قبول کسب کرده است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

مدیران کسب‌وکارها، همه کسانی که می‌خواهند رهبرانی اثرگذار باشند و کسانی که در تجارت به‌دنبال پیشرفت هستند، می‌توانند از آموزه‌های اصول استراتژی استفاده کنند. اگر دانشجوی مدیریت استراتژیک هستید یا قرار است که در آینده به‌عنوان مدیر استراتژیک مشغول به‌کار شوید این کتاب گزینه خوبی برای شروع خواهد بود. ضمنا اگر به مباحث مربوط به کسب‌وکار و مدیریت علاقه دارید و دوست دارید از دنیای بزرگ غول‌های تجاری دنیا سردربیاورید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنم.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

این کتاب درخشان و دقیق توضیح می‌دهد که چگونه مدیران افسانه‌ای با فن‌آوری بالا، جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم شکل داده‌اند. باید برای رهبران مشتاق امروز این کتاب را بخوانید. (جان اسکالی، مدیر عامل سابق اپل) در این کتاب داستانی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه سه رهبر ممکن است جهان را برای همیشه تغییر دهند و یک تریلیون دلار سرمایه ایجاد کنند. دو استاد تجارت درخشان با دسترسی منحصر به‌فرد، درس‌هایی را برای هر کسب‌وکار و رهبران آن ارائه می‌دهند. (اسکات کوک) این کتاب فقط مخصوص استراتژی برای شرکت‌های فن‌آوری نیست، بلکه به چگونگی عملکرد رهبران پرشور، جسور و با دانش عمیق پرداخته است. خواندن این کتاب برای کسانی که آرزو دارند مرزهای کسب‌وکار را از بین ببرد الزامی است. (جان براون) هیچ‌کس جز این دو نویسنده نتوانسته است تاریخچه این مدیران عامل بزرگ و شرکت‌های تغییردهنده دنیا را با رهنمودهای شفاف و منطقی برای تمام تفکرات استراتژیک بیان کند. همه در همه کسب‌وکارها، چه کوچک و چه بزرگ باید این کتاب را بخوانند، علامت‌گذاری و هضم کنند. (رید هوندت)

بخش هایی از متن کتاب

«استیو ریسک‌هایی را می‌پذیرفت که من هیچ‌وقت زیر بار آن نمی‌رفتم … او شجاعت داشت. او همیشه تصمیم درستی نمی‌گرفت، اما به‌هرحال تصمیم می‌گرفت.» «در اپل هیچ‌گاه طرح ب وجود نداشت. استیو همیشه یک طرح داشت، و ما می‌بایست آن را اجرا می‌کردیم و به اهداف آن دست می‌یافتیم.» گرو همچنان بر اعتقاد عمل کرد که تفکر استراتژیک به دیدگاه‌های مختلفی نیاز دارد و روشن کردن دیدگاه‌های مختلف به بحث و جدل مداوم و درگیری با تیم اجرایی و متخصصان حوزه در داخل و خارج شرکت نیاز دارد. استراتژیست‌های بزرگ مشتاقانه منتظرند تا مشخص کنند که در آینده می‌خواهند در چه مرحله‌ای از کسب‌وکار قرار بگیرند و سپس دلیل را بازخوانی می‌کنند تا حرکاتی که می‌تواند تجارت آن‌ها را به آن نقطه برساند شناسایی کنند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات هر شرکت، قدرت استراتژی قبلی‌شان بود که کار را برایشان دشوار می‌کرد. مثلا مایکروسافت چه محصولاتی را می‌تواند تولید کند که حاشیه بهتری نسبت به ویندوز و حتی آفیس امروز باشد؟ هیچ! اما به‌نظر می‌رسد که روزهای حاشیه سود فوق‌‌العاده نرم‌افزارهای بسته‌بندی شده به پایان رسیده است.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف